Zawartość strony
Momentem przełomowym w ecommerce i nie tylko (patrz wypełniane pism do urzędów online) była pandemia, która przesunęła digitalizację jeśli chodzi o rozwiązania o kilkanaście lat w przód.
Wartość globalnej sprzedaży eCommerce stale rośnie. A jak to wygląda w Polsce?
Polski rynek e-commerce stale się rozwija. W ciągu zaledwie jednego roku sprzedaż produktów online wzrosła o 35%.
https://uniqueseo.pl/e-commerce-w-polsce/
Według ostatnich szacunków liczba globalnych firm która zajmuje się handlem elektronicznego wynosi od 2 do 3 milionów. Nie dotyczy to firm z siedzibą w Chinach. Aby zdobyć mocne miejsce online w sektorze w którym działasz, najważniejsze jest nauczenie się, jak poprawić współczynnik konwersji eCommerce.
Dlaczego?
Ponieważ reklama staje się coraz droższa, a konkurencja coraz liczniejsza.
Ten przewodnik po zwiększaniu współczynnika konwersji w Twoim sklepie internetowym ecommerce, da oryginalny wgląd w działanie handlu elektronicznego. Poznasz wskazówki dotyczące generowania większej sprzedaży od odwiedzających Twoją witrynę.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Najprościej mówiąc konwersja w e-commerce to odwiedzający witrynę zamieniony w klienta. Próby zwiększenia konwersji w handlu elektronicznym skupiają się na ogół na stronie lub stronach produktu oraz procesie realizacji transakcji.
Weźmy na przykład witrynę, która ma 1000 odwiedzających i dokonuje 30 sprzedaży. Twoje obliczenia wyniosą (30 / 1000) x 100. Daje to wynikowy współczynnik konwersji eCommerce na poziomie 3%. Chociaż znajomość współczynnika konwersji Twojej witryny jest ważna, zrozumienie go ma kluczowe znaczenie.
Pomysł mierzenia średnich współczynników konwersji dla Twojej witryny to doskonały punkt wyjścia.
Większość oprogramowania np google analytics liczy to za Ciebie.
A jaki współczynnik konwersji w ecommerce jest dobry a jaki zły?
Nie ma jednej odpowiedzi. Zobacz jak prezentuje się na poniższym zrzucie:
Poniżej omówimy tabelkę z większymi szczegółami.
Miliony sklepów internetowych, które działają na całym świecie, są rozmieszczone w wielu sektorach, oferując różnorodne produkty i usługi. Jednak współczynniki konwersji różnią się w zależności od branży. Średnia światowa w różnych branżach i na wszystkich urządzeniach wynosi niecałe 1,5%. Musisz jednak przeczytać do końca ten wpis, aby naprawdę zrozumieć wydajność swojej witryny.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Konieczne jest śledzenie wyników swojej branży i aktualizowanie wiedzy a także stron docelowych. Możesz to zrobić, rozumiejąc, w jaki sposób testy porównawcze współczynnika konwersji eCommerce sprawdzają się w Twojej branży.
Średnie współczynniki konwersji eCommerce według branży używając reklam google ads:
Znalezienie punktu odniesienia dla Twojego sektora ma kluczowe znaczenie, ponieważ pomaga zoptymalizować lejek sprzedaży w celu zwiększenia liczby nowych zamówień.
Mówi się, że rozpoznanie problemu jest pierwszym krokiem do jego rozwiązania. Jeśli poznałeś już swój współczynnik konwersji, to już zrobiłeś pierwszy krok. Zidentyfikowałeś, że testowanie A/B w eCommerce może być częścią rozwiązania.
W poniższej sekcji znajdziesz sześć elementów strategii optymalizacji, które możesz zastosować, aby zoptymalizować współczynniki konwersji.
Przepływ użytkowników definiuje podróż odwiedzającego w Twojej witrynie podczas wykonywania docelowego zadania/zakupu. Nie zmuszaj swoich potencjalnych klientów do wysiłku na swojej stronie internetowej, aby to zrobili.
Innymi słowy, NIE UTRUDNIAJ.
Możesz rozpocząć optymalizację przepływu użytkowników jako pierwszy krok w działaniach związanych z optymalizacją konwersji w handlu online. W przypadku witryn eCommerce podróż użytkownika (customer journey) może składać się z wielu kroków, zanim dokona on faktycznego zakupu. Te kroki można nazwać mikrokonwersjami, które mogą obejmować rejestrację w witrynie, dodanie produktu do koszyka, kliknięcie linku itp.
Mikrokonwersje powinny skierować użytkownika w stronę głównej konwersji, czyli zakupu. Ta podróż musi być jak najbardziej płynna i unikać wszelkich punktów które działają niezgodnie z założeniami. One mogą skutkować po prostu tym że ktoś odpadnie z lejka sprzedaży.
Aby to zidentyfikować musisz mierzyć konwersje na każdym kroku w lejku. Tj. konwersje reklam, strony produktu, zamówienia, koszyka, karty, płatności, reklam retargetingowych i innych.
Przeprowadź audyt bieżącego przepływu użytkowników, aby zidentyfikować wąskie gardła, które powodują, że odwiedzający wchodzą do lejka i coś uniemożliwia im wykonanie mikrokonwersji. Możesz użyć Google Analytics do śledzenia.
Optymalizacja przepływu użytkowników obejmuje szereg różnych czynników, takich jak projekt strony internetowej, ulokowanie przycisków wezwania do działania itp. Spostrzeżenia wynikające z badania przepływu użytkowników mogą pomóc w ulepszeniu interfejsu użytkownika witryny.
Załóżmy, że wykryłeś problem z funkcją wyszukiwania w Twojej witrynie. Na pierwszy rzut oka po analizie wygląda na to jakby pasek wyszukiwania nie dawał wystarczająco dobrych odpowiedzi użytkownikom ponieważ po jego użyciu opuszczają witrynę. Załóżmy, że średnio 40% odwiedzających Twój sklep internetowy korzysta z funkcji wyszukiwania w witrynie, a ta funkcja w Twojej witrynie zwraca złe wyniki.
Testowanie A/B paska wyszukiwania to coś co musisz wykonać. Możesz przetestować i naprawić interfejs, korzystając z bardziej wydajnej odmiany.
Możesz wyciągnąć liczne spostrzeżenia z audytu przepływu użytkowników i odpowiednio dostosować interfejs użytkownika strony internetowej. Najważniejsze, aby wczuć się w odwiedzających Twoją witrynę i zrozumieć znaczenie UX.
UX w ecommerce polega na tym, jak klienci lub odwiedzający postrzegają Twoją witrynę po interakcji z podstronami i designem. Upewnij się, że Twoja witryna na pierwszy rzut oka wygląda właśnie jak witryna eCommerce a nie jak strona wizytówka czy blog i ma intuicyjny interfejs użytkownika, który może prowadzić odwiedzających do produktów, które chcą poznać.
Intuicyjna nawigacja, zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości na stronie docelowej, prawidłowy branding i przyciski CTA, przejrzyste pole wyszukiwania i dowolny program lojalnościowy mogą przyciągnąć odwiedzających i przekonać ich do dalszego przeglądania Twojej witryny.
Pamiętaj też, że zadowoleni klienci generują nowych klientów, co oznacza więcej konwersji. Użytkownicy prawdopodobnie wrócą, gdy zbudujesz z nimi więź zaufania.
Kolejnym ważnym krokiem jest testowanie użyteczności, które jest niezbędnym ćwiczeniem dla optymalizacji współczynnika konwersji eCommerce. Jeśli masz zamiar przekonać więcej osób do kupowania u Ciebie, musisz zrozumieć:
Testowanie witryny eCommerce przez użytkowników ma kluczowe znaczenie dla uzyskania odpowiedzi na te pytania.
Nie podważaj znaczenia responsywności witryny eCommerce na różnych urządzeniach, takich jak laptopy, tablety i smartfony. Upewnij się, że UX jest spójny i funkcjonalny dla każdego odwiedzającego witrynę.
Narzędzia do analizy zachowań, takie jak mapy ciepła (heatmap) aplikacji mobilnych, mogą być wykorzystywane do uzyskiwania informacji o zachowaniu na urządzeniach mobilnych.
Oprócz zwiększenia liczby konwersji, niektóre optymalizacje mogą również pomóc w maksymalizacji średniej wartości zamówienia (AOV). Podnoszenie AOV to doskonały sposób na wspieranie wysiłków CRO i doskonale oba ze sobą współpracują, aby pomóc Ci osiągnąć lepszy wynik finansowy. Możesz poprawić AOV poprzez personalizację, wprowadzając kilka znaczących poprawek w swojej firmie.
Powinieneś korzystać z personalizacji w całej witrynie i działaniach marketingowych. Istnieje wiele sposobów na zwiększenie średniej wartości zamówienia. Zobacz co robią najwięksi w branży ecommerce, lub marketplace’y. Sprawdź allegro, amazon itp., zapewniają one swoim klientom dodatkowe opcje na zwiększenie AOV podczas przeglądania produktu jako „często kupowane razem”, „powiązane produkty” i „nasze rekomendacje produktów”.
Musisz przetestować i odkryć, która metoda jest odpowiednia dla Twojej firmy i zwiększa współczynnik konwersji eCommerce.
Ostatnim etapem każdej konwersji eCommerce jest przekształcenie odwiedzającego w klienta. Dzieje się tak na stronie płatności. W rzeczywistości średni wskaźnik porzucania koszyka w e-Commerce jest bliski 80%.
Optymalizacja płatności staje się niezbędna do poprawy współczynników konwersji. Istnieje wiele różnych dróg, którymi można się kierować, aby stworzyć idealną stronę płatności. Najpopularniejsze to:
Jaka jest Twoja ulubiona metoda aby optymalizować stronę płatności? Jeśli znasz inne to napisz je w komentarzu aby pomóc innym czytającym!
Teraz musisz wziąć pod uwagę najczęstsze problemy, które kupujący napotykają na stronie docelowej podczas tworzenia swojej strony płatności.
Poniższy zrzut ekranu z Baymard Institute pokazuje typowe problemy klientów, które negatywnie wpływają na współczynnik konwersji e-Commerce sklepu.
Liczba problemów, które widzisz powyżej, na które zwracają uwagę kupujący, odzwierciedlają różnorodne rozwiązania usprawniające proces realizacji transakcji. Na przykład drobne zmiany w projekcie strony produktu mogą spowodować znaczny wzrost współczynnika konwersji.
Konwersja w sklepie internetowym odnosi się do wskaźnika, który określa, ile użytkowników odwiedzających stronę sklepu dokonuje zakupu. Wysoka konwersja oznacza, że duża liczba odwiedzających kończy transakcję zakupową, co może być wynikiem atrakcyjnych ofert, wygodnego interfejsu, łatwego procesu zamawiania, czy też dobrej reputacji sklepu. Optymalizacja konwersji jest ważnym elementem strategii marketingowej sklepu internetowego i pozwala zwiększyć zyski i rozwój biznesu.
Oto kilka sposobów, jak poprawić konwersję w e-commerce:
Pamiętaj, że każdy sklep jest inny i istnieją różne sposoby na poprawę konwersji w e-commerce. Warto eksperymentować i testować różne strategie, aby znaleźć najlepsze rozwiązania dla swojego biznesu.
Jeśli masz zamiar przekonać więcej osób do kupowania u Ciebie, musisz zrozumieć, co ich motywuje. Dlaczego obecnie nie kupują? Co ułatwi im powrót w przyszłości?
Cofając się o krok i oceniając swoją witrynę i jej odwiedzających, będziesz wiedział, jakie ulepszenia możesz wprowadzić. Zmiany mogą poprawić UX, lub ulepszyć proces płatności. Jeśli są oparte na dobrze przemyślanej strategii testowania, jest bardziej prawdopodobne, że poprawią Twój współczynnik konwersji eCommerce.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)