Kompleksowy marketing internetowy -co to jest? (przyk艂ady, definicja, oferta, cennik)

Instagram Marketing
Marketing i komunikacja rynkowa

Kompleksowy Marketing Internetowy 101 (Przewodnik po marketingu dla pocz膮tkuj膮cych)

W tym wpisie poka偶臋 Tobie jak wycisn膮膰 wi臋cej z marketingu internetowego.

Je艣li przeczytasz do ko艅ca to dostaniesz wiele odpowiedzi i ciekawych strategii.

Pierwsze co to podkre艣l臋 r贸偶nice pomi臋dzy marketingiem tradycyjnym a nowoczesnym czyli internetowym.

C贸偶 marketing to wci膮偶 marketing, r贸偶ni si臋 kana艂ami kt贸re wybieramy do komunikowania naszej wiadomo艣ci.

Widzisz, marketing internetowy obecnie jest tworzony tak, aby wydawa艂 si臋 o wiele bardziej skomplikowany, ni偶 jest w rzeczywisto艣ci, a szkoda, poniewa偶 w rzeczywisto艣ci jest do艣膰 prosty.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Obejrzyj poni偶ej film z youtube pt. Kompleksowy marketing internetowy

W digital marketingu mamy coraz wi臋cej mo偶liwo艣ci:

A marketing tradycyjny?

  • radio
  • telewizja
  • gazety
  • magazyny
  • billboardy
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Marketing tradycyjny wci膮偶 dzia艂a ale kompleksowy marketing internetowy ma wiele zalet.

Za ma艂e stawki mo偶esz dociera膰 do bardzo szerokiej publiczno艣ci i to na przyk艂ad w w膮skim rejonie geograficznym.

Mo偶esz bardzo 艂atwo targetowa膰 grupy odbiorc贸w. Mo偶esz by膰 tutaj ultra specyficzny, czego nie mo偶esz w tradycyjnym.

Mo偶esz dociera膰 do tych samych ludzi kt贸rzy maj膮 dane zainteresowania, na przyk艂ad ogl膮daj膮 popularne programy w telewizji, tylko 偶e nie musisz p艂aci膰 olbrzymiej kwoty za reklam臋 w stacji tv. Mo偶esz im wy艣wietli膰 dok艂adnie to samo co by艣 m贸g艂 zrobi膰 przed ekranem telewizora ale za u艂amek ceny na smartfonie albo komputerze.

Kolejny z plus贸w to bardzo szybki feedback. Mo偶esz testowa膰 wiele rzeczy i wiadomo艣ci. Widzisz kto i jak reaguje. Czy kupuj膮, czy tylko przegl膮daj膮.

Zobacz jakie to proste. Za pomoc膮 tag贸w utm mo偶esz zmierzy膰 praktycznie wszystkie ruchy, dok艂adnie z jakiej kampanii pojawili si臋 kupuj膮cy i tam zainwestowa膰 najwi臋cej. Jest to co艣 czego nie mo偶esz zrobi膰 w przypadku kampanii w radiu, tv, czy gazecie. Za艂贸偶my 偶e zamie艣cisz og艂oszenie w kilku gazetach. Sk膮d b臋dziesz wiedzia艂 kt贸re przynios艂o najwi臋cej kupuj膮cych?

w dodatku reklam臋 online zrobisz z minuty na minut臋 w przeciwie艅stwie do czekania a偶 kto艣 zaakceptuje reklam臋, odda czasopismo do druku itp.

W czym jeszcze mo偶e pom贸c kompleksowy marketing internetowy

Kompleksowy marketing internetowy to strategia, kt贸ra wykorzystuje r贸偶ne kana艂y i narz臋dzia marketingu internetowego, aby osi膮gn膮膰 okre艣lone cele biznesowe. Obejmuje on nast臋puj膮ce elementy:

  1. SEO (Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek): zoptymalizuj swoj膮 stron臋 internetow膮, aby by膰 lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania i zwi臋kszy膰 ruch organiczny na swojej stronie.
  2. Content Marketing: stw贸rz warto艣ciowe tre艣ci, takie jak artyku艂y, filmy i infografiki, aby zach臋ci膰 potencjalnych klient贸w i zbudowa膰 relacje z nimi.
  3. Email Marketing: wykorzystaj emailing do budowania relacji i dotarcia do swojej bazy klient贸w za pomoc膮 personalizowanych wiadomo艣ci.
  4. Kampanie reklamowe: zaplanuj i wykonaj skuteczne kampanie reklamowe za po艣rednictwem platform takich jak Google Ads lub Facebook Ads.
  5. Marketing afiliacyjny: wsp贸艂pracuj z innymi firmami lub influencerami, aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 swojej firmy.
  6. Marketing szeptany: wykorzystaj pozytywne opinie klient贸w i polecenia do promocji swojej firmy.
  7. Analiza i raportowanie: monitoruj i analizuj wyniki swoich dzia艂a艅 marketingowych, aby zoptymalizowa膰 swoj膮 strategi臋 i osi膮gn膮膰 lepsze wyniki.

Kompleksowy marketing internetowy wymaga ci膮g艂ego monitorowania, optymalizacji i dostosowywania do potrzeb rynku i klient贸w. Dzi臋ki odpowiedniej strategii i narz臋dziom, mo偶na zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 swojej firmy, generowa膰 ruch i zwi臋ksza膰 sprzeda偶.

Rozw贸j firmy jest du偶o prostszy i pom贸c mo偶e tutaj pewien prosty model:

  1. Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja us艂uga, Twoje opakowania produkt贸w, czy zestawy w jakich je sprzedajesz. Cokolwiek chcesz dostarczy膰 na rynek. Model biznesowy musisz stworzy膰 wok贸艂 tego na co b臋dzie du偶a ch臋膰 zakupowa i co sprawia Ci przyjemno艣膰. Wtedy b臋dzie Ci znaczenie 艂atwiej sprzedawa膰.
  2. Rynek: Ludzie, kt贸rym b臋dziesz s艂u偶y膰. Musisz by膰 tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  3. Wiadomo艣膰: Przemawiaj bezpo艣rednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli si臋 zmierzy膰 ludzie, z kt贸rymi pracowa艂e艣, i z czym si臋 zmierzy艂e艣. M贸wisz o problemach i jak je rozwi膮zujesz.
  4. Media: Jakie media cyfrowe. To musi by膰 ostatni element po wszystkich powy偶szych elementach

B艂臋dem kt贸ry cz臋sto widz臋 to brak analizy danego kana艂u i cz臋ste przeskakiwanie z jednego na drugi. Kto艣 powiedzia艂 偶e podcasty s膮 super, p贸藕niej jest moda na youtube. Nast臋pnie lepiej zainwestowa膰 w reklam臋 na fejsie.

W ten spos贸b nie zbudujesz spo艂eczno艣ci i rozpoznawalno艣ci.

Musisz wiedzie膰 na jakiej platformie jest Tw贸j idealny klient i idziesz w艂a艣nie tam.

Okej to by艂a strategia a teraz taktyka.

Taktyka na kompleksowy marketing

Taktyka polega ju偶 na konkretnym rozpisaniu dzia艂a艅, tak aby艣 m贸g艂 mierzy膰 wyniki.

Czyli co b臋dziesz publikowa膰, jak cz臋sto, filmy, a mo偶e zdj臋cia.

Kompleksowy marketing internetowy
Kompleksowy marketing internetowy

Marketing organiczny czy marketing p艂atny

W marketingu organicznym, raz 偶e musisz inwestowa膰 w to bardzo du偶o czasu, a dwa 偶e w nat艂oku ludzi i firm w obecnych czasach ci臋偶ko jest si臋 wybi膰 wiralowo.

Innymi s艂owy nie masz gwarancji na zasi臋g.

Z kolei PPC czy inne formy p艂atnej reklamy daj膮 Ci tak膮 gwarancj臋.

Sieci reklamowych jest bardzo du偶o, wymieni膰 mog臋 te najpopularniejsze w kompleksowym marketingu internetowym: facebook, google das, instagram, linkedin, youtube. Te kr贸luj膮 w Polsce. Mniej popularne s膮 twitter, snapchat, pinterest, czy tiktok.

Kolejnym plusem p艂atnego marketingu w internecie jest to 偶e je艣li stworzysz reklam臋 raz, to mo偶esz j膮 wy艣wietla膰 na wielu platformach jednocze艣nie, podczas gdy dzia艂asz organicznie to wy艣wietlasz si臋 tylko na jednej platformie na kt贸rej dzia艂asz.

Marketing bezpo艣redni (direct response), marketing 艣wiadomo艣ci marki

Marketing bezpo艣redni to dzia艂anie w kt贸rym chcesz osi膮gn膮膰 jaki艣 rezultat, na przyk艂ad chcesz 偶eby osoba wesz艂a z Twojej reklamy na sklep i dokona艂a zakupu.

Direct response jest wtedy kiedy np wysy艂asz emaile i mierzysz liczb臋 zapis贸w, albo masz reklamy na pozyskanie kontakt贸w, czy wspomnianych wcze艣niej zakup贸w.

Marketing brand Awareness to z kolei reklama pokazuj膮ca Twoj膮 mark臋, czyli budujesz rozpoznawalno艣膰. To jak reklamy cocacoli.

DU呕YM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii na 艣wiadomo艣膰 marki i oczekiwanie aby przynosi艂y nam rezultaty takie jakie oferuje direct response.

To tak jakby艣 chcia艂 upiec chleb ale masz przepis na jab艂ecznik.

Zamiar w kompleksowym marketingu

Zamiar charakteryzuje to co chcesz wykona膰. Dobrze przedstawi臋 to na przyk艂adzie google.

Je艣li kto艣 wpisuje fraz臋 „telefon z aparatem” to jest to s艂owo tranzakcyjne. Osoba z du偶ym prawdopodobie艅stwem chce kupi膰 nowy sprz臋t. Ale je艣li wpisze „jak si臋 robi dobre zdj臋cia z telefonu” to jest to fraza informacyjna i raczej nie szuka taka osoba nowego telefonu.

Ale ona mo偶e nie wiedzie膰 偶e czego艣 potrzebuje.

I Ty za pomoc膮 edukacji musisz to powiedzie膰 tej osobie.

Ta osoba chce znale藕膰 poradnik, jak robi膰 X, ale w zale偶no艣ci jak to przedstawisz to mo偶e co艣 kupi膰 lub nie.

Statyw, lampa, a mo偶e kurs?

To jest marketing edukacyjny.

Musisz to robi膰 na okr膮g艂o poniewa偶 frazy tranzakcyjne s膮 bardzo drogie. W dodatku ludzie nie wiedz膮 偶e czego艣 potrzebuj膮. Tak dzia艂a np marketing na facebooku.

Kto艣 widzi Twoj膮 reklam臋, kt贸ra go zainteresowa艂a. Edukujesz tak膮 osob臋 偶e masz rozwi膮zanie jego problemu i pokazujesz co ma zrobi膰. Taka osoba jeszcze przed chwil膮 nie wiedzia艂a 偶e jest co艣 co mo偶e jemu u艂atwi膰 偶ycie.

Marketing produktu czy us艂ug

Zupe艂ne inaczej reklamuje si臋 produkty czy us艂ugi.

Produkt mo偶esz pokaza膰, mo偶esz zrobi膰 demonstracj臋.

Cecha-zaleta-korzy膰.

Oto statyw do aparatu, dzi臋ki niemu… itp.

A us艂ugi?

Tutaj jest troch臋 trudniej.

To co musisz pokaza膰 to „stan ko艅cowy”, czyli co mi to da, rezultat.

B2B czy B2C

Tutaj te偶 inaczej wygl膮da kompleksowy marketing internetowy. Ale o tym wkr贸tce dedykowany wpis.

Streszczenie wpisu

Strategia kontra taktyka

Strategia:

  • Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja us艂uga, Tw贸j pakiet. Cokolwiek chcesz dostarczy膰 na rynek.
  • Rynek: Ludzie, kt贸rym b臋dziesz s艂u偶y膰. Musisz by膰 tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  • Wiadomo艣膰: Przemawiaj bezpo艣rednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli si臋 zmierzy膰 ludzie, z kt贸rymi pracowa艂e艣, i z czym si臋 zmierzy艂e艣
  • Media: Jakie media cyfrowe. To musi by膰 ostatni element po wszystkich powy偶szych elementach

Taktyka:

  • Jak cz臋sto (cz臋stotliwo艣膰) chcesz publikowa膰
  • Ile rzeczy

Organiczne a p艂atne

  • Organiczny marketing: to wszystko, co stworzysz samodzielnie.
  • P艂atny: wszystkie media z 鈥濺eklamami鈥. Reklamy Google, reklamy LinkedIn itp.

Marketing bezpo艣redni (direct response), marketing 艣wiadomo艣ci marki

  • Marketing bezpo艣redni: utw贸rz reklam臋 i uzyskaj natychmiastow膮 odpowied藕 potencjalnych klient贸w, adresy e-mail itp
  • Marketing 艣wiadomo艣ci marki: pomiar zaufania, autorytetu itp.

DU呕YM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii 艣wiadomo艣ci marki i oczekiwania aby przynosi艂y nam bezpo艣rednie rezultaty

Wyszukiwanie a budowanie 艣wiadomo艣ci zapotrzebowania

  • Najwi臋ksza r贸偶nica to 鈥瀦amiar鈥
  • Obszary tutaj to SEO i Google Ads
  • Bardziej swobodne przegl膮danie. YouTube itp. Przyci膮gnij ich uwag臋 i zachowaj j膮.

Produkty marketingowe a us艂ugi rynkowe

Marketing B2B vs B2C

Kompleksowy marketing internetowy – jakie kana艂y wybra膰?

Wyb贸r kana艂贸w w kompleksowym marketingu internetowym powinien by膰 uzale偶niony od cel贸w biznesowych i grupy docelowej. Niemniej jednak, nast臋puj膮ce kana艂y s膮 uwa偶ane za najwa偶niejsze i warto je rozwa偶y膰:

  1. Marketing afiliacyjny: wsp贸艂pracuj z innymi firmami, aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 swojej marki.
  2. Media spo艂eczno艣ciowe: Facebook, Instagram, Twitter i inne platformy spo艂eczno艣ciowe s膮 doskona艂ym miejscem do budowania relacji z klientami i promocji swojej marki.
  3. Google Ads i reklamy displayowe: te narz臋dzia pozwol膮 Ci dotrze膰 do szerokiej grupy docelowej i generowa膰 ruch na swojej stronie.
  4. Strona internetowa: Twoja strona internetowa jest wizyt贸wk膮 Twojej firmy i powinna by膰 zoptymalizowana pod k膮tem wyszukiwarek i u偶yteczno艣ci.
  5. Email marketing: wykorzystaj emailing do budowania relacji z klientami i promocji swojej marki.
  6. Content Marketing: stw贸rz warto艣ciowe tre艣ci, takie jak artyku艂y, filmy i infografiki, aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 swojej marki i budowa膰 relacje z klientami.
  7. Influencer Marketing: wsp贸艂pracuj z influencerami, aby promowa膰 swoj膮 mark臋 i dotrze膰 do nowych grup docelowych.

Wybierz kana艂y, kt贸re najlepiej pasuj膮 do Twoich cel贸w biznesowych i grupy docelowej, a nast臋pnie skoncentruj si臋 na optymalizacji i mierzeniu wynik贸w. W miar臋 rozwoju swojej strategii, mo偶esz dostosowywa膰 i dodawa膰 nowe kana艂y, aby osi膮gn膮膰 jeszcze lepsze wyniki.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Kompleksowy marketing internetowy -co to jest? (przyk艂ady, definicja, oferta, cennik)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej