domena co to
Domena co to? definicja + lista hostingów (adres internetowy w sieci)
8 listopada, 2022
Launch produktu
Launch produktu -jak zrobić? Plan marketingowy na nowy produkt marki (product launch online)
8 listopada, 2022

Marketing online -co to? Agencja która tworzy marketing internetowy (kurs digital i social media)

Marketing online
Marketing online

Marketing online – co oznacza i jakie obejmuje działania?

Wszyscy mówią o tym, jak ważny jest obecnie marketing online. Co dokładnie oznacza marketing online i jakie działania marketingowe obejmuje? Jak można rozwinąć swoją firmę dzięki marketingowi online? Jakie terminy z marketingu internetowego należy znać?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Co to marketing online? Definicja.

Marketing online definicja – rozumiany jest jako działania operacyjne i strategiczne firmy, które są realizowane za pomocą mediów internetowych (strona internetowa, media społecznościowe, wyszukiwarki itp.). Ma na celu głównie wygenerowania sprzedaży. Synonimy marketingu online to marketing cyfrowy lub marketing internetowy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Znaczenie strony internetowej

W przeciwieństwie do klasycznego marketingu głównym elementem marketingu internetowego jest strona internetowa.

Wszystkie działania marketingowe online, niezależnie od tego, czy są to SEO, SEA, SEM, media społecznościowe czy marketing e-mailowy, powinny ostatecznie mieć tylko jeden cel — kierować użytkowników do witryny internetowej.

Jest to „centrum” marketingu online, ponieważ to tutaj odwiedzający stają się klientami. Jednak to wcale nie jest takie proste. Z tego powodu warto poświęcić wystarczająco dużo czasu na stałą optymalizację swojej witryny.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Algorytmy nowoczesnych platform marketingowych, takich jak Google czy Facebook, są w stanie mierzyć i oceniać zachowanie użytkowników po kliknięciu wyniku w wyszukiwarce lub w aktualnościach, lub po kliknięciu reklamy. Uzyskane w ten sposób pozytywne lub negatywne sygnały użytkownika wpływają na ustalenie kolejności dalszych wyszukiwań, dalszych połączeń z wiadomościami lub dalszego wyświetlania reklam. W ten sposób jakość witryny jest kluczowa dla skutecznej reklamy w internecie.

seo marketing pozycjonowanie sprzedaz

Użyteczność strony internetowej i wpływ na online marketing

Dobra użyteczność jest częścią dobrego doświadczenia użytkownika. Obejmuje to ogólne wrażenie, jakie użytkownik otrzymuje z danej witryny i całej oferty. Kolejnymi czynnikami udanego doświadczenia użytkownika są na przykład projekt, prezentacja produktów i autoprezentacja firmy, ale także inne punkty kontaktu z klientem, takie jak obsługa klienta. Aby dowiedzieć się, jak strona jest odbierana przez użytkowników, stosuje się testy użyteczności.

Optymalizacja konwersji w marketingu online

Optymalizacja konwersji to działania, które mają na celu poprawę współczynnika konwersji danej strony, czyli zwiększenie odsetka odwiedzających, którzy faktycznie stają się klientami.

Jak można zachęcić odwiedzających do zakupu?

Które wezwanie do działania jest bardziej skuteczne?

Czy dodanie filmu objaśniającego na stronie produktu może zwiększyć sprzedaż?

To są pytania dotyczące optymalizacji konwersji.

To, że ustawisz reklamę na koncie Google Ads, nie oznacza, że będzie ona bezpiecznie wyświetlana użytkownikom. Istnieje wiele stron dla popularnych wyszukiwanych haseł, które umieszczają reklamę i chcą pojawiać się na górze wyników wyszukiwania.

To, która reklama jest wyświetlona przez Google, zależy głównie od współczynnika jakości i stawki (maksymalna skłonność do zapłaty za użytkownika, który trafia do strony www za pośrednictwem reklamy).

Reklama w wyszukiwarkach polega na zachęcaniu użytkowników do klikania w reklamę i jednocześnie generowaniu jak największej liczby rejestracji, transakcji, sprzedaży lub zaangażowania niskim kosztem.

Reklama displayowa

Reklama displayowa jest graficznym formatem reklamowym.

Bardzo rozpowszechnionym podobszarem jest tutaj tak zwana reklama banerowa. Czasami animacje i banery rozchodzą się na chwilę po całej witrynie lub podążają za kursorem jako tzw. banery myszki.

Jeśli użytkownik ją kliknie, link przeniesie go do witryny reklamodawcy.

Jednak nawet jeśli użytkownik nie kliknie, może to i tak zauważył i obejrzał grafikę reklamową.

Buduje to świadomość i rozpoznawalność marki.

Jak robić najlepiej marketing online za pomocą banerów?

To proste, najpierw zapamiętaj najważniejsze…

Typowe cele reklamy displayowej to branding, świadomość lub sprzedaż.

Dzięki reklamie display reklamodawca decyduje, na jakich typach stron internetowych chce wyświetlać swoje banery, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej. Finansowanie odbywa się albo według ceny tysiąca wyświetleń, w której za 1000 wyświetleń (cost per mile- CPM) płaci się stałą kwotę, albo według kosztu kliknięcia lub kosztu kontaktu.

Marketing online jako afiliacja

Marketing afiliacyjny opisuje system prowizyjny. Podobnie jak w przypadku reklam graficznych, sklep internetowy lub marka własna są również reklamowane na stronach internetowych osób trzecich.

Rozliczenie jest tutaj jednak inne — operator strony otrzymuje prowizję od operatora sklepu, jeśli użytkownicy, którzy weszli do sklepu internetowego z witryny osoby trzeciej za pośrednictwem linku reklamowego, rzeczywiście coś w nim kupili.

Aby móc to przeanalizować, użytkownicy są śledzeni przez plik cookie po kliknięciu hiperłącza. Link reklamowy na stronie afiliacyjnej może wyglądać zupełnie inaczej i może być również ukryty na przykład w banerze reklamowym.

Marketing online mediów społecznościowych

Marketing online w mediach społecznościowych to termin używany do opisania organicznych i płatnych działań firmy w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn.

Celem jest tutaj osiągnięcie określonych celów korporacyjnych, takich jak przyciągnięcie uwagi (dotarcie do nowych klientów), wzmocnienie lojalności klientów i utrzymanie dotychczasowych klientów, budowanie marki i wizerunku, generowanie leadów, a przede wszystkim sprzedaż.

Różne sieci społecznościowe można zasadniczo podzielić na różne typy:

Media społecznościowe oferują niezwykle wszechstronne możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę. W przeciwieństwie do reklamy drukowanej lub telewizyjnej można zmniejszyć straty, wyświetlając reklamy tylko swojej grupie docelowej. Możesz wybierać ludzi nie tylko według ich demografii, ale także według ich zainteresowań. To dostosowane do indywidualnych potrzeb podejście do grupy docelowej nazywa się targetowaniem.

Sieci społecznościowe to miejsce, gdzie każdy może publikować i wyrażać swoją opinię, a te treści są z kolei wyświetlane odpowiednim znajomym. Jeśli wejdą w interakcję z treścią, komunikat może również „przeskoczyć” do znajomych znajomych itp. Dzięki tej interakcji komunikaty marketingowe mogą być rozpowszechniane niezwykle szybko i efektywnie.

Wraz z rozwojem sieci społecznościowych, w marketingu onlineowym pojawiła się kolejna dyscyplina — promocja produktów i usług przez influencerów. Ta forma reklamy sprawdza się zawsze bardzo dobrze, gdy osoba prezentująca produkty i usługi firmy jest uważana przez swoich fanów za wiarygodną, a produkty i usługi są zgodne z jego osobowością.

Marketing online e-mailowy

E-mail marketing jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego, ponieważ można go wykorzystać do zwracania się do klientów bezpośrednio lub do zarządzania relacjami z klientami. Aby móc pisać do klientów przez e-mail, potrzebna jest zgoda prawna, dlatego marketing e-mailowy jest często postrzegany jako część marketingu za przyzwoleniem.

W najlepszym przypadku e-maile są wysyłane za pomocą narzędzia do e-mail marketingu. Daje to różne korzyści, np. Możliwość zwracania się do każdego odbiorcy po imieniu. Chcąc pójść dalej w personalizacji, możliwe jest również, w zależności od narzędzia, uporządkowanie kontaktów, np. według zainteresowań lub fazy procesu podejmowania decyzji zakupowej, a tym samym przesyłanie użytkownikom treści specjalnie dostosowanych do ich potrzeb.

Ponadto narzędzia do e-mail marketingu można użyć, aby zmierzyć, ile osób przeczytało wiadomość e-mail i ile z nich skorzystało ze zintegrowanego przycisku wezwania do działania i kliknęło go. Zasadniczo w e-mail marketingu istnieją dwa rodzaje kampanii mailing i biuletyn.

Reklama natywna online

Reklama natywna to taka forma reklamy, w której reklama nie może już (lub z trudem) zostać rozpoznana jako taka przez użytkownika.

Reklama dostosowuje się do wyglądu odpowiedniego formatu medialnego. W swojej pierwotnej formie reklama natywna występuje w obszarze content marketingu.

Niemniej jednak reklama natywna pozostaje kontrowersyjna, ponieważ reklama jako taka jest trudno rozpoznawalna dla użytkownika pomimo obowiązkowego oznaczenia.

Oprócz natywnych reklam w formie tekstów ta forma reklamy jest również dostępna w innych obszarach marketingu online. W sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, można za opłatą wyświetlić organiczny post firmy, jak reklama dla większej grupy docelowej.

Płatna poczta reklamowa jako sponsorowany newsletter zachowuje swój organiczny wygląd i jest ledwo rozpoznawalna jako reklama dla użytkownika na osi czasu, a system reklam natywnych działa również w obszarze Google Ads, ponieważ płatne wyniki wyszukiwania są teraz trudne do odróżnienia od wyników organicznych.

Cele marketingowe online

Za pomocą środków marketing online może realizować bardzo różne cele:

  1. Branding i budowanie marki — istotą tego celu jest to, aby marka kojarzyła się z określonymi wartościami i komunikatami oraz aby stała się figurantem firmy i jej produktów. To, czy budowanie marki zakończyło się sukcesem, można określić przykładowo na podstawie tego, ile osób wyszukuje hasła związane z marką w wyszukiwarkach takich jak Google i odwiedza witrynę. Można także zmierzyć, jak często marka jest wymieniana pozytywnie w mediach społecznościowych, blogach lub forach.
  2. Zaangażowanie — opisuje stopień interakcji z treściami cyfrowymi, a tym samym obejmuje wszystkie bezpośrednie interakcje użytkownika z witryną lub treściami w mediach społecznościowych. Aby zmierzyć zaangażowanie, tj. dowiedzieć się, jak mocno użytkownik wszedł w interakcję z treścią, można sprawdzić, jak długo użytkownik przebywał na stronie (długość pobytu, czas trwania sesji), ile stron odwiedził podczas sesji, niezależnie od tego, czy pozostawił komentarze na blogu lub w poście w mediach społecznościowych.
  3. Leady — generowanie leadów to wspólny cel działań marketingowych online. Celem jest uzyskanie jak największej ilości informacji kontaktowych od potencjalnych klientów. W marketingu internetowym najważniejsze jest oczywiście podanie adresu e-mail. Generowaniem leadów jest też rejestracja do newslettera lub e-booka do pobrania.
  4. Sprzedaż — każda firma chce przede wszystkim sprzedawać swoje produkty. Do tego celu stosuje się również różne środki marketingu online, takie jak reklamy w Google (Google Ads) lub reklamy w mediach społecznościowych (np. Facebook Ads). Marketing e-mailowy również zwiększa sprzedaż i dlatego jest czynnikiem konwersji.

Marketing internetowy, czyli online marketing i digital

Marketing online to złożone zagadnienie. Wpływasz na lejek sprzedażowy, cel biznesowy i tworzysz e-marketing w social media. Oczywiście jest tego więcej. Początkujący marketerzy szukają „tricków” na bezpłatny ruch. Natomiast prawda jest taka że musisz umieć wiele. Google analytics, google search console, google tag manager, facebook ads, google ads (dawniej google adwords), linkedin, video marketing, marketing wirusowy, sem…


Mógłbym jeszcze długo wymieniać. Ale bez znaczenia czy działasz w e-commerce, czy interesuje Ciebie pozycjonowanie stron albo e-commerce. To wszystko elementy strategii marketingowej.Napisz w komentarzu jakie są Twoje ulubione narzędzia marketingu internetowego i reklama internetowa.

Kanał jaki wybierzesz musi pasować do tego czego szuka konsument. Sprawdź m.in. jak branża wygląda z poziomu mikro i makro, aby prowadzić działania online. Więc zadbaj aby dostarczyć do Twojej firmy jak najwięcej sprofilowanych klientów.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)