Jak dodawać hashtagi na instagramie
Pozycjonowanie instagram -jak pozycjonować konto na IG (SEO)
30 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Narzędzia marketingu internetowego -co to jest(3x E-marketing, digital i szeptany)
31 maja, 2022

Marketing doświadczeń -jak działa na doznania klientów?+[1 BONUS]

FAQ Frequently Asked Questions
Marketing doświadczeń

Co to jest marketing doświadczeń? Definicja.

Definicja: Marketing doświadczeń, określany również jako „marketing doznań”, to strategia, która wykorzystuje wydarzenia osobiste do promowania produktów.

Kampanie często są zaprojektowane tak, aby umożliwić potencjalnym klientom zapoznanie się z produktem przed jego zakupem.

Celem marketingu doświadczeń jest stworzenie naprawdę dobrego doświadczenia konsumenckiego, zwiększającego odczucia dla wartości klienta. Chcesz więc, aby każdy uczestnik mógł pokazać wydarzenie na swoich social mediach, co pozwoli wzmocnić efekt viralowy.

Ale jak to zrobić?

Czytaj do końca.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak firma w swojej strategii może wykorzystać doświadczenie marki?

W ostatnich latach klienci przestali oczekiwać suchych faktów i poszukują pozytywnych doświadczeń. Ale w świecie, w którym ciekawe social media i ogrom kontentu zdecydowanie dominują, może być trudno wyróżnić się bez wysiłku. Marki, które mogą zapewnić klientom wyjątkowe doświadczenia, są tymi, które zgarniają większy kawałek tortu.

W miarę jak konsumenci stają się bardziej nastawieni na doświadczenia, wiele marek zwraca się do agencji takich jak nasza, aby zająć się tym, co nazywa się marketingiem empirycznym. Po to, aby ułatwić te doświadczenia.

Marketing empiryczny

Ale czym jest marketing empiryczny i jak to robić?

Podobnie jak doświadczenia, chodzi o angażowanie się i interaktywny kontakt klienta z nasza marką. Nie możesz być nudny.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Klienci są świadomymi odbiorcami i mogą wybierać spośród setek ofert. Trzeba więc dać im coś wyjątkowego, czego nie dostaną od konkurencji – emocje, doświadczenie, wspólne wartości. Te składowe części użyte w odpowiednich kontekstach doprowadzą do połączenia z Twoimi klientami. Warto zadbać o to na każdym etapie relacji klienta z firmą, nie tylko w miejscu zakupu.

W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, centrum marketingu empirycznego nie jest produkt, ale doświadczenie związane z wartościami danej marki i jej wizerunkiem. Dlatego firmy muszą definiować, tworzyć i dbać o swoją tożsamość, a wielu z nich brakuje.

Charakterystycznym elementem marketingu empirycznego jest także dotarcie do konsumenta, obecnego w naturalnych warunkach jego życia. Pozwól klientom wypróbować produkt, wejść z nim w interakcję i zobaczyć, jak może pomóc.

Jakie są korzyści z marketingu doświadczeń?

Jest ich kilka m.in.:

  • Zwiększone zaangażowanie
  • Silniejszy związek między produktem, a emocjami
  • Stworzenie pozytywnego wrażenia
  • Udostępnianie społecznościowe (efekt viralowości)

Marketing doświadczeń w internecie

  1. Zwiększone zaangażowanie za pomocą personalizacji. Klienci chcą poczuć prawdziwą więź z Twoją marką. Nikt nie chce rozmawiać z robotem. Traktowanie klientów jak osoba, a nie liczba, jest bardzo ważne dla rozwoju biznesu.
  2. Silniejszy związek między emocjami jakie ma wzbudzać produkt. Ludzie chcą wiedzieć, co robi Twój produkt. Co ważniejsze jednak, siła napędowa tego, dlaczego wybierają Ciebie zamiast konkurenta, może sprowadzać się do tego, jak się czują z Tym co im sprzedajesz. Marketing doświadczeń powinien wzmacniać odczucia, które pojawiają się, gdy korzystają z Twojego produktu. Więc dokładnie upewnij się, że doświadczenie, które zapewniasz, wywołuje silne pozytywne reakcje emocjonalne.
  3. Stworzenie pozytywnego wrażenia. Im więcej pozytywnych punktów kontaktu z Twoja marką możesz zapewnić tym lepiej. Spójne doświadczenie jest kluczem do zdobycia lojalności klientów.
  4. Udostępnianie społecznościowe (efekt viralowości). Jeśli doświadczenia są fascynujące i wpływają na emocje to, ludzie chętniej udostępniają je dalej. Buduje to organicznie Twój biznes.

Marketing doświadczeń przykłady jak rozpocząć kampanię

Łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby doświadczenia były autentyczne i związane z Twoją marką. Istnieje kilka zasad, które należy wykonać, aby zorganizować własne wydarzenie marketingowe nastawione na doświadczanie, lub kampanię.

Oto kilka zasad, o których musisz pamiętać:

  • Obserwuj branżę i zbieraj inspiracje
  • Poznaj swoich klientów
  • Poznaj swój cel
  • Określ wartość, którą zapewnisz
  • Zaangażuj jak najwięcej zmysłów
  • Słuchaj swoich odbiorców
  • Stwórz wyjątkowe doświadczenie
  • Ciągle ulepszaj, mierz i analizuj
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Korzystaj z marketingu doświadczeń, aby wypromować swoją markę i zatrzymać lojalnych klientów.

Marketing doświadczeń to wspaniały sposób na zaangażowanie obecnych i potencjalnych klientów oraz nawiązanie z nimi głębszego kontaktu. Oprócz wydarzeń stacjonarnych wykorzystaj kanały online, aby wzmocnić doświadczenia w świecie rzeczywistym.

Staraj się zawsze dostarczać niesamowite wrażenia w wielu punktach kontaktu.

Jasno określ swoje cele, nieustannie staraj się zrozumieć swój awatar klienta i mierz wyniki. Jeśli skupisz się na doświadczeniach, możesz stać się marką, która będzie dla klientów czymś znacznie większym niż tylko sklepem z produktami. Będziesz marką, która wzbudza emocje oraz tworzy i utrzymuje lojalnych klientów.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)