Logistyka e commerce, dystrybucja i zamówienia (e-logistyka, przykłady, definicja)

Logistyka e commerce
Logistyka e commerce

Logistyka e commerce, dystrybucja i zamówienia (e-logistyka)

Logistyka e-commerce, czasami nazywana jako elogistyka (e-logistyka), to proces, którego używają firmy e-commerce, aby dostarczyć zamówienie do klienta. Gdy kupujący dokonają zakupu online, zamówienie jest pakowane, wysyłane, dostarczane i, w niektórych przypadkach, zwracane.

Chociaż proces ten jest inny dla każdej firmy, logistyka e-commerce sklepu internetowego składa się z kilku elementów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Elementy łańcucha dostaw logistyki e-commerce

Logistyka e-commerce to złożony, wieloetapowy proces. Każdy element jest zależny od innych, a marki e-commerce muszą zapewnić, że każdy z nich działa płynnie, aby szybko i sprawnie otrzymywać zamówienia online do klientów.

Realizacja zamówienia e-commerce

Realizacja e-commerce obejmuje wszystkie etapy procesu logistycznego e-commerce, które występują w magazynie, aż do etapu wysyłki. Może to obejmować magazynowanie, przechowywanie, pakowanie i przekazanie zamówienia przewoźnikowi. Obejmuje to również zarządzanie zapasami w innych magazynach w łańcuchu dostaw e-commerce.

Logistyka e commerce

Co to jest łańcuch dostaw

Łańcuch dostaw (z ang. supply chain) to proces prowadzony już od momentu złożenia zamówienia przez klienta do dostarczenia produktu lub usługi i rozliczenia transakcji. Tradycyjnie łańcuch dostaw obejmuje różnych dostawców i przedsiębiorstwa zaopatrujące kolejne ogniwa.

Czym jest łańcuch dostaw e-commerce?

Łańcuch dostaw e-commerce to zestaw systemów, procesów i infrastruktury, które dostarczają produkt i dostarczania go klientowi. To cała sieć dyktuje logistykę sklepu internetowego.

Łańcuch dostaw e-commerce obejmuje producenta, system zarządzania zapasami, magazyny, centrum dystrybucji, centrum realizacji, przewoźnika i wiele innych. Dla marki e-commerce ważne jest, aby każde ogniwo w łańcuchu dostaw działało tak wydajnie, jak to tylko możliwe. Jest to nie tylko bardziej opłacalne, ale także uszczęśliwia kupujących online.

Proces realizacji e-commerce jest również częścią łańcucha dostaw, która ma największy wpływ na doświadczenie klienta z rozpakowywaniem. Podczas procesu realizacji marka e-commerce może decydować, jakie opakowania i materiały opakowaniowe zostaną użyte, jakie bezpłatne próbki zostaną dołączone i który przewoźnik wyśle ​​zamówienie.

Proces realizacji pozwala marce połączyć się z klientem poprzez transakcję online i może wpływać na to, jak klient postrzega markę.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Zarządzanie zapasami

Bez względu na to, czy masz jeden magazyn, czy kilka, bez odpowiedniego zarządzania zapasami w e-commerce sprawy mogą być bardzo skomplikowane. Dzięki odpowiedniemu śledzeniu, jaki towar znajduje się w jakim magazynie, pracownicy mogą kontrolować poziom dostaw w oparciu o bieżący i przewidywany popyt. Przy odpowiednim zarządzaniu zapasami zamówienia online mogą być wysyłane szybciej, a kupujący online mogą uniknąć czekania na swoje produkty.

Zarządzanie zapasami staje się szczególnie ważne, jeśli marka e-commerce sprzedaje dowolny przedmiot dostępny w wielu rozmiarach i kolorach. Muszą upewnić się, że mają odpowiednie oprogramowanie do zarządzania zapasami i oprogramowanie do zarządzania magazynem, aby znajdować i śledzić towary w całej sieci łańcucha dostaw. Marki e-commerce mogą również zlecić proces zarządzania zapasami zaufanemu partnerowi który działa w modelu PL, który może zająć się tymi działaniami w ich imieniu. Dokładniej chodzi tutaj o model 3PL.

Jaka jest różnica pomiędzy modelem 3PL, a 4PL?

Usługi magazynowania w modelu 3PL lub 4PL w logistyce to sposób w jaki przechowywane są towary klienta. Czyli w określonym czasie i odpowiednim miejscu, z poszanowaniem poprzednio ustalonych zasadach. Różnica pomiędzy 3PL, a4PL (Fourth Party Logistic, Integratorzy Procesów Logistycznych czy Wiodący Operatorzy Logistyczni) jest taka, że w tym drugim przypadku obejmują większą liczbę struktur interakcji, zaczynając już od działu zakupów, a kończąc na księgowości.

Magazynowanie e-commerce

Marka e-commerce potrzebuje dodatkowej przestrzeni, aby utrzymać zapasy w magazynie, gdy sprzedaż rośnie. Wybierając magazyn, będą musieli zastanowić się, ile zapasów trzymać na stanie i gdzie na świecie chcą przechowywać zapasy. Marka e-commerce musi mieć pewność, że może komunikować się z innymi częściami łańcucha dostaw. Gwarantuje to, że utrzymywany jest odpowiedni poziom zapasów i że klienci nie muszą czekać na swoje zamówienia.

Kolejnym ważnym czynnikiem, który marka e-commerce musi wziąć pod uwagę, jest lokalizacja magazynu. Gdy towary muszą przemieścić się z centrum realizacji do węzła transportowego, może to wydłużyć czas dostawy a branża jest pełna napiętych terminów. Lokalizacja magazynu może być ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o obliczanie czasu wysyłki i dostarczanie zamówień do klientów na czas.

Pakowanie i wysyłka

Pakowanie zamówień to nie tylko upewnienie się, że w pudełku klient znajdzie to co zamówił. Po przetworzeniu zamówienia zostaje wybrany przewoźnik. Czasami klient może wybrać konkretną opcję wysyłki (jeśli jest oferowana w Twoim modelu logistycznym e commerce). Zamówienie zostaje następnie zebrane i zapakowane przez pracownika, który następnie naklei etykietę wysyłkową.

Osoba pakująca przygotowująca pudełko musi wiedzieć, jak chronić delikatne przedmioty, jakich materiałów opakowaniowych użyć do określonych przedmiotów i jakie bezpłatne próbki dołączyć w razie potrzeby. Jeśli paczka wymaga kompletowania, będą musieli wiedzieć, które przedmioty trafiają do pudełka razem. Kiedy marka e-commerce korzysta z magazynu 3PL, musi upewnić się, że jej partner logistyczny może pomieścić dowolne spersonalizowane opakowanie, którego firma chce użyć.

Zwroty e-commerce i logistyka zwrotów

Przy wielu kupujących mamy też wielu zwracających zakupione produkty. Oczywiście oczekują oni szybkiego zwrotu pieniędzy, więc jak widzisz proces zwrotów e-commerce staje się bardzo ważną częścią doświadczenia po zakupie. Firmy internetowe muszą zapewnić, że ich logistyka zwrotna jest tak samo sprawnie dopracowana, jak proces realizacji. Zagubione paczki mogą prowadzić do opóźnionych zwrotów, co może wpłynąć na zadowolenie klienta. Zagubione przedmioty mogą również skutkować podwójną stratą, ponieważ produkty te nie mogą być odsprzedane po dokonaniu zwrotu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest logistyka e commerce?

Logistyka e-commerce to zespół działań obejmujących integrację procesów związanych z zapewnieniem złożonego łańcucha dostaw usług w przedsiębiorstwie skoncentrowanym na sieci. Począwszy od składania zamówienia, sklep internetowy przeprowadza proces składowania, magazynowania, transportu i dostawy do klienta. Logistyka e-commerce tworzy również sposoby przedstawiania produktów online i optymalizowania stron, aby wyeliminować rozczarowania klientów wynikające z nieprawidłowo wyświetlonych pozycji towarów.

Na czym polega e logistyka?

E-logistyka (inaczej logistyka elektroniczna) to przesyłanie informacji, produktów i usług za pośrednictwem środków elektronicznych, takich jak Internet, sieci telefoniczne lub inne technologie informacyjne. E-logistyka obejmuje cały szereg działań związanych z zarządzaniem zapasami, zamawianiem, dostawą i sprzedażą produktów i usług. Zastosowanie e-logistyki pozwala na optymalizację procesów biznesowych i ułatwia komunikację pomiędzy kupującymi i sprzedawcami. Do szeroko stosowanych narzędzi w e-logistyce należą systemy informatyczne wspomagające zarządzanie zapasami, zamawianie i dostawa.

Na czym polega dystrybucja e-commerce?

Dystrybucja e-commerce to system handlu elektronicznego, dzięki któremu produkty i towary mogą być oferowane użytkownikom na całym świecie. Dystrybucja e-commerce zapewnia sprzedawcom dostęp do globalnego rynku, a konsumentom dostęp do produktów i usług, których nie można znaleźć w lokalnym sklepie. Dystrybucja e-commerce obejmuje logistykę i przesyłki, promocje, marketing, bezpieczeństwo, płatności, obsługę klienta i wiele innych aspektów związanych z obrotem towarów online.

Co to jest logistyka?

Logistyka to proces zarządzania łańcuchem dostaw. Polega na połączeniu dostaw, przemieszczania, sprzedaży, transportu i magazynowania z celami prowadzenia działalności i realizacji zamówień. Logistyka obejmuje planowanie, organizowanie, podejmowanie decyzji, wykonywanie i kontrolowanie. Przedmiotem logistyki są organizacje i procesy, które zapewniają optymalizację lub dodanie wartości tworzonym produktom lub usługom, wykorzystując minimalne zasoby.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!