Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobić Doskonały Landing Page Który Mocno Konwertuje (przykłady, definicja)

Marketing Konwersji

Marketing Konwersji

innowacyjny marketing

Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobić Doskonały Landing Page Który Mocno Konwertuje (5 tipów)

Większy ruch, więcej kliknięć czy więcej odwiedzających może nic nie znaczyć jeśli nie jest Ci znany temat marketing konwersji.

Jeśli działasz już jakiś czas z własnym biznesem wiesz że większość osób to tzw. lurkerzy, czyli klikacze. Innymi słowy wchodzą na Twoją stronę czy sklep, chwilę poscrollują i już. KONIEC. Więcej ich nie spotykasz.

Tylko że problem tkwi z tym że większość stron po prostu odstrasza użytkowników.

Zobacz, na każde 100 osób które odwiedza Twoją stronę, aż 97-99% po chwili ją opuści, czyli z tych 100 osób 1-3 dokonają konwersji.

Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobić Doskonały Landing Page Który Mocno Konwertuje (przykłady, definicja) 1

Więc dzisiaj poruszymy temat, jak stworzyć stronę która ma wysoki współczynnik konwersji.

W dodatku wszystko możesz zastosować w kilkanaście minut, a na sam koniec dostaniesz pełną listę rzeczy które działają doskonale.

Zaczynajmy!

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Obejrzyj film na youtube który porusza dzisiejszy temat „Marketing Konwersji, Czyli Jak Zrobić Doskonały Landing Page Który Mocno Konwertuje (5 tipów)”

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Marketing konwersji, podstawowe założenia

Cześć z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO gdzie marketing robimy codziennie, a konwersja? Cóż one idą ze sobą w parze.

Przy okazji, zachęcam do subskrybowania kanału na youtube.

Okej zacznijmy od rzeczy dzięki którym, jeśli oczywiście je wdrożysz dostaniesz niemal natychmiastowy wzrost współczynnika konwersji.

Oferta nie do odrzucenia

Dobrze sprzedająca strona to pewien proces który składa się z 3 głównych elementów:

  • oferta
  • targetowanie
  • sama strona (teksty zdjęcia)

Żeby Ci to ułatwić możemy porównać to do procentów 40-40-20

Oferta (40%) i targetowanie (40%) są najważniejsze, a niestety większość osób skupia się za bardzo na tym co napisać albo jakie zdjęcia wybrać (20%).

A przecież o wiele ważniejsze jest to co chcemy dostarczyć rynkowi. Pozwól że to wytłumaczę.

Załóżmy że chcesz kupić samochód i przeglądasz oferty. Co wybierzesz porsche w doskonałym stanie z komisu czy od osoby prywatnej, która nawet nie do końca zrobiła ładne zdjęcia, czy ofertę z salonu, z ładnymi zdjęciami, za tą samą cenę ale tutaj auto est do remontu. Natomiast od osoby indywidualnej auto jest w perfekcyjnym stanie.

Widzisz to jest siła oferty.

Po prostu oferta jest o wiele lepsza, jasne fajniej oglądasz tamte ładne zdjęcia i wypisane 100 rzeczy ale i tak w efekcie kupisz to którego nie musisz remontować.

Albo pokój w hotelu. Cena taka sama, z tym ze ten z profesjonalnej sieci ma ładniejsze zdjęcia, ale ten z mniej profesjonalnym opisem i zdjęciami daje jeszcze strefę relaksu i śniadanie w cenie.

Mówi się na to Godfather’s offer, czyli oferta ojca chrzestnego, tak żartobliwie oferta nie do odrzucenia.

Oczywiście jest wiele sposobów jak tworzyć takie oferty i można by na ten temat stworzyć kurs, przy okazji na naszej platformie z kursami jest świetne szkolenie jak tworzyć wysoce konwertujące reklamy, więc zapraszam.

Natomiast jeśli chodzi o prosty szablon od którego możesz zacząć już teraz to:

Robimy 1, dla 2, więc możesz 3 bez 4

  • 1 co robisz, czyli produkt, usługa, po prostu co robisz
  • 2 to idealny awatar klienta, Twoja persona marketingowa
  • 3 to jest benefit który chcą otrzymać
  • 4 to czego nie chcą

Przykład. Zajęcia jogi dla osób które siedzą za dużo i mają problemy z kręgosłupem i to w dodatku bez tracenia codziennie godziny na żmudne ćwiczenia.

To trochę jak zgub tłuszcz bez diety, ale w tym przypadku to już clickbait który nie jest prawdziwy.

Zgodność treści z grupą docelową i stroną

Tutaj chodzi o pewność że wszystko współgra ze sobą. Jeśli sprzedajesz plany na masę mięśniową to nie reklamuj się dla kobiet tylko dla mężczyzn. Tak samo w reklamie dzielisz grupy docelowe aby kobiety nie wchodziły na landing page na którym masz plan jak rozbudować klatkę i bicepsy. Zamiast tego powinieneś mieć plan jak zgubić tłuszcz i wysmuklić pośladki.

I to jest jedna z przyczyn dlaczego jest tak sporo odrzuceń.

Masz ciekawą reklamę, ale strona nie rezonuje.

Więc zgodność musisz określić na podstawie 5 kroków:

  • zgodność treści o czym już powiedzieliśmy
  • zgodność medium, czyli platformy na jakiej przebywają
  • zgodność formatu materiału, czyli jeśli przeglądają filmy na tiktoku to nie odsyłaj ich do wpisów na blogu
  • zgodność informacji, jeśli ktoś czyta o seo albo masz kilka kategorii na swoim sklepie to nie reklamuj remarketingiem czegoś innego. Np masz osoby które kupują produkty keto, to nie reklamuj węglowodanów czy wege. Brzmi prosto ale jak zaczniesz śledzić świadomie reklamy które Ci się wyświetlają to zobaczysz że ponad 90% tego nie stosuje
  • zgodność z głosem marki, jeśli Twój brand jest młodzieżowy to nie wstawiaj nudnych korporacyjnych grafik w garniturach, jesteś trenerem fit to nie wstawiaj zdjęć z imprez albo jak jesz pizze

Obrazy

Nie ma jednego przepisu co musisz robić, ale jest jeden przepis, jedna rada czego masz nie robić. Zdjęcia stockowe.

Popupy czy statyczne formularze, double optin czy single optin

To jest jedno z najtrudniejszych pytań w marketingu. Powiem szczerze że trochę poszukałem przed nagraniem tego odcinka w która stronę idzie konsensus ale trudno mi było znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Oczywiście w większości przypadków przeprowadzamy testy A/B do czego również Ciebie zachęcam, ja używam najczęściej google optimize.

Natomiast jeśli chcesz usłyszeć moje personalne zdanie to na stronie kontaktowej zawsze osadzony formularz, natomiast jeśli chodzi o pobranie lead magent to raczej szedłbym w stronę popup.

Co do double opt-in czy single opt-in to już zależy od Ciebie.

Ja zalecam single, a po prostu jeśli ktoś nie otwiera email to go wykasuj z listy.

Marketing Konwersji na przykładzie kilku landing page

Zdradzę Ci sekret. Jeśli chcesz bez zbędnych testów mieć wysoce konwertujący landing page, typu squeeze page to z reguły im prościej tym lepiej.

Zobacz proste przykłady które udało mi się znaleźć na internecie.

Marketing Konwersji
Marketing Konwersji, więcej przykładów znajdziesz na moim filmie na youtube

Jak widzisz większość z nich jest zrobiona według mojej metody o której Ci już wspomniałem, czyli Robimy 1, dla 2, więc możesz 3 bez 4.

Marketing Konwersji wnioski

Oczywiście aby dokonywać optymalizacji konwersji musisz mieć odpowiednio duży ruch na stronie. SEO, PPC, SEM, co wybrać? Czytaj więcej na naszym blogu i oglądaj youtube!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest Marketing Konwersji?

Marketing konwersji to działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie liczby osób, które odwiedzają witrynę internetową i podejmują pożądane działania, takie jak dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, zarejestrowanie się, itp. Celem marketingu konwersji jest zwiększenie współczynnika konwersji, czyli procentu osób, które wykonują pożądane działania na stronie. Marketerzy korzystają z różnych narzędzi i taktyk, takich jak optymalizacja strony, testy A/B, personalizacja i automatyzacja marketingu, aby zwiększyć skuteczność marketing konwersji.

Co jest konwersja?

Konwersja to określenie, które oznacza dokonanie przez użytkownika pożądanego działania na stronie internetowej. Konwersją może być na przykład zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego, zarejestrowanie się na stronie, pobranie pliku, itp. Współczynnik konwersji to procent osób, które odwiedzają stronę i dokonują pożądanej konwersji. Marketing konwersji jest dziedziną marketingu, która zajmuje się zwiększaniem współczynnika konwersji poprzez optymalizację strony, testowanie i personalizację.

Czym jest konwersja w marketingu?

W marketingu konwersja oznacza pożądane zachowanie konsumenta po wizycie na stronie internetowej. Może to być np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, zarejestrowanie się na stronie, pobranie pliku itp. Konwersja jest ważnym wskaźnikiem sukcesu w marketingu, ponieważ pokazuje, jak skuteczne są działania marketingowe i czy użytkownicy są zainteresowani produktami lub usługami oferowanymi na stronie. Współczynnik konwersji to procent odwiedzających stronę, którzy dokonują pożądanej konwersji. Celem marketingu jest zwiększanie współczynnika konwersji poprzez optymalizację strony, testowanie i personalizację.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!