Lead Nurturing -zmieniaj kontakty w klientów (przykłady, definicja)


Co to Lead Nurturing? -zmieniaj kontakty w klientów
Zawartość strony
- 1 Co to Lead Nurturing? -zmieniaj kontakty w klientów
- 2 Definicja lead nurturing
- 3 Co to jest kwalifikowanie leadów (lead qualification)?
- 4 Narzędzia marketingowe wspierające lead nurturing
- 5 Co to jest lead scoring?
- 6 Czym są kampanie lead nurturing?
- 7 Rodzaje kampanii lead nurturing
- 8 Kluczowe elementy kampanii B2B lead nurturing
- 9 Jak skutecznie pielęgnować leady?
- 10 Automatyzacja marketingu behawioralnego (bazująca na zachowaniach)
- 11 Podsumowując
Lead nurturing to proces polegający na budowaniu i utrzymywaniu długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami (leadami), którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu. Celem lead nurturing jest przekonanie tych potencjalnych klientów do dokonania zakupu w przyszłości poprzez regularne dostarczanie im wartościowych informacji i materiałów marketingowych, które pomagają budować ich świadomość, zainteresowanie i zaangażowanie wobec produktów lub usług firmy.
Proces lead nurturing obejmuje cykl komunikacji z potencjalnymi klientami.
Jako marketer masz kilka zadań, w tym m.in. powinieneś zasilić szczyt lejka sprzedażowego swojej firmy potencjalnymi klientami.
Ale czy uważasz, że ci potencjalni klienci sami zejdą w dół lejka sprzedażowego? Cóż, to się rzadko zdarza.

Potrzebujesz skutecznego systemu lead nurturing dla swojej firmy, aby pozyskiwać wysokiej jakości leady, które przekładają się na sprzedaż.
Zanim przejdziemy do opracowywania strategii lead nurturing dla Twojej firmy, pierwszym i najważniejszym krokiem jest wdrożenie tych zasad dla zespołów marketingu (bez znaczenia czy mówimy o B2C, czy B2B) i zespołów sprzedaży, co stanowi podstawę silnego systemu pielęgnowania leadów.

Definicja lead nurturing
Lead nurturing (po polsku można powiedzieć pielęgnowanie leadów, często edukowanie) to proces wsłuchiwania się w potrzeby potencjalnych klientów na każdym etapie cyklu sprzedaży i komunikowania im rozwiązań w celu budowania zaufania i utrzymywania kontaktu. Takie pielęgnowanie pomaga nam przekształcić ich w płacących klientów.
Jest to okazja, aby wysłuchać ich potrzeb i służyć im w trakcie ich podróży zakupowej, będąc dostępnym w różnych kanałach.
Co to jest kwalifikowanie leadów (lead qualification)?
Kwalifikacja potencjalnych klientów to proces określania, czy lead pasuje do Twojego idealnego profilu klienta. Czy mamy duże szanse że zostanie naszym klientem, a co najważniejsze jak duże jest prawdopodobieństwo, że stanie się długoterminowym klientem odnoszącym sukcesy.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Narzędzia marketingowe wspierające lead nurturing
Narzędzia marketingowe wspierające lead nurturing to między innymi:
- Marketing automation – oprogramowanie pozwalające na automatyzację działań marketingowych, takich jak wysyłka personalizowanych wiadomości e-mail do potencjalnych klientów.
- CRM (Customer Relationship Management) – system umożliwiający zarządzanie relacjami z klientami, w tym gromadzenie informacji o nich i śledzenie ich zachowań na stronie internetowej.
- Landing page builder – narzędzie pozwalające na tworzenie stron internetowych dedykowanych konkretnym kampaniom marketingowym, które mają za zadanie przyciągnąć klientów i zachęcić ich do złożenia zamówienia lub kontaktu.
- Chatboty – programy komputerowe, które naśladują zachowanie człowieka i umożliwiają interakcję z potencjalnymi klientami na stronie internetowej, odpowiadając na pytania i udzielając informacji.
- Social media management tools – narzędzia umożliwiające zarządzanie obecnością firmy na różnych platformach społecznościowych i publikowanie treści, które zachęcają do interakcji i angażują potencjalnych klientów.
Co to jest lead scoring?
Lead scoring to przypisanie wartości punktowej do potencjalnych klientów na podstawie dostarczonych przez nich informacji. Zazwyczaj jest to wynik, który łączy dane behawioralne i demograficzne, które kwalifikują go jako ważnego dla nas (lub nie) leada.
Na przykład niebiznesowy adres e-mail może być jednym z punktów, którym pozwoli nam przypisać wynik niższy niż osobom, które zarejestrowały się przy użyciu profesjonalnego emaila z domeny firmy. Podobnie komunikacja przez telefon lub e-mail może również stać się punktem do zdobywania danych, co w efekcie wpłynie na przypisanie wyniku, na podstawie charakteru Twojej firmy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Czym są kampanie lead nurturing?
Kampanie Lead Nurturing są podstawowymi elementami strategii lejka sprzedaży dla potencjalnych klientów, zapewniając sprzedaż i konwersję.
Dzięki testom A/B kampanii lead nurturing marketerzy mogą zrozumieć różne osoby, aby osobiście zaangażować się w modyfikowanie źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów, a także w skuteczność swoich kampanii, a tym samym zwiększyć konwersje.
Rodzaje kampanii lead nurturing
- Edukacyjne: tego typu kampanie są najlepsze dla potencjalnych klientów, którzy nie są gotowi do kupna, ponieważ treść ma na celu jedynie ich edukowanie i informowanie.
- Promocyjne: kampanie promocyjne ułatwiają popychanie potencjalnych klientów do samego dołu lejka sprzedażowego, są to m.in. rabaty, specjalne ceny.
- Zaangażowanie w wydarzenia: ten rodzaj kampanii skupia się na zaangażowaniu wokół rejestracji. Mogą to być seminaria internetowe, a także wydarzenia firmowe.
- Produkt/usługa: te kampanie skupiają się na typowych aspektach produktów lub usług, w przypadku których potencjalny klient wyraźnie wykazał zainteresowanie zdobyciem większej wiedzy.
- Ponowne zaangażowanie: te kampanie mają na celu reaktywację klientów, którzy już jakiś czas od nas nie kupowali i wypadli z cyklu sprzedaży. Marketing e-mailowy to potężna broń w marketingowym arsenale, która pozwala ponownie zaangażować uśpionych potencjalnych klientów.
- Kampanie na budowanie autorytetu: Potencjalni klienci potrzebują ostatecznej gwarancji przed zainwestowaniem swoich pieniędzy w Twój produkt lub usługę. E-maile dotyczące postrzegania nas jako autorytet powinny zawierać komunikaty prasowe, wysokiej rangi raporty branżowe dotyczące Twojej firmy oraz linki do treści o dużym ruchu, aby upewnić się, że Twoi potencjalni klienci podejmują właściwą decyzję.
- Kampania powitalna (onboarding): prawdziwym celem wysyłania e-maili powitalnych jest przeniesienie nowych klientów przez proces onboardingu bez zakłóceń. Upewnij się, że e-maile powitalne zawierają niezbędne informacje, są jasne i praktyczne.
Kluczowe elementy kampanii B2B lead nurturing
Oto kilka podstawowych elementów, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia kampanii B2B lead nurturing.
Zrozum persony kupujących
Co chcą osiągnąć?
To jest pytanie, które powinieneś zadać swoim wyimaginowanym, idealnym awatarom klienta.
Spersonalizuj
W przypadku każdej strategii lead nurturing personalizacja może zdziałać niewyobrażalne cuda. Pisanie spersonalizowanych, nieformalnych e-maili, zwracanie się do potencjalnych klientów po imieniu i komunikowanie się w tonie konwersacyjnym sprawia, że czują się oni bardziej z Tobą związani.
Edukuj swoich potencjalnych klientów
Jednym z najważniejszych kroków w zamykaniu cyklu sprzedaży jest poinformowanie potencjalnych klientów o obecnym stanie ich ścieżki zakupowej, którą można podzielić na następujące etapy:
- Faza świadomości: Edukuj swoich potencjalnych klientów dzięki najnowszym trendom w branży.
- Faza rozważania: zapraszaj potencjalnych klientów na wydarzenia, takie jak webinaria na temat Twojego produktu lub demo.
- Faza podejmowania decyzji: na koniec podziel się historiami sukcesu swoich klientów, opiniami i recenzjami produktów.
Jeśli nie masz pewności, jakie treści powinieneś wysyłać swoim potencjalnym klientom, zrozum, z jakich zasobów już korzystali. Przygotuj odpowiednią treść i test A/B, aby znaleźć najbardziej angażującą treść do swojej kampanii. Musisz wiedzieć, z jakimi stronami w Twojej witrynie najczęściej wchodzą w interakcję, a także musisz znać ich opinie, które udostępniają w serwisach społecznościowych.
Znajduj ich problemy, na które możesz dać rozwiązanie. Sformułuj hipotezę na podstawie swoich wcześniejszych danych i przetestuj ją.
Retargetowanie
Powiadomienia push to potężne narzędzie, jeśli chodzi o ponowne zaangażowanie. Pytając klientów/prospektów o ich opinie, dając im zachętę i tworząc poczucie pilności, możesz zdobyć klienta, lub skłonić go do powtórzenia zakupów.
Poza tym możesz również ponownie zaangażować potencjalnych klientów, używając dynamicznych wezwań do działania w swojej witrynie.
Nie spamuj
Wysyłanie e-maili codziennie nie tylko irytuje potencjalnych klientów, ale pokazuje, że jesteś głodny sprzedaży. W rezultacie mogą zakończyć subskrypcję i nigdy nie wydadzą na ciebie ani grosza.
Powinieneś eksperymentować, opierając się na tym, co jest najlepsze dla Twojej firmy.
Podział na segmenty i grupowanie kontaktów według bardziej zdefiniowanych cech pomoże Ci upewnić się, że wysyłasz odpowiednie informacje do potencjalnych klientów, co z większym prawdopodobieństwem przyciągnie ich uwagę. Cechami mogą być na przykład:
- Stanowisko
- Wiek
- Lokalizacja
- Zainteresowania
Zacznij teraz!
Nie czekaj, aż potencjalny klient wyrazi zamiar zakupu, aby rozpocząć pielęgnowanie potencjalnych klientów. Możesz zacząć lead nurturing, gdy tylko zaangażują się w jakąkolwiek formę, z jakąkolwiek częścią Twojej firmy.
Wykorzystaj marketing treści, aby zająć się problemami potencjalnego klienta
Obecnie kupujący są coraz bardziej doedukowani marketingowo. Odrzucają wszystko, co pachnie jak reklama lub kampania promocyjna. W tym miejscu pojawia się marketing treści, który polega na rozważeniu problemów potencjalnych klientów i generowaniu treści, które rozwiązują te problemy.
Marketing treści pozwala zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie staną się Twoimi klientami, a jednocześnie ułatwia Ci budowanie pozycji lidera w branży.
Jak skutecznie pielęgnować leady?
Masz niesamowitą kampanię lead nurturing, ale brakuje czegoś, co nie pozwala jej odnieść sukcesu. Może to być tak podstawowe, jak jakość Twoich leadów, które nie są gotowe do kupna od Ciebie. Możesz to zrobić, określając jakość potencjalnych klientów za pomocą narzędzi, które z większym prawdopodobieństwem zepchną prospektów/leady w dół lejka sprzedażowego i zamkną transakcje.

Automatyzacja marketingu behawioralnego (bazująca na zachowaniach)
Możesz pielęgnować swoich potencjalnych klientów, korzystając z automatyzacji marketingu opartego na zachowaniu we właściwym czasie podczas cyklu zakupowego.
Wysyłanie niewłaściwych informacji zbyt szybko pokaże desperację, a jeśli się spóźnisz, możesz stracić klienta na rzecz konkurencji.
Dobre praktyki:
- Wykorzystywanie lead magnetu jako oferty w płatnej reklamie
- Oferowanie lead magnet potencjalnym klientom w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn, którzy pasują do Twojej firmy i pasują do idealnego profilu klienta
- Umieszczanie linków do lead magnet’u na odpowiednich blogach i w komentarzach
- Tworzenie filmów na FB,TikTok, LinkedIn lub YouTube, które zapewniają nieodłączną wartość, ale zawierają również wezwanie do działania
- Udostępnianie lead magnet na kontach w mediach społecznościowych Twojej firmy
Niezwykle ważne jest, aby stale zasilać górę lejka, aby cała ciężka praca, którą wykonałeś, tworząc swoją kampanię, nie poszła na marne.
Podsumowując
Pielęgnowanie leadów jest czasochłonne, skomplikowane i żmudne, ale warte ciężkiej pracy, jeśli zamierzasz zamykać transakcje na masową skalę.
Dzięki kilku poprawkom treści, punktacji leadów (lead scoring) i kwalifikacji leadów oraz innym szczegółom możesz powoli, ale systematycznie osiągać pożądaną konwersję.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: