Zawartość strony
W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się marketing lojalnościowy. Najważniejszym celem każdego sprzedawcy jest oczywiście zdobycie klienta i zatrzymanie go na dłużej.
Trzeba mądrze poczynić odpowiednie ruchy, żeby zachęcić konsumenta do kolejnych zakupów w naszym sklepie. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ konkurencja w każdej branży obecnie jest bardzo silna.
W tym artykule wyjaśnimy, czym jest marketing lojalnościowy i jakie są jego największe zalety.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Marketing lojalnościowy definicja: Jest to rodzaj marketingu, którego celem jest nie tylko zdobycie nowych klientów, ale również utrzymanie tych dotychczasowych. Chodzi przede wszystkim o nagradzanie zachowań pożądanych, dzięki czemu można zbudować pozytywną i efektywną relację z konsumentami.
Jeśli będziesz nagradzać lojalnych i stałych klientów to łatwo zachęcisz ich do kolejnych zakupów w sklepie. Zarówno w sklepach online, jak i w sklepach stacjonarnych wykorzystywany jest marketing lojalnościowy i to dosyć często przez największe firmy. Najczęściej programy lojalnościowe stosują hipermarkety oraz stacje paliw. Jednak to nie wszystko, ponieważ podobną metodę stosują lokale gastronomiczne, biura podróży oraz małe sklepiki.
Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że narzędzia i metody marketingu lojalnościowego są od lat stosowane przez specjalistów od marketingu. Klient, który dokona zakupu na określoną kwotę, otrzymuje ciekawe nagrody rzeczowe oraz gadżety. Dużym uznaniem cieszą się też programy bonusowe, które polegają na zbieraniu punktów.
Program lojalnościowy to długoterminowe działania marketingowe, które służą do podtrzymywania i budowania pozytywnych relacji z klientami. Zachęcają do zwiększania częstotliwości zakupów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Za swoje zakupy każdy kupujący otrzymuje pewnego rodzaju nagrodę. Może to być obniżka cen podczas obecnych zakupów (np. Biedronka), lub zbieranie punktów na kartę lojalnościową.
Po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów klient może je wymienić na produkty i nagrody dostępne w sklepie.
Wśród innych narzędzi marketingu lojalnościowego można wymienić kupony zniżkowe na kolejne zakupy, rabaty, karty kolekcjonerskie oraz gratisy dołączane do zakupów dla lojalnych klientów. Należy pamiętać, że metody marketingu lojalnościowego są też stosowane przez sklepy internetowe, które chcą zachęcić klientów do ponownych zakupów. Niektóre sklepy oferują darmowy zwrot lub przesyłkę.
Jest to naprawdę atrakcyjna oferta, ponieważ klient nie musi za to nic płacić. Każdy zakup dokonany przez klienta to punkty, które potem można wymienić na produkt lub rabat. Wiele firm wprowadza także powitalne rabaty na pierwsze zakupy lub oferty, które są dostępne jedynie dla użytkowników zarejestrowanych.
Marketing w przedsiębiorstwie jest niezwykle ważny, ponieważ głównie od tego zależy wysokość dochodów. Najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i renomowanych firm marketingowych, które wiele lat działają na rynku i cieszą się pozytywną opinią.
Dobra reklama sprawi, że nawet mało ciekawy produkt może sprzedać się naprawdę dobrze.
Marketing lojalnościowy jest opłacalny przede wszystkim dla sprzedawcy. W ten sposób właściciel sklepu może bardzo szybko zbudować pozytywny wizerunek swojej marki, a do tego zwiększyć poziom sprzedaży.
Klienci także na tym zyskują, ponieważ mogą liczyć na korzystne warunki i specjalne rabaty, jeśli dokonują regularnych zakupów. Programy lojalnościowe są niezwykle skuteczną techniką marketingową.
Celem jest przywiązanie nabywcy do konkretnej marki lub sklepu. Można też liczyć na zwrot części wydanej kwoty, czyli tak zwany money back (cashback). W krajach zachodnich jest to popularne już od wielu lat. Konsumenci są też nagradzani za aktywność na stronie internetowej programu oraz udział w konkursach.
Dzięki temu można otrzymać ciekawe nagrody finansowe, lub rzeczowe. Można śmiało powiedzieć, że techniką marketingową uwielbianą przez konsumentów są programy lojalnościowe.
Według badań ponad 50% osób w Polsce uczestniczy przynajmniej w jednym programie lojalnościowym. Wybór programów lojalnościowych jest bardzo duży, dlatego każdy bez większych problemów może znaleźć coś dla siebie.
Warto dodać, że pod względem wykorzystania rozwiązań mobilnych zdecydowanie bardziej zaawansowane są rynki Europy zachodniej.
To właśnie narzędzia mobilne stanowią główne medium komunikacji z uczestnikami programów lojalnościowych. Organizatorzy takich programów muszą dokładnie analizować zachowania uczestników. Tak naprawdę w wielu branżach popularne są programy lojalnościowe.
Szybkość działania programu także odgrywa ważną rolę. Kiedyś normą było zbieranie kuponów i oczekiwanie na nagrodę, jednak wszystko idzie do przodu i obecnie ciężko wyobrazić sobie taką sytuację. Klienci oczekują natychmiastowej gratyfikacji, ponieważ są przyzwyczajeni do nieograniczonego dostępu do usług oraz dóbr.
Warto mieć na uwadze, że na wiele sposobów mogą być tworzone programy lojalnościowe.
Najczęściej są to proste programy, które przyznają punkty za wydane złotówki. W szerszym kontekście powinno być to osadzone każde działanie marketingowe firmy. Kompleksowa strategia marketingowa jest w tym wszystkim najważniejsza. Na początku trzeba wybrać cel, który program lojalnościowy będzie realizować.
Należy pamiętać, że program musi być też odpowiednio dobrany do grupy odbiorców. Programy lojalnościowe tworzy obecnie wiele firm, dlatego warto sprawdzić jak to robi konkurencja. Od konkurencji można się często wiele nauczyć. Niezwykle ważna jest także dokładna analiza grupy docelowej.
Przykłady marketingu lojalnościowego można znaleźć praktycznie w każdej branży, ponieważ jest bardzo łatwy do wdrożenia. Najprościej mówiąc trzeba nagradzać obecnych kupujących.
Branża hotelarska w dobie rosnących cen reklamy i zwiększających się prowizji na booking musi walczyć o klienta. Dla przykładu Grupa Anders posiada program lojalnościowy „Wyjątkowy Gość”. Jak on działa? Wydając jeden złoty w dowolnym hotelu Grupy Anders klient zyskuje jeden punkt na koncie.
Przykładów programów i marketingu lojalnościowego jest jeszcze wiele. Od sklepów spożywczych, po linie lotnicze gdzie zbieramy punkty na przeleciane kilometry.
Program lojalnościowy to strategia marketingowa, która ma na celu zwiększenie zaangażowania klientów i zachęcenie ich do powtarzających się zakupów. Programy te oferują klientom różnego rodzaju korzyści i nagrody za ich lojalność i częste zakupy.
Oto kroki, jak działa typowy program lojalnościowy:
Programy lojalnościowe są popularne w wielu branżach, takich jak detaliczna, spożywcza, turystyczna i usługowa. Działają one poprzez motywowanie klientów do powtarzających się zakupów i zwiększają zaangażowanie klientów w markę lub produkt.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing lojalnościowy i programy lojalnościowe -jak je wykorzystać?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)