Marka osobista – jak ją zbudować i dlaczego warto? Definicja + przykłady

Sitemap mapa strony internetowej w formacie XML (sitemap.xml) -co to jest?
11 lipca, 2022
Meta description – co to jest i jak się je tworzy?
11 lipca, 2022
Marka osobista

Marka osobista – jak zbudować wiarygodny wizerunek?

Budowanie marki osobistej to konieczność dla każdego, kto chce osiągnąć sukces w swojej branży. Powinni o tym pamiętać nie tylko biznesmeni, ale również osoby, które chcą być postrzegane jako profesjonaliści w swoim zawodzie.

Co to jest marka osobista i jakie działania podjąć, by zbudować jak najlepszy wizerunek?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Marka osobista – co to jest?

Personal branding, czyli inaczej marka osobista (lub personal brand), to wizerunek, który tworzymy. Jest to sposób w jaki jesteśmy postrzegani przez pracodawców, współpracowników, pracowników oraz kontrahentów.

Należy pamiętać, że budowanie marki osobistej jest procesem długotrwałym i wymagającym pracy oraz zaangażowania. Osoba, która chce być postrzegana jako profesjonalista w swoim zawodzie musi mieć wiedzę, doświadczenie oraz być autentycznym w tym, co robi.

Budowanie marki osobistej zaczyna się od momentu, gdy rozpoczynamy życie zawodowe. Może to być już na studiach lub od rozpoczęcie pracy. Ważne, by pamiętać, że jest to proces, na który składają się lata doświadczenia i kontaktów biznesowych.

Osoby, które mają wiedzę i doświadczenie, są autentyczne, rzetelne, spójne, charyzmatyczne, a także mają odwagę, by podejmować wyzwania mogą stworzyć markę osobistą, która przełoży się na ich pozycję zawodową, a co za tym idzie na zarobki.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Budowanie marki osobistej – jak to zrobić?

Marka osobista to sposób w jaki jesteśmy postrzegani przez innych. Trzeba jednak pamiętać, że wyłącznie osoby, które są szczere i mają konkretne podstawy są w stanie zbudować markę osobistą, która będzie fundamentem ich życia zawodowego.

Więc:

Pierwszym krokiem w budowaniu marki osobistej jest określenie swoich celów. Wyłącznie wiedząc jak ma wyglądać nasza kariera możemy podjąć działania, które będą racjonalne, zaplanowane i przede wszystkim przemyślane.

Osoba, która nie ma jasno określonego celu nie jest w stanie zdefiniować kroków, które należy podjąć, by działania były spójne i jednocześnie przynosiły zamierzone efekty. Trzeba również pamiętać, że określenie celów to jest również zaplanowanie terminów ich realizacji. Cel bez terminu to tylko marzenie, które nie zawsze jest realne.

Po określeniu celów oraz terminów ich realizacji nie pozostaje nic innego jak wziąć się do ich realizacji. Konsekwencja i upór to cechy, które są niezbędne w budowaniu marki osobistej.

Ważnym elementem budowania marki osobistej jest określenie swoich słabych i mocnych stron. Samoświadomość daje nam podstawy, by rozpocząć pracę nad sobą. Ważnym elementem jest również zrobienie rozpoznania jak postrzegają nas inni. Dzięki temu można rozpocząć pracę nad stworzeniem wizerunku, który będzie spójny i autentyczny jednocześnie.

Trzeba pamiętać, że wizerunek specjalisty w konkretnej dziedzinie opiera się przede wszystkim na wiedzy i doświadczeniu. Doświadczenie zdobywamy wraz z upływającymi latami, ale o zdobywanie wiedzy należy zadbać uczęszczając na odpowiednie kursy, szkolenia czy konferencje branżowe.

Spotkanie z ludźmi z branży to szansa na poznanie innych poglądów, metod pracy, poszerzenie horyzontów. Wiedza i kompetencje to podstawa, by stworzyć wiarygodną, trwałą i wartościową markę osobistą, która przekona innych do pracy z nami.

Etapy budowania marki

Poszczególne etapy zakładają, że najpierw musisz zidentyfikować swoją grupę docelową i personą. Bez tego ani rusz, ponieważ w kolejnym etapie wybierasz swój awatar. Czy to kim będziesz i w jaki sposób masz prezentować swój autorytet.

Jak stworzyć własną markę osobistą?

Na działania aby stworzyć swoją markę i brand składają się:

  1. aktywność w social media,
  2. styl komunikacji, głos marki
  3. działania marketingowe,
  4. jakość oferowanych usług i produktów,
  5. czynniki wizualne, takie jak logotyp, wystrój biura czy sposób pakowania produktów wysyłanych do klientów,
  6. sprzedaż,
  7. obsługa klienta.

Sama procedura wyboru elementów marki składa się z pięciu etapów:

  • pozycjonowania,
  • generowania projektów,
  • analizy projektów,
  • testowania oraz
  • wyboru najlepszych propozycji

Social media w budowaniu marki osobistej

Kreowanie wizerunku nie odbywa się wyłącznie w miejscu pracy. Nie można zapomnieć o social mediach, które na stałe weszły już do naszego życia osobistego, jak i zawodowego.

Media społecznościowe to dobre narzędzie do budowania marki osobistej. Trzeba jednak pamiętać, że obraz, który w niej zamieszczamy musi być spójny i profesjonalny. Warto pamiętać o tym, by media społecznościowe, które są wykorzystywane na użytek prywatny, również były prowadzone profesjonalnie i odpowiedzialnie. Umieszczanie zbyt osobistych treści może okazać się niekorzystne. Trzeba pamiętać, że ich odnalezienie nie jest trudne. Bez problemu może do nich dotrzeć przyszły pracodawca, klient czy współpracownik.

Media społecznościowe to świetny nośnik, który warto wykorzystać, by przedstawić się jako ekspert w swojej dziedzinie. Umieszczanie tekstów eksperckich, ciekawostek z branży, sprawozdań z konferencji branżowych to dobry sposób na pokazanie światu siebie i swojej pracy.

Budując markę osobistą warto również wykorzystać webinary, które są formą szkoleń przeznaczoną dla szerokiej grupy odbiorców. Trzeba pamiętać, że najczęściej są one bezpłatne, dzięki czemu docierają do dużej ilości osób.

Przygotowywanie webinarów lub gościnny udział w szkoleniach przygotowanych przez innych to sposób na pokazanie swojej wiedzy, ale również trening wystąpień przed szeroką publicznością.

Budowanie marki osobistej to praca, która trwa latami. Trzeba pamiętać, że muszą to być działania świadome i konsekwentne. Ważna jest również autentyczność w swoim działaniu. Tylko osoby szczere mogą zdobyć zaufanie, które niezbędne jest w biznesie.

Trzeba również pamiętać, że marka osobista musi mieć trwałe podstawy, którymi jest wiedza i doświadczenie. Osoby, które budują markę osobistą na fake brandzie zostają szybko zdemaskowane i uznane za niewiarygodne. Nie tędy droga!

Po co nam marka osobista?

Ugruntowana marka osobista zapewnia szereg korzyści, np nie musisz już udowadniać, że znasz się na swojej pracy. Jest to olbrzymi komfort zarówno dla Ciebie jak i klienta. Jak wiesz świetne wyniki osiąga się wtedy kiedy ludzie mają do siebie zaufanie.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marka osobista – jak ją zbudować i dlaczego warto? Definicja + przykłady?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)