Kompleksowy marketing internetowy

Firma reklamowa
Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)
23 marca, 2022
Seznam
Seznam
26 marca, 2022
Instagram Marketing
Marketing i komunikacja rynkowa

Kompleksowy Marketing Internetowy 101 (Przewodnik po marketingu dla początkujących)

W tym wpisie pokażę Tobie jak wycisnąć więcej z marketingu internetowego.

Jeśli przeczytasz do końca to dostaniesz wiele odpowiedzi i ciekawych strategii.

Pierwsze co to podkreślę różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a nowoczesnym czyli internetowym.

Cóż marketing to wciąż marketing, różni się kanałami które wybieramy do komunikowania naszej wiadomości.

Widzisz, marketing internetowy obecnie jest tworzony tak, aby wydawał się o wiele bardziej skomplikowany, niż jest w rzeczywistości, a szkoda, ponieważ w rzeczywistości jest dość prosty.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Obejrzyj poniżej film z youtube pt. Kompleksowy marketing internetowy

W digital marketingu mamy coraz więcej możliwości:

A marketing tradycyjny?

  • radio
  • telewizja
  • gazety
  • magazyny
  • billboardy

Marketing tradycyjny wciąż działa ale kompleksowy marketing internetowy ma wiele zalet.

Za małe stawki możesz docierać do bardzo szerokiej publiczności i to na przykład w wąskim rejonie geograficznym.

Możesz bardzo łatwo targetować grupy odbiorców. Możesz być tutaj ultra specyficzny, czego nie możesz w tradycyjnym.

Możesz docierać do tych samych ludzi którzy mają dane zainteresowania, na przykład oglądają popularne programy w telewizji, tylko że nie musisz płacić olbrzymiej kwoty za reklamę w stacji tv. Możesz im wyświetlić dokładnie to samo co byś mógł zrobić przed ekranem telewizora ale za ułamek ceny na smartfonie albo komputerze.

Kolejny z plusów to bardzo szybki feedback. Możesz testować wiele rzeczy i wiadomości. Widzisz kto i jak reaguje. Czy kupują, czy tylko przeglądają.

Zobacz jakie to proste. Za pomocą tagów utm możesz zmierzyć praktycznie wszystkie ruchy, dokładnie z jakiej kampanii pojawili się kupujący i tam zainwestować najwięcej. Jest to coś czego nie możesz zrobić w przypadku kampanii w radiu, tv, czy gazecie. Załóżmy że zamieścisz ogłoszenie w kilku gazetach. Skąd będziesz wiedział które przyniosło najwięcej kupujących?

w dodatku reklamę online zrobisz z minuty na minutę w przeciwieństwie do czekania aż ktoś zaakceptuje reklamę, odda czasopismo do druku itp.

W czym jeszcze może pomóc kompleksowy marketing internetowy

Rozwój firmy jest dużo prostszy i pomóc może tutaj pewien prosty model:

  1. Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja usługa, Twoje opakowania produktów, czy zestawy w jakich je sprzedajesz. Cokolwiek chcesz dostarczyć na rynek. Model biznesowy musisz stworzyć wokół tego na co będzie duża chęć zakupowa i co sprawia Ci przyjemność. Wtedy będzie Ci znaczenie łatwiej sprzedawać.
  2. Rynek: Ludzie, którym będziesz służyć. Musisz być tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  3. Wiadomość: Przemawiaj bezpośrednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli się zmierzyć ludzie, z którymi pracowałeś, i z czym się zmierzyłeś. Mówisz o problemach i jak je rozwiązujesz.
  4. Media: Jakie media cyfrowe. To musi być ostatni element po wszystkich powyższych elementach

Błędem który często widzę to brak analizy danego kanału i częste przeskakiwanie z jednego na drugi. Ktoś powiedział że podcasty są super, później jest moda na youtube. Następnie lepiej zainwestować w reklamę na fejsie.

W ten sposób nie zbudujesz społeczności i rozpoznawalności.

Musisz wiedzieć na jakiej platformie jest Twój idealny klient i idziesz właśnie tam.

Okej to była strategia a teraz taktyka.

Taktyka na kompleksowy marketing

Taktyka polega już na konkretnym rozpisaniu działań, tak abyś mógł mierzyć wyniki.

Czyli co będziesz publikować, jak często, filmy, a może zdjęcia.

Kompleksowy marketing internetowy
Kompleksowy marketing internetowy

Marketing organiczny czy marketing płatny

W marketingu organicznym, raz że musisz inwestować w to bardzo dużo czasu, a dwa że w natłoku ludzi i firm w obecnych czasach ciężko jest się wybić wiralowo.

Innymi słowy nie masz gwarancji na zasięg.

Z kolei PPC czy inne formy płatnej reklamy dają Ci taką gwarancję.

Sieci reklamowych jest bardzo dużo, wymienić mogę te najpopularniejsze w kompleksowym marketingu internetowym: facebook, google das, instagram, linkedin, youtube. Te królują w Polsce. Mniej popularne są twitter, snapchat, pinterest, czy tiktok.

Kolejnym plusem płatnego marketingu w internecie jest to że jeśli stworzysz reklamę raz, to możesz ją wyświetlać na wielu platformach jednocześnie, podczas gdy działasz organicznie to wyświetlasz się tylko na jednej platformie na której działasz.

Marketing bezpośredni (direct response), marketing świadomości marki

Marketing bezpośredni to działanie w którym chcesz osiągnąć jakiś rezultat, na przykład chcesz żeby osoba weszła z Twojej reklamy na sklep i dokonała zakupu.

Direct response jest wtedy kiedy np wysyłasz emaile i mierzysz liczbę zapisów, albo masz reklamy na pozyskanie kontaktów, czy wspomnianych wcześniej zakupów.

Marketing brand Awareness to z kolei reklama pokazująca Twoją markę, czyli budujesz rozpoznawalność. To jak reklamy cocacoli.

DUŻYM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii na świadomość marki i oczekiwanie aby przynosiły nam rezultaty takie jakie oferuje direct response.

To tak jakbyś chciał upiec chleb ale masz przepis na jabłecznik.

Zamiar w kompleksowym marketingu

Zamiar charakteryzuje to co chcesz wykonać. Dobrze przedstawię to na przykładzie google.

Jeśli ktoś wpisuje frazę „telefon z aparatem” to jest to słowo tranzakcyjne. Osoba z dużym prawdopodobieństwem chce kupić nowy sprzęt. Ale jeśli wpisze „jak się robi dobre zdjęcia z telefonu” to jest to fraza informacyjna i raczej nie szuka taka osoba nowego telefonu.

Ale ona może nie wiedzieć że czegoś potrzebuje.

I Ty za pomocą edukacji musisz to powiedzieć tej osobie.

Ta osoba chce znaleźć poradnik, jak robić X, ale w zależności jak to przedstawisz to może coś kupić lub nie.

Statyw, lampa, a może kurs?

To jest marketing edukacyjny.

Musisz to robić na okrągło ponieważ frazy tranzakcyjne są bardzo drogie. W dodatku ludzie nie wiedzą że czegoś potrzebują. Tak działa np marketing na facebooku.

Ktoś widzi Twoją reklamę, która go zainteresowała. Edukujesz taką osobę że masz rozwiązanie jego problemu i pokazujesz co ma zrobić. Taka osoba jeszcze przed chwilą nie wiedziała że jest coś co może jemu ułatwić życie.

Marketing produktu czy usług

Zupełne inaczej reklamuje się produkty czy usługi.

Produkt możesz pokazać, możesz zrobić demonstrację.

Cecha-zaleta-korzyć.

Oto statyw do aparatu, dzięki niemu… itp.

A usługi?

Tutaj jest trochę trudniej.

To co musisz pokazać to „stan końcowy”, czyli co mi to da, rezultat.

B2B czy B2C

Tutaj też inaczej wygląda kompleksowy marketing internetowy. Ale o tym wkrótce dedykowany wpis.

Streszczenie wpisu

Strategia kontra taktyka

Strategia:

  • Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja usługa, Twój pakiet. Cokolwiek chcesz dostarczyć na rynek.
  • Rynek: Ludzie, którym będziesz służyć. Musisz być tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  • Wiadomość: Przemawiaj bezpośrednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli się zmierzyć ludzie, z którymi pracowałeś, i z czym się zmierzyłeś
  • Media: Jakie media cyfrowe. To musi być ostatni element po wszystkich powyższych elementach

Taktyka:

  • Jak często (częstotliwość) chcesz publikować
  • Ile rzeczy

Organiczne a płatne

  • Organiczny marketing: to wszystko, co stworzysz samodzielnie.
  • Płatny: wszystkie media z „Reklamami”. Reklamy Google, reklamy LinkedIn itp.

Marketing bezpośredni (direct response), marketing świadomości marki

  • Marketing bezpośredni: utwórz reklamę i uzyskaj natychmiastową odpowiedź potencjalnych klientów, adresy e-mail itp
  • Marketing świadomości marki: pomiar zaufania, autorytetu itp.

DUŻYM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii świadomości marki i oczekiwania aby przynosiły nam bezpośrednie rezultaty

Wyszukiwanie a budowanie świadomości zapotrzebowania

  • Największa różnica to „zamiar”
  • Obszary tutaj to SEO i Google Ads
  • Bardziej swobodne przeglądanie. YouTube itp. Przyciągnij ich uwagę i zachowaj ją.

Produkty marketingowe a usługi rynkowe

Marketing B2B vs B2C

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)