Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę:

Agencja adwords

Wypełnij formularz i odbierz wycenę




    Możesz nam zaufać. Zrobimy to najlepiej dla Ciebie.

    bezpieczne daneTwoje dane są bezpieczne. 100% prywatności. Bez gierek, bez spamu.

    Księga znaku - czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja) 1 4.9 gwiazdki z 397 recenzji od zadowolonych klientów

    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez naszą firmę. Zgody marketingowej udzielasz dobrowolnie i w każdym momencie możesz ją wycofać.

    Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

    Każda osoba, która spełnia marzenia o własnym biznesie, długo zastanawia się nad nazwą firmy i jej logo. W momencie, kiedy zostanie ono stworzone, nadchodzi pora na przygotowanie księgi znaku. Warto wiedzieć, czym ona jest i dlaczego w ogóle należy z niej korzystać.

    🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

    🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

    darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

    Księga znaku – czym jest?

    Księga znaku ma ogromny wpływ na komunikację wizualną firmy. Jest to zbiór wytycznych oraz zasad, które dotyczą stosowania znaku graficznego. W dużym skrócie można powiedzieć, że księga znaku to instrukcja obsługi logo firmy. Występować może ona zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej.

    Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto stosować księgę znaku. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że warto. Stanowi ona doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala na zachowanie odpowiedniego, spójnego wizerunku. Księga znaku gwarantuje, że każda osoba, która będzie chciała skorzystać z firmowego logo, będzie wiedziała, w jaki sposób się z nim obchodzić.

    Dzięki temu firma może uniknąć wielu marketingowych wpadek. Mowa tutaj między innymi o sytuacjach, kiedy logo zostanie wydrukowane w słabej jakości, umieszczone na nieodpowiednim tle bądź też zostanie w nim zastosowana nieodpowiednia czcionka.

    Stosowanie księgi znaku nie jest obligatoryjne, niemniej jednak bardzo ułatwia przygotowanie różnego rodzaju materiałów reklamowych. Zwłaszcza duże firmy, które korzystają z wielu nośników, powinny skorzystać z możliwości stworzenia księgi znaku. Ma ona ogromny wpływ na rozpoznawalność firmy, a także może zagwarantować jej przewagę nad konkurencyjnymi przedsiębiorstwami.

    Ai marketing

    Co powinno znaleźć się w księdze znaku? (księga znaku elementy)

    Księga znaku zazwyczaj składa się z takich samych elementów. Niemniej jednak, może być ona dopasowana do indywidualnych wymagań klienta. Instrukcja obsługi logo powinna zawierać między innymi następujące informacje:

    Na początku księgi znaku zazwyczaj opisuje się filozofię znaku. Te informacje zawarte są w formie opisowej i mają za zadanie objaśnienie znaczenia znaku, a także jego powiązania z historią firmy. Można tutaj także opisać, skąd wzięła się inspiracja do stworzenia logo. Dzięki temu każda osoba, która sięgnie po księgę znaku, może lepiej przyswoić sobie zasady jego zastosowania.

    Kolejnym działem w księdze znaku jest podstawowa wersja znaku. W tym miejscu należy przedstawić logo w kontrze, umieszczając je zarówno na jasnym, jak i na ciemnym tle. Tutaj również należy pokazać je w orientacji zarówno pionowej, jak i poziomej. Te warianty mogą być umieszczane na różnego rodzaju materiałach wizerunkowych – w zależności od tego, na jakie ułożenie ich pozwala miejsce i dostępna przestrzeń.

    Księga znaku

    W księdze znaku powinny znaleźć się także alternatywne wersje znaku, dopuszczone przez firmę. Mowa tutaj o logotypie, sygnecie czy też logo, które zawiera firmowe hasło. Warto także wyrazić logo w wersji monochromatycznej – czyli w jednym, dowolnym kolorze bądź też w wariantach szarości. Alternatywne wersje znaku są bardzo ważne, bowiem pozwalają one na zachowanie spójności wizualnej firmy.

    diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


    REKLAMA

    agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
    Sprawdź naszą ofertę

    KONIEC REKLAMY

    W księdze znaku należy również opisać szczegółowo budowę znaku. Ten dział ma za zadanie określenie, jakiej wielkości powinny być poszczególne elementy znaku oraz jakie interakcje powinny między nimi zachodzić. Są to informacje, które mają ogromne znaczenie, zwłaszcza jeśli logo ma zostać zgłoszone w urzędzie patentowym.

    Oczywiście, nie są to jedyne informacje, jakie powinny zostać zawarte w księdze znaku. Warto w niej również określić, jakiej wielkości powinno być pole ochronne dookoła logo. Jest to przestrzeń, której nie wolno naruszać podczas używania znaku graficznego. Pozwala ona na zachowanie czytelności znaku.

    Odrębny dział warto poświęcić kolorystyce znaku. Z racji tego, że logo nieraz zostanie wykorzystane online czy też w druku, należy określić kolorystykę w odniesieniu do różnych przestrzeni barwnych. W ten sposób zyskuje się pewność, że logo zawsze będzie wyglądało tak samo, niezależnie od tego czy występuje na papierze, czy też w wersji cyfrowej.

    Księga znaku powinna także zawierać informacje o niedopuszczalnych modyfikacjach. Jest to bardzo ważny dział, który będzie zawierał różnego rodzaju zakazy, które odnoszą się do znaku graficznego. Mowa tutaj między innymi o niedopuszczalnych zmianach kolorów, niewłaściwych proporcjach znaku, czy też umieszczeniu logo na nieodpowiednim tle.

    BRANDBOOK

    • Założenia strategiczne marki.
    • Obietnica marki.
    • Wartości marki.
    • Historia marki.
    • Brand essence
    • Brand purpose
    • Wartości marki
    • Filozofia marki
    • Wytyczne do komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
    • Architektura marki.
    • Księga znaku
    • Księga identyfikacji wizualnej
    • Key visual

    KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

    Uwzględnia wytyczne dotyczące materiałów komunikacji marki:

    • akcydensów
    • materiałów marketingowych i reklamowych
    • mediów cyfrowych oraz społecznościowych
    • prezentacji oraz ofert
    • gadżetów firmowych
    • wystawiennictwa

    KSIĘGA ZNAKU

    • Wprowadzenie
    • Formy znaku
    • Konstrukcja znaku
    • Pole ochronne
    • Kolorystyka znaku
    • Warianty koloru
    • Typografia
    • Niedozwolone modyfikacje znaku
    • Minimalne wersje znaku
    • Przykłady zastosowania
    • Logo na wybranych materiałach
    • Zakończenie

    KEY VISUAL

    • Wstęp
    • Typografia – stosowanie tych samych liter i o tej samej wielkości
    • Ilustracje – taka sama stylistyka i charakter
    • Zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł, emocja, kadr, barwa.
    • Układ grafiki względem tekstu
    • Konkretny element graficzny, który powtarzamy.
    • Zakończenie
    Zoom meeting i logowanie, jak działa
    Księga znaku elementy – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja)

    Co powinna zawierać księga znaku?

    Księga znaku to dokument, który opisuje i definiuje wygląd i styl firmy, w tym jej logo, kolory, czcionki, kompozycję i inne elementy wizualne. Aby ją stworzyć, powinna ona zawierać następujące elementy:

    1. Definicja marki i jej wartości.
    2. Opis i analiza targetu.
    3. Precyzyjne wytyczne dotyczące wyglądu i stosowania logo.
    4. Paleta barw i jej zastosowanie.
    5. Zalecenia dotyczące typografii i fontów.
    6. Przykłady zastosowania wizualnego marki w różnych mediach.
    7. Instrukcje dotyczące stosowania i użytkowania marki.

    Księga znaku powinna być jasna i łatwa do zrozumienia, aby umożliwić jej poprawne i spójne stosowanie przez wszystkie działy i przedstawicieli firmy.

    Podstawowa i rozszerzona księga znaku

    Osoby, które są zainteresowane stworzeniem księgi znaku, powinny wiedzieć, że może ona występować zarówno w podstawowej, jak i w rozszerzonej wersji. To, na jaki wariant zdecyduje się firma, zależne jest od jej indywidualnych potrzeb. Warto pamiętać o tym, że księga znaku musi być zrozumiała dla tych wszystkich osób, które nie mają pojęcia na temat grafiki. Wszystko po to, by przeciętny użytkownik mógł szybko zrozumieć, w jaki sposób obchodzić się z firmowym logo.

    Na koniec dobrze wspomnieć również o tym, że księga znaku może zostać wzbogacona opisem materiałów firmowych, stoisk reklamowych i innych gadżetów, na których może zostać zastosowany znak graficzny firmy.

    Co sądzisz o wpisie pt. Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć? (przykład i prezentacja) Daj znać w komentarzu.

    Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

    Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

    Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

    Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

    Skontaktuj się z nami:

    pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
    Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

    Księga znaku – czym jest i jak ją stworzyć?

    Księga znaku to dokument, który zawiera szczegółowe informacje na temat identyfikacji wizualnej i tożsamości marki. Zazwyczaj zawiera ona elementy takie jak logo, typografia, kolorystyka, proporcje i wzory, a także zasady ich używania i wytyczne dotyczące tworzenia materiałów reklamowych.
    Aby stworzyć księgę znaku, należy przeprowadzić research i analizę rynku oraz określić charakter i wartości marki. Następnie można opracować koncepcję i projekt logo oraz innych elementów identyfikacji wizualnej. Po zatwierdzeniu projektu, należy opracować kompletną księgę znaku, w której będą zawarte wszystkie wytyczne i zasady dotyczące używania elementów identyfikacji wizualnej.
    Księga znaku jest bardzo ważna, ponieważ pozwala na utrzymanie spójności i jednorodności identyfikacji wizualnej marki, a także pomaga w budowaniu jej rozpoznawalności i wizerunku.

    Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

    Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

    Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!