Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

Chatbot
Chatbot online (chatterbot lub linguabot) i jego zastosowania
4 kwietnia, 2022
Paginacja
Paginacja stron internetowych – co to jest
4 kwietnia, 2022
Księga znaku

Wypełnij formularz i odbierz wycenę:




    Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

    Każda osoba, która spełnia marzenia o własnym biznesie, długo zastanawia się nad nazwą firmy i jej logo. W momencie, kiedy zostanie ono stworzone, nadchodzi pora na przygotowanie księgi znaku. Warto wiedzieć, czym ona jest i dlaczego w ogóle należy z niej korzystać.

    Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

    (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

    Księga znaku – czym jest?

    Księga znaku ma ogromny wpływ na komunikację wizualną firmy. Jest to zbiór wytycznych oraz zasad, które dotyczą stosowania znaku graficznego. W dużym skrócie można powiedzieć, że księga znaku to instrukcja obsługi logo firmy. Występować może ona zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej.

    Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto stosować księgę znaku. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że warto. Stanowi ona doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala na zachowanie odpowiedniego, spójnego wizerunku. Księga znaku gwarantuje, że każda osoba, która będzie chciała skorzystać z firmowego logo, będzie wiedziała, w jaki sposób się z nim obchodzić.

    Dzięki temu firma może uniknąć wielu marketingowych wpadek. Mowa tutaj między innymi o sytuacjach, kiedy logo zostanie wydrukowane w słabej jakości, umieszczone na nieodpowiednim tle bądź też zostanie w nim zastosowana nieodpowiednia czcionka.

    Stosowanie księgi znaku nie jest obligatoryjne, niemniej jednak bardzo ułatwia przygotowanie różnego rodzaju materiałów reklamowych. Zwłaszcza duże firmy, które korzystają z wielu nośników, powinny skorzystać z możliwości stworzenia księgi znaku. Ma ona ogromny wpływ na rozpoznawalność firmy, a także może zagwarantować jej przewagę nad konkurencyjnymi przedsiębiorstwami.

    Ai marketing

    Co powinno znaleźć się w księdze znaku? (księga znaku elementy)

    Księga znaku zazwyczaj składa się z takich samych elementów. Niemniej jednak, może być ona dopasowana do indywidualnych wymagań klienta. Instrukcja obsługi logo powinna zawierać między innymi następujące informacje:

    Na początku księgi znaku zazwyczaj opisuje się filozofię znaku. Te informacje zawarte są w formie opisowej i mają za zadanie objaśnienie znaczenia znaku, a także jego powiązania z historią firmy. Można tutaj także opisać, skąd wzięła się inspiracja do stworzenia logo. Dzięki temu każda osoba, która sięgnie po księgę znaku, może lepiej przyswoić sobie zasady jego zastosowania.

    Kolejnym działem w księdze znaku jest podstawowa wersja znaku. W tym miejscu należy przedstawić logo w kontrze, umieszczając je zarówno na jasnym, jak i na ciemnym tle. Tutaj również należy pokazać je w orientacji zarówno pionowej, jak i poziomej. Te warianty mogą być umieszczane na różnego rodzaju materiałach wizerunkowych – w zależności od tego, na jakie ułożenie ich pozwala miejsce i dostępna przestrzeń.

    W księdze znaku powinny znaleźć się także alternatywne wersje znaku, dopuszczone przez firmę. Mowa tutaj o logotypie, sygnecie czy też logo, które zawiera firmowe hasło. Warto także wyrazić logo w wersji monochromatycznej – czyli w jednym, dowolnym kolorze bądź też w wariantach szarości. Alternatywne wersje znaku są bardzo ważne, bowiem pozwalają one na zachowanie spójności wizualnej firmy.

    W księdze znaku należy również opisać szczegółowo budowę znaku. Ten dział ma za zadanie określenie, jakiej wielkości powinny być poszczególne elementy znaku oraz jakie interakcje powinny między nimi zachodzić. Są to informacje, które mają ogromne znaczenie, zwłaszcza jeśli logo ma zostać zgłoszone w urzędzie patentowym.

    Oczywiście, nie są to jedyne informacje, jakie powinny zostać zawarte w księdze znaku. Warto w niej również określić, jakiej wielkości powinno być pole ochronne dookoła logo. Jest to przestrzeń, której nie wolno naruszać podczas używania znaku graficznego. Pozwala ona na zachowanie czytelności znaku.

    Odrębny dział warto poświęcić kolorystyce znaku. Z racji tego, że logo nieraz zostanie wykorzystane online czy też w druku, należy określić kolorystykę w odniesieniu do różnych przestrzeni barwnych. W ten sposób zyskuje się pewność, że logo zawsze będzie wyglądało tak samo, niezależnie od tego czy występuje na papierze, czy też w wersji cyfrowej.

    Księga znaku powinna także zawierać informacje o niedopuszczalnych modyfikacjach. Jest to bardzo ważny dział, który będzie zawierał różnego rodzaju zakazy, które odnoszą się do znaku graficznego. Mowa tutaj między innymi o niedopuszczalnych zmianach kolorów, niewłaściwych proporcjach znaku, czy też umieszczeniu logo na nieodpowiednim tle.

    Zoom meeting i logowanie, jak działa
    Księga znaku elementy – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

    Podstawowa i rozszerzona księga znaku

    Osoby, które są zainteresowane stworzeniem księgi znaku, powinny wiedzieć, że może ona występować zarówno w podstawowej, jak i w rozszerzonej wersji. To, na jaki wariant zdecyduje się firma, zależne jest od jej indywidualnych potrzeb. Warto pamiętać o tym, że księga znaku musi być zrozumiała dla tych wszystkich osób, które nie mają pojęcia na temat grafiki. Wszystko po to, by przeciętny użytkownik mógł szybko zrozumieć, w jaki sposób obchodzić się z firmowym logo.

    Na koniec dobrze wspomnieć również o tym, że księga znaku może zostać wzbogacona opisem materiałów firmowych, stoisk reklamowych i innych gadżetów, na których może zostać zastosowany znak graficzny firmy.

    Co sądzisz o wpisie pt. Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja) Daj znać w komentarzu.

    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

    Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)