Zawartość strony
Sprawdź nasze oferty pracy w marketingu.
Czy jesteś naturalnym liderem, który lubi wywierać wpływ i przekonywać innych w biznesie? Możesz rozważyć karierę menedżera ds. marketingu! W tym wpisie wymienimy wszystkie najważniejsze informacje.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Menedżer ds. marketingu zajmuje się marketingiem firmy lub produktu. Może odpowiadać za kilka usług lub produktów albo za jeden dział.
Menedżerowie marketingu muszą mieć otwarte, towarzyskie i spontaniczne osobowości. Zgodnie z tymi cechami, muszą być bardzo skoncentrowani, zorientowani na szczegóły i bardzo sumiennie przestrzegać ograniczeń budżetowych i terminów.
Menedżerowie ds. marketingu mają różne obowiązki, takie jak sporządzanie szacunków i budżetów na kampanie marketingowe, przedstawianie ich do zatwierdzenia, współpraca z agencjami reklamowymi, udział w negocjacjach, przygotowywanie umów sprzedaży i reklam oraz recenzowanie materiałów reklamowych, takich jak materiały drukowane, telewizja i reklamy internetowe.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Obowiązki kierownika ds. marketingu mogą się różnić w zależności od firmy i branży. Jednak większość menedżerów marketingu ma pewne wspólne obowiązki.
Obowiązki marketing menedżera:
Menedżerowie marketingu są odpowiedzialni za planowane i nieplanowane (czyli wpadki) wizerunkowe swojego pracodawcy. Planowana kampania brandingowa może obejmować reklamy drukowane lub wideo, wystąpienia publiczne, rekomendacje i prasę drukowaną. Natomiast wpadki mogą wystąpić, gdy jeden z przedstawicieli firmy niewłaściwie wypowiada się publicznie, lub gdy firma zostaje zaatakowana przez siły zewnętrzne, na przykład gdy ktoś manipuluje produktami firmy po opuszczeniu produkcji lub wada produktu jest rozpoznawana dopiero długo po tym, jak produkt znajdzie się w obiegu.
Wykwalifikowani menedżerowie ds. PR managementu (public relations) odwracają uwagę od nieautoryzowanych komentarzy i zapewniają opinię publiczną, że firma robi wszystko, co w jej mocy, aby zbadać i poprawić linię produktów czy usług. Poprzez starannie sformułowane oświadczenia i reklamy menedżerowie ds. marketingu łagodzą strach i oburzenie opinii publicznej, zapewniając, że reputacja firmy przetrwa takie wpadki.
Menedżerowie marketingu współpracują z innymi członkami zespołu przy tworzeniu zarówno prostych, jak i złożonych kampanii reklamowych. Mogą również negocjować umowy na różne formy reklamy po utworzeniu budżetu marketingowego. Będą współpracować z członkami zespołu, aby określić najlepsze i najbardziej kreatywne sposoby reklamowania produktów lub usług firmy. Dobry menedżer może być zobowiązany do przedstawienia tych pomysłów firmie i klientowi końcowemu w celu uzyskania zgody na wdrożenie.
Menedżerowie ds. marketingu określają również atrakcyjność rynkową nowego produktu lub usługi. Testują poziom zainteresowania publicznego nowym produktem lub usługą. W porozumieniu z innymi członkami zespołu ustalają również ceny i lokowanie produktu. Szukają nowych rynków, które mogą wymagać produktów lub usług firmy. Menedżerowie marketingu przeprowadzają kompleksowe badania produktów, w tym dogłębną wiedzę na temat mocnych i słabych stron produktu, przed wprowadzeniem produktu na nietradycyjne rynki.
Menedżerowie marketingu mają różne osobowości. Zwykle są osobami przedsiębiorczymi, co oznacza, że są żądni przygód, ambitni, asertywni, ekstrawertyczni, energiczni, entuzjastyczni, pewni siebie i optymistyczni. Są to osoby dominujące, przekonujące i motywujące. Niektóre z nich są również artystyczne, co oznacza, że są postrzegani jako kreatywne, intuicyjne, wrażliwe, elokwentne i ekspresyjne jednostki.
Wiele prac w tej dziedzinie można wykonać w środowisku biurowym. Badania produktów, trendy zakupów konsumenckich i analiza nowych rynków wymagają zarówno wysoko rozwiniętych umiejętności obsługi komputera, jak i silnych umiejętności interpersonalnych w celu określenia rentowności produktu.
Wielu menedżerów ds. marketingu podróżuje, aby spotkać się z klientami, współpracować z zespołami produkcyjnymi w celu dopracowania produktów i przeprowadzać nieformalne ankiety dotyczące produktów lub usług klientów. Ponadto menedżerowie ds. marketingu podróżują, aby spotkać się z potencjalnymi organizacjami i mediami, takimi jak firmy produkujące filmy wideo, firmy zajmujące się produkcją poligraficzną i, w stosownych przypadkach, miejsca wystąpień publicznych.
Jak informuje portal Wynagrodzenia.pl, zarobki na tym stanowisku wynoszą przeciętnie 14680 zł brutto, tj. 10442 zł netto. 25% dyrektorów ds. marketingu otrzymujących najniższe wynagrodzenia zarabia poniżej 9110 zł brutto, z kolei 25% najlepszych – ponad 20680 zł brutto.
Na wymienionym wyżej portalu możemy znaleźć również informację:
Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 9 670 PLN brutto. Co drugi brand manager otrzymuje pensję od 7 000 PLN do 13 280 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych brand managerów zarabia poniżej 7 000 PLN brutto.
Jak informuje gowork.pl wynagrodzenie przewidziane dla tego pracownika to między 22000 a 25000 zł brutto miesięcznie.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Manager marketingu jest odpowiedzialny za opracowanie strategii marketingowych, aby zwiększyć zysk firmy i zwiększyć jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów. Zapewnia wsparcie działom sprzedaży i wytwarza komunikaty do konsumentów, współpracując z działem kreatywnym w celu tworzenia wyjątkowych kampanii marketingowych. Musi stale monitorować konkurencję i rynek, aby dostosować strategie marketingowe do zmiennych trendów i potrzeb klientów. Manager marketingu często odpowiada za określanie budżetów i zarządzanie wydatkami marketingowymi w celu zapewnienia, że firma korzysta z najlepszych okazji.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)