Marketing dla ma艂ych firm – jak to zrobi膰 dobrze? (3 trendy, przyk艂ady, definicja)

Opisy kategorii seo
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Marketing dla ma艂ych firm - jak to zrobi膰 dobrze? (3 trendy, przyk艂ady, definicja)
Marketing dla ma艂ych firm - jak to zrobi膰 dobrze? (3 trendy, przyk艂ady, definicja) 1
/
Marketing partyzancki

Strategia marketingowa dla ma艂ych firm [nowe badanie]

Czas na ponown膮 ocen臋 strategii marketingowej i social media dla ma艂ych firm. Nowe badania pokazuj膮 trendy i wzrost wyszuka艅 w google na frazy, kt贸re w艂a艣ciciele ma艂ych firm wpisuj膮 do znajdowania nowych rozwi膮za艅 marketingu w internecie.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

呕eby odpowiedzie膰 na nurtuj膮ce pytania przejrzyjmy ostatnie badania i raporty.

W moje r臋ce wpad艂 raport z HelloAlice, w kt贸rym opisali wyniki ankiety, kt贸r膮 przeprowadzili na pr贸bie ponad 800 000 w艂a艣cicieli ma艂ych firm na swojej platformie.

Jaki by艂 ich cel?

Chcieli dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym, jak ma艂e firmy wykorzystuj膮 platformy cyfrowe do rozwoju. Badania skupi艂y si臋 na Facebooku, Instagramie, TikTok, YouTube i Snapchacie jako g艂贸wnych platformach marketingu cyfrowego, z kt贸rych korzysta sektor M艢P.

Wnioski?

Dowiedzieli si臋, 偶e wi臋kszo艣膰 firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem internetowym to m艂ode firmy (maj膮ce mniej ni偶 pi臋膰 lat) i s膮 bardziej sk艂onne do sprzeda偶y produkt贸w, szczeg贸lnie w bran偶y kosmetycznej i szeroko poj臋tym rynku beauty.

Ale najwa偶niejsze odkrycie potwierdza to, co mo偶na nazwa膰 tylko nowym trendem, czyli TikTok. Pomimo swojego statusu najm艂odszego gracza, TikTok zdecydowanie wyr贸偶nia si臋 jako wschodz膮cy lider marketingu online.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Ich badania wykaza艂y, 偶e w艂a艣nie platforma TIkTok jest najbardziej zach臋caj膮ca i wi臋kszo艣膰 w艂a艣cicieli biznesu my艣li nad wypr贸bowaniem jej.

W艣r贸d ma艂ych firm ju偶 korzystaj膮cych z TikTok, 78 procent stwierdzi艂o, 偶e planuje zwi臋kszy膰 swoje inwestycje w reklam臋. Najwyra藕niej co艣 sprawia, 偶e 鈥嬧媤艂a艣ciciele przenosz膮 swoj膮 uwag臋 鈥 i bud偶ety 鈥 z starego i poczciwego duetu Facebook/Instagram + Google na nowe opcje.

Wed艂ug tego raportu widzimy 3 g艂贸wne trendy:

Przyst臋pno艣膰 cenowa to czynnik numer jeden dla w艂a艣cicieli ma艂ych firm

Kiedy prowadzisz ma艂膮 firm臋, liczy si臋 ka偶da z艂ot贸wka. Jest to szczeg贸lnie prawdziwe w sytuacji, gdy pandemia, inflacja i niedobory w 艂a艅cuchu dostaw tak szybko nie znikn膮. Ma艂e firmy s膮 bardzo podatne na presj臋 kosztow膮. W praktyce oznacza to, 偶e przedsi臋biorcy faworyzuj膮 platformy postrzegane jako oferuj膮ce najlepszy stosunek warto艣ci do wynik贸w.

Liderzy rynku, tacy jak Facebook i Instagram, zaj臋li pierwsze i drugie miejsce pod wzgl臋dem postrzeganej warto艣ci wydatku dla firm w USA na ka偶dego dolara. Dalej YouTube, TikTok i Snapchat pozosta艂y w tyle. Jednak dotyczy to p艂atnych dzia艂a艅, czyli reklam, ale z drugiej storny prawie po艂owa (45 procent) w艂a艣cicieli stwierdzi艂a, 偶e 鈥嬧媤 og贸le nie inwestuj膮 w 偶aden p艂atny marketing.

Wi臋c kiedy zmierzymy postrzegan膮 warto艣膰 czysto organicznego zasi臋gu ka偶dej platformy, TikTok plasuje si臋 na trzecim miejscu po Instagramie i Facebooku.

Zaskoczony?

Ja te偶.

Obecnie obstawia艂em, 偶e organicznie TikTok b臋dzie najlepszy, aczkolwiek ograniczeniem mo偶e by膰 np brak grup, czy innych narz臋dzi kt贸re posiada facebook. A wiemy, 偶e du偶o firm z sektora M艢P w艂a艣nie z pisania godzinami na grupach ma swoich klient贸w.

Osobi艣cie jestem temu przeciwny i lepiej zainwestowa膰 nawet ma艂e kwoty w reklam臋, bo w przeliczeniu na czas to wcale nam sie nie op艂aca.

Natomiast osi膮gni臋cie rzeczywistych wynik贸w przy niewielkich lub zerowych inwestycjach pieni臋偶nych sprawia, 偶e 鈥嬧婽ikTok i facebook s膮 wyra藕nymi zwyci臋zcami dla ka偶dej ma艂ej firmy, kt贸ra decyduje, gdzie skoncentrowa膰 swoje dzia艂ania w zakresie marketingu online w przysz艂o艣ci.

Kreatywno艣膰 sta艂a si臋 kluczowym wyr贸偶nikiem w marketingu ma艂ych firm

Je艣li nie mo偶esz si臋 niczym wyr贸偶ni膰 to rywalizujesz cen膮.

Problem w tym, 偶e ma艂e biznesy nie mog膮 rywalizowa膰 ani cen膮, ani wydatkami na reklam臋.

Ka偶dy w艂a艣ciciel firmy powinien zna膰 poj臋cie kluczowego wyr贸偶nika 鈥 elementu, kt贸ry wyr贸偶ni go na tle konkurencji.

W 艣wiecie nieko艅cz膮cych si臋 baner贸w reklamowych i post贸w na facebooku nic dziwnego, 偶e marketerzy szukaj膮 艂atwych dzia艂a艅, kt贸re umo偶liwiaj膮 dynamiczne opowiadanie historii marki w r贸偶nych formatach.

Omawiany dzisiaj raport daje ciekawe wnioski. Ujawnia, 偶e oko艂o dwie trzecie w艂a艣cicieli ma艂ych firm uwa偶a, 偶e:

  • 鈥嬧婽ikTok pomaga im opowiada膰 historie w kreatywny spos贸b (67 procent).

Wyprzedzaj膮c ugruntowanych konkurent贸w, w tym:

  • Instagram (65 procent),
  • YouTube (58 procent),
  • Facebook (55 procent) i
  • Snapchat (51 procent).

Niezale偶nie od tego, czy jest to nowy filtr wideo, czy wirusowy hashtag, niezawodne narz臋dzia TikTok dla tw贸rc贸w wykraczaj膮 poza zwyk艂y arsena艂 tekstu i obraz贸w, w konsekwencji pomagaj膮 przedsi臋biorcom nawi膮za膰 nowe relacje mi臋dzy konsumentami a ich markami, bez du偶ych nak艂ad贸w na studio nagraniowe czy grafika.

A偶 81 procent u偶ytkownik贸w TikTok twierdzi, 偶e platforma jest 艂atwa w u偶yciu. Nie mo偶na tego lekcewa偶y膰, poniewa偶 kiedy jeste艣 zaj臋tym przedsi臋biorc膮 i masz mas臋 rzeczy na g艂owie to zabawa i 艂atwo艣膰 w u偶yciu zawsze zwyci臋偶膮.

Marketerzy pod膮偶aj膮 za swoimi odbiorcami na nowe platformy

To naturalne, 偶e Facebook i Instagram historycznie przyci膮ga艂y olbrzymi膮 cz臋艣膰 uwagi ma艂ych firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem online, bior膮c pod uwag臋, 偶e s膮 to najpopularniejsze platformy medi贸w spo艂eczno艣ciowych. W przesz艂o艣ci brakowa艂o im konkurenta.

Kto jeszcze pami臋ta myspace, czy tumblr?

Jednak to si臋 zmienia, poniewa偶 spada u偶ycie Facebooka, a u偶ycie TikTok dramatycznie ro艣nie.

Trend jest tak mocny, 偶e przecie偶 z obawy przed tym youtube wprowadzi艂o shorts.

Przedsi臋biorcy po prostu dostosowuj膮 strategie, aby pod膮偶a膰 za swoimi klientami na platformy, na kt贸rych sp臋dzaj膮 czas.

Wed艂ug danych TikTok ma ogromny potencja艂 dla ma艂ych firm zajmuj膮cych si臋 marketingiem. Badanie wykaza艂o, 偶e 43 procent w艂a艣cicieli ma艂ych firm prawdopodobnie do艂膮czy do TikTok, poniewa偶 s艂yszeli o pozytywnych wynikach od innych przedsi臋biorc贸w.

Niekt贸rzy mog膮 przypuszcza膰, 偶e zmiana TikTok to po prostu d膮偶enie przedsi臋biorc贸w do nowego, b艂yszcz膮cego trendu, ale badania dobitnie sugeruj膮 co艣 innego: 59% w艂a艣cicieli ma艂ych firm twierdzi, 偶e TikTok pom贸g艂 zwi臋kszy膰 przychody, a 42% stwierdzi艂o, 偶e TikTok pom贸g艂 im zabezpieczy膰 ich dzia艂alno艣膰 przed skutkami pandemii koronawirusa. W dodatku, a偶 32 proc. stwierdzi艂o, 偶e TikTok pom贸g艂 im pozyska膰 kapita艂.

Skuteczny marketing w ma艂ej firmie 鈥 jak wykorzysta膰 mo偶liwo艣ci internetu?

Ma艂e firmy mog膮 skutecznie wykorzysta膰 mo偶liwo艣ci internetu w swoim marketingu, aby dotrze膰 do szerszej grupy odbiorc贸w i zwi臋kszy膰 swoj膮 widoczno艣膰 w sieci. Oto kilka sposob贸w, jak mo偶na to zrobi膰:

  1. Strona internetowa – warto stworzy膰 profesjonaln膮 stron臋 internetow膮, kt贸ra b臋dzie odzwierciedla膰 wizerunek firmy. Strona powinna by膰 responsywna i dostosowana do urz膮dze艅 mobilnych, a tak偶e zawiera膰 informacje o produkcie lub us艂udze oferowanej przez firm臋.
  2. Media spo艂eczno艣ciowe – obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, pozwoli na bezpo艣redni kontakt z klientami i budowanie lojalno艣ci. Warto regularnie publikowa膰 interesuj膮ce tre艣ci, zdj臋cia, filmy oraz reagowa膰 na komentarze i pytania od klient贸w.
  3. Reklama w sieci – mo偶na wykorzysta膰 r贸偶nego rodzaju kampanie reklamowe w sieci, takie jak reklamy Google AdWords czy reklamy na Facebooku. S膮 to skuteczne narz臋dzia, kt贸re pozwalaj膮 dotrze膰 do konkretnych grup odbiorc贸w, np. w oparciu o lokalizacj臋, zainteresowania czy wiek.
  4. Newsletter – warto zebra膰 baz臋 mailow膮 klient贸w i regularnie wysy艂a膰 newslettery, zawieraj膮ce informacje o nowych produktach, us艂ugach, promocjach czy poradach.
  5. SEO – warto zadba膰 o optymalizacj臋 strony internetowej pod k膮tem wyszukiwarek. Dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania pozwoli na zwi臋kszenie ruchu na stronie i dotarcie do nowych klient贸w.
  6. Wsp贸艂praca z blogerami – warto nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z popularnymi blogerami i influencerami, kt贸rzy mog膮 pom贸c w promocji produkt贸w lub us艂ug firmy.
  7. E-commerce – je艣li firma oferuje produkty, warto zainwestowa膰 w sklep internetowy. Dzi臋ki temu klienci b臋d膮 mieli 艂atwiejszy dost臋p do oferty, a firma b臋dzie mog艂a dotrze膰 do szerszej grupy odbiorc贸w.

Podsumowuj膮c, skuteczny marketing w ma艂ej firmie wymaga zaanga偶owania i strategii, ale wykorzystanie mo偶liwo艣ci internetu pozwala na zwi臋kszenie zasi臋gu i efektywno艣ci dzia艂a艅 marketingowych.

Marketing w ma艂ej firmie przyk艂ady

Oto kilka przyk艂ad贸w skutecznego marketingu w ma艂ej firmie:

  1. Marketing szeptany – zadowoleni klienci to najlepsza reklama. Warto zainwestowa膰 w jako艣膰 produkt贸w lub us艂ug, aby klienci polecali firm臋 swoim znajomym.
  2. Karty sta艂ego klienta – karty sta艂ego klienta z rabatami lub nagrodami za lojalno艣膰 to dobry spos贸b na zbudowanie wi臋zi z klientami i zach臋cenie ich do cz臋stszego korzystania z us艂ug lub zakup贸w w firmie.
  3. Wykorzystanie lokalnych medi贸w – warto skontaktowa膰 si臋 z lokalnymi mediami, takimi jak gazety, radio czy telewizja, aby umie艣ci膰 reklam臋 lub wzi膮膰 udzia艂 w wywiadzie. To dobry spos贸b na dotarcie do lokalnej spo艂eczno艣ci.
  4. Spotkania networkingowe – warto wzi膮膰 udzia艂 w spotkaniach networkingowych, takich jak konferencje czy targi bran偶owe. To doskona艂a okazja do nawi膮zania kontakt贸w z innymi przedsi臋biorcami i potencjalnymi klientami.
  5. Kana艂y spo艂eczno艣ciowe – warto za艂o偶y膰 profile na popularnych kana艂ach spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Regularne publikowanie interesuj膮cych tre艣ci, zdj臋膰 i film贸w pozwoli na budowanie lojalno艣ci w艣r贸d klient贸w.
  6. Promocje i konkursy – warto organizowa膰 promocje, konkursy i akcje specjalne, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 klient贸w i zach臋ci膰 ich do zakup贸w lub skorzystania z us艂ug firmy.
  7. Rekomendacje – warto zach臋ca膰 klient贸w do wystawiania opinii i rekomendacji na stronach internetowych, takich jak Google My Business czy Facebook. Pozytywne opinie pomog膮 w budowaniu zaufania do firmy.

Podsumowuj膮c, istnieje wiele sposob贸w na skuteczny marketing w ma艂ej firmie. Warto wykorzysta膰 r贸偶ne strategie i testowa膰, co dzia艂a najlepiej w konkretnym przypadku. Kluczem do sukcesu jest regularno艣膰, zaanga偶owanie i zrozumienie potrzeb klient贸w.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Jak widzisz szykuje si臋 nowy trend, jakim jest tiktok.

Dodatkowo nie zapominaj o oryginalno艣ci, bo je艣li si臋 nie wyr贸偶nisz to mo偶esz rywalizowa膰 tylko cen膮, lub bud偶etem reklamowym, kt贸rego przecie偶 nie masz.

A je艣li chcesz, 偶eby艣my poprowadzili Twoje kampanie reklamowe na TikToku, Facebooku, czy Instagramie to po prostu napisz do nas teraz email!

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Marketing dla ma艂ych firm – jak to zrobi膰 dobrze? (3 trendy, przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej