Lead Nurturing -zmieniaj kontakty w klient贸w

Wska藕niki KPI Key Performance Indicators kluczowe wska藕niki efektywno艣ci
Formularz rejestracyjny – jak go stworzy膰 偶eby mie膰 wi臋cej konwersji i sprzeda偶y
3 maja, 2022
Pozyskiwanie lead贸w, lead quality (jak zwi臋kszy膰 jako艣膰 lead贸w)
Jak pozyskiwa膰 leady tworz膮c ciekawy content-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 maja, 2022
Pozyskiwanie lead贸w, lead quality (jak zwi臋kszy膰 jako艣膰 lead贸w)
lead nurturing Pozyskiwanie lead贸w, lead quality (jak zwi臋kszy膰 jako艣膰 lead贸w)

Lead Nurturing -zmieniaj kontakty w klient贸w

Jako marketer masz kilka zada艅, w tym m.in. powiniene艣 zasili膰 szczyt lejka sprzeda偶owego swojej firmy potencjalnymi klientami.

Ale czy uwa偶asz, 偶e ci potencjalni klienci sami zejd膮 w d贸艂 lejka sprzeda偶owego? C贸偶, to si臋 rzadko zdarza.

lejek sprzedazowy po angielsku

Potrzebujesz skutecznego systemu lead nurturing dla swojej firmy, aby pozyskiwa膰 wysokiej jako艣ci leady, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 na sprzeda偶.

Zanim przejdziemy do opracowywania strategii lead nurturing dla Twojej firmy, pierwszym i najwa偶niejszym krokiem jest wdro偶enie tych zasad dla zespo艂贸w marketingu (bez znaczenia czy m贸wimy o B2C, czy B2B) i zespo艂贸w sprzeda偶y, co stanowi podstaw臋 silnego systemu piel臋gnowania lead贸w.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest lead nurturing?

Lead nurturing (po polsku mo偶na powiedzie膰 piel臋gnowanie lead贸w, cz臋sto edukowanie) to proces ws艂uchiwania si臋 w potrzeby potencjalnych klient贸w na ka偶dym etapie cyklu sprzeda偶y i komunikowania im rozwi膮za艅 w celu budowania zaufania i utrzymywania kontaktu. Takie piel臋gnowanie pomaga nam przekszta艂ci膰 ich w p艂ac膮cych klient贸w.

Jest to okazja, aby wys艂ucha膰 ich potrzeb i s艂u偶y膰 im w trakcie ich podr贸偶y zakupowej, b臋d膮c dost臋pnym w r贸偶nych kana艂ach.

Co to jest kwalifikowanie lead贸w (lead qualification)?

Kwalifikacja potencjalnych klient贸w to proces okre艣lania, czy lead pasuje do Twojego idealnego profilu klienta. Czy mamy du偶e szanse 偶e zostanie naszym klientem, a co najwa偶niejsze jak du偶e jest prawdopodobie艅stwo, 偶e stanie si臋 d艂ugoterminowym klientem odnosz膮cym sukcesy.

Co to jest lead scoring?

Lead scoring to przypisanie warto艣ci punktowej do potencjalnych klient贸w na podstawie dostarczonych przez nich informacji. Zazwyczaj jest to wynik, kt贸ry 艂膮czy dane behawioralne i demograficzne, kt贸re kwalifikuj膮 go jako wa偶nego dla nas (lub nie) leada.

Na przyk艂ad niebiznesowy adres e-mail mo偶e by膰 jednym z punkt贸w, kt贸rym pozwoli nam przypisa膰 wynik ni偶szy ni偶 osobom, kt贸re zarejestrowa艂y si臋 przy u偶yciu profesjonalnego emaila z domeny firmy. Podobnie komunikacja przez telefon lub e-mail mo偶e r贸wnie偶 sta膰 si臋 punktem do zdobywania danych, co w efekcie wp艂ynie na przypisanie wyniku, na podstawie charakteru Twojej firmy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czym s膮 kampanie lead nurturing?

Kampanie Lead Nurturing s膮 podstawowymi elementami strategii lejka sprzeda偶y dla potencjalnych klient贸w, zapewniaj膮c sprzeda偶 i konwersj臋.

Dzi臋ki testom A/B kampanii lead nurturing marketerzy mog膮 zrozumie膰 r贸偶ne osoby, aby osobi艣cie zaanga偶owa膰 si臋 w modyfikowanie 藕r贸de艂 pozyskiwania potencjalnych klient贸w, a tak偶e w skuteczno艣膰 swoich kampanii, a tym samym zwi臋kszy膰 konwersje.

Rodzaje kampanii lead nurturing

  1. Edukacyjne: tego typu kampanie s膮 najlepsze dla potencjalnych klient贸w, kt贸rzy nie s膮 gotowi do kupna, poniewa偶 tre艣膰 ma na celu jedynie ich edukowanie i informowanie.
  2. Promocyjne: kampanie promocyjne u艂atwiaj膮 popychanie potencjalnych klient贸w do samego do艂u lejka sprzeda偶owego, s膮 to m.in. rabaty, specjalne ceny.
  3. Zaanga偶owanie w wydarzenia: ten rodzaj kampanii skupia si臋 na zaanga偶owaniu wok贸艂 rejestracji. Mog膮 to by膰 seminaria internetowe, a tak偶e wydarzenia firmowe.
  4. Produkt/us艂uga: te kampanie skupiaj膮 si臋 na typowych aspektach produkt贸w lub us艂ug, w przypadku kt贸rych potencjalny klient wyra藕nie wykaza艂 zainteresowanie zdobyciem wi臋kszej wiedzy.
  5. Ponowne zaanga偶owanie: te kampanie maj膮 na celu reaktywacj臋 klient贸w, kt贸rzy ju偶 jaki艣 czas od nas nie kupowali i wypadli z cyklu sprzeda偶y. Marketing e-mailowy to pot臋偶na bro艅 w marketingowym arsenale, kt贸ra pozwala ponownie zaanga偶owa膰 u艣pionych potencjalnych klient贸w.
  6. Kampanie na budowanie autorytetu: Potencjalni klienci potrzebuj膮 ostatecznej gwarancji przed zainwestowaniem swoich pieni臋dzy w Tw贸j produkt lub us艂ug臋. E-maile dotycz膮ce postrzegania nas jako autorytet powinny zawiera膰 komunikaty prasowe, wysokiej rangi raporty bran偶owe dotycz膮ce Twojej firmy oraz linki do tre艣ci o du偶ym ruchu, aby upewni膰 si臋, 偶e Twoi potencjalni klienci podejmuj膮 w艂a艣ciw膮 decyzj臋.
  7. Kampania powitalna (onboarding): prawdziwym celem wysy艂ania e-maili powitalnych jest przeniesienie nowych klient贸w przez proces onboardingu bez zak艂贸ce艅. Upewnij si臋, 偶e e-maile powitalne zawieraj膮 niezb臋dne informacje, s膮 jasne i praktyczne.

Kluczowe elementy kampanii B2B lead nurturing

Oto kilka podstawowych element贸w, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 podczas tworzenia kampanii B2B lead nurturing.

Zrozum persony kupuj膮cych

Co chc膮 osi膮gn膮膰?

To jest pytanie, kt贸re powiniene艣 zada膰 swoim wyimaginowanym, idealnym awatarom klienta.

Spersonalizuj

W przypadku ka偶dej strategii lead nurturing personalizacja mo偶e zdzia艂a膰 niewyobra偶alne cuda. Pisanie spersonalizowanych, nieformalnych e-maili, zwracanie si臋 do potencjalnych klient贸w po imieniu i komunikowanie si臋 w tonie konwersacyjnym sprawia, 偶e 鈥嬧媍zuj膮 si臋 oni bardziej z Tob膮 zwi膮zani.

Edukuj swoich potencjalnych klient贸w

Jednym z najwa偶niejszych krok贸w w zamykaniu cyklu sprzeda偶y jest poinformowanie potencjalnych klient贸w o obecnym stanie ich 艣cie偶ki zakupowej, kt贸r膮 mo偶na podzieli膰 na nast臋puj膮ce etapy:

  • Faza 艣wiadomo艣ci: Edukuj swoich potencjalnych klient贸w dzi臋ki najnowszym trendom w bran偶y.
  • Faza rozwa偶ania: zapraszaj potencjalnych klient贸w na wydarzenia, takie jak webinaria na temat Twojego produktu lub demo.
  • Faza podejmowania decyzji: na koniec podziel si臋 historiami sukcesu swoich klient贸w, opiniami i recenzjami produkt贸w.

Je艣li nie masz pewno艣ci, jakie tre艣ci powiniene艣 wysy艂a膰 swoim potencjalnym klientom, zrozum, z jakich zasob贸w ju偶 korzystali. Przygotuj odpowiedni膮 tre艣膰 i test A/B, aby znale藕膰 najbardziej anga偶uj膮c膮 tre艣膰 do swojej kampanii. Musisz wiedzie膰, z jakimi stronami w Twojej witrynie najcz臋艣ciej wchodz膮 w interakcj臋, a tak偶e musisz zna膰 ich opinie, kt贸re udost臋pniaj膮 w serwisach spo艂eczno艣ciowych.

Znajduj ich problemy, na kt贸re mo偶esz da膰 rozwi膮zanie. Sformu艂uj hipotez臋 na podstawie swoich wcze艣niejszych danych i przetestuj j膮.

Retargetowanie

Powiadomienia push to pot臋偶ne narz臋dzie, je艣li chodzi o ponowne zaanga偶owanie. Pytaj膮c klient贸w/prospekt贸w o ich opinie, daj膮c im zach臋t臋 i tworz膮c poczucie pilno艣ci, mo偶esz zdoby膰 klienta, lub sk艂oni膰 go do powt贸rzenia zakup贸w.

Poza tym mo偶esz r贸wnie偶 ponownie zaanga偶owa膰 potencjalnych klient贸w, u偶ywaj膮c dynamicznych wezwa艅 do dzia艂ania w swojej witrynie.

Nie spamuj

Wysy艂anie e-maili codziennie nie tylko irytuje potencjalnych klient贸w, ale pokazuje, 偶e jeste艣 g艂odny sprzeda偶y. W rezultacie mog膮 zako艅czy膰 subskrypcj臋 i nigdy nie wydadz膮 na ciebie ani grosza.

Powiniene艣 eksperymentowa膰, opieraj膮c si臋 na tym, co jest najlepsze dla Twojej firmy.

Podzia艂 na segmenty i grupowanie kontakt贸w wed艂ug bardziej zdefiniowanych cech pomo偶e Ci upewni膰 si臋, 偶e wysy艂asz odpowiednie informacje do potencjalnych klient贸w, co z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem przyci膮gnie ich uwag臋. Cechami mog膮 by膰 na przyk艂ad:

  • Stanowisko
  • Wiek
  • Lokalizacja
  • Zainteresowania

Zacznij teraz!

Nie czekaj, a偶 potencjalny klient wyrazi zamiar zakupu, aby rozpocz膮膰 piel臋gnowanie potencjalnych klient贸w. Mo偶esz zacz膮膰 lead nurturing, gdy tylko zaanga偶uj膮 si臋 w jak膮kolwiek form臋, z jak膮kolwiek cz臋艣ci膮 Twojej firmy.

Wykorzystaj marketing tre艣ci, aby zaj膮膰 si臋 problemami potencjalnego klienta

Obecnie kupuj膮cy s膮 coraz bardziej doedukowani marketingowo. Odrzucaj膮 wszystko, co pachnie jak reklama lub kampania promocyjna. W tym miejscu pojawia si臋 marketing tre艣ci, kt贸ry polega na rozwa偶eniu problem贸w potencjalnych klient贸w i generowaniu tre艣ci, kt贸re rozwi膮zuj膮 te problemy.


Marketing tre艣ci pozwala zdoby膰 zaufanie potencjalnych klient贸w, kt贸rzy prawdopodobnie stan膮 si臋 Twoimi klientami, a jednocze艣nie u艂atwia Ci budowanie pozycji lidera w bran偶y.

Jak skutecznie piel臋gnowa膰 leady?

Masz niesamowit膮 kampani臋 lead nurturing, ale brakuje czego艣, co nie pozwala jej odnie艣膰 sukcesu. Mo偶e to by膰 tak podstawowe, jak jako艣膰 Twoich lead贸w, kt贸re nie s膮 gotowe do kupna od Ciebie. Mo偶esz to zrobi膰, okre艣laj膮c jako艣膰 potencjalnych klient贸w za pomoc膮 narz臋dzi, kt贸re z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem zepchn膮 prospekt贸w/leady w d贸艂 lejka sprzeda偶owego i zamkn膮 transakcje.

Automatyzacja marketingu behawioralnego (bazuj膮ca na zachowaniach)

Mo偶esz piel臋gnowa膰 swoich potencjalnych klient贸w, korzystaj膮c z automatyzacji marketingu opartego na zachowaniu we w艂a艣ciwym czasie podczas cyklu zakupowego.

Wysy艂anie niew艂a艣ciwych informacji zbyt szybko poka偶e desperacj臋, a je艣li si臋 sp贸藕nisz, mo偶esz straci膰 klienta na rzecz konkurencji.

Dobre praktyki:

  • Wykorzystywanie lead magnetu jako oferty w p艂atnej reklamie
  • Oferowanie lead magnet potencjalnym klientom w mediach spo艂eczno艣ciowych, takich jak LinkedIn, kt贸rzy pasuj膮 do Twojej firmy i pasuj膮 do idealnego profilu klienta
  • Umieszczanie link贸w do lead magnet’u na odpowiednich blogach i w komentarzach
  • Tworzenie film贸w na FB,TikTok, LinkedIn lub YouTube, kt贸re zapewniaj膮 nieod艂膮czn膮 warto艣膰, ale zawieraj膮 r贸wnie偶 wezwanie do dzia艂ania
  • Udost臋pnianie lead magnet na kontach w mediach spo艂eczno艣ciowych Twojej firmy

Niezwykle wa偶ne jest, aby stale zasila膰 g贸r臋 lejka, aby ca艂a ci臋偶ka praca, kt贸r膮 wykona艂e艣, tworz膮c swoj膮 kampani臋, nie posz艂a na marne.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowuj膮c

Piel臋gnowanie lead贸w jest czasoch艂onne, skomplikowane i 偶mudne, ale warte ci臋偶kiej pracy, je艣li zamierzasz zamyka膰 transakcje na masow膮 skal臋.

Dzi臋ki kilku poprawkom tre艣ci, punktacji lead贸w (lead scoring) i kwalifikacji lead贸w oraz innym szczeg贸艂om mo偶esz powoli, ale systematycznie osi膮ga膰 po偶膮dan膮 konwersj臋.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)