Logistyka e commerce, dystrybucja i zamówienia (e-logistyka)

Handel internetowy
Handel internetowy, czym jest i jak rozpocząć 10x
23 stycznia, 2022
E commerce w Polsce
E commerce w Polsce (3 najważniejsze statystyki + RAPORT)
24 stycznia, 2022
Logistyka e commerce
Logistyka e commerce

Logistyka e commerce, dystrybucja i zamówienia (e-logistyka)

Logistyka e-commerce, czasami nazywana jako elogistyka (e-logistyka), to proces, którego używają firmy e-commerce, aby dostarczyć zamówienie do klienta. Gdy kupujący dokonają zakupu online, zamówienie jest pakowane, wysyłane, dostarczane i, w niektórych przypadkach, zwracane.

Chociaż proces ten jest inny dla każdej firmy, logistyka e-commerce sklepu internetowego składa się z kilku elementów.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Elementy łańcucha dostaw logistyki e-commerce

Logistyka e-commerce to złożony, wieloetapowy proces. Każdy element jest zależny od innych, a marki e-commerce muszą zapewnić, że każdy z nich działa płynnie, aby szybko i sprawnie otrzymywać zamówienia online do klientów.

Realizacja zamówienia e-commerce

Realizacja e-commerce obejmuje wszystkie etapy procesu logistycznego e-commerce, które występują w magazynie, aż do etapu wysyłki. Może to obejmować magazynowanie, przechowywanie, pakowanie i przekazanie zamówienia przewoźnikowi. Obejmuje to również zarządzanie zapasami w innych magazynach w łańcuchu dostaw e-commerce.

Logistyka e commerce

Co to jest łańcuch dostaw

Łańcuch dostaw (z ang. supply chain) to proces prowadzony już od momentu złożenia zamówienia przez klienta do dostarczenia produktu lub usługi i rozliczenia transakcji. Tradycyjnie łańcuch dostaw obejmuje różnych dostawców i przedsiębiorstwa zaopatrujące kolejne ogniwa.

Czym jest łańcuch dostaw e-commerce?

Łańcuch dostaw e-commerce to zestaw systemów, procesów i infrastruktury, które dostarczają produkt i dostarczania go klientowi. To cała sieć dyktuje logistykę sklepu internetowego.

Łańcuch dostaw e-commerce obejmuje producenta, system zarządzania zapasami, magazyny, centrum dystrybucji, centrum realizacji, przewoźnika i wiele innych. Dla marki e-commerce ważne jest, aby każde ogniwo w łańcuchu dostaw działało tak wydajnie, jak to tylko możliwe. Jest to nie tylko bardziej opłacalne, ale także uszczęśliwia kupujących online.

Proces realizacji e-commerce jest również częścią łańcucha dostaw, która ma największy wpływ na doświadczenie klienta z rozpakowywaniem. Podczas procesu realizacji marka e-commerce może decydować, jakie opakowania i materiały opakowaniowe zostaną użyte, jakie bezpłatne próbki zostaną dołączone i który przewoźnik wyśle ​​zamówienie.

Proces realizacji pozwala marce połączyć się z klientem poprzez transakcję online i może wpływać na to, jak klient postrzega markę.

Zarządzanie zapasami

Bez względu na to, czy masz jeden magazyn, czy kilka, bez odpowiedniego zarządzania zapasami w e-commerce sprawy mogą być bardzo skomplikowane. Dzięki odpowiedniemu śledzeniu, jaki towar znajduje się w jakim magazynie, pracownicy mogą kontrolować poziom dostaw w oparciu o bieżący i przewidywany popyt. Przy odpowiednim zarządzaniu zapasami zamówienia online mogą być wysyłane szybciej, a kupujący online mogą uniknąć czekania na swoje produkty.

Zarządzanie zapasami staje się szczególnie ważne, jeśli marka e-commerce sprzedaje dowolny przedmiot dostępny w wielu rozmiarach i kolorach. Muszą upewnić się, że mają odpowiednie oprogramowanie do zarządzania zapasami i oprogramowanie do zarządzania magazynem, aby znajdować i śledzić towary w całej sieci łańcucha dostaw. Marki e-commerce mogą również zlecić proces zarządzania zapasami zaufanemu partnerowi który działa w modelu PL, który może zająć się tymi działaniami w ich imieniu. Dokładniej chodzi tutaj o model 3PL.

Jaka jest różnica pomiędzy modelem 3PL, a 4PL?

Usługi magazynowania w modelu 3PL lub 4PL w logistyce to sposób w jaki przechowywane są towary klienta. Czyli w określonym czasie i odpowiednim miejscu, z poszanowaniem poprzednio ustalonych zasadach. Różnica pomiędzy 3PL, a4PL (Fourth Party Logistic, Integratorzy Procesów Logistycznych czy Wiodący Operatorzy Logistyczni) jest taka, że w tym drugim przypadku obejmują większą liczbę struktur interakcji, zaczynając już od działu zakupów, a kończąc na księgowości.

Magazynowanie e-commerce

Marka e-commerce potrzebuje dodatkowej przestrzeni, aby utrzymać zapasy w magazynie, gdy sprzedaż rośnie. Wybierając magazyn, będą musieli zastanowić się, ile zapasów trzymać na stanie i gdzie na świecie chcą przechowywać zapasy. Marka e-commerce musi mieć pewność, że może komunikować się z innymi częściami łańcucha dostaw. Gwarantuje to, że utrzymywany jest odpowiedni poziom zapasów i że klienci nie muszą czekać na swoje zamówienia.

Kolejnym ważnym czynnikiem, który marka e-commerce musi wziąć pod uwagę, jest lokalizacja magazynu. Gdy towary muszą przemieścić się z centrum realizacji do węzła transportowego, może to wydłużyć czas dostawy a branża jest pełna napiętych terminów. Lokalizacja magazynu może być ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o obliczanie czasu wysyłki i dostarczanie zamówień do klientów na czas.

Pakowanie i wysyłka

Pakowanie zamówień to nie tylko upewnienie się, że w pudełku klient znajdzie to co zamówił. Po przetworzeniu zamówienia zostaje wybrany przewoźnik. Czasami klient może wybrać konkretną opcję wysyłki (jeśli jest oferowana w Twoim modelu logistycznym e commerce). Zamówienie zostaje następnie zebrane i zapakowane przez pracownika, który następnie naklei etykietę wysyłkową.

Osoba pakująca przygotowująca pudełko musi wiedzieć, jak chronić delikatne przedmioty, jakich materiałów opakowaniowych użyć do określonych przedmiotów i jakie bezpłatne próbki dołączyć w razie potrzeby. Jeśli paczka wymaga kompletowania, będą musieli wiedzieć, które przedmioty trafiają do pudełka razem. Kiedy marka e-commerce korzysta z magazynu 3PL, musi upewnić się, że jej partner logistyczny może pomieścić dowolne spersonalizowane opakowanie, którego firma chce użyć.

Zwroty e-commerce i logistyka zwrotów

Przy wielu kupujących mamy też wielu zwracających zakupione produkty. Oczywiście oczekują oni szybkiego zwrotu pieniędzy, więc jak widzisz proces zwrotów e-commerce staje się bardzo ważną częścią doświadczenia po zakupie. Firmy internetowe muszą zapewnić, że ich logistyka zwrotna jest tak samo sprawnie dopracowana, jak proces realizacji. Zagubione paczki mogą prowadzić do opóźnionych zwrotów, co może wpłynąć na zadowolenie klienta. Zagubione przedmioty mogą również skutkować podwójną stratą, ponieważ produkty te nie mogą być odsprzedane po dokonaniu zwrotu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)