Zawartość strony
Jako marketer masz kilka zadań, w tym m.in. powinieneś zasilić szczyt lejka sprzedażowego swojej firmy potencjalnymi klientami.
Ale czy uważasz, że ci potencjalni klienci sami zejdą w dół lejka sprzedażowego? Cóż, to się rzadko zdarza.
Potrzebujesz skutecznego systemu lead nurturing dla swojej firmy, aby pozyskiwać wysokiej jakości leady, które przekładają się na sprzedaż.
Zanim przejdziemy do opracowywania strategii lead nurturing dla Twojej firmy, pierwszym i najważniejszym krokiem jest wdrożenie tych zasad dla zespołów marketingu (bez znaczenia czy mówimy o B2C, czy B2B) i zespołów sprzedaży, co stanowi podstawę silnego systemu pielęgnowania leadów.
Lead nurturing (po polsku można powiedzieć pielęgnowanie leadów, często edukowanie) to proces wsłuchiwania się w potrzeby potencjalnych klientów na każdym etapie cyklu sprzedaży i komunikowania im rozwiązań w celu budowania zaufania i utrzymywania kontaktu. Takie pielęgnowanie pomaga nam przekształcić ich w płacących klientów.
Jest to okazja, aby wysłuchać ich potrzeb i służyć im w trakcie ich podróży zakupowej, będąc dostępnym w różnych kanałach.
Kwalifikacja potencjalnych klientów to proces określania, czy lead pasuje do Twojego idealnego profilu klienta. Czy mamy duże szanse że zostanie naszym klientem, a co najważniejsze jak duże jest prawdopodobieństwo, że stanie się długoterminowym klientem odnoszącym sukcesy.
Lead scoring to przypisanie wartości punktowej do potencjalnych klientów na podstawie dostarczonych przez nich informacji. Zazwyczaj jest to wynik, który łączy dane behawioralne i demograficzne, które kwalifikują go jako ważnego dla nas (lub nie) leada.
Na przykład niebiznesowy adres e-mail może być jednym z punktów, którym pozwoli nam przypisać wynik niższy niż osobom, które zarejestrowały się przy użyciu profesjonalnego emaila z domeny firmy. Podobnie komunikacja przez telefon lub e-mail może również stać się punktem do zdobywania danych, co w efekcie wpłynie na przypisanie wyniku, na podstawie charakteru Twojej firmy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Kampanie Lead Nurturing są podstawowymi elementami strategii lejka sprzedaży dla potencjalnych klientów, zapewniając sprzedaż i konwersję.
Dzięki testom A/B kampanii lead nurturing marketerzy mogą zrozumieć różne osoby, aby osobiście zaangażować się w modyfikowanie źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów, a także w skuteczność swoich kampanii, a tym samym zwiększyć konwersje.
Oto kilka podstawowych elementów, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia kampanii B2B lead nurturing.
Co chcą osiągnąć?
To jest pytanie, które powinieneś zadać swoim wyimaginowanym, idealnym awatarom klienta.
W przypadku każdej strategii lead nurturing personalizacja może zdziałać niewyobrażalne cuda. Pisanie spersonalizowanych, nieformalnych e-maili, zwracanie się do potencjalnych klientów po imieniu i komunikowanie się w tonie konwersacyjnym sprawia, że czują się oni bardziej z Tobą związani.
Jednym z najważniejszych kroków w zamykaniu cyklu sprzedaży jest poinformowanie potencjalnych klientów o obecnym stanie ich ścieżki zakupowej, którą można podzielić na następujące etapy:
Jeśli nie masz pewności, jakie treści powinieneś wysyłać swoim potencjalnym klientom, zrozum, z jakich zasobów już korzystali. Przygotuj odpowiednią treść i test A/B, aby znaleźć najbardziej angażującą treść do swojej kampanii. Musisz wiedzieć, z jakimi stronami w Twojej witrynie najczęściej wchodzą w interakcję, a także musisz znać ich opinie, które udostępniają w serwisach społecznościowych.
Znajduj ich problemy, na które możesz dać rozwiązanie. Sformułuj hipotezę na podstawie swoich wcześniejszych danych i przetestuj ją.
Powiadomienia push to potężne narzędzie, jeśli chodzi o ponowne zaangażowanie. Pytając klientów/prospektów o ich opinie, dając im zachętę i tworząc poczucie pilności, możesz zdobyć klienta, lub skłonić go do powtórzenia zakupów.
Poza tym możesz również ponownie zaangażować potencjalnych klientów, używając dynamicznych wezwań do działania w swojej witrynie.
Wysyłanie e-maili codziennie nie tylko irytuje potencjalnych klientów, ale pokazuje, że jesteś głodny sprzedaży. W rezultacie mogą zakończyć subskrypcję i nigdy nie wydadzą na ciebie ani grosza.
Powinieneś eksperymentować, opierając się na tym, co jest najlepsze dla Twojej firmy.
Podział na segmenty i grupowanie kontaktów według bardziej zdefiniowanych cech pomoże Ci upewnić się, że wysyłasz odpowiednie informacje do potencjalnych klientów, co z większym prawdopodobieństwem przyciągnie ich uwagę. Cechami mogą być na przykład:
Nie czekaj, aż potencjalny klient wyrazi zamiar zakupu, aby rozpocząć pielęgnowanie potencjalnych klientów. Możesz zacząć lead nurturing, gdy tylko zaangażują się w jakąkolwiek formę, z jakąkolwiek częścią Twojej firmy.
Obecnie kupujący są coraz bardziej doedukowani marketingowo. Odrzucają wszystko, co pachnie jak reklama lub kampania promocyjna. W tym miejscu pojawia się marketing treści, który polega na rozważeniu problemów potencjalnych klientów i generowaniu treści, które rozwiązują te problemy.
Marketing treści pozwala zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie staną się Twoimi klientami, a jednocześnie ułatwia Ci budowanie pozycji lidera w branży.
Masz niesamowitą kampanię lead nurturing, ale brakuje czegoś, co nie pozwala jej odnieść sukcesu. Może to być tak podstawowe, jak jakość Twoich leadów, które nie są gotowe do kupna od Ciebie. Możesz to zrobić, określając jakość potencjalnych klientów za pomocą narzędzi, które z większym prawdopodobieństwem zepchną prospektów/leady w dół lejka sprzedażowego i zamkną transakcje.
Możesz pielęgnować swoich potencjalnych klientów, korzystając z automatyzacji marketingu opartego na zachowaniu we właściwym czasie podczas cyklu zakupowego.
Wysyłanie niewłaściwych informacji zbyt szybko pokaże desperację, a jeśli się spóźnisz, możesz stracić klienta na rzecz konkurencji.
Dobre praktyki:
Niezwykle ważne jest, aby stale zasilać górę lejka, aby cała ciężka praca, którą wykonałeś, tworząc swoją kampanię, nie poszła na marne.
Pielęgnowanie leadów jest czasochłonne, skomplikowane i żmudne, ale warte ciężkiej pracy, jeśli zamierzasz zamykać transakcje na masową skalę.
Dzięki kilku poprawkom treści, punktacji leadów (lead scoring) i kwalifikacji leadów oraz innym szczegółom możesz powoli, ale systematycznie osiągać pożądaną konwersję.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |