Marketing cyfrowy -czym jest digital i dlaczego powinieneś go stosować (przykłady, definicja)

Open Source
marketing cyfrowy

Zalety marketingu cyfrowego – czy warto przejść z klasycznych mediów na wersję online?

Marketing cyfrowy, znany również jako marketing online, polega na promowaniu marek w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami za pośrednictwem internetu i innych form komunikacji cyfrowej.

Obejmuje to nie tylko e-mail, media społecznościowe i reklamy internetowe, ale także wiadomości tekstowe i multimedialne.

Szczególnie w dobie cyfrowej rewolucji coraz więcej firm polega na reklamie online. Jakie zalety ma marketing cyfrowy w porównaniu z reklamą offline? Czy warto przejść z klasycznych mediów na wersję online?

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy to forma marketingu, która wykorzystuje narzędzia i technologie cyfrowe do promocji produktów lub usług za pomocą różnych kanałów online. Marketing cyfrowy obejmuje wiele różnych strategii i działań, takich jak reklamy w wyszukiwarkach internetowych (SEM), reklamy display, reklamy w social media, kampanie e-mail marketingowe, marketing afiliacyjny, content marketing, SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) i wiele innych.

Głównym celem marketingu cyfrowego jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, przyciągnięcie ich uwagi i zachęcenie do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Marketing cyfrowy pozwala na precyzyjne docieranie do określonych grup odbiorców na podstawie ich wieku, płci, zainteresowań, lokalizacji i wielu innych czynników demograficznych i behawioralnych.

Jedną z największych zalet marketingu cyfrowego jest możliwość mierzenia wyników kampanii za pomocą narzędzi analitycznych, co pozwala na bieżąco monitorować skuteczność działań i dostosowywać je w razie potrzeby. Dzięki temu marketing cyfrowy może być bardziej efektywny i opłacalny niż tradycyjne formy marketingu.

Marketing cyfrowy stał się niezbędnym elementem działań marketingowych dla większości firm, ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta z internetu i urządzeń mobilnych do wyszukiwania informacji o produktach i usługach, a także do ich zakupów.

Przykłady marketingu cyfrowego obejmują:

  • Marketing w mediach społecznościowych (SMM)
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowanie stron (SEO)
  • Marketing w wyszukiwarkach (SEM)
  • Marketing e-mailowy.
  • Automatyzacja marketingu.
  • Reklama cyfrowa.
  • Marketing treści.

Marketing cyfrowy (marketing digitalowy, z ang. digital marketing) to każdy rodzaj marketingu, który wykorzystuje urządzenia elektroniczne i może być stosowany przez marketerów do dostarczania wiadomości promocyjnych i mierzenia ich wpływu na podróż klienta.

W praktyce marketing cyfrowy najczęściej odnosi się do kampanii marketingowych wyświetlanych na komputerach, smartfonach, tabletach lub innych urządzeniach.

Marketing cyfrowy może przybierać różne formy, między innymi: wideo online, reklamy displayowe, marketing w wyszukiwarkach, płatne reklamy społecznościowe i posty w mediach społecznościowych. Marketing cyfrowy jest często przeciwstawiany „marketingowi tradycyjnemu” – czyli reklamom w czasopismach, billboardach lub direct mailingowi.

Reklama telewizyjna jest zwykle klasyfikowana jako element marketingu tradycyjnego.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Wymierność digital marketingu

Jedną z największych zalet marketingu internetowego jest jego mierzalność. Dzięki reklamie w gazecie mamy pewność, że trafi ona do potencjalnych klientów. Jednak kto gwarantuje, że rzeczywiście zostanie przeczytana?

Chociaż bardzo trudno jest tu określić wskaźnik sukcesu, można dokładnie ocenić, ile osób faktycznie obejrzało reklamę w internecie. Ponadto możliwe jest śledzenie, analiza i optymalizacja całego zachowania odwiedzającego, od samego kontaktu do sfinalizowania zakupu przez użytkownika.

Umożliwiają to analiza lejka sprzedażowego. Podróż klienta, czyli droga klienta od pierwszego otwarcia strony do pożądanego miejsca docelowego, jest szczegółowo analizowana.

Pozwala to reklamodawcy na wykrycie i zoptymalizowanie wszelkich problemów. Jeżeli analiza lejka wykaże np., że ponadprzeciętna liczba użytkowników anulowała proces zamawiania w trakcie procesu płatności, uzasadnione jest założenie, że opcje płatności nie odpowiadają życzeniom klienta.

W tym momencie można rozważyć dodatkowe opcje płatności. Analizy formularzy pokazują, że znaczna liczba odwiedzających nie dokonała zakupu, ponieważ nie chciała podać numeru telefonu? Tutaj w interesie sprzedawcy byłoby usunięcie odpowiedniego pola lub oznaczenie informacji jako opcjonalne.

Marketing cyfrowy jest skalowalny

Ponadto marketing cyfrowy ma tę zaletę, że optymalnie dostosowuje liczbę wyszukiwań do dostępnego budżetu. Z reguły małe firmy dysponują mniejszymi środkami finansowymi na kampanię niż korporacje. Mogą one jednak również idealnie dostosować dostępne fundusze do własnych potrzeb, aby generować maksymalny zysk.

Możliwe jest również skoncentrowanie się początkowo tylko na niektórych kampaniach, a następnie przeprowadzanie innych tylko wtedy, gdy pozwala na to zwrot z inwestycji (ROI).

Wiele firm najpierw inwestuje w optymalizację wyszukiwarek, aby później uruchomić reklamy w wyszukiwarkach i kanały marketingu afiliacyjnego. Konwencjonalna reklama offline nie może pozwolić sobie na ogromną elastyczność, jaką w efekcie zyskują reklamodawcy.

Zasięg marketingu cyfrowego

Podczas gdy konwencjonalne środki reklamowe są często widoczne tylko w określonym regionie, marketing online może potencjalnie dotrzeć do użytkowników internetu – zawsze i wszędzie. Ten ogromny zasięg oferuje decydujące korzyści, zwłaszcza dla firm międzynarodowych, ponieważ ich potencjalni klienci pochodzą z całego świata. Klienci lokalni lub regionalni mają możliwość reklamowania się tylko w określonym regionie.

Swoboda projektowania i elastyczne wykorzystanie mediów

W mediach drukowanych prezentowane informacje zazwyczaj ograniczają się do połączenia tekstu i obrazów. Marketing internetowy oferuje zdecydowanie większe możliwości. Interaktywne reklamy, nietuzinkowe filmy promocyjne oraz integracja elementów dźwiękowych oddziałują na wszystkie zmysły użytkowników i zachęcają ich do zakupów. W ten sposób reklamodawca może mieć pewność, że jego przekaz reklamowy jest postrzegany świadomie i zapamiętywany. Za pomocą różnych mediów można wyróżnić się z tłumu i wyjaśnić nawet skomplikowane zagadnienia w jasny i zrozumiały sposób.

Grupy docelowe

Należy też szczególnie podkreślić możliwość bezpośredniego skierowania marketingu internetowego do określonych grup docelowych. Ponieważ użytkownicy pozostawiają swoje dane osobowe wszędzie – na przykład na swoim koncie Google lub profilu na Facebooku – reklamodawcy mogą to wykorzystać do kierowania reklam do określonej grupy osób.

Remarketing skierowany jest do użytkowników, którzy wcześniej byli zainteresowani reklamowanym produktem.

Marketing internetowy w dobie cyfryzacji

Klasyczne media drukowane mają również wiele zalet. W przeciwieństwie do marketingu cyfrowego nie muszą zmagać się z problemem blokowania reklam przez blokery. Nie ma również ryzyka, że ​​wiadomości reklamowe zostaną posortowane jako nieprzeczytane lub znikną w folderze spamu. Niemniej w dobie postępującej cyfryzacji firmy powinny w coraz większym stopniu polegać na marketingu cyfrowym, aby jak najlepiej prezentować własne treści klientom.

Marketing cyfrowy przykłady

Oto kilka przykładów działań z zakresu marketingu cyfrowego:

  1. Reklamy w Google Ads – kampanie reklamowe w Google, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, a także na stronach partnerskich Google.
  2. Reklamy w social media – reklamy wyświetlane na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy TikTok.
  3. Kampanie e-mail marketingowe – wysyłanie newsletterów lub innych form komunikacji e-mail z ofertami, promocjami, informacjami o produktach i usługach, itp.
  4. Content marketing – tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły, blogi, filmy wideo, infografiki, które przyciągają uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów.
  5. SEO – optymalizacja treści i struktury strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, aby zwiększyć widoczność i pozycję w wynikach wyszukiwania.
  6. Marketing influencerów – współpraca z popularnymi influencerami na platformach społecznościowych, którzy mogą promować produkt lub usługę wśród swojej bazy fanów.
  7. Remarketing – wykorzystanie technologii do śledzenia użytkowników, którzy już odwiedzili stronę internetową lub wykazali zainteresowanie produktem lub usługą, i wyświetlanie im spersonalizowanych reklam w różnych miejscach w sieci.
  8. Kampanie marketingowe na YouTube – tworzenie filmów wideo na YouTube, które promują produkt lub usługę, a także wykorzystanie reklam TrueView, które wyświetlają się przed, w trakcie lub po oglądaniu innych filmów na YouTube.

To tylko kilka przykładów działań z zakresu marketingu cyfrowego. Istnieje wiele innych narzędzi i strategii, które można wykorzystać, aby skutecznie promować produkt lub usługę w Internecie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing cyfrowy -czym jest digital i dlaczego powinieneś go stosować?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!