Zawartość strony
Jeśli masz sklep ecommerce i chcesz sprzedawać więcej to ten materiał jest dla Ciebie. Ponieważ cała branża ecommerce rośnie z roku na rok.
Łączna wartość polskiego rynku e-commerce ma sięgnąć 162 mld zł w 2026 roku.
Więc jeśli chodzi o to kiedy wejść do branży… cóż ten moment wydaje się idealny.
W tym materiale pokażę Ci jedne z najlepszych sposobów żeby podnieść konwersje i sprzedaż. A na koniec dostaniesz proste techniki które możesz wdrożyć w ciągu zaledwie kilku minut.
Zaczynajmy!
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Obejrzyj film na youtube który porusza dzisiejszy temat „konwersja marketing”
Cześć z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO gdzie marketing robimy codziennie, a konwersja? Cóż one idą ze sobą w parze.
Przy okazji, zachęcam do subskrybowania kanału na youtube.
Najczęstsze z rzeczy które usłyszysz jeśli interesuje Ciebie konwersja w marketingu to:
Ale to tylko podstawy, bo jest coś jeszcze co może pozwolić Tobie drastycznie zmienić znaczenie tych dwóch słów: konwersja marketing.
Bo matematyka tutaj jest prosta… więcej konwersji, więcej sprzedaży, czyli więcej pieniędzy w Twojej kieszeni.
Biznes online musi wzbudzać w klientach 2 rzeczy i to od razu.
Jeśli tego nie zrobisz praktycznie od razu to osoba od Ciebie nie kupi. Online jest to dużo trudniejsze niż offline.
Możesz mieć najlepsze usługi lub produkty, ale jeśli Twoja firma nie wzbudzi zaufania to nie będzie przelewu.
Więc jeśli chodzi o zwiększanie konwersji i zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym, to właśnie zaufanie jest kluczowym składnikiem.
W marketingu konsument to osoba, która nabywa towary na własny użytek. Konsument w marketingu znajduje się na końcu łańcucha ekonomicznego.
Marketing komercyjny skierowany jest na reklamowanie, promowanie i sprzedaż dóbr. Zajmuje się nim zazwyczaj cały zespół lub wydelegowane osoby czy agencje marketingowe. Strategia konwersji w marketingu komercyjnym opiera się na pokazaniu produktu lub usługi w taki sposób, aby spowodować w konsumentach jak największą chęć kupienia go.
Kiedy kupujemy coś online to jako klient musimy podświadomie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
To tylko niektóre z powodów dlaczego bardzo popularne są marketplace’y typu Amazon, czy Allegro, ponieważ to jest „gwarant” jakości. Jak coś pójdzie nie tak z transakcją to serwis zapewnia, że pomoże nam w razie problemów.
Więc musisz wzbudzić zaufanie, aby osoba chciała kupić u Ciebie a nie w takim marketplace.
Jest kilka takich sposobów jak można podnieść zaufanie a w efekcie idzie do góry nasza konwersja.
Oto one:
Od darmowego Let’s Encrypt, aż po dosyć drogie EV (Extended Validation).
Najczęściej umieszcza się je w stopce i na stronie dodania do koszyka, czy finalizacji zamówienia. Jakie działają najlepiej? Udało mi się znaleźć dane z baymard’a, przy czym podkreślam że nie jest to polski rynek. Ale jak widzimy Norton Secured jest numerem jeden.
Tego typu ikony są bardzo ważne w szczególności dla nowych firm czy tych mniejszych które nie mają jeszcze wysokiej rozpoznawalności marki.
Dla przykładu, aż 18% porzuceń koszyka spowodowanych jest brakiem zaufania.
Widzisz już chyba jak ważne jest to. A co jeszcze możemy zrobić?
W badaniach bardzo potężny wpływ na konwersje w marketingu mają gwarancje. Dla ecommerce jedną z najpotężniejszych jest bezpłatny zwrot.
Także widzisz już chyba na czym polega nasza strategia? Optymalizujemy każdy punkt ścieżki zakupowej klienta na którym coś może pójść nie tak.
Strona techniczna, czyli certyfikat ssl, dalej oznaczenia firm zewnętrznych, czyli niejako posiłkujemy się ich brandem, i teraz gwarancja naszej firmy.
Konwersja i marketing mogą również ulec poprawie jeśli zastosujesz tzw. szczepionki. Czyli najczęściej zadawane pytania które mają zlikwidować obiekcje.
Czyli:
Dlaczego to takie ważne? Wiąże się to z podświadomym postrzeganiem wyglądu sklepu jako wskaźnika tego, czy sklep jest godny zaufania. Trudno powiedzieć, dlaczego tak na nas wpływa, ale jeśli wchodzimy do sklepu i widzimy zepsuty układ produktów, pomieszane kolory i niewyraźne banery, od razu myślimy, że to mała, niepoważna firma, która nie dba o swoich klientów.
To samo dotyczy zdjęć – jeśli widzimy zdjęcie inaczej sformatowane, nie przycięte, nierówne, o innych proporcjach dla każdego zdjęcia, od razu podświadomie czujemy, że właścicielowi to nie zależy – a tym samym nie wzbudza naszego zaufania. Sytuacja jest podobna do opisów – jeśli widzimy nieedytowane opisy wyciągnięte z bazy produktów, z oczywistymi błędami (sam język i styl tekstu) – możemy mieć negatywny obraz sklepu i nie ufać mu.
Musisz pokazać że to prawdziwa firma (np zdjęcie właściciela, zdjęcie biura, mapka dojazdu, informacje kontaktowe, NIP, KRS)
Innym sposobem na zapewnienie odwiedzających, że Twoja firma ma solidne i skuteczne podstawy, jest poinformowanie, co sprzedajesz i dlaczego wraz z numerem NIP czy wpisem KRS. Możesz to napisać na stronie głównej, w zakładce O nas oraz podczas komunikacji. Jeśli chodzi o komunikację, upewnij się, że Twoi potencjalni klienci mogą łatwo do Ciebie dotrzeć. Warto zacząć od zaprojektowania przyjaznego formularza kontaktowego z podstawowymi adresami e-mail i numerami infolinii. Jeśli to możliwe, rozważ dodanie osobistego profilu doradcy wraz z jego imieniem i bezpośrednimi danymi kontaktowymi. Oczywiście, jeśli masz stały sklep, zapisz jego lokalizację.
Ledwo poruszyliśmy tutaj kilka kwestii, ale ważne żebyś miał od czego zacząć!
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)