Marketing cyfrowy -czym jest digital i dlaczego powiniene艣 go stosowa膰

Opisy kategorii seo
Co to jest Adres IP – definicja i jak go sprawdzi膰
16 czerwca, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing referencyjny definicja -co to jest program polece艅
17 czerwca, 2022
Open Source
marketing cyfrowy

Zalety marketingu cyfrowego – czy warto przej艣膰 z klasycznych medi贸w na wersj臋 online?

Marketing cyfrowy, znany r贸wnie偶 jako marketing online, polega na promowaniu marek w celu nawi膮zania kontaktu z potencjalnymi klientami za po艣rednictwem internetu i innych form komunikacji cyfrowej.

Obejmuje to nie tylko e-mail, media spo艂eczno艣ciowe i reklamy internetowe, ale tak偶e wiadomo艣ci tekstowe i multimedialne.

Szczeg贸lnie w dobie cyfrowej rewolucji coraz wi臋cej firm polega na reklamie online. Jakie zalety ma marketing cyfrowy w por贸wnaniu z reklam膮 offline? Czy warto przej艣膰 z klasycznych medi贸w na wersj臋 online?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Czym jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy (marketing digitalowy, z ang. digital marketing) to ka偶dy rodzaj marketingu, kt贸ry wykorzystuje urz膮dzenia elektroniczne i mo偶e by膰 stosowany przez marketer贸w do dostarczania wiadomo艣ci promocyjnych i mierzenia ich wp艂ywu na podr贸偶 klienta.

W praktyce marketing cyfrowy najcz臋艣ciej odnosi si臋 do kampanii marketingowych wy艣wietlanych na komputerach, smartfonach, tabletach lub innych urz膮dzeniach.

Marketing cyfrowy mo偶e przybiera膰 r贸偶ne formy, mi臋dzy innymi: wideo online, reklamy displayowe, marketing w wyszukiwarkach, p艂atne reklamy spo艂eczno艣ciowe i posty w mediach spo艂eczno艣ciowych. Marketing cyfrowy jest cz臋sto przeciwstawiany 鈥瀖arketingowi tradycyjnemu鈥 鈥 czyli reklamom w czasopismach, billboardach lub direct mailingowi.

Reklama telewizyjna jest zwykle klasyfikowana jako element marketingu tradycyjnego.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wymierno艣膰 digital marketingu

Jedn膮 z najwi臋kszych zalet marketingu internetowego jest jego mierzalno艣膰. Dzi臋ki reklamie w gazecie mamy pewno艣膰, 偶e trafi ona do potencjalnych klient贸w. Jednak kto gwarantuje, 偶e rzeczywi艣cie zostanie przeczytana?

Chocia偶 bardzo trudno jest tu okre艣li膰 wska藕nik sukcesu, mo偶na dok艂adnie oceni膰, ile os贸b faktycznie obejrza艂o reklam臋 w internecie. Ponadto mo偶liwe jest 艣ledzenie, analiza i optymalizacja ca艂ego zachowania odwiedzaj膮cego, od samego kontaktu do sfinalizowania zakupu przez u偶ytkownika.

Umo偶liwiaj膮 to analiza lejka sprzeda偶owego. Podr贸偶 klienta, czyli droga klienta od pierwszego otwarcia strony do po偶膮danego miejsca docelowego, jest szczeg贸艂owo analizowana.

Pozwala to reklamodawcy na wykrycie i zoptymalizowanie wszelkich problem贸w. Je偶eli analiza lejka wyka偶e np., 偶e ponadprzeci臋tna liczba u偶ytkownik贸w anulowa艂a proces zamawiania w trakcie procesu p艂atno艣ci, uzasadnione jest za艂o偶enie, 偶e opcje p艂atno艣ci nie odpowiadaj膮 偶yczeniom klienta.

W tym momencie mo偶na rozwa偶y膰 dodatkowe opcje p艂atno艣ci. Analizy formularzy pokazuj膮, 偶e znaczna liczba odwiedzaj膮cych nie dokona艂a zakupu, poniewa偶 nie chcia艂a poda膰 numeru telefonu? Tutaj w interesie sprzedawcy by艂oby usuni臋cie odpowiedniego pola lub oznaczenie informacji jako opcjonalne.

Marketing cyfrowy jest skalowalny

Ponadto marketing cyfrowy ma t臋 zalet臋, 偶e optymalnie dostosowuje liczb臋 wyszukiwa艅 do dost臋pnego bud偶etu. Z regu艂y ma艂e firmy dysponuj膮 mniejszymi 艣rodkami finansowymi na kampani臋 ni偶 korporacje. Mog膮 one jednak r贸wnie偶 idealnie dostosowa膰 dost臋pne fundusze do w艂asnych potrzeb, aby generowa膰 maksymalny zysk.

Mo偶liwe jest r贸wnie偶 skoncentrowanie si臋 pocz膮tkowo tylko na niekt贸rych kampaniach, a nast臋pnie przeprowadzanie innych tylko wtedy, gdy pozwala na to zwrot z inwestycji (ROI).

Wiele firm najpierw inwestuje w optymalizacj臋 wyszukiwarek, aby p贸藕niej uruchomi膰 reklamy w wyszukiwarkach i kana艂y marketingu afiliacyjnego. Konwencjonalna reklama offline nie mo偶e pozwoli膰 sobie na ogromn膮 elastyczno艣膰, jak膮 w efekcie zyskuj膮 reklamodawcy.

Zasi臋g marketingu cyfrowego

Podczas gdy konwencjonalne 艣rodki reklamowe s膮 cz臋sto widoczne tylko w okre艣lonym regionie, marketing online mo偶e potencjalnie dotrze膰 do u偶ytkownik贸w internetu 鈥 zawsze i wsz臋dzie. Ten ogromny zasi臋g oferuje decyduj膮ce korzy艣ci, zw艂aszcza dla firm mi臋dzynarodowych, poniewa偶 ich potencjalni klienci pochodz膮 z ca艂ego 艣wiata. Klienci lokalni lub regionalni maj膮 mo偶liwo艣膰 reklamowania si臋 tylko w okre艣lonym regionie.

Swoboda projektowania i elastyczne wykorzystanie medi贸w

W mediach drukowanych prezentowane informacje zazwyczaj ograniczaj膮 si臋 do po艂膮czenia tekstu i obraz贸w. Marketing internetowy oferuje zdecydowanie wi臋ksze mo偶liwo艣ci. Interaktywne reklamy, nietuzinkowe filmy promocyjne oraz integracja element贸w d藕wi臋kowych oddzia艂uj膮 na wszystkie zmys艂y u偶ytkownik贸w i zach臋caj膮 ich do zakup贸w. W ten spos贸b reklamodawca mo偶e mie膰 pewno艣膰, 偶e jego przekaz reklamowy jest postrzegany 艣wiadomie i zapami臋tywany. Za pomoc膮 r贸偶nych medi贸w mo偶na wyr贸偶ni膰 si臋 z t艂umu i wyja艣ni膰 nawet skomplikowane zagadnienia w jasny i zrozumia艂y spos贸b.

Grupy docelowe

Nale偶y te偶 szczeg贸lnie podkre艣li膰 mo偶liwo艣膰 bezpo艣redniego skierowania marketingu internetowego do okre艣lonych grup docelowych. Poniewa偶 u偶ytkownicy pozostawiaj膮 swoje dane osobowe wsz臋dzie 鈥 na przyk艂ad na swoim koncie Google lub profilu na Facebooku 鈥 reklamodawcy mog膮 to wykorzysta膰 do kierowania reklam do okre艣lonej grupy os贸b.

Remarketing skierowany jest do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wcze艣niej byli zainteresowani reklamowanym produktem.

Marketing internetowy w dobie cyfryzacji

Klasyczne media drukowane maj膮 r贸wnie偶 wiele zalet. W przeciwie艅stwie do marketingu cyfrowego nie musz膮 zmaga膰 si臋 z problemem blokowania reklam przez blokery. Nie ma r贸wnie偶 ryzyka, 偶e 鈥嬧媤iadomo艣ci reklamowe zostan膮 posortowane jako nieprzeczytane lub znikn膮 w folderze spamu. Niemniej w dobie post臋puj膮cej cyfryzacji firmy powinny w coraz wi臋kszym stopniu polega膰 na marketingu cyfrowym, aby jak najlepiej prezentowa膰 w艂asne tre艣ci klientom.

Marketing cyfrowy przyk艂ady

Przyk艂ady marketingu cyfrowego obejmuj膮:

  • Marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych (SMM)
  • Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek, pozycjonowanie stron (SEO)
  • Marketing w wyszukiwarkach (SEM)
  • Marketing e-mailowy.
  • Automatyzacja marketingu.
  • Reklama cyfrowa.
  • Marketing tre艣ci.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing cyfrowy -czym jest digital i dlaczego powiniene艣 go stosowa膰?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)