Key Visual co to jest i po co Twojej marce klucz do wizualnej spójności (przykłady, definicja)

Key Visual
Key Visual

Po co Key visual marce? Co to jest Key visual definicje

Definicja: Key Visual KV to powtarzające się elementy graficzne przeznaczone do celów komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa w ramach prowadzonych kampanii reklamowych. Warto zaznaczyć, że zastosowanie Key Visual to bardzo skuteczny sposób na rozbudowanie rozpoznawalności marki firmy.

Ponadto dzięki Key Visual można nawiązać długotrwałą relację z klientem. Warto dowiedzieć się więcej o tych elementach graficznych, które pomagają budować markę.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak wygląda budowanie rozpoznawalności marki

Key Visual to trafny sposób na przekazywanie, a także utrwalenie wartości przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że wyróżnienie atutów marki poprzez właściwy przekaz.

Ponadto wyeksponowanie identyfikacji wizualnej w niebanalny sposób pozwoli zbudować solidną markę, która będzie dobrze znana na rynku.

Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że w celu wprowadzenia rozpoznawalnych i jednolitych kampanii reklamowych, warto będzie wprowadzić Key Visual.

Będzie to pożądane, a nierzadko nawet konieczne. Odpowiednio stworzony Key Visual jest możliwy do zaadaptowania na różnych nośnikach.

System identyfikacji wizualnej

Key visual jak zrobić

Mowa tutaj nie tylko o opakowaniach, plakatach i ulotkach, ale także o banerach w Internecie, kartach lojalnościowych, a także materiałach marketingowych. Bardzo dużo światowych marek w swych przekazach reklamowych bardzo skutecznie posługują się Key Visual.

Jest to zdecydowanie niepowtarzalny przekaz reklamowy. Jeżeli prowadzi się firmę, warto będzie zadbać o unikalny, a także niepowtarzalny przekaz – jeśli raz się go zobaczy, to powinien zostać z odbiorcą na bardzo długi okres. Warto przekazać poprzez Key Visual właściwe emocje oraz wartości.

Dzięki temu można dotrzeć do swojej grupy docelowej w bardzo szybki sposób. Trzeba zbudować dobry wizerunek przedsiębiorstwa, który będzie ciężko pomylić z inną firmą. Celem jest wywołanie pożądanych skojarzeń u swoich klientów.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Warto zaznaczyć, że Key Visual pozwoli klientom mieć dużo pozytywnych skojarzeń, które wiążą się z marką danej firmy.

Dobrym ruchem będzie skorzystanie z wiedzy oraz doświadczenia fachowców. Celem będzie zaprezentowanie swej marki w bardzo profesjonalny sposób. Warto zaznaczyć, że komunikacja marketingowa przy zastosowaniu Key Visual jest bardzo popularna w wielu największych przedsiębiorstwach z całego globu.

Warto będzie dorównać im i zaimplementować Key Visual w swojej firmie. Jest to jeden z elementów, który pozwoli tworzyć wizerunek przedsiębiorstwa bądź marki, budowania jej świadomości, a także tożsamości.

Key visual a brand book

Trzeba też wspomnieć o tym, że profesjonalny Key Visual wyróżnia komunikację marki na danym rynku. Ponadto pozwoli przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców.

Dodatkowo jest sygnałem wysyłanym do potencjalnych klientów, że danej firmie można śmiało zaufać. Trzeba też wspomnieć o tym, że obecne wymogi biznesu, a także komunikacja będą wymagać o wiele szerszego podejścia do wizerunku danej marki.

Dodatkowo nowoczesny Key Visual nie opiera się na stworzeniu paru projektów, jednakże wymagać będzie zaprojektowania wizualnego systemu marki danej firmy. Należy pamiętać, że Key Visual to wstęp do zbudowania bardzo wiarygodnego biznesu.

Dodatkowo jest to kluczowy element w kwestii pozycjonowani marki w branży. Warto podkreślić, że Key Visual to graficzny, wizualny klucz, który powinien zapewnić marce wizualną spójność, a także sposobność zapadania marki w pamięć klientów.

Dodatkowo jest to graficzny motyw przewodni marki obrazujący jej wszystkie emocje oraz wartości, z którymi się będzie utożsamiać.

Key Visual to też przeważnie pewnie charakterystyczny motyw graficzny, który pojawia się na wszelkich możliwych materiałach.

Logo, a Key Visual – czym się różnią?

Wielu osobom wydaje się, że Key Visual to bezpośrednio część logo, jednakże pod kilkoma warunkami jest to bardzo ważny dodatek do logo.

Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że optymalnie Key Visual danej marki musi powstawać na etapie projektowania samego logo, bowiem wtedy można uzyskać pewność, iż całość będzie ze sobą doskonale pasować.

Warto pamiętać, że Key Visual nie musi wprost nawiązywać do logo. Nierzadko jest to tylko charakterystyczna kompozycja kolorów, typografii, a także kształtów. Często wiele marek może dzięki temu stworzyć bardzo abstrakcyjne elementy.

Nierzadko logo będzie sercem w praktycznie każdym brandingu, lecz odpowiednio zaprojektowany klucz wizualny sprawi, iż wszelkie materiały marki będą rozpoznawalne przez konsumentów, także w przypadku gdy nie umieścimy na nich logo, ani nawet nazwy przedsiębiorstwa.

BRANDBOOK

  • Założenia strategiczne marki.
  • Obietnica marki.
  • Wartości marki.
  • Historia marki.
  • Brand essence
  • Brand purpose
  • Wartości marki
  • Filozofia marki
  • Wytyczne do komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
  • Architektura marki.
  • Księga znaku
  • Księga identyfikacji wizualnej
  • Key visual

KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Uwzględnia wytyczne dotyczące materiałów komunikacji marki:

  • akcydensów
  • materiałów marketingowych i reklamowych
  • mediów cyfrowych oraz społecznościowych
  • prezentacji oraz ofert
  • gadżetów firmowych
  • wystawiennictwa

KSIĘGA ZNAKU

  • Wprowadzenie
  • Formy znaku
  • Konstrukcja znaku
  • Pole ochronne
  • Kolorystyka znaku
  • Warianty koloru
  • Typografia
  • Niedozwolone modyfikacje znaku
  • Minimalne wersje znaku
  • Przykłady zastosowania
  • Logo na wybranych materiałach
  • Zakończenie

KEY VISUAL

  • Wstęp
  • Typografia – stosowanie tych samych liter i o tej samej wielkości
  • Ilustracje – taka sama stylistyka i charakter
  • Zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł, emocja, kadr, barwa.
  • Układ grafiki względem tekstu
  • Konkretny element graficzny, który powtarzamy.
  • Zakończenie
System identyfikacji wizualnej
Key Visual co to jest i po co Twojej marce klucz do wizualnej spójności

KV marketing

Należy zapamiętać, że w branży reklamowej Key Visual został stworzony w celu zobrazowania przewodniej idei w kwestii akcji marketingowej. Dodatkowo agencje reklamowe w odpowiedzi na brief konsumentów będą prezentować kilka ciekawych propozycji Key Visuali.

Dzięki temu można pokazać konsumentów różne podejście dla danych kampanii marketingowych. Trzeba też powiedzieć o tym, ze w kreacji marketingowej Key Visual wzór czy motyw graficzny dla całej komunikacji prowadzonej na plakatach jest bardzo istotny. Prowadząc firmę zdecydowanie warto będzie postawić na Key Visual.

Co powinien zawierać key visual?

Key visual powinien zawierać kilka istotnych elementów, które pomagają w zapamiętaniu marki i przekazaniu ważnej informacji:

  1. Prostota i czytelność: Key visual powinien być prosty i łatwy do zrozumienia, aby szybko przyciągnąć uwagę i zostawić trwałe wrażenie.
  2. Kolor: Kolor jest ważnym elementem kreatywnym i może pomóc w budowaniu tożsamości marki.
  3. Zdjęcie lub grafika: Zdjęcie lub grafika powinny być wyraźne i atrakcyjne, a także powinny odpowiadać tematyce kampanii lub marki.
  4. Logo: Logo powinno być zawarte w key visualu, aby wzmocnić świadomość marki.
  5. Treść: Key visual powinien również zawierać krótką i zwięzłą treść, taką jak slogan reklamowy lub hasło.
  6. Kontekst: Key visual powinien być dostosowany do kontekstu, w jakim będzie wykorzystywany, takiego jak kampania reklamowa, strona internetowa czy materiały drukowane.

Ogólnie rzecz biorąc, key visual powinien być oryginalny i unikalny, a także powinien odpowiadać celom i strategii kampanii reklamowej.

Podsumowanie

Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Key Visual co to jest i po co Twojej marce klucz do wizualnej spójności?

Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest key visual?

Key visual to główny obraz lub grafika, która reprezentuje markę, produkt, usługę lub kampanię reklamową. Służy ona jako punkt wyjścia dla całego kreatywnego konceptu i jest jednym z najważniejszych elementów marketingu. Key visual jest często używany jako element dekoracyjny w kampaniach reklamowych, a także jako element projektu strony internetowej, opakowania produktu, materiałów drukowanych i wielu innych. Celem key visual jest zwrócenie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów, a także przekazanie ważnej informacji lub wartości dodanej marki.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 557

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!