Marketing online

Media społecznościowe
22 sierpnia, 2021
Launch produktu
22 sierpnia, 2021

Marketing online – co oznacza i jakie obejmuje działania?

Wszyscy mówią o tym, jak ważny jest obecnie marketing online. Co dokładnie oznacza marketing online i jakie działania marketingowe obejmuje? Jak można rozwinąć swoją firmę dzięki marketingowi online? Jakie terminy z marketingu internetowego należy znać?

Marketing online — definicja

Marketing internetowy rozumiany jest jako działania operacyjne i strategiczne firmy, które są realizowane za pomocą mediów internetowych (strona internetowa, media społecznościowe, wyszukiwarki itp.). Ma na celu głównie wygenerowania sprzedaży. Synonimy marketingu online to marketing cyfrowy lub marketing internetowy.

Znaczenie strony internetowej

W przeciwieństwie do klasycznego marketingu głównym elementem marketingu internetowego jest strona internetowa.
Wszystkie działania marketingowe online, niezależnie od tego, czy są to SEO, SEA, media społecznościowe czy marketing e-mailowy, powinny ostatecznie mieć tylko jeden cel — kierować użytkowników do witryny internetowej. Jest to „centrum” marketingu online, ponieważ to tutaj odwiedzający stają się klientami. Jednak to wcale nie jest takie proste. Z tego powodu warto poświęcić wystarczająco dużo czasu na stałą optymalizację swojej witryny.

Algorytmy nowoczesnych platform marketingowych, takich jak Google czy Facebook, są w stanie mierzyć i oceniać zachowanie użytkowników po kliknięciu wyniku w wyszukiwarce lub w aktualnościach, lub po kliknięciu reklamy. Uzyskane w ten sposób pozytywne lub negatywne sygnały użytkownika wpływają na ustalenie kolejności dalszych wyszukiwań, dalszych połączeń z wiadomościami lub dalszego wyświetlania reklam. W ten sposób jakość witryny jest kluczowa dla skutecznej reklamy w internecie.

Użyteczność strony internetowej

Dobra użyteczność jest częścią dobrego doświadczenia użytkownika. Obejmuje to ogólne wrażenie, jakie użytkownik otrzymuje z danej witryny i całej oferty. Kolejnymi czynnikami udanego doświadczenia użytkownika są na przykład projekt, prezentacja produktów i autoprezentacja firmy, ale także inne punkty kontaktu z klientem, takie jak obsługa klienta. Aby dowiedzieć się, jak strona jest odbierana przez użytkowników, stosuje się testy użyteczności.

Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji to środki, które mają na celu poprawę współczynnika konwersji danej strony, czyli zwiększenie odsetka odwiedzających, którzy faktycznie stają się klientami. Jak można zachęcić odwiedzających do zakupu? Które wezwanie do działania jest bardziej skuteczne? Czy dodanie filmu objaśniającego na stronie produktu może zwiększyć sprzedaż? To są pytania dotyczące optymalizacji konwersji.

To, że zarezerwujesz reklamę na koncie Google Ads, nie oznacza, że będzie ona bezpiecznie wyświetlana użytkownikom. Istnieje wiele stron dla popularnych wyszukiwanych haseł, które umieszczają reklamę i chcą pojawiać się na górze wyników wyszukiwania. To, która reklama jest odtwarzana przez Google, zależy głównie od współczynnika jakości i stawki (maksymalna skłonność do zapłaty za użytkownika, który trafia do strony www za pośrednictwem reklamy).
Reklama w wyszukiwarkach polega na zachęcaniu użytkowników do klikania w reklamę i jednocześnie generowaniu jak największej liczby rejestracji, transakcji, sprzedaży lub zaangażowania niskim kosztem.

Reklama displayowa

Reklama displayowa jest cyfrowym graficznym formatem reklamowym. Bardzo rozpowszechnionym podobszarem jest tutaj tak zwana reklama banerowa. Czasami animacje i banery rozchodzą się na chwilę po całej witrynie lub podążają za kursorem jako tzw. banery myszki. Jeśli użytkownik ją kliknie, link przeniesie go do witryny reklamodawcy. Jednak nawet jeśli użytkownik nie kliknie, może i tak zauważył i obejrzał grafikę reklamową. Typowe cele reklamy displayowej to branding, świadomość lub sprzedaż. Dzięki reklamie display reklamodawca decyduje, na jakich typach stron internetowych chce wyświetlać swoje banery, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej. Finansowanie odbywa się albo według ceny tysiąca kontaktów, w której za 1000 wyświetleń płaci się stałą kwotę, albo według kosztu kliknięcia lub kosztu kontaktu.

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny opisuje system prowizyjny. Podobnie jak w przypadku reklam graficznych, sklep internetowy lub marka własna są również reklamowane na stronach internetowych osób trzecich. Rozliczenie jest tutaj jednak inne — operator strony otrzymuje prowizję od operatora sklepu, jeśli użytkownicy, którzy weszli do sklepu internetowego z witryny osoby trzeciej za pośrednictwem linku reklamowego, rzeczywiście coś tam kupili. Aby móc to zrozumieć, użytkownicy są śledzeni przez plik cookie po kliknięciu łącza. Link reklamowy na stronie afiliacyjnej może wyglądać zupełnie inaczej i może być również ukryty na przykład w banerze reklamowym.

Marketing mediów społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych to termin używany do opisania organicznych i płatnych działań firmy w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn. Celem jest tutaj osiągnięcie określonych celów korporacyjnych, takich jak przyciągnięcie uwagi (dotarcie do nowych klientów), wzmocnienie lojalności klientów i utrzymanie dotychczasowych klientów, budowanie marki i wizerunku, generowanie leadów, a przede wszystkim sprzedaż. Różne sieci społecznościowe można zasadniczo podzielić na różne typy:

Media społecznościowe oferują niezwykle wszechstronne możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę. W przeciwieństwie do reklamy drukowanej lub telewizyjnej można zmniejszyć straty, wyświetlając reklamy tylko swojej grupie docelowej. Możesz wybierać ludzi nie tylko według ich demografii, ale także według ich zainteresowań. To dostosowane do indywidualnych potrzeb podejście do grupy docelowej nazywa się targetowaniem.

Sieci społecznościowe to miejsce, gdzie każdy może publikować i wyrażać swoją opinię, a te treści są z kolei wyświetlane odpowiednim znajomym. Jeśli wejdą w interakcję z treścią, komunikat może również „przeskoczyć” do znajomych znajomych itp. Dzięki tej interakcji komunikaty marketingowe mogą być rozpowszechniane niezwykle szybko i efektywnie.

Wraz z rozwojem sieci społecznościowych, w marketingu internetowym pojawiła się kolejna dyscyplina — promocja produktów i usług przez influencerów. Ta forma reklamy sprawdza się zawsze bardzo dobrze, gdy osoba prezentująca produkty i usługi firmy jest uważana przez swoich fanów za wiarygodną, a produkty i usługi są zgodne z jego osobowością.

Marketing e-mailowy

E-mail marketing jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego, ponieważ można go wykorzystać do zwracania się do klientów bezpośrednio lub do zarządzania relacjami z klientami. Aby móc pisać do klientów przez e-mail, potrzebna jest zgoda prawna, dlatego marketing e-mailowy jest często postrzegany jako część marketingu za przyzwoleniem.

W najlepszym przypadku e-maile są wysyłane za pomocą narzędzia do e-mail marketingu. Daje to różne korzyści, np. Możliwość zwracania się do każdego odbiorcy po imieniu. Chcąc pójść dalej w personalizacji, możliwe jest również, w zależności od narzędzia, uporządkowanie kontaktów, np. według zainteresowań lub fazy procesu podejmowania decyzji zakupowej, a tym samym przesyłanie użytkownikom treści specjalnie dostosowanych do ich potrzeb.

Ponadto narzędzia do e-mail marketingu można użyć, aby zmierzyć, ile osób przeczytało wiadomość e-mail i ile z nich skorzystało ze zintegrowanego przycisku wezwania do działania i kliknęło go. Zasadniczo w e-mail marketingu istnieją dwa rodzaje kampanii mailing i biuletyn.

Reklama natywna

Reklama natywna to taka forma reklamy, w której reklama nie może już (lub z trudem) zostać rozpoznana jako taka przez użytkownika. Reklama dostosowuje się do wyglądu odpowiedniego formatu medialnego. W swojej pierwotnej formie reklama natywna występuje w obszarze content marketingu. Niemniej jednak reklama natywna pozostaje kontrowersyjna, ponieważ reklama jako taka jest trudno rozpoznawalna dla użytkownika pomimo obowiązkowego oznaczenia. Oprócz natywnych reklam w formie tekstów ta forma reklamy jest również dostępna w innych obszarach marketingu online. W sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, można za opłatą wyświetlić organiczny post firmy, jak reklama dla większej grupy docelowej. Płatna poczta reklamowa zachowuje swój organiczny wygląd i jest ledwo rozpoznawalna jako reklama dla użytkownika na osi czasu, a system reklam natywnych działa również w obszarze Google Ads, ponieważ płatne wyniki wyszukiwania są teraz trudne do odróżnienia od wyników organicznych.

Cele marketingowe online

Za pomocą środków marketingu internetowego można realizować bardzo różne cele:

  1. Branding i budowanie marki — istotą tego celu jest to, aby marka kojarzyła się z określonymi wartościami i komunikatami oraz aby stała się figurantem firmy i jej produktów. To, czy budowanie marki zakończyło się sukcesem, można określić przykładowo na podstawie tego, ile osób wyszukuje hasła związane z marką w wyszukiwarkach takich jak Google i odwiedza witrynę. Można także zmierzyć, jak często marka jest wymieniana pozytywnie w mediach społecznościowych, blogach lub forach.
  2. Zaangażowanie — opisuje stopień interakcji z treściami cyfrowymi, a tym samym obejmuje wszystkie bezpośrednie interakcje użytkownika z witryną lub treściami w mediach społecznościowych. Aby zmierzyć zaangażowanie, tj. dowiedzieć się, jak mocno użytkownik wszedł w interakcję z treścią, można sprawdzić, jak długo użytkownik przebywał na stronie (długość pobytu, czas trwania sesji), ile stron odwiedził podczas sesji, niezależnie od tego, czy pozostawił komentarze na blogu lub w poście w mediach społecznościowych.
  3. Leady — generowanie leadów to wspólny cel działań marketingowych online. Celem jest uzyskanie jak największej ilości informacji kontaktowych od potencjalnych klientów. W marketingu internetowym najważniejsze jest oczywiście podanie adresu e-mail. Generowaniem leadów jest też rejestracja do newslettera lub e-booka do pobrania.
  4. Sprzedaż — każda firma chce przede wszystkim sprzedawać swoje produkty. Do tego celu stosuje się również różne środki marketingu online, takie jak reklamy w Google (Google Ads) lub reklamy w mediach społecznościowych (np. Facebook Ads). Marketing e-mailowy również zwiększa sprzedaż i dlatego jest czynnikiem konwersji.
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)