Zawartość strony
Jeśli masz sklep ecommerce i chcesz sprzedawać więcej to ten materiał jest dla Ciebie. Ponieważ cała branża ecommerce rośnie z roku na rok.
Łączna wartość polskiego rynku e-commerce ma sięgnąć 162 mld zł w 2026 roku.
Więc jeśli chodzi o to kiedy wejść do branży… cóż ten moment wydaje się idealny.
W tym materiale pokażę Ci jedne z najlepszych sposobów żeby podnieść konwersje i sprzedaż. A na koniec dostaniesz proste techniki które możesz wdrożyć w ciągu zaledwie kilku minut.
Zaczynajmy!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Obejrzyj film na youtube który porusza dzisiejszy temat „konwersja marketing”
Cześć z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO gdzie marketing robimy codziennie, a konwersja? Cóż one idą ze sobą w parze.
Przy okazji, zachęcam do subskrybowania kanału na youtube.
Najczęstsze z rzeczy które usłyszysz jeśli interesuje Ciebie konwersja w marketingu to:
Ale to tylko podstawy, bo jest coś jeszcze co może pozwolić Tobie drastycznie zmienić znaczenie tych dwóch słów: konwersja marketing.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Bo matematyka tutaj jest prosta… więcej konwersji, więcej sprzedaży, czyli więcej pieniędzy w Twojej kieszeni.
Biznes online musi wzbudzać w klientach 2 rzeczy i to od razu.
Jeśli tego nie zrobisz praktycznie od razu to osoba od Ciebie nie kupi. Online jest to dużo trudniejsze niż offline.
Możesz mieć najlepsze usługi lub produkty, ale jeśli Twoja firma nie wzbudzi zaufania to nie będzie przelewu.
Więc jeśli chodzi o zwiększanie konwersji i zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym, to właśnie zaufanie jest kluczowym składnikiem.
W marketingu konsument to osoba, która nabywa towary na własny użytek. Konsument w marketingu znajduje się na końcu łańcucha ekonomicznego.
Marketing komercyjny skierowany jest na reklamowanie, promowanie i sprzedaż dóbr. Zajmuje się nim zazwyczaj cały zespół lub wydelegowane osoby czy agencje marketingowe. Strategia konwersji w marketingu komercyjnym opiera się na pokazaniu produktu lub usługi w taki sposób, aby spowodować w konsumentach jak największą chęć kupienia go.
Kiedy kupujemy coś online to jako klient musimy podświadomie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
To tylko niektóre z powodów dlaczego bardzo popularne są marketplace’y typu Amazon, czy Allegro, ponieważ to jest „gwarant” jakości. Jak coś pójdzie nie tak z transakcją to serwis zapewnia, że pomoże nam w razie problemów.
Więc musisz wzbudzić zaufanie, aby osoba chciała kupić u Ciebie a nie w takim marketplace.
Jest kilka takich sposobów jak można podnieść zaufanie a w efekcie idzie do góry nasza konwersja.
Oto one:
Od darmowego Let’s Encrypt, aż po dosyć drogie EV (Extended Validation).
Najczęściej umieszcza się je w stopce i na stronie dodania do koszyka, czy finalizacji zamówienia. Jakie działają najlepiej? Udało mi się znaleźć dane z baymard’a, przy czym podkreślam że nie jest to polski rynek. Ale jak widzimy Norton Secured jest numerem jeden.
Tego typu ikony są bardzo ważne w szczególności dla nowych firm czy tych mniejszych które nie mają jeszcze wysokiej rozpoznawalności marki.
Dla przykładu, aż 18% porzuceń koszyka spowodowanych jest brakiem zaufania.
Widzisz już chyba jak ważne jest to. A co jeszcze możemy zrobić?
W badaniach bardzo potężny wpływ na konwersje w marketingu mają gwarancje. Dla ecommerce jedną z najpotężniejszych jest bezpłatny zwrot.
Także widzisz już chyba na czym polega nasza strategia? Optymalizujemy każdy punkt ścieżki zakupowej klienta na którym coś może pójść nie tak.
Strona techniczna, czyli certyfikat ssl, dalej oznaczenia firm zewnętrznych, czyli niejako posiłkujemy się ich brandem, i teraz gwarancja naszej firmy.
Konwersja i marketing mogą również ulec poprawie jeśli zastosujesz tzw. szczepionki. Czyli najczęściej zadawane pytania które mają zlikwidować obiekcje.
Czyli:
Dlaczego to takie ważne? Wiąże się to z podświadomym postrzeganiem wyglądu sklepu jako wskaźnika tego, czy sklep jest godny zaufania. Trudno powiedzieć, dlaczego tak na nas wpływa, ale jeśli wchodzimy do sklepu i widzimy zepsuty układ produktów, pomieszane kolory i niewyraźne banery, od razu myślimy, że to mała, niepoważna firma, która nie dba o swoich klientów.
To samo dotyczy zdjęć – jeśli widzimy zdjęcie inaczej sformatowane, nie przycięte, nierówne, o innych proporcjach dla każdego zdjęcia, od razu podświadomie czujemy, że właścicielowi to nie zależy – a tym samym nie wzbudza naszego zaufania. Sytuacja jest podobna do opisów – jeśli widzimy nieedytowane opisy wyciągnięte z bazy produktów, z oczywistymi błędami (sam język i styl tekstu) – możemy mieć negatywny obraz sklepu i nie ufać mu.
Musisz pokazać że to prawdziwa firma (np zdjęcie właściciela, zdjęcie biura, mapka dojazdu, informacje kontaktowe, NIP, KRS)
Innym sposobem na zapewnienie odwiedzających, że Twoja firma ma solidne i skuteczne podstawy, jest poinformowanie, co sprzedajesz i dlaczego wraz z numerem NIP czy wpisem KRS. Możesz to napisać na stronie głównej, w zakładce O nas oraz podczas komunikacji. Jeśli chodzi o komunikację, upewnij się, że Twoi potencjalni klienci mogą łatwo do Ciebie dotrzeć. Warto zacząć od zaprojektowania przyjaznego formularza kontaktowego z podstawowymi adresami e-mail i numerami infolinii. Jeśli to możliwe, rozważ dodanie osobistego profilu doradcy wraz z jego imieniem i bezpośrednimi danymi kontaktowymi. Oczywiście, jeśli masz stały sklep, zapisz jego lokalizację.
Przekonanie, że zbudowanie nowocześnie wyglądającej strony internetowej i inwestowanie w działania marketingowe jest już wszystkim co możesz zrobić, aby przyciągnąć uwagę użytkowników internetu i przekształcić ich w leady, jest błędne. I właśnie w tym miejscu zawodzi większość marketerów.
Konwersja potencjalnych klientów nie polega tylko na zapewnieniu, że odwiedzą Twoją witrynę, ale mówimy o zmianie ich w leada, pielęgnowaniu (lead nurturing) i przekształceniu w lojalnych, płacących klientów. Co więcej, równie ważne jest zrozumienie podstawowych potrzeb odwiedzających i stworzenie doświadczenia, które będzie na tyle atrakcyjne, że będą wracać po więcej.
Zanim przejdziemy do sedna sprawy, jak przekształcić odwiedzającego w potencjalnego klienta, porozmawiajmy najpierw o tym, jak ważne jest zbudowanie solidnego procesu konwersji leadów.
Posiadanie solidnego i zoptymalizowanego procesu konwersji potencjalnych klientów jest niezbędne, aby każda firma mogła przetrwać na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku. Dobra strategia konwersji może nie tylko radykalnie wzmocnić Twój biznes, ale także pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Poniżej kilka najważniejszych kroków do zbudowania skutecznego i wydajnego procesu konwersji leadów.
Widoczność w Google może generować więcej potencjalnych klientów do Twojej firmy, niż możesz sobie wyobrazić. Tak więc inwestowanie wysiłków w korygowanie strategii SEO jest niezbędne dla rankingu Google.
Podstawy SEO onsite, na których należy skupić uwagę, obejmują:
Dodaj do tego link building, optymalizację contentu i keyword research, a będziesz na dobrej drodze do sukcesu. Alternatywnie zleć to nam.
Zapoznaj się także z aktualizacjami Google i wytycznymi dla webmasterów, aby dowiedzieć się, jak korzystać z SEO, coo pomoże skutecznie pozycjonować się w wyszukiwarkach.
Dodanie wysokiej jakości treści do Twojej witryny znacznie zwiększa szanse na zdobycie większej liczby leadów dla firmy. Twórz chwytliwe teksty stron internetowych, twórz treści informacyjne, takie jak blogi, e-booki, case study i pracuj nad demonstracjami produktów (dobrze działają takie demówki/prezentacje jako reklamy w social mediach).
Gdy generujesz merytoryczne treści, buduje to zaufanie klientów i pielęgnuje z nimi zdrowe relacje. Ich zaufanie i relacje mogą pośrednio generować dobre przychody dla Twojej firmy. Dlatego pamiętaj, twórz angażujące i konwertujące treści.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Projekt strony docelowej jest pierwszym i najważniejszym elementem, który określa użyteczność i sukces Twojej witryny. Dobra strategia budowania stron docelowych może pomóc w konwersji większej liczby leadów.
Strategicznie dodawaj obrazy, filmy i przyciski wezwania do działania na swoich stronach docelowych, aby były atrakcyjne i uzyskiwały więcej konwersji. Ponadto upewnij się, że wszystkie linki do stron docelowych są klikalne i bezpośrednio lub pośrednio pomagają generować leady. Możesz także użyć wstępnie zaprojektowanych szablonów stron docelowych, aby ulepszyć interfejs użytkownika swojej witryny.
Dzisiaj ludzie są bardzo zaangażowani na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok, Twitter, Instagram, LinkedIn i wielu innych. Na nich konsumują więcej treści niż w innych mediach, a szczególnie tych tradycyjnych jak telewizja. Wykorzystaj więc media społecznościowe na swoją korzyść. Promuj tutaj swoją ofertę biznesową i przyciągnij uwagę docelowych odbiorców.
E-mail marketing to najlepsze narzędzie marketingu przychodzącego i wychodzącego (inbound i outbound), które nadal służy jako skuteczne medium do generowania leadów. Możesz projektować różne szablony wiadomości e-mail i wysyłać je do docelowych odbiorców przy wielu okazjach, takich jak wyprzedaże lub święta, a to co zalecam to dobra sekwencja edukacyjna lead nurturing, aby regularnie pielęgnować relacje.
Email marketing nie tylko pomaga budować silne relacje z odbiorcami docelowymi, ale także informuje ich o Twoich produktach i usługach. Ponadto wiadomości e-mail zapewniają więcej potencjalnych klientów niż większość innych narzędzi marketingowych.
Odwiedzający potrzebuje mniej jak 1 sekundę na wyrobienie sobie opinii o Twojej marce i podjęcie decyzji, czy pozostanie na Twojej stronie. Szybkie zbudowanie zainteresowania może zmienić odwiedzających w potencjalnych klientów. Poniżej wymieniamy kilka skutecznych strategii, które musisz zastosować i wdrożyć, aby poprawić współczynnik konwersji leadów.
Jako firma możesz co miesiąc generować setki leadów. Ale nie wszystkie z nich mogą kwalifikować się jako dobrej jakości leady. Tak więc, zgodnie z praktyką, odfiltruj wszystkich, którzy Twoim zdaniem mogą być naprawdę przydatni dla Twojej firmy i są zainteresowane zakupem Twoich produktów lub usług w oparciu o kontekst biznesowy.
Przeprowadź dokładne badanie tych leadów, zbadaj ich intencje i interakcję z Twoją platformą, sprawdź ich ostatnie działania sprzedażowe, a następnie nawiąż z nimi kontakt. Jest to ważne, ponieważ jeśli Twój zespół sprzedaży zajmie się każdym leadem, który otrzymuje Twoja firma, nie tylko zmarnuje dużo czasu, ale także wysiłku.
Aby pozyskać właściwych potencjalnych klientów, zrozum rynek, na którym działasz, oraz zachowanie grupy docelowej. Wykorzystaj:
…aby pokazać im odpowiednie treści a nawet zachęcać do wysyłania zapytań czy kupowania.
Umożliwia to określenie wartości i znaczenia potencjalnego klienta. Im wyższy wynik, tym lepiej.
Cały proces zacznij od stworzenia krótkiej listy leadów na podstawie ich idealnego profilu, oznaczając tych którzy mogą stać się długoletnim klientem Twojej firmy. Pomoże to ujednolicić proces Twoim handlowcom, aby lead scoring nie był subiektywny, a obiektywny według pewnych wytycznych.
Istnieje wiele statystyk i wszystkie wskazują jedno. Im szybszy kontakt z Twojej strony tym większy poziom konwersji.
Bo widzisz, leady są nowym towarem dla Twojego biznesu, co oznacza, że musisz ich natychmiast pielęgnować. Nawet jednodniowe opóźnienie może sprawić, że stracą zainteresowanie Twoją marką i prawdopodobnie zadzwonią do konkurencji.
Jeśli kontaktujesz się z nimi przez telefon, bądź pokorny. Odpowiedz na wszystkie ich obawy i pytania i upewnij się, że wychodzą usatysfakcjonowani. Zapytaj ich, czy byliby zainteresowani otrzymywaniem regularnych aktualizacji o ofertach Twojej marki, rozmowy demonstracyjnej, aby poznać Twój produkt lub usługę i wszelkie inne powiązane rzeczy żeby tylko budować tą świadomość top of mind. Pokaż im, że Ci zależy i jesteś gotów zrobić wszystko, aby zapewnić im jak najlepszą satysfakcję z tego co oferujesz.
Zagłęb się w kanały, z których Twoi potencjalni klienci korzystają do interakcji z Twoją marką. Wypróbuj kanały marketingowe, takie jak e-maile, rozmowy telefoniczne, platformy społecznościowe itp., aby się z nimi komunikować. Budujesz wtedy swoje omnipresence.
Na przykład, jeśli Twoim celem jest tylko zwiększenie świadomości marki na rynku, skorzystaj z kanałów takich jak Facebook, Twitter, Linkedin i Instagram. To najlepsze kanały do zwiększania świadomości marki i generowania leadów. Na horyzoncie dopiero pojawia się tiktok (wciąż kojarzony z wygłupami), plus Pinterest i YouTube mogą się tutaj przydać.
Dlaczego? Odpowiedź na filmie:
Dalsze działania, czyli follow up są niezbędne, aby pozostać w kontakcie z grupą docelową. Daje im to poczucie, że dbasz o ich potrzeby i jesteś gotów zapewnić im wszystkie niezbędne usługi, jakich chcą.
Nie przestawaj po wysłaniu jednego lub dwóch e-maili do grupy docelowej lub po jednorazowej rozmowie demonstracyjnej. Stale miej z nimi kontakt. Poinformuj ich o ofercie swojej firmy i podkreśl, co Cię wyróżnia.
Zawsze dobrze jest podzielić swoje zespoły sprzedażowe na dwa działy:
Skorzystaj również z dobrego systemu CRM, który pomoże Ci monitorować etapy sprzedaży wobec potencjalnego klienta i inne powiązane działania.
W dzisiejszym świecie online większość ludzi ufa tylko firmom, które mają pozytywne opinie i recenzje od klientów. Wykorzystaj więc referencje swoich klientów na swoją korzyść.
Zbuduj zaufanie nowych klientów, zachęcając ich do przeczytania referencji obecnych zadowolonych klientów.
Dodaj je na stronach, na których odwiedzający najprawdopodobniej je przeczytają, takich jak strona główna, strona z cenami, strona bloga i tak dalej.
Aby przekształcić leady w lojalnych klientów, musisz odpowiednio ich edukować i pielęgnować podczas całej ścieżki sprzedaży. Oblicz współczynnik konwersji leadów i bądź świadomy stanu ich postępów, aby wiedzieć, gdzie jako marka tracisz, jeśli chodzi o przekształcenie ich w klientów.
Bądź cierpliwy, pracuj nad strategią lead generation i wprowadzaj niezbędne poprawki tam, gdzie jest to konieczne, aby uzyskać pozytywne wyniki dla Twojej firmy.
Ledwo poruszyliśmy tutaj kilka kwestii, ale ważne żebyś miał od czego zacząć!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Konwersja marketing to pojęcie odnoszące się do procesu, w wyniku którego odwiedzający stronę internetową lub odbiorca wiadomości e-mail zostaje skłoniony do podjęcia określonego działania (ang. conversion – przekonanie). Przykładem akcji z założeniem konwersji jest skuteczne działanie marketingowe polegające na pozyskaniu nowych klientów, zwiększeniu sprzedaży produktu lub usługi, podpięciu do newslettera czy innego narzędzia marketingowego. Konwersja marketingowa jest kluczowym wskaźnikiem wskazującym na skuteczność działań wykonanych w ramach strategii marketingowej.
Konwersja SEO (Search Engine Optimization) oznacza wszelkie działania związane z optymalizacją witryny internetowej w celu zwiększenia ruchu organicznego i przekonania odwiedzających do dokonania pożądanej akcji (np. zakupu, wypełnienia formularza, zarejestrowania się na stronie itp.). Konwersja SEO jest ważnym aspektem dla właścicieli stron internetowych, ponieważ może pomóc w osiągnięciu lepszych wyników biznesowych poprzez zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Celem konwersji SEO jest ulepszanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, aby użytkownicy byli w stanie łatwiej ją znaleźć, a następnie skuteczniej zachęcić ich do dokonania pożądanej akcji.
Konwersja sprzedaży oznacza procent osób, które dokonały pożądanej akcji na stronie internetowej (np. zakupu produktu, wypełnienia formularza kontaktowego, zapisania się na newsletter). Jest to ważny wskaźnik dla właścicieli stron internetowych, ponieważ pokazuje, jak efektywnie ich strona jest w stanie przekonać odwiedzających do dokonania pożądanej akcji. Wzrost liczby konwersji sprzedaży może być osiągnięty poprzez ulepszanie użyteczności i projektowania strony, optymalizację copywritingu i oferty, a także poprzez personalizację i dostosowywanie do potrzeb użytkowników. Ostatecznym celem jest zwiększenie liczby transakcji i uzyskanie lepszych wyników biznesowych.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)