Kompleksowy marketing internetowy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Firma reklamowa
Jak reklamowa膰 ma艂膮 firm臋, czyli… (jak si臋 reklamowa膰 gdy masz ma艂y bud偶et)
23 marca, 2022
Seznam
Seznam -co to jest wyszukiwarka +[1 BONUS]
26 marca, 2022
Instagram Marketing
Marketing i komunikacja rynkowa

Kompleksowy Marketing Internetowy 101 (Przewodnik po marketingu dla pocz膮tkuj膮cych)

W tym wpisie poka偶臋 Tobie jak wycisn膮膰 wi臋cej z marketingu internetowego.

Je艣li przeczytasz do ko艅ca to dostaniesz wiele odpowiedzi i ciekawych strategii.

Pierwsze co to podkre艣l臋 r贸偶nice pomi臋dzy marketingiem tradycyjnym a nowoczesnym czyli internetowym.

C贸偶 marketing to wci膮偶 marketing, r贸偶ni si臋 kana艂ami kt贸re wybieramy do komunikowania naszej wiadomo艣ci.

Widzisz, marketing internetowy obecnie jest tworzony tak, aby wydawa艂 si臋 o wiele bardziej skomplikowany, ni偶 jest w rzeczywisto艣ci, a szkoda, poniewa偶 w rzeczywisto艣ci jest do艣膰 prosty.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Obejrzyj poni偶ej film z youtube pt. Kompleksowy marketing internetowy

W digital marketingu mamy coraz wi臋cej mo偶liwo艣ci:

A marketing tradycyjny?

  • radio
  • telewizja
  • gazety
  • magazyny
  • billboardy

Marketing tradycyjny wci膮偶 dzia艂a ale kompleksowy marketing internetowy ma wiele zalet.

Za ma艂e stawki mo偶esz dociera膰 do bardzo szerokiej publiczno艣ci i to na przyk艂ad w w膮skim rejonie geograficznym.

Mo偶esz bardzo 艂atwo targetowa膰 grupy odbiorc贸w. Mo偶esz by膰 tutaj ultra specyficzny, czego nie mo偶esz w tradycyjnym.

Mo偶esz dociera膰 do tych samych ludzi kt贸rzy maj膮 dane zainteresowania, na przyk艂ad ogl膮daj膮 popularne programy w telewizji, tylko 偶e nie musisz p艂aci膰 olbrzymiej kwoty za reklam臋 w stacji tv. Mo偶esz im wy艣wietli膰 dok艂adnie to samo co by艣 m贸g艂 zrobi膰 przed ekranem telewizora ale za u艂amek ceny na smartfonie albo komputerze.

Kolejny z plus贸w to bardzo szybki feedback. Mo偶esz testowa膰 wiele rzeczy i wiadomo艣ci. Widzisz kto i jak reaguje. Czy kupuj膮, czy tylko przegl膮daj膮.

Zobacz jakie to proste. Za pomoc膮 tag贸w utm mo偶esz zmierzy膰 praktycznie wszystkie ruchy, dok艂adnie z jakiej kampanii pojawili si臋 kupuj膮cy i tam zainwestowa膰 najwi臋cej. Jest to co艣 czego nie mo偶esz zrobi膰 w przypadku kampanii w radiu, tv, czy gazecie. Za艂贸偶my 偶e zamie艣cisz og艂oszenie w kilku gazetach. Sk膮d b臋dziesz wiedzia艂 kt贸re przynios艂o najwi臋cej kupuj膮cych?

w dodatku reklam臋 online zrobisz z minuty na minut臋 w przeciwie艅stwie do czekania a偶 kto艣 zaakceptuje reklam臋, odda czasopismo do druku itp.

W czym jeszcze mo偶e pom贸c kompleksowy marketing internetowy

Rozw贸j firmy jest du偶o prostszy i pom贸c mo偶e tutaj pewien prosty model:

  1. Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja us艂uga, Twoje opakowania produkt贸w, czy zestawy w jakich je sprzedajesz. Cokolwiek chcesz dostarczy膰 na rynek. Model biznesowy musisz stworzy膰 wok贸艂 tego na co b臋dzie du偶a ch臋膰 zakupowa i co sprawia Ci przyjemno艣膰. Wtedy b臋dzie Ci znaczenie 艂atwiej sprzedawa膰.
  2. Rynek: Ludzie, kt贸rym b臋dziesz s艂u偶y膰. Musisz by膰 tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  3. Wiadomo艣膰: Przemawiaj bezpo艣rednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli si臋 zmierzy膰 ludzie, z kt贸rymi pracowa艂e艣, i z czym si臋 zmierzy艂e艣. M贸wisz o problemach i jak je rozwi膮zujesz.
  4. Media: Jakie media cyfrowe. To musi by膰 ostatni element po wszystkich powy偶szych elementach

B艂臋dem kt贸ry cz臋sto widz臋 to brak analizy danego kana艂u i cz臋ste przeskakiwanie z jednego na drugi. Kto艣 powiedzia艂 偶e podcasty s膮 super, p贸藕niej jest moda na youtube. Nast臋pnie lepiej zainwestowa膰 w reklam臋 na fejsie.

W ten spos贸b nie zbudujesz spo艂eczno艣ci i rozpoznawalno艣ci.

Musisz wiedzie膰 na jakiej platformie jest Tw贸j idealny klient i idziesz w艂a艣nie tam.

Okej to by艂a strategia a teraz taktyka.

Taktyka na kompleksowy marketing

Taktyka polega ju偶 na konkretnym rozpisaniu dzia艂a艅, tak aby艣 m贸g艂 mierzy膰 wyniki.

Czyli co b臋dziesz publikowa膰, jak cz臋sto, filmy, a mo偶e zdj臋cia.

Kompleksowy marketing internetowy
Kompleksowy marketing internetowy

Marketing organiczny czy marketing p艂atny

W marketingu organicznym, raz 偶e musisz inwestowa膰 w to bardzo du偶o czasu, a dwa 偶e w nat艂oku ludzi i firm w obecnych czasach ci臋偶ko jest si臋 wybi膰 wiralowo.

Innymi s艂owy nie masz gwarancji na zasi臋g.

Z kolei PPC czy inne formy p艂atnej reklamy daj膮 Ci tak膮 gwarancj臋.

Sieci reklamowych jest bardzo du偶o, wymieni膰 mog臋 te najpopularniejsze w kompleksowym marketingu internetowym: facebook, google das, instagram, linkedin, youtube. Te kr贸luj膮 w Polsce. Mniej popularne s膮 twitter, snapchat, pinterest, czy tiktok.

Kolejnym plusem p艂atnego marketingu w internecie jest to 偶e je艣li stworzysz reklam臋 raz, to mo偶esz j膮 wy艣wietla膰 na wielu platformach jednocze艣nie, podczas gdy dzia艂asz organicznie to wy艣wietlasz si臋 tylko na jednej platformie na kt贸rej dzia艂asz.

Marketing bezpo艣redni (direct response), marketing 艣wiadomo艣ci marki

Marketing bezpo艣redni to dzia艂anie w kt贸rym chcesz osi膮gn膮膰 jaki艣 rezultat, na przyk艂ad chcesz 偶eby osoba wesz艂a z Twojej reklamy na sklep i dokona艂a zakupu.

Direct response jest wtedy kiedy np wysy艂asz emaile i mierzysz liczb臋 zapis贸w, albo masz reklamy na pozyskanie kontakt贸w, czy wspomnianych wcze艣niej zakup贸w.

Marketing brand Awareness to z kolei reklama pokazuj膮ca Twoj膮 mark臋, czyli budujesz rozpoznawalno艣膰. To jak reklamy cocacoli.

DU呕YM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii na 艣wiadomo艣膰 marki i oczekiwanie aby przynosi艂y nam rezultaty takie jakie oferuje direct response.

To tak jakby艣 chcia艂 upiec chleb ale masz przepis na jab艂ecznik.

Zamiar w kompleksowym marketingu

Zamiar charakteryzuje to co chcesz wykona膰. Dobrze przedstawi臋 to na przyk艂adzie google.

Je艣li kto艣 wpisuje fraz臋 „telefon z aparatem” to jest to s艂owo tranzakcyjne. Osoba z du偶ym prawdopodobie艅stwem chce kupi膰 nowy sprz臋t. Ale je艣li wpisze „jak si臋 robi dobre zdj臋cia z telefonu” to jest to fraza informacyjna i raczej nie szuka taka osoba nowego telefonu.

Ale ona mo偶e nie wiedzie膰 偶e czego艣 potrzebuje.

I Ty za pomoc膮 edukacji musisz to powiedzie膰 tej osobie.

Ta osoba chce znale藕膰 poradnik, jak robi膰 X, ale w zale偶no艣ci jak to przedstawisz to mo偶e co艣 kupi膰 lub nie.

Statyw, lampa, a mo偶e kurs?

To jest marketing edukacyjny.

Musisz to robi膰 na okr膮g艂o poniewa偶 frazy tranzakcyjne s膮 bardzo drogie. W dodatku ludzie nie wiedz膮 偶e czego艣 potrzebuj膮. Tak dzia艂a np marketing na facebooku.

Kto艣 widzi Twoj膮 reklam臋, kt贸ra go zainteresowa艂a. Edukujesz tak膮 osob臋 偶e masz rozwi膮zanie jego problemu i pokazujesz co ma zrobi膰. Taka osoba jeszcze przed chwil膮 nie wiedzia艂a 偶e jest co艣 co mo偶e jemu u艂atwi膰 偶ycie.

Marketing produktu czy us艂ug

Zupe艂ne inaczej reklamuje si臋 produkty czy us艂ugi.

Produkt mo偶esz pokaza膰, mo偶esz zrobi膰 demonstracj臋.

Cecha-zaleta-korzy膰.

Oto statyw do aparatu, dzi臋ki niemu… itp.

A us艂ugi?

Tutaj jest troch臋 trudniej.

To co musisz pokaza膰 to „stan ko艅cowy”, czyli co mi to da, rezultat.

B2B czy B2C

Tutaj te偶 inaczej wygl膮da kompleksowy marketing internetowy. Ale o tym wkr贸tce dedykowany wpis.

Streszczenie wpisu

Strategia kontra taktyka

Strategia:

  • Model: Twoja firma. Twoja oferta, Twoja us艂uga, Tw贸j pakiet. Cokolwiek chcesz dostarczy膰 na rynek.
  • Rynek: Ludzie, kt贸rym b臋dziesz s艂u偶y膰. Musisz by膰 tutaj ultra precyzyjny. Idealny awatar klienta
  • Wiadomo艣膰: Przemawiaj bezpo艣rednio do nich. Opowiadanie historii o starych klientach i wyzwaniach, z jakimi musieli si臋 zmierzy膰 ludzie, z kt贸rymi pracowa艂e艣, i z czym si臋 zmierzy艂e艣
  • Media: Jakie media cyfrowe. To musi by膰 ostatni element po wszystkich powy偶szych elementach

Taktyka:

  • Jak cz臋sto (cz臋stotliwo艣膰) chcesz publikowa膰
  • Ile rzeczy

Organiczne a p艂atne

  • Organiczny marketing: to wszystko, co stworzysz samodzielnie.
  • P艂atny: wszystkie media z 鈥濺eklamami鈥. Reklamy Google, reklamy LinkedIn itp.

Marketing bezpo艣redni (direct response), marketing 艣wiadomo艣ci marki

  • Marketing bezpo艣redni: utw贸rz reklam臋 i uzyskaj natychmiastow膮 odpowied藕 potencjalnych klient贸w, adresy e-mail itp
  • Marketing 艣wiadomo艣ci marki: pomiar zaufania, autorytetu itp.

DU呕YM problemem dla wielu jest prowadzenie kampanii 艣wiadomo艣ci marki i oczekiwania aby przynosi艂y nam bezpo艣rednie rezultaty

Wyszukiwanie a budowanie 艣wiadomo艣ci zapotrzebowania

  • Najwi臋ksza r贸偶nica to 鈥瀦amiar鈥
  • Obszary tutaj to SEO i Google Ads
  • Bardziej swobodne przegl膮danie. YouTube itp. Przyci膮gnij ich uwag臋 i zachowaj j膮.

Produkty marketingowe a us艂ugi rynkowe

Marketing B2B vs B2C

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)