Marketing sensoryczny
Marketing dla fotografa, reklama aby zdobywać zlecenia na sesje
4 czerwca, 2022
Jak prowadzić stronę internetową
Marketing usług turystycznych -reklama w turystyce
4 czerwca, 2022

Marketing aplikacji mobilnych -jak zachęcić do korzystania i pobierania

Grafika rastrowa
Marketing aplikacji

Marketing aplikacji mobilnych -jak zachęcić do pobierania

Aplikacje internetowe stały się codziennością, umilając oraz ułatwiając życie użytkowników na całym świecie.

Najczęściej są to specjalne oprogramowania na urządzenia mobilne typu smartfon, tablet czy palmtop, które umożliwiają korzystanie z dodatkowych funkcji urządzeń, lub szeregu przydatnych zadań.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Aplikacje pomagają dziś robić przemyślane zakupy, wybrać odpowiedni dla typu urody outfit, zrzucić zbędne kilogramy, zamawiać jedzenie z restauracji czy grać w darmowe gry.

Stworzono multum funkcjonalnych programów, które są odpowiedzią na złożone potrzeby użytkowników Internetu. Można śmiało rzec, że w zasadzie jeszcze chyba nie wynaleziono jedynie aplikacji, która mogłaby za człowieka jeść i spełniać potrzeby fizjologiczne.

Dynamiczny rozwój aplikacji spowodował oczywiście tłok na rynku, z czego z kolei zrodziła się potrzeba odpowiedniej promocji.

Dlatego też coraz częściej obserwowalnym zjawiskiem jest marketing aplikacji.

Czym on jest i w jaki sposób się odbywa?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Promocja aplikacji do pobrania

Powodzenie aplikacji zależy od wielu zmiennych czynników. Przede wszystkim, trzeba stworzyć coś, co będzie przydatne i jednocześnie atrakcyjne dla internautów. W dzisiejszych czasach najlepiej sprzedają się produkty oryginalne i unikatowe, ponieważ podobnych towarów jest dookoła mnóstwo.

Internet jest bardzo dynamiczny, więc, aby idealnie wstrzelić się w gusta osób surfujących, trzeba bacznie obserwować zmieniające się trendy. Zatem oprócz dobrej reklamy liczy się jeszcze optymalny czas jej pojawienia się.

Nawet najlepsza propozycja nie trafi do odbiorców, jeśli będzie wystosowana w niewłaściwym momencie. Reklamowanie się w Internecie, który obecnie jest głównym źródłem generowania zasięgów i przychodów, to nieustanne trzymanie ręki na pulsie.

Reklama ASO App Store Google play

Narzędziami służącymi marketingowi aplikacji są m.in. ASO, czyli optymalizacja w tzw. app store’ach bądź kampanie w Google Ads. Ważne jest też zaistnienie aplikacji w social mediach oraz odpowiedni content marketing. Wszystkie te elementy łącznie mogą pomóc aplikacji w zyskaniu rzeszy zwolenników. W dobrą reklamę trzeba zainwestować. Inwestycja w przedsięwzięcie nierzadko jest jedyną możliwością, by miało ono szansę ujrzeć światło dzienne.

Jednak powierzenie spraw profesjonalistom najczęściej kończy się sukcesem i zwrotem z inwestycji, więc warto spróbować. Promując aplikację, dobrze jest skorzystać ze współpracy z deweloperami oraz fachowcami z agencji marketingowych.

Osoby, które na co dzień zajmują się tworzeniem kampanii reklamowych znają wymogi rynku oraz przydatne triki, które ułatwią zadanie.

Marketing Apple App Store i Google Play

Nowo powstałe aplikacje są dodawane do sklepów jak np. Google Play. Mogą jednak przepaść w gąszczu innych produktów, jeśli nie będą odpowiednio zoptymalizowane.

ASO, czyli optymalizacja pod kątem sklepów internetowych jest odpowiednikiem optymalizacji witryn sieciowych, więc odbywa się na podobnych zasadach.

Na wysoką pozycję aplikacji mobilnych w sklepie wpływa wiele czynników, np. dobrze dobrana nazwa, ciekawe grafiki, interesujący opis czy wykorzystywanie słów kluczowych, które mogliby wpisywać użytkownicy poszukujący adekwatnej aplikacji.

Trzeba spróbować wpasować się nie tylko w gusta potencjalnych klientów, ale również internetowych algorytmów, co stanowi nie lada wyzwanie. Dlatego też nie każdy jest w stanie efektywnie zareklamować swoją aplikację samodzielnie.

Nie wszystko jest też zależne od twórcy aplikacji bądź osoby tworzącej jej kampanię reklamową, lecz dobry specjalista potrafi zastosować zróżnicowane techniki sprzedaży, które zaprocentują.

Trzeba pamiętać, że o popularności aplikacji będą decydowały także elementy poboczne, na które nie do końca ma się wpływ jak np. recenzje odbiorców czy wprowadzane aktualizacje.

Jak zachęcić do korzystania z aplikacji

Profesjonalne firmy marketingowe korzystają z użytecznych narzędzi do przeprowadzania ASO. Są to m.in.: ASODesk, AppTweak, AppFollow, SensorTower czy Applyzer. Programy te pozwalają na bieżąco śledzić pozycję danej aplikacji i w razie potrzeby wdrożyć doraźne formy promocyjne.

Monitorowanie postępów jest bardzo istotne, zwłaszcza dla nowych aplikacji, które dopiero weszły na rynek, gdyż pozwala to skorygować kierunek działań marketingowych, jeśli okazuje się on mało skuteczny.

W ten sposób odbywa się niemal całodobowa „opieka” nad świeżą aplikacją. Marketing aplikacji to ciągły proces od momentu publikacji danego oprogramowania aż po jego wypromowanie na szerszym forum.

Jeśli sama optymalizacja ASO nie wystarczy, można skorzystać z płatnych reklam w Google Ads. Można wówczas określić budżet przewidziany na kampanię reklamową, zasięg danej reklamy oraz jej czas wyświetlania.

To zdecydowanie jedna z najbardziej skutecznych form promocji aplikacji mobilnych. Istnieje jeszcze szereg pomniejszych działań, które mogą pomóc w wypromowaniu aplikacji. Jednym z nich jest aktywna obecność w mediach społecznościowych.

W dzisiejszych czasów z social mediów korzysta praktycznie każdy a produkt wykreowany za pośrednictwem tego typu portali wydaje się użytkownikom zdecydowanie bliższy.

Content marketing, czyli budowanie jakości marki na kanwie ciekawych historii i pouczających artykułów, również świetnie się tu sprawdzi. Warto, obok tradycyjnych technik promocji, korzystać z nietypowych form, które pozwolą nowej aplikacji wyróżnić się czymś niezwykłym na tle konkurencji.

Jak reklamować aplikacje na telefon?

Abu dobrze reklamować aplikacje mobilne proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing aplikacji mobilnych -jak zachęcić do korzystania i pobierania?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)