Zawartość strony
Definicja: Marketing doświadczeń, określany również jako „marketing doznań”, to strategia, która wykorzystuje wydarzenia osobiste do promowania produktów.
Kampanie często są zaprojektowane tak, aby umożliwić potencjalnym klientom zapoznanie się z produktem przed jego zakupem.
Celem marketingu doświadczeń jest stworzenie naprawdę dobrego doświadczenia konsumenckiego, zwiększającego odczucia dla wartości klienta. Chcesz więc, aby każdy uczestnik mógł pokazać wydarzenie na swoich social mediach, co pozwoli wzmocnić efekt viralowy.
Ale jak to zrobić?
Czytaj do końca.
W ostatnich latach klienci przestali oczekiwać suchych faktów i poszukują pozytywnych doświadczeń. Ale w świecie, w którym ciekawe social media i ogrom kontentu zdecydowanie dominują, może być trudno wyróżnić się bez wysiłku. Marki, które mogą zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia, są tymi, które zgarniają większy kawałek tortu.
W miarę jak konsumenci stają się bardziej nastawieni na doświadczenia, wiele marek zwraca się do agencji takich jak nasza, aby zająć się tym, co nazywa się marketingiem empirycznym. Po to, aby ułatwić te doświadczenia.
Ale czym jest marketing empiryczny i jak to robić?
Podobnie jak doświadczenia, chodzi o angażowanie się i interaktywny kontakt klienta z nasza marką. Nie możesz być nudny.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Klienci są świadomymi odbiorcami i mogą wybierać spośród setek ofert. Trzeba więc dać im coś wyjątkowego, czego nie dostaną od konkurencji – emocje, doświadczenie, wspólne wartości. Te składowe części użyte w odpowiednich kontekstach doprowadzą do połączenia z Twoimi klientami. Warto zadbać o to na każdym etapie relacji klienta z firmą, nie tylko w miejscu zakupu.
W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, centrum marketingu empirycznego nie jest produkt, ale doświadczenie związane z wartościami danej marki i jej wizerunkiem. Dlatego firmy muszą definiować, tworzyć i dbać o swoją tożsamość, a wielu z nich brakuje.
Charakterystycznym elementem marketingu empirycznego jest także dotarcie do konsumenta, obecnego w naturalnych warunkach jego życia. Pozwól klientom wypróbować produkt, wejść z nim w interakcję i zobaczyć, jak może pomóc.
Jest ich kilka m.in.:
Łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby doświadczenia były autentyczne i związane z Twoją marką. Istnieje kilka zasad, które należy wykonać, aby zorganizować własne wydarzenie marketingowe nastawione na doświadczanie, lub kampanię.
Oto kilka zasad, o których musisz pamiętać:
Korzystaj z marketingu doświadczeń, aby wypromować swoją markę i zatrzymać lojalnych klientów.
Marketing doświadczeń to wspaniały sposób na zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów oraz nawiązanie z nimi głębszego kontaktu. Oprócz wydarzeń stacjonarnych wykorzystaj kanały online, aby wzmocnić doświadczenia w świecie rzeczywistym.
Staraj się zawsze dostarczać niesamowite wrażenia w wielu punktach kontaktu.
Jasno określ swoje cele, nieustannie staraj się zrozumieć swój awatar klienta i mierz wyniki. Jeśli skupisz się na doświadczeniach, możesz stać się marką, która będzie dla klientów czymś znacznie większym niż tylko sklepem z produktami. Będziesz marką, która wzbudza emocje oraz tworzy i utrzymuje lojalnych klientów.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)