Zawartość strony
W tym wpisie pokażę Tobie jak wycisnąć więcej z marketingu internetowego.
Jeśli przeczytasz do końca to dostaniesz wiele odpowiedzi i ciekawych strategii.
Pierwsze co to podkreślę różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a nowoczesnym czyli internetowym.
Cóż marketing to wciąż marketing, różni się kanałami które wybieramy do komunikowania naszej wiadomości.
Widzisz, marketing internetowy obecnie jest tworzony tak, aby wydawał się o wiele bardziej skomplikowany, niż jest w rzeczywistości, a szkoda, ponieważ w rzeczywistości jest dość prosty.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Obejrzyj poniżej film z youtube pt. Kompleksowy marketing internetowy
W digital marketingu mamy coraz więcej możliwości:
A marketing tradycyjny?
Marketing tradycyjny wciąż działa ale kompleksowy marketing internetowy ma wiele zalet.
Za małe stawki możesz docierać do bardzo szerokiej publiczności i to na przykład w wąskim rejonie geograficznym.
Możesz bardzo łatwo targetować grupy odbiorców. Możesz być tutaj ultra specyficzny, czego nie możesz w tradycyjnym.
Możesz docierać do tych samych ludzi którzy mają dane zainteresowania, na przykład oglądają popularne programy w telewizji, tylko że nie musisz płacić olbrzymiej kwoty za reklamę w stacji tv. Możesz im wyświetlić dokładnie to samo co byś mógł zrobić przed ekranem telewizora ale za ułamek ceny na smartfonie albo komputerze.
Kolejny z plusów to bardzo szybki feedback. Możesz testować wiele rzeczy i wiadomości. Widzisz kto i jak reaguje. Czy kupują, czy tylko przeglądają.
Zobacz jakie to proste. Za pomocą tagów utm możesz zmierzyć praktycznie wszystkie ruchy, dokładnie z jakiej kampanii pojawili się kupujący i tam zainwestować najwięcej. Jest to coś czego nie możesz zrobić w przypadku kampanii w radiu, tv, czy gazecie. Załóżmy że zamieścisz ogłoszenie w kilku gazetach. Skąd będziesz wiedział które przyniosło najwięcej kupujących?
w dodatku reklamę online zrobisz z minuty na minutę w przeciwieństwie do czekania aż ktoś zaakceptuje reklamę, odda czasopismo do druku itp.
Rozwój firmy jest dużo prostszy i pomóc może tutaj pewien prosty model:
Błędem który często widzę to brak analizy danego kanału i częste przeskakiwanie z jednego na drugi. Ktoś powiedział że podcasty są super, później jest moda na youtube. Następnie lepiej zainwestować w reklamę na fejsie.
W ten sposób nie zbudujesz społeczności i rozpoznawalności.
Musisz wiedzieć na jakiej platformie jest Twój idealny klient i idziesz właśnie tam.
Okej to była strategia a teraz taktyka.
Taktyka polega już na konkretnym rozpisaniu działań, tak abyś mógł mierzyć wyniki.
Czyli co będziesz publikować, jak często, filmy, a może zdjęcia.
W marketingu organicznym, raz że musisz inwestować w to bardzo dużo czasu, a dwa że w natłoku ludzi i firm w obecnych czasach ciężko jest się wybić wiralowo.
Innymi słowy nie masz gwarancji na zasięg.
Z kolei PPC czy inne formy płatnej reklamy dają Ci taką gwarancję.
Sieci reklamowych jest bardzo dużo, wymienić mogę te najpopularniejsze w kompleksowym marketingu internetowym: facebook, google das, instagram, linkedin, youtube. Te królują w Polsce. Mniej popularne są twitter, snapchat, pinterest, czy tiktok.
Kolejnym plusem płatnego marketingu w internecie jest to że jeśli stworzysz reklamę raz, to możesz ją wyświetlać na wielu platformach jednocześnie, podczas gdy działasz organicznie to wyświetlasz się tylko na jednej platformie na której działasz.
Marketing bezpośredni to działanie w którym chcesz osiągnąć jakiś rezultat, na przykład chcesz żeby osoba weszła z Twojej reklamy na sklep i dokonała zakupu.
Direct response jest wtedy kiedy np wysyłasz emaile i mierzysz liczbę zapisów, albo masz reklamy na pozyskanie kontaktów, czy wspomnianych wcześniej zakupów.
Marketing brand Awareness to z kolei reklama pokazująca Twoją markę, czyli budujesz rozpoznawalność. To jak reklamy cocacoli.
DUŻYM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii na świadomość marki i oczekiwanie aby przynosiły nam rezultaty takie jakie oferuje direct response.
To tak jakbyś chciał upiec chleb ale masz przepis na jabłecznik.
Zamiar charakteryzuje to co chcesz wykonać. Dobrze przedstawię to na przykładzie google.
Jeśli ktoś wpisuje frazę „telefon z aparatem” to jest to słowo tranzakcyjne. Osoba z dużym prawdopodobieństwem chce kupić nowy sprzęt. Ale jeśli wpisze „jak się robi dobre zdjęcia z telefonu” to jest to fraza informacyjna i raczej nie szuka taka osoba nowego telefonu.
Ale ona może nie wiedzieć że czegoś potrzebuje.
I Ty za pomocą edukacji musisz to powiedzieć tej osobie.
Ta osoba chce znaleźć poradnik, jak robić X, ale w zależności jak to przedstawisz to może coś kupić lub nie.
Statyw, lampa, a może kurs?
To jest marketing edukacyjny.
Musisz to robić na okrągło ponieważ frazy tranzakcyjne są bardzo drogie. W dodatku ludzie nie wiedzą że czegoś potrzebują. Tak działa np marketing na facebooku.
Ktoś widzi Twoją reklamę, która go zainteresowała. Edukujesz taką osobę że masz rozwiązanie jego problemu i pokazujesz co ma zrobić. Taka osoba jeszcze przed chwilą nie wiedziała że jest coś co może jemu ułatwić życie.
Zupełne inaczej reklamuje się produkty czy usługi.
Produkt możesz pokazać, możesz zrobić demonstrację.
Cecha-zaleta-korzyć.
Oto statyw do aparatu, dzięki niemu… itp.
A usługi?
Tutaj jest trochę trudniej.
To co musisz pokazać to „stan końcowy”, czyli co mi to da, rezultat.
Tutaj też inaczej wygląda kompleksowy marketing internetowy. Ale o tym wkrótce dedykowany wpis.
Strategia kontra taktyka
Strategia:
Taktyka:
Organiczne a płatne
Marketing bezpośredni (direct response), marketing świadomości marki
DUŻYM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii świadomości marki i oczekiwania aby przynosiły nam bezpośrednie rezultaty
Wyszukiwanie a budowanie świadomości zapotrzebowania
Produkty marketingowe a usługi rynkowe
Marketing B2B vs B2C
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |