Marketing narracyjny przyk艂ady (ang storytelling) -jak budowa膰 historie kt贸re sprzedaj膮

Favicon
Wprowadzenie nowego produktu na rynek marketing i promocja
3 czerwca, 2022
Marketing rekomendacyjny
Marketing holistyczny -czy orientacja holistyczna to nowy spos贸b na biznes?
3 czerwca, 2022
Marketing narracyjny

Marketing narracyjny przyk艂ady (ang storytelling) -jak budowa膰 historie kt贸re sprzedaj膮

Kilka s艂贸w o marketingu narracyjnym…

Marketing narracyjny, czyli tak zwany storytelling, to rodzaj oddzia艂ywania na odbiorc臋, kt贸re ma form臋 opowie艣ci. Tego rodzaju marketing ma za zadanie wzbudzenie u s艂uchacza emocji oraz poruszenie jego wyobra藕ni.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym jest marketing narracyjny?

Storytelling silnie oddzia艂uje si臋 na emocje s艂uchacza. Dzia艂ania, kt贸re s膮 w jego ramach podejmowane, okre艣la si臋 jako sprzeda偶 bez faktycznej sprzeda偶y. Odbiorcy s膮 bowiem na co dzie艅 zalewani tre艣ciami reklamowymi, kt贸re docieraj膮 do nich z radia czy telewizji.

Tego rodzaju nachalna reklama spotyka si臋 cz臋sto z niezadowoleniem potencjalnych klient贸w i przynosi skutek przeciwny do zamierzonego. Marketing narracyjny zak艂ada w tym wypadku zupe艂nie inn膮 strategi臋 dzia艂ania, zgodnie z kt贸r膮 za pomoc膮 pozytywnych emocji czy skojarze艅 mo偶na wywo艂a膰 okre艣lone decyzje zakupowe.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing narracyjny wady i zalety

Marketing narracyjny to sztuka opowiadania historii, w taki spos贸b, by tworzy膰 wi臋藕 z odbiorcami. Storytelling pozwala zbudowa膰 zaufanie.

Jakie korzy艣ci daje marketing narracyjny?

Storytelling pomaga budowa膰 zaufanie do sprzedawcy oraz oferowanych przez niego produkt贸w. Zaufanie to wp艂ywa na decyzje zakupowe klienta.

Nie mo偶na bowiem zapomina膰 o tym, 偶e emocje odgrywaj膮 kluczow膮 rol臋 w przypadku dzia艂a艅 zwi膮zanych z kupnem d贸br.

Na jakie elementy marketingu narracyjnego nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋?

W przypadku tego rodzaju marketingu nale偶y zawsze przedstawia膰 korzy艣ci zwi膮zane z zakupem okre艣lonego wyrobu w konkretnym kontek艣cie. Klient musi bowiem wczu膰 si臋 w dan膮 sytuacj臋 oraz pu艣ci膰 swoje wodze fantazji. Korzy艣膰 z zakupu konkretnego wyrobu musi sta膰 si臋 o偶ywiona, a sama reklama musi by膰 subtelna.

Czym cechuje si臋 skuteczny storytelling?

W dobrym marketingu narracyjnym historia opowiadana jest za pomoc膮 s艂贸w, a podejmowane dzia艂ania maj膮 na celu pobudzenie wyobra藕ni s艂uchaczy.

Kreowane zatem musz膮 by膰 obrazy, kt贸re wywo艂uj膮 pozytywne emocje oraz okre艣lone decyzje zakupowe. Co wa偶ne, dobry marketing narracyjny nie tylko podkre艣la zalety danego wyrobu, ale r贸wnie偶 tworzy sp贸jn膮 histori臋 dotycz膮c膮 danej marki czy serii produkt贸w. Skuteczny marketing musi by膰 interaktywny.

Storytelling w marketingu

Nie mo偶e si臋 on zatem sprowadza膰 jedynie do opowiadania danej tre艣ci, a powinien by膰 dostosowywany do potrzeb i oczekiwa艅 s艂uchaczy. Tego rodzaju dzia艂ania powinny zak艂ada膰 interakcj臋 narratora i publiczno艣ci.

Co wa偶ne, rodzaj narracji oraz jej kszta艂t powinny ulega膰 zmianie w zale偶no艣ci do danej sytuacji czy otoczenia. Opowiadanie powinno anga偶owa膰 s艂uchaczy oraz wywo艂ywa膰 du偶e emocje.

Warto doda膰, 偶e storytelling nie wykorzystuje jedynie j臋zyka m贸wionego. W jego ramach mo偶na korzysta膰 r贸wnie偶 z j臋zyka pisanego, 艣piewanego, a nawet migowego.

W tym przypadku sama forma nie ma znaczenia, a chodzi raczej o narracj臋 i budowanie okre艣lonej historii.

Jakie inne elementy mo偶na zawrze膰 w tego rodzaju marketingu?

Jak wspomniano powy偶ej, storytelling wykorzystuje r贸偶norodne formy j臋zyka. Co wa偶ne, w jego wypadku zastosowanie maj膮 zar贸wno werbalne, jak i pozawerbalne formy komunikacji, w tym cho膰by gesty.

Marketingowi narracyjnemu powinna zatem towarzyszy膰 dodatkowa ekspresja, kt贸ra czyni przekaz bardziej ciekawym i skutecznym. Storytelling przedstawia膰 powinien zawsze dan膮 histori臋, kt贸ra powinna by膰 uzupe艂niona odpowiednim komentarzem.

Jego charakter mo偶e by膰 odmienny. Zale偶y on bowiem od kilku czynnik贸w, w tym mi臋dzy innymi od okre艣lonego kr臋gu kulturowego, danej sytuacji czy grupy odbiorc贸w.

Warto r贸wnie偶 wiedzie膰, 偶e podczas tworzenia narracji warto korzysta膰 z uniwersalnych przekaz贸w, kt贸re trafiaj膮 do szerokiej grupy odbiorc贸w oraz bazuj膮 na schematach opowiada艅 i archetypach kulturowych.

Jaki cel ma skuteczny marketing?

Wykorzystywanie marketingu narracyjnego ma na celu pobudzenie wyobra藕ni odbiorc贸w. W przypadku kina lub teatru dochodzi do kreowania obrazu czy przekazu zgodnego z zamys艂em re偶ysera.

Storytelling jest nieco inny, poniewa偶 w jego przypadku to s艂uchacz ma kreowa膰 sw贸j obraz opieraj膮c si臋 otrzymywanych bod藕cach. Odbiorca narracji samodzielnie tworzy histori臋. Z tego powodu mo偶e by膰 ona r贸偶norodna i zale偶na od jego do艣wiadcze艅 i emocji.

Czy storytelling mo偶na 艂膮czy膰 z innymi formami sztuki?

Zdecydowanie tak. Tego rodzaju narracja mo偶e stanowi膰 jeden z element贸w kultury popularnej. W opowiadaniach mo偶na bowiem porusza膰 tematy wa偶ne spo艂ecznie.

W tym wypadku dochodzi膰 mo偶e do silnego oddzia艂ywania na spo艂ecze艅stwo oraz kreowania okre艣lonych pogl膮d贸w. Tego rodzaju oddzia艂ywanie na odczucia cz臋艣ci spo艂ecze艅stwa jest skutecznym narz臋dziem i mo偶e by膰 z powodzeniem wykorzystywane w celach marketingowych.

Jak mo偶na wykorzysta膰 tego rodzaju narracj臋 w reklamie?

W spotach reklamowych mo偶na z powodzeniem umieszcza膰 elementy typowe dla marketingu reklamowego. Reklamy mog膮 by膰 zatem tworzone w spos贸b, w kt贸rym odbiorcy mog膮 si臋 identyfikowa膰 z bohaterami film贸w.

Poza tym, podczas promocji produkt贸w warto stawia膰 na silny przekaz, kt贸ry pomaga budowa膰 niezmienny wizerunek marki. Nale偶y r贸wnie偶 si臋ga膰 do slogany reklamowe, kt贸re wpadaj膮 w ucho i budz膮 w odbiorcach silne i jednoznaczne skojarzenia.

Ciekawym rozwi膮zaniem s膮 r贸wnie偶 materia艂y promocyjne tworzone z udzia艂em pracownik贸w danych podmiot贸w. Tego rodzaju filmy buduj膮 pozycj臋 przedsi臋biorstwa, kt贸re postrzegane jest jako wiarygodne oraz przyjazne podw艂adnym.

To z kolei wp艂ywa na wzrost zaufania kupuj膮cych oraz ich decyzje zakupowe.

Linie narracyjne

  • CLARITY 鈥 JASNO艢膯/KLAROWNO艢C PRZEKAZU
  • CONSISTENCY 鈥 SP脫JNO艢膯 I KONSEKWENCJA
  • CONSTANCY 鈥 STA艁O艢膯 CI膭G艁O艢膯
  • CONFORM 鈥 DOSTOSOWANIA SI臉 DO ZMIAN
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing narracyjny przyk艂ady (ang storytelling)?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)