Zawartość strony
Lejki marketingowe to obecnie jeden z najgorętszych tematów w świecie biznesu i marketingu i to nie bez powodu. Ale czym właściwie jest Marketing Funnel i, co ważniejsze, w jaki sposób możesz wykorzystać moc tego niesamowitego narzędzia w swojej firmie do generowania większej liczby potencjalnych klientów i sprzedaży?
Cóż, lejek marketingowy czasami nazywany lejkiem sprzedaży, lejkiem konwersji lub po prostu lejkiem zakupowym, to system, który pozwala śledzić podróż klienta, od tych którzy nie mają pojęcia, kim jesteś, aż do tych którzy zostają Twoimi lojalnymi klientami na całe życie.
Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO, agencji marketingu internetowego. Więc jeśli interesuje Ciebie temat rozwijania biznesu to jeśli oglądasz moje materiały na youtube zachęcam do subskrybowania kanału i polajkowania filmu. Dzięki temu masz większą pewność że nie przegapisz kolejnego odcinka, ponieważ algorytm youtube często nie pokazuje tego typu treści.
Natomiast jeśli czytasz blog to koniecznie zapisz się do newslettera ponieważ regularnie wysyłamy ciekawe informacje naszym subskrybentom.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Żeby zrozumieć dobrze temat Marketing Funnel sugeruję wytłumaczyć 4 kroki:
Krok 1 to określenie, skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci (nazwijmy ich leadami). Czy znajdują Cię za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyszukiwarki lub płatnej reklamy, którą wyświetlasz. Po zidentyfikowaniu źródeł odwiedzin możesz zacząć je porównywać i zestawiać ze sobą.
Potencjalni klienci, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o Tobie lub Twojej firmie, są nazywani „zimnymi”, z ang cold traffic.
Ci którzy już Cię znają, wiedzą co robisz, albo byli na Twojej stronie czy profilu to środek funnel’u czyli warm traffic, rozgrzany.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Natomiast osoby które już od Ciebie kiedyś coś kupiły, albo regularnie wchodzą z Twoją firmą w interakcje to tzw. hot traffic czyli ruch gorący.
Gdy potencjalny klient dotrze do Twojej witryny, sklepu internetowego lub strony docelowej, następnym krokiem jest skłonienie go do złożenia mikrozobowiązania i podjęcia jakiejś formy działania. Jeśli sprzedajesz przedmiot o niskiej cenie, może to być oczywiście od razu sprzedaż. Jeśli sprzedajesz przedmiot o wyższej cenie to mikrozobowiązanie może być innym działaniem.
Dla przykładu, jeśli sprzedajesz auta to konwersją tutaj może być jazda próbna.
Chodzi o to, że chcesz zachęcić ich do podjęcia kolejnego logicznego kroku w sekwencji, niezależnie od tego, czy będzie to zostawienie Tobie informacji kontaktowych, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu, czy nawet wyrażenie zgody na kolejne spotkanie. Na tym etapie Twój lead jest teraz „ciepły”
W porządku, na tym etapie Marketing Funnel będziesz pracować z mniejszą liczbą potencjalnych klientów niż na początku. Ale to jest bardzo dobry znak!
Dlaczego?
Ponieważ ci, którzy są nadal z Tobą, m.in. lepiej reagują na reklamę czy Twój komunikat marketingowy, są lepszymi leadami i są bardziej zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Podjęli również jakąś formę działania lub mikrozobowiązania i są o wiele bardziej otwarci na to, co masz do zaoferowania w następnej kolejności.
To na tym etapie chcesz rozpocząć proces kontynuacji i naprawdę wnieść wartość.
Kontynuuj pielęgnowanie potencjalnych klientów, dostarczając więcej cennych i pomocnych informacji, ale jednocześnie nie bój się zapytać o sprzedaż, czyli o domknięcie transakcji.
Jeśli wykonałeś dobrą robotę, prowadząc ich przez Marketing Funnel czyli przeszli podróż (tz. customer journey) aż do tego momentu, następnym logicznym krokiem powinna być Twoja podstawowa oferta, produkt lub usługa.
Kiedy Twój „ciepły” lead kupuje i wymienia pieniądze na Twój produkt lub usługę, staje się „gorący”.
Na tym etapie kiedy omawiamy marketing funnel nadszedł czas, aby naprawdę zwiększyć wartość i poprawić relacje z klientami.
Kontakt z niedawnymi kupującymi to jeden z najszybszych sposobów na umocnienie swojej pozycji jako firmy, której naprawdę zależy.
Pierwsze 24-48 godzin po dokonaniu zakupu to krytyczny czas, aby uspokoić wszelkie obawy i potwierdzić decyzję nowych klientów o współpracy z Twoją firmą.
Jeśli zrobisz to dobrze to część z nich z biegiem czasu stanie się tzw. ewangelistami marki.
Ewangeliści marki sami opowiadają swoim przyjaciołom, rodzinie, współpracownikom, a czasem nawet nieznajomym, jak wspaniała jest Twoja firma i Twoje produkty.
Jakie są pięć etapów marketing funnel?
Oto prosty przykład oparty tylko na jednym kanale marketingowym, Facebook Ads:
Teraz jak wiesz już jak przebiega cała podróż od punktu kiedy Ciebie nie znają, aż do momentu kiedy zostają Twoimi wiernymi klientami to w cały marketingu musimy się posunąć dalej.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Na szczęście na moim kanale youtube i tutaj na blogu masz to omówione, to jest m.in.:
Co sądzisz o wpisie pt. Co to jest Marketing Funnel, czym są lejki zakupowe? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Funnel marketing to strategia marketingowa, w której dąży się do przekształcenia potencjalnego klienta w klienta poprzez stopniowe przeprowadzenie go przez serię etapów zaangażowania. Etapy te zazwyczaj obejmują świadomość, zainteresowanie, decyzję i działanie, a ich celem jest przedstawienie oferty w atrakcyjny sposób, udzielenie odpowiednich informacji i pomoc w podjęciu decyzji zakupowej.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)