Zawartość strony
Zdawać by się mogło, że centra handlowe są takimi przestrzeniami, których reklamować nie trzeba. Mówi się nawet, że zakupy to narodowy sport Polaków. Każdy na co dzień potrzebuje produktów spożywczych, elementów garderoby, środków czystości czy akcesoriów do domu.
Sęk jednak w tym, że w obecnych czasach oferta jest spora, a wielkie skupiska sklepów wyrastają za każdym zakrętem. Kiedyś np. mieszkańcy pomniejszych miejscowości musieli organizować całodniową wyprawę do miasta, by zrobić solidne zakupy dla całej rodziny.
Teraz centra handlowe powstają nawet na peryferiach i w mniejszych miejscowościach. Powszechny dostęp do sklepów, ale też wzrost znaczenia sklepów internetowych oraz kryzys spowodowany okolicznościami pandemicznymi, to tylko niektóre z czynników, które sprawiły, że stacjonarne centra handlowe muszą dziś walczyć o każdego klienta.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Marketing centrów handlowych musi opierać się na szczegółowej analizie potrzeb konsumentów, ponieważ w dzisiejszych czasach zróżnicowana oferta sprzedażowa już nie wystarczy. Sklepy, które chcą notować wzrosty sprzedaży, muszą stawiać na niestandardowe produkty i usługi, oraz nieszablonowy sposób reklamowania się.
Oczywiście nadal popularne są banery, ulotki wrzucane do skrzynek, reklamy radiowe i telewizyjne czy gazetki promocyjne w formie papierowej, bądź online. Jednakże najbardziej na odbiorców oddziałuje promocja internetowa oraz niestandardowe formy reklamy.
Na porządku dziennym jest zatem ambient marketing, czyli taka forma reklamy, która operuje oryginalnymi rozwiązaniami, jak np. marketing partyzancki, trandsetting czy ambient wirusowy.
Marketing partyzancki polega na wykorzystaniu elementów suspensu, a nawet przyjęciu strategii wywoływania szoku. Bombarduje się zatem klienta produktami w nieoczekiwanych miejscach lub w zaskakujący sposób.
Jedną z technik marketingu partyzanckiego może być znana i popularna metoda Early Birds, która w wolnym tłumaczeniu może oznaczać po prostu: kto pierwszy, ten lepszy.
Są to atrakcyjne rabaty i promocje dla pierwszych klientów lub tych, którzy skorzystają z propozycji w jakimś dokładnie określonym przedziale czasowym. Znane są np. akcje tzw. wietrzenia magazynów bezpośrednio pod koniec jakiegoś sezonu lub po świętach albo też outlety z końcówkami serii produktów.
Trandsetting, najogólniej mówiąc, polega na promowaniu nowych stylów, kształtowaniu trendów i potrzeb. Może się to odbywać poprzez powołanie się na celebrytę lub inną znaną osobę.
Do konsumenta może zatem przemówić to, że jeśli jego idol używa danej pasty do zębów, to ta pasta musi być rzeczywiście dobra lub też jeśli wielka gwiazda kupuje produkty w danym sklepie, to u konsumenta rodzi się pokusa, by zaopatrywać się właśnie tam, gdzie sławna persona.
Daje to poczucie bycia kimś lepszym i bardziej wartościowym. W dużych centrach handlowych robi się także eventy z udziałem znanych piosenkarzy, aktorów, youtuberów, etc.
Na scenie odbywają się występy i spotkania na żywo z ludźmi szklanego ekranu.
Można wówczas brać udział w konkursach i loteriach. Najczęściej warunkiem dopuszczenia do rywalizacji jest zrobienie zakupów w którymś z tamtejszych sklepów i okazanie paragonu. W ten sposób zachęca się i aktywizuje konsumentów do interakcji.
Marketing wirusowy jest odmianą marketingu szeptanego, który polega na zachęceniu odbiorców, by sami między sobą na zasadzie poczty pantoflowej przekazywali sobie informacje o danym produkcie.
Ma to służyć głównie budowaniu świadomości marki i jej pozycjonowaniu. W wyniku marketingu wirusowego dana marka może stać się viralem w sieci.
Czasem są to skrzętnie zaplanowane i przemyślane kampanie, natomiast zdarza się również, że jest to dziełem przypadku, bo komuś coś się spodobało i wysłał to dalej. W efekcie treści rozprzestrzeniły się w wirtualnym świecie i zaczęły żyć własnym życiem.
Niektóre z nich mogą stawać się nawet inspiracją do tworzenia śmiesznych memów.
Marketing centrów handlowych nie musi wykorzystywać szczególnie wyszukanych form, wystarczy, że będzie to coś nietypowego, a czasem nawet infantylnego. Przykładem są proste rymowanki bez większych wartości twórczych. Ich zaletą jest jednak to, że wpadają w ucho i zostaną zapamiętane.
Któż z nas nie nucił np. pod nosem przyśpiewek typu „Obi tak to robi” lub „Jak sobota, to tylko do Lidla…”.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing centrów handlowych -strategia i reklama?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |