Marketing manager praca, zarobki, co robi

content marketing institute
Content marketing institute CMI
4 stycznia, 2022
Marketing zintegrowany
Marketing zintegrowany (agencja digital i social media)
5 stycznia, 2022
Marketing manager
Marketing manager

Marketing manager praca, zarobki, co robi

Czy jesteś naturalnym liderem, który lubi wywierać wpływ i przekonywać innych w biznesie? Możesz rozważyć karierę menedżera ds. marketingu! W tym wpisie wymienimy wszystkie najważniejsze informacje.

Marketing manager co robi

Menedżer ds. marketingu zajmuje się marketingiem firmy lub produktu. Może odpowiadać za kilka usług lub produktów albo za jeden dział.

Menedżerowie marketingu muszą mieć otwarte, towarzyskie i spontaniczne osobowości. Zgodnie z tymi cechami, muszą być bardzo skoncentrowani, zorientowani na szczegóły i bardzo sumiennie przestrzegać ograniczeń budżetowych i terminów.

Czym zajmuje się kierownik ds. marketingu ?

Menedżerowie ds. marketingu mają różne obowiązki, takie jak sporządzanie szacunków i budżetów na kampanie marketingowe, przedstawianie ich do zatwierdzenia, współpraca z agencjami reklamowymi, udział w negocjacjach, przygotowywanie umów sprzedaży i reklam oraz recenzowanie materiałów reklamowych, takich jak materiały drukowane, telewizja i reklamy internetowe.

Marketing manager praca

Obowiązki kierownika ds. marketingu mogą się różnić w zależności od firmy i branży. Jednak większość menedżerów marketingu ma pewne wspólne obowiązki.
Obowiązki marketing menedżera:

  • tworzenie informacji promocyjnych do prowadzenia biznesu
  • koordynowanie wielu kanałów strategii marketingowych
  • zarządzanie budżetami na kampanie marketingowe
  • testowanie nowych możliwości marketingowych
  • budowanie relacji z mediami
  • kierowanie strategiami social media
  • ocena realizacji kampanii marketingowych,
  • rozwiązywanie problemów z kampaniami marketingowymi, które nie działają dobrze
  • monitorowanie i ulepszanie SEO
  • zarządzanie pracownikami i dostawcami zewnętrznymi
  • rozwiązywanie problemów z obsługą klienta
  • wymyślanie nowych sposobów promocji nowych produktów
  • edukowanie pracowników o trendach w marketingu branżowym
  • analizowanie opinii klientów z platform mediów społecznościowych
  • analizowanie i raportowanie do wyższej kadry kierowniczej

Menedżerowie marketingu są odpowiedzialni za planowane i nieplanowane (czyli wpadki) wizerunkowe swojego pracodawcy. Planowana kampania brandingowa może obejmować reklamy drukowane lub wideo, wystąpienia publiczne, rekomendacje i prasę drukowaną. Natomiast wpadki mogą wystąpić, gdy jeden z przedstawicieli firmy niewłaściwie wypowiada się publicznie, lub gdy firma zostaje zaatakowana przez siły zewnętrzne, na przykład gdy ktoś manipuluje produktami firmy po opuszczeniu produkcji lub wada produktu jest rozpoznawana dopiero długo po tym, jak produkt znajdzie się w obiegu.

Wykwalifikowani menedżerowie ds. PR managementu (public relations) odwracają uwagę od nieautoryzowanych komentarzy i zapewniają opinię publiczną, że firma robi wszystko, co w jej mocy, aby zbadać i poprawić linię produktów czy usług. Poprzez starannie sformułowane oświadczenia i reklamy menedżerowie ds. marketingu łagodzą strach i oburzenie opinii publicznej, zapewniając, że reputacja firmy przetrwa takie wpadki.

Menedżerowie marketingu współpracują z innymi członkami zespołu przy tworzeniu zarówno prostych, jak i złożonych kampanii reklamowych. Mogą również negocjować umowy na różne formy reklamy po utworzeniu budżetu marketingowego. Będą współpracować z członkami zespołu, aby określić najlepsze i najbardziej kreatywne sposoby reklamowania produktów lub usług firmy. Dobry menedżer może być zobowiązany do przedstawienia tych pomysłów firmie i klientowi końcowemu w celu uzyskania zgody na wdrożenie.

Menedżerowie ds. marketingu określają również atrakcyjność rynkową nowego produktu lub usługi. Testują poziom zainteresowania publicznego nowym produktem lub usługą. W porozumieniu z innymi członkami zespołu ustalają również ceny i lokowanie produktu. Szukają nowych rynków, które mogą wymagać produktów lub usług firmy. Menedżerowie marketingu przeprowadzają kompleksowe badania produktów, w tym dogłębną wiedzę na temat mocnych i słabych stron produktu, przed wprowadzeniem produktu na nietradycyjne rynki.

Czy nadajesz się do pracy jako kierownik marketingu?

Menedżerowie marketingu mają różne osobowości. Zwykle są osobami przedsiębiorczymi, co oznacza, że ​​są żądni przygód, ambitni, asertywni, ekstrawertyczni, energiczni, entuzjastyczni, pewni siebie i optymistyczni. Są to osoby dominujące, przekonujące i motywujące. Niektóre z nich są również artystyczne, co oznacza, że ​​są postrzegani jako kreatywne, intuicyjne, wrażliwe, elokwentne i ekspresyjne jednostki.

Jak wygląda miejsce pracy w którym przebywa marketing manager?

Wiele prac w tej dziedzinie można wykonać w środowisku biurowym. Badania produktów, trendy zakupów konsumenckich i analiza nowych rynków wymagają zarówno wysoko rozwiniętych umiejętności obsługi komputera, jak i silnych umiejętności interpersonalnych w celu określenia rentowności produktu.

Wielu menedżerów ds. marketingu podróżuje, aby spotkać się z klientami, współpracować z zespołami produkcyjnymi w celu dopracowania produktów i przeprowadzać nieformalne ankiety dotyczące produktów lub usług klientów. Ponadto menedżerowie ds. marketingu podróżują, aby spotkać się z potencjalnymi organizacjami i mediami, takimi jak firmy produkujące filmy wideo, firmy zajmujące się produkcją poligraficzną i, w stosownych przypadkach, miejsca wystąpień publicznych.

Marketing Manager zarobki

Jak informuje portal Wynagrodzenia.pl, zarobki na tym stanowisku wynoszą przeciętnie 14680 zł brutto, tj. 10442 zł netto. 25% dyrektorów ds. marketingu otrzymujących najniższe wynagrodzenia zarabia poniżej 9110 zł brutto, z kolei 25% najlepszych – ponad 20680 zł brutto.

Brand manager – zarobki

Na wymienionym wyżej portalu możemy znaleźć również informację:

Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 9 670 PLN brutto. Co drugi brand manager otrzymuje pensję od 7 000 PLN do 13 280 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych brand managerów zarabia poniżej 7 000 PLN brutto.

Digital marketing manager zarobki

Jak informuje gowork.pl wynagrodzenie przewidziane dla tego pracownika to między 22000 a 25000 zł brutto miesięcznie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)