Marketing Funnel

Darmowe zdjęcia stock
Darmowe zdjęcia stock (bezpłatne bazy zdjęć)
31 marca, 2022
Duplicate content
Duplicate content – czym jest powielanie treści?
3 kwietnia, 2022
Marketing Funnel
Marketing Funnel

Co to jest Marketing Funnel, czym są lejki zakupowe?

Lejki marketingowe to obecnie jeden z najgorętszych tematów w świecie biznesu i marketingu i to nie bez powodu. Ale czym właściwie jest Marketing Funnel i, co ważniejsze, w jaki sposób możesz wykorzystać moc tego niesamowitego narzędzia w swojej firmie do generowania większej liczby potencjalnych klientów i sprzedaży?

Czym właściwie jest Marketing Funnel ?

Cóż, lejek marketingowy czasami nazywany lejkiem sprzedaży, lejkiem konwersji lub po prostu lejkiem zakupowym, to system, który pozwala śledzić podróż klienta, od tych którzy nie mają pojęcia, kim jesteś, aż do tych którzy zostają Twoimi lojalnymi klientami na całe życie.

Marketing Funnel Co to jest

Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO, agencji marketingu internetowego. Więc jeśli interesuje Ciebie temat rozwijania biznesu to jeśli oglądasz moje materiały na youtube zachęcam do subskrybowania kanału i polajkowania filmu. Dzięki temu masz większą pewność że nie przegapisz kolejnego odcinka, ponieważ algorytm youtube często nie pokazuje tego typu treści.

Natomiast jeśli czytasz blog to koniecznie zapisz się do newslettera ponieważ regularnie wysyłamy ciekawe informacje naszym subskrybentom.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Żeby zrozumieć dobrze temat Marketing Funnel sugeruję wytłumaczyć 4 kroki:

  • Ruch
  • Konwersja
  • Lead nurturing i remarketing
  • Powracający kupujący
Sales Funnel

Ruch

Krok 1 to określenie, skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci (nazwijmy ich leadami). Czy znajdują Cię za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyszukiwarki lub płatnej reklamy, którą wyświetlasz. Po zidentyfikowaniu źródeł odwiedzin możesz zacząć je porównywać i zestawiać ze sobą.

Potencjalni klienci, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o Tobie lub Twojej firmie, są nazywani „zimnymi”, z ang cold traffic.

Ci którzy już Cię znają, wiedzą co robisz, albo byli na Twojej stronie czy profilu to środek funnel’u czyli warm traffic, rozgrzany.

Natomiast osoby które już od Ciebie kiedyś coś kupiły, albo regularnie wchodzą z Twoją firmą w interakcje to tzw. hot traffic czyli ruch gorący.

Konwersje

Gdy potencjalny klient dotrze do Twojej witryny, sklepu internetowego lub strony docelowej, następnym krokiem jest skłonienie go do złożenia mikrozobowiązania i podjęcia jakiejś formy działania. Jeśli sprzedajesz przedmiot o niskiej cenie, może to być oczywiście od razu sprzedaż. Jeśli sprzedajesz przedmiot o wyższej cenie to mikrozobowiązanie może być innym działaniem.

Dla przykładu, jeśli sprzedajesz auta to konwersją tutaj może być jazda próbna.

Chodzi o to, że chcesz zachęcić ich do podjęcia kolejnego logicznego kroku w sekwencji, niezależnie od tego, czy będzie to zostawienie Tobie informacji kontaktowych, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu, czy nawet wyrażenie zgody na kolejne spotkanie. Na tym etapie Twój lead jest teraz „ciepły”

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Lead nurturing i remarketing

W porządku, na tym etapie Marketing Funnel będziesz pracować z mniejszą liczbą potencjalnych klientów niż na początku. Ale to jest bardzo dobry znak!

Dlaczego?

Ponieważ ci, którzy są nadal z Tobą, m.in. lepiej reagują na reklamę czy Twój komunikat marketingowy, są lepszymi leadami i są bardziej zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Podjęli również jakąś formę działania lub mikrozobowiązania i są o wiele bardziej otwarci na to, co masz do zaoferowania w następnej kolejności.

To na tym etapie chcesz rozpocząć proces kontynuacji i naprawdę wnieść wartość.

Kontynuuj pielęgnowanie potencjalnych klientów, dostarczając więcej cennych i pomocnych informacji, ale jednocześnie nie bój się zapytać o sprzedaż, czyli o domknięcie transakcji.

Jeśli wykonałeś dobrą robotę, prowadząc ich przez Marketing Funnel czyli przeszli podróż (tz. customer journey) aż do tego momentu, następnym logicznym krokiem powinna być Twoja podstawowa oferta, produkt lub usługa.

Kiedy Twój „ciepły” lead kupuje i wymienia pieniądze na Twój produkt lub usługę, staje się „gorący”.

Powracający kupujący

Na tym etapie kiedy omawiamy marketing funnel nadszedł czas, aby naprawdę zwiększyć wartość i poprawić relacje z klientami.

Kontakt z niedawnymi kupującymi to jeden z najszybszych sposobów na umocnienie swojej pozycji jako firmy, której naprawdę zależy.

Pierwsze 24-48 godzin po dokonaniu zakupu to krytyczny czas, aby uspokoić wszelkie obawy i potwierdzić decyzję nowych klientów o współpracy z Twoją firmą.

Jeśli zrobisz to dobrze to część z nich z biegiem czasu stanie się tzw. ewangelistami marki.

Ewangeliści marki sami opowiadają swoim przyjaciołom, rodzinie, współpracownikom, a czasem nawet nieznajomym, jak wspaniała jest Twoja firma i Twoje produkty.

Często zadawane pytania FAQ

Jakie są pięć etapów marketing funnel?

  • świadomość
  • namysł
  • konwersja
  • lojalność
  • rzecznictwo

Przykładem marketing funnel

Oto prosty przykład oparty tylko na jednym kanale marketingowym, Facebook Ads:

  • Top of the funnel marketing (TOFU): Użyj reklam na Facebooku, aby przyciągnąć i edukować potencjalnych klientów na temat marki.
  • Marketing w połowie ścieżki (MOFU): Retargetuj odwiedzających witrynę internetową i subskrybentów wiadomości e-mail za pomocą reklam na Facebooku podkreślających zalety produktu lub usługi.
  • BOFU: Retargetuj potencjalnych klientów, którzy odwiedzili witrynę w ciągu ostatnich 24-72 godzin, z ofertą podkreślającą pilność i upływający czas.
  • Pamiętaj, że marketing i sprzedaż w dużym stopniu się pokrywają. I chociaż etapy lejka marketingowego są często przedstawiane liniowo, rozwój marketingu wielokanałowego pokazuje, w jaki sposób lejki często tworzą się jako połączone sieci.

Marketing funnel podsumowanie

Teraz jak wiesz już jak przebiega cała podróż od punktu kiedy Ciebie nie znają, aż do momentu kiedy zostają Twoimi wiernymi klientami to w cały marketingu musimy się posunąć dalej.

Na szczęście na moim kanale youtube i tutaj na blogu masz to omówione, to jest m.in.:

  • jak targetować
  • jak tworzyć perswazyjną ofertę
  • copywriting sprrzedażowy
  • jak tworzyć reklamy
  • jakie platformy wybrać, SEO, PPC Google ads, facebook ads?
  • lejek sprzedażowy
  • optymalizacja lejka i konwersji na każdym etapie
  • wiele więcej

Co sądzisz o wpisie pt. Co to jest Marketing Funnel, czym są lejki zakupowe? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)