Marketing dla ma艂ych firm – jak to zrobi膰 dobrze? (3 trendy)

Opisy kategorii seo
Deepfake – jak AI generuje fa艂szywe obrazy
17 czerwca, 2022
Opisy kategorii seo
Performance Branding -co to jest i jak dzia艂a?
17 czerwca, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing partyzancki

Strategia marketingowa dla ma艂ych firm [nowe badanie]

Czas na ponown膮 ocen臋 strategii marketingowej i social media dla ma艂ych firm. Nowe badania pokazuj膮 trendy i wzrost wyszuka艅 w google na frazy, kt贸re w艂a艣ciciele ma艂ych firm wpisuj膮 do znajdowania nowych rozwi膮za艅 marketingu w internecie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

呕eby odpowiedzie膰 na nurtuj膮ce pytania przejrzyjmy ostatnie badania i raporty.

W moje r臋ce wpad艂 raport z HelloAlice, w kt贸rym opisali wyniki ankiety, kt贸r膮 przeprowadzili na pr贸bie ponad 800 000 w艂a艣cicieli ma艂ych firm na swojej platformie.

Jaki by艂 ich cel?

Chcieli dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym, jak ma艂e firmy wykorzystuj膮 platformy cyfrowe do rozwoju. Badania skupi艂y si臋 na Facebooku, Instagramie, TikTok, YouTube i Snapchacie jako g艂贸wnych platformach marketingu cyfrowego, z kt贸rych korzysta sektor M艢P.

Wnioski?

Dowiedzieli si臋, 偶e wi臋kszo艣膰 firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem internetowym to m艂ode firmy (maj膮ce mniej ni偶 pi臋膰 lat) i s膮 bardziej sk艂onne do sprzeda偶y produkt贸w, szczeg贸lnie w bran偶y kosmetycznej i szeroko poj臋tym rynku beauty.

Ale najwa偶niejsze odkrycie potwierdza to, co mo偶na nazwa膰 tylko nowym trendem, czyli TikTok. Pomimo swojego statusu najm艂odszego gracza, TikTok zdecydowanie wyr贸偶nia si臋 jako wschodz膮cy lider marketingu online.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Ich badania wykaza艂y, 偶e w艂a艣nie platforma TIkTok jest najbardziej zach臋caj膮ca i wi臋kszo艣膰 w艂a艣cicieli biznesu my艣li nad wypr贸bowaniem jej.

W艣r贸d ma艂ych firm ju偶 korzystaj膮cych z TikTok, 78 procent stwierdzi艂o, 偶e planuje zwi臋kszy膰 swoje inwestycje w reklam臋. Najwyra藕niej co艣 sprawia, 偶e 鈥嬧媤艂a艣ciciele przenosz膮 swoj膮 uwag臋 鈥 i bud偶ety 鈥 z starego i poczciwego duetu Facebook/Instagram + Google na nowe opcje.

Wed艂ug tego raportu widzimy 3 g艂贸wne trendy:

Przyst臋pno艣膰 cenowa to czynnik numer jeden dla w艂a艣cicieli ma艂ych firm

Kiedy prowadzisz ma艂膮 firm臋, liczy si臋 ka偶da z艂ot贸wka. Jest to szczeg贸lnie prawdziwe w sytuacji, gdy pandemia, inflacja i niedobory w 艂a艅cuchu dostaw tak szybko nie znikn膮. Ma艂e firmy s膮 bardzo podatne na presj臋 kosztow膮. W praktyce oznacza to, 偶e przedsi臋biorcy faworyzuj膮 platformy postrzegane jako oferuj膮ce najlepszy stosunek warto艣ci do wynik贸w.

Liderzy rynku, tacy jak Facebook i Instagram, zaj臋li pierwsze i drugie miejsce pod wzgl臋dem postrzeganej warto艣ci wydatku dla firm w USA na ka偶dego dolara. Dalej YouTube, TikTok i Snapchat pozosta艂y w tyle. Jednak dotyczy to p艂atnych dzia艂a艅, czyli reklam, ale z drugiej storny prawie po艂owa (45 procent) w艂a艣cicieli stwierdzi艂a, 偶e 鈥嬧媤 og贸le nie inwestuj膮 w 偶aden p艂atny marketing.

Wi臋c kiedy zmierzymy postrzegan膮 warto艣膰 czysto organicznego zasi臋gu ka偶dej platformy, TikTok plasuje si臋 na trzecim miejscu po Instagramie i Facebooku.

Zaskoczony?

Ja te偶.

Obecnie obstawia艂em, 偶e organicznie TikTok b臋dzie najlepszy, aczkolwiek ograniczeniem mo偶e by膰 np brak grup, czy innych narz臋dzi kt贸re posiada facebook. A wiemy, 偶e du偶o firm z sektora M艢P w艂a艣nie z pisania godzinami na grupach ma swoich klient贸w.

Osobi艣cie jestem temu przeciwny i lepiej zainwestowa膰 nawet ma艂e kwoty w reklam臋, bo w przeliczeniu na czas to wcale nam sie nie op艂aca.

Natomiast osi膮gni臋cie rzeczywistych wynik贸w przy niewielkich lub zerowych inwestycjach pieni臋偶nych sprawia, 偶e 鈥嬧婽ikTok i facebook s膮 wyra藕nymi zwyci臋zcami dla ka偶dej ma艂ej firmy, kt贸ra decyduje, gdzie skoncentrowa膰 swoje dzia艂ania w zakresie marketingu online w przysz艂o艣ci.

Kreatywno艣膰 sta艂a si臋 kluczowym wyr贸偶nikiem w marketingu ma艂ych firm

Je艣li nie mo偶esz si臋 niczym wyr贸偶ni膰 to rywalizujesz cen膮.

Problem w tym, 偶e ma艂e biznesy nie mog膮 rywalizowa膰 ani cen膮, ani wydatkami na reklam臋.

Ka偶dy w艂a艣ciciel firmy powinien zna膰 poj臋cie kluczowego wyr贸偶nika 鈥 elementu, kt贸ry wyr贸偶ni go na tle konkurencji.

W 艣wiecie nieko艅cz膮cych si臋 baner贸w reklamowych i post贸w na facebooku nic dziwnego, 偶e marketerzy szukaj膮 艂atwych dzia艂a艅, kt贸re umo偶liwiaj膮 dynamiczne opowiadanie historii marki w r贸偶nych formatach.

Omawiany dzisiaj raport daje ciekawe wnioski. Ujawnia, 偶e oko艂o dwie trzecie w艂a艣cicieli ma艂ych firm uwa偶a, 偶e:

  • 鈥嬧婽ikTok pomaga im opowiada膰 historie w kreatywny spos贸b (67 procent).

Wyprzedzaj膮c ugruntowanych konkurent贸w, w tym:

  • Instagram (65 procent),
  • YouTube (58 procent),
  • Facebook (55 procent) i
  • Snapchat (51 procent).

Niezale偶nie od tego, czy jest to nowy filtr wideo, czy wirusowy hashtag, niezawodne narz臋dzia TikTok dla tw贸rc贸w wykraczaj膮 poza zwyk艂y arsena艂 tekstu i obraz贸w, w konsekwencji pomagaj膮 przedsi臋biorcom nawi膮za膰 nowe relacje mi臋dzy konsumentami a ich markami, bez du偶ych nak艂ad贸w na studio nagraniowe czy grafika.

A偶 81 procent u偶ytkownik贸w TikTok twierdzi, 偶e platforma jest 艂atwa w u偶yciu. Nie mo偶na tego lekcewa偶y膰, poniewa偶 kiedy jeste艣 zaj臋tym przedsi臋biorc膮 i masz mas臋 rzeczy na g艂owie to zabawa i 艂atwo艣膰 w u偶yciu zawsze zwyci臋偶膮.

Marketerzy pod膮偶aj膮 za swoimi odbiorcami na nowe platformy

To naturalne, 偶e Facebook i Instagram historycznie przyci膮ga艂y olbrzymi膮 cz臋艣膰 uwagi ma艂ych firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem online, bior膮c pod uwag臋, 偶e s膮 to najpopularniejsze platformy medi贸w spo艂eczno艣ciowych. W przesz艂o艣ci brakowa艂o im konkurenta.

Kto jeszcze pami臋ta myspace, czy tumblr?

Jednak to si臋 zmienia, poniewa偶 spada u偶ycie Facebooka, a u偶ycie TikTok dramatycznie ro艣nie.

Trend jest tak mocny, 偶e przecie偶 z obawy przed tym youtube wprowadzi艂o shorts.

Przedsi臋biorcy po prostu dostosowuj膮 strategie, aby pod膮偶a膰 za swoimi klientami na platformy, na kt贸rych sp臋dzaj膮 czas.

Wed艂ug danych TikTok ma ogromny potencja艂 dla ma艂ych firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem. Badanie wykaza艂o, 偶e 43 procent w艂a艣cicieli ma艂ych firm prawdopodobnie do艂膮czy do TikTok, poniewa偶 s艂yszeli o pozytywnych wynikach od innych przedsi臋biorc贸w.

Niekt贸rzy mog膮 przypuszcza膰, 偶e zmiana TikTok to po prostu d膮偶enie przedsi臋biorc贸w do nowego, b艂yszcz膮cego trendu, ale badania dobitnie sugeruj膮 co艣 innego: 59% w艂a艣cicieli ma艂ych firm twierdzi, 偶e TikTok pom贸g艂 zwi臋kszy膰 przychody, a 42% stwierdzi艂o, 偶e TikTok pom贸g艂 im zabezpieczy膰 ich dzia艂alno艣膰 przed skutkami pandemii koronawirusa. W dodatku, a偶 32 proc. stwierdzi艂o, 偶e TikTok pom贸g艂 im pozyska膰 kapita艂.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Jak widzisz szykuje si臋 nowy trend, jakim jest tiktok.

Dodatkowo nie zapominaj o oryginalno艣ci, bo je艣li si臋 nie wyr贸偶nisz to mo偶esz rywalizowa膰 tylko cen膮, lub bud偶etem reklamowym, kt贸rego przecie偶 nie masz.

A je艣li chcesz, 偶eby艣my poprowadzili Twoje kampanie reklamowe na TikToku, Facebooku, czy Instagramie to po prostu napisz do nas teraz email!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)