Ksi臋ga znaku – czym jest i jak j膮 stworzy膰? (przyk艂ad i prezentacja)

Chatbot
Chatbot online (chatterbot lub linguabot)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 kwietnia, 2022
Paginacja
Paginacja stron internetowych -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 kwietnia, 2022
Ksi臋ga znaku

Wype艂nij formularz i odbierz wycen臋:




    Ksi臋ga znaku – czym jest i jak j膮 stworzy膰? (przyk艂ad i prezentacja)

    Ka偶da osoba, kt贸ra spe艂nia marzenia o w艂asnym biznesie, d艂ugo zastanawia si臋 nad nazw膮 firmy i jej logo. W momencie, kiedy zostanie ono stworzone, nadchodzi pora na przygotowanie ksi臋gi znaku. Warto wiedzie膰, czym ona jest i dlaczego w og贸le nale偶y z niej korzysta膰.

    darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

    POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

    (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

    Ksi臋ga znaku – czym jest?

    Ksi臋ga znaku ma ogromny wp艂yw na komunikacj臋 wizualn膮 firmy. Jest to zbi贸r wytycznych oraz zasad, kt贸re dotycz膮 stosowania znaku graficznego. W du偶ym skr贸cie mo偶na powiedzie膰, 偶e ksi臋ga znaku to instrukcja obs艂ugi logo firmy. Wyst臋powa膰 mo偶e ona zar贸wno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej.

    Wiele os贸b zadaje sobie pytanie, czy warto stosowa膰 ksi臋g臋 znaku. Odpowied藕 na to pytanie mo偶e by膰 tylko jedna 鈥 oczywi艣cie, 偶e warto. Stanowi ona doskona艂e narz臋dzie marketingowe, kt贸re pozwala na zachowanie odpowiedniego, sp贸jnego wizerunku. Ksi臋ga znaku gwarantuje, 偶e ka偶da osoba, kt贸ra b臋dzie chcia艂a skorzysta膰 z firmowego logo, b臋dzie wiedzia艂a, w jaki spos贸b si臋 z nim obchodzi膰.

    Dzi臋ki temu firma mo偶e unikn膮膰 wielu marketingowych wpadek. Mowa tutaj mi臋dzy innymi o sytuacjach, kiedy logo zostanie wydrukowane w s艂abej jako艣ci, umieszczone na nieodpowiednim tle b膮d藕 te偶 zostanie w nim zastosowana nieodpowiednia czcionka.

    Stosowanie ksi臋gi znaku nie jest obligatoryjne, niemniej jednak bardzo u艂atwia przygotowanie r贸偶nego rodzaju materia艂贸w reklamowych. Zw艂aszcza du偶e firmy, kt贸re korzystaj膮 z wielu no艣nik贸w, powinny skorzysta膰 z mo偶liwo艣ci stworzenia ksi臋gi znaku. Ma ona ogromny wp艂yw na rozpoznawalno艣膰 firmy, a tak偶e mo偶e zagwarantowa膰 jej przewag臋 nad konkurencyjnymi przedsi臋biorstwami.

    Ai marketing

    Co powinno znale藕膰 si臋 w ksi臋dze znaku? (ksi臋ga znaku elementy)

    Ksi臋ga znaku zazwyczaj sk艂ada si臋 z takich samych element贸w. Niemniej jednak, mo偶e by膰 ona dopasowana do indywidualnych wymaga艅 klienta. Instrukcja obs艂ugi logo powinna zawiera膰 mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce informacje:

    Na pocz膮tku ksi臋gi znaku zazwyczaj opisuje si臋 filozofi臋 znaku. Te informacje zawarte s膮 w formie opisowej i maj膮 za zadanie obja艣nienie znaczenia znaku, a tak偶e jego powi膮zania z histori膮 firmy. Mo偶na tutaj tak偶e opisa膰, sk膮d wzi臋艂a si臋 inspiracja do stworzenia logo. Dzi臋ki temu ka偶da osoba, kt贸ra si臋gnie po ksi臋g臋 znaku, mo偶e lepiej przyswoi膰 sobie zasady jego zastosowania.

    Kolejnym dzia艂em w ksi臋dze znaku jest podstawowa wersja znaku. W tym miejscu nale偶y przedstawi膰 logo w kontrze, umieszczaj膮c je zar贸wno na jasnym, jak i na ciemnym tle. Tutaj r贸wnie偶 nale偶y pokaza膰 je w orientacji zar贸wno pionowej, jak i poziomej. Te warianty mog膮 by膰 umieszczane na r贸偶nego rodzaju materia艂ach wizerunkowych – w zale偶no艣ci od tego, na jakie u艂o偶enie ich pozwala miejsce i dost臋pna przestrze艅.

    W ksi臋dze znaku powinny znale藕膰 si臋 tak偶e alternatywne wersje znaku, dopuszczone przez firm臋. Mowa tutaj o logotypie, sygnecie czy te偶 logo, kt贸re zawiera firmowe has艂o. Warto tak偶e wyrazi膰 logo w wersji monochromatycznej 鈥 czyli w jednym, dowolnym kolorze b膮d藕 te偶 w wariantach szaro艣ci. Alternatywne wersje znaku s膮 bardzo wa偶ne, bowiem pozwalaj膮 one na zachowanie sp贸jno艣ci wizualnej firmy.

    W ksi臋dze znaku nale偶y r贸wnie偶 opisa膰 szczeg贸艂owo budow臋 znaku. Ten dzia艂 ma za zadanie okre艣lenie, jakiej wielko艣ci powinny by膰 poszczeg贸lne elementy znaku oraz jakie interakcje powinny mi臋dzy nimi zachodzi膰. S膮 to informacje, kt贸re maj膮 ogromne znaczenie, zw艂aszcza je艣li logo ma zosta膰 zg艂oszone w urz臋dzie patentowym.

    Oczywi艣cie, nie s膮 to jedyne informacje, jakie powinny zosta膰 zawarte w ksi臋dze znaku. Warto w niej r贸wnie偶 okre艣li膰, jakiej wielko艣ci powinno by膰 pole ochronne dooko艂a logo. Jest to przestrze艅, kt贸rej nie wolno narusza膰 podczas u偶ywania znaku graficznego. Pozwala ona na zachowanie czytelno艣ci znaku.

    Odr臋bny dzia艂 warto po艣wi臋ci膰 kolorystyce znaku. Z racji tego, 偶e logo nieraz zostanie wykorzystane online czy te偶 w druku, nale偶y okre艣li膰 kolorystyk臋 w odniesieniu do r贸偶nych przestrzeni barwnych. W ten spos贸b zyskuje si臋 pewno艣膰, 偶e logo zawsze b臋dzie wygl膮da艂o tak samo, niezale偶nie od tego czy wyst臋puje na papierze, czy te偶 w wersji cyfrowej.

    Ksi臋ga znaku powinna tak偶e zawiera膰 informacje o niedopuszczalnych modyfikacjach. Jest to bardzo wa偶ny dzia艂, kt贸ry b臋dzie zawiera艂 r贸偶nego rodzaju zakazy, kt贸re odnosz膮 si臋 do znaku graficznego. Mowa tutaj mi臋dzy innymi o niedopuszczalnych zmianach kolor贸w, niew艂a艣ciwych proporcjach znaku, czy te偶 umieszczeniu logo na nieodpowiednim tle.

    BRANDBOOK

    • Za艂o偶enia strategiczne marki.
    • Obietnica marki.
    • Warto艣ci marki.
    • Historia marki.
    • Brand essence
    • Brand purpose
    • Warto艣ci marki
    • Filozofia marki
    • Wytyczne do komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
    • Architektura marki.
    • Ksi臋ga znaku
    • Ksi臋ga identyfikacji wizualnej
    • Key visual

    KSI臉GA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

    Uwzgl臋dnia wytyczne dotycz膮ce materia艂贸w komunikacji marki:

    • akcydens贸w
    • materia艂贸w marketingowych i reklamowych
    • medi贸w cyfrowych oraz spo艂eczno艣ciowych
    • prezentacji oraz ofert
    • gad偶et贸w firmowych
    • wystawiennictwa

    KSI臉GA ZNAKU

    • Wprowadzenie
    • Formy znaku
    • Konstrukcja znaku
    • Pole ochronne
    • Kolorystyka znaku
    • Warianty koloru
    • Typografia
    • Niedozwolone modyfikacje znaku
    • Minimalne wersje znaku
    • Przyk艂ady zastosowania
    • Logo na wybranych materia艂ach
    • Zako艅czenie

    KEY VISUAL

    • Wst臋p
    • Typografia 鈥 stosowanie tych samych liter i o tej samej wielko艣ci
    • Ilustracje 鈥 taka sama stylistyka i charakter
    • Zdj臋cia 鈥 podobne aran偶acje, pomys艂, emocja, kadr, barwa.
    • Uk艂ad grafiki wzgl臋dem tekstu
    • Konkretny element graficzny, kt贸ry powtarzamy.
    • Zako艅czenie
    Zoom meeting i logowanie, jak dzia艂a
    Ksi臋ga znaku elementy – czym jest i jak j膮 stworzy膰? (przyk艂ad i prezentacja)

    Podstawowa i rozszerzona ksi臋ga znaku

    Osoby, kt贸re s膮 zainteresowane stworzeniem ksi臋gi znaku, powinny wiedzie膰, 偶e mo偶e ona wyst臋powa膰 zar贸wno w podstawowej, jak i w rozszerzonej wersji. To, na jaki wariant zdecyduje si臋 firma, zale偶ne jest od jej indywidualnych potrzeb. Warto pami臋ta膰 o tym, 偶e ksi臋ga znaku musi by膰 zrozumia艂a dla tych wszystkich os贸b, kt贸re nie maj膮 poj臋cia na temat grafiki. Wszystko po to, by przeci臋tny u偶ytkownik m贸g艂 szybko zrozumie膰, w jaki spos贸b obchodzi膰 si臋 z firmowym logo.

    Na koniec dobrze wspomnie膰 r贸wnie偶 o tym, 偶e ksi臋ga znaku mo偶e zosta膰 wzbogacona opisem materia艂贸w firmowych, stoisk reklamowych i innych gad偶et贸w, na kt贸rych mo偶e zosta膰 zastosowany znak graficzny firmy.

    Co s膮dzisz o wpisie pt. Ksi臋ga znaku – czym jest i jak j膮 stworzy膰? (przyk艂ad i prezentacja) Daj zna膰 w komentarzu.

    Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

    Dodaj komentarz

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)