Kampanie YouTube, co to jest reklama wideo online (jak skonfigurować)+[przykłady, definicja]

Kampanie YouTube

Czym są kampanie YouTube?

Serwis YouTube został założony w 2005 roku przez kilku informatyków, gdzie nic nie zwiastowało jego przyszłego sukcesu. W grupie założycieli znaleźli się Steve Chen, Jawed Karim i Chad Hurley.

Wymieniony tutaj Jawed Karim był jednocześnie pierwszą osobą, która umieściła w serwisie film. Serwis działa obecnie bezpłatnie dla użytkowników i umożliwia im dzielenie się treścią.

Najczęściej są to krótkie filmy, gdzie widzowie mogą dodawać pod nimi komentarze i oceniać je pod postacią like-ów. Warto tutaj wspomnieć, iż serwis YouTube stał się dla wielu osób możliwością zarabiania pieniędzy.

Rejestrując w serwisie konto i dodając na nim filmy, można jednocześnie dołączyć do programu reklamowego. Wyświetlane podczas oglądania filmów reklamy pozwalają zarabiać pieniądze.

Z drugiej strony, przedsiębiorca może wykupić kampanie Youtube, aby wyświetlać swoje reklamy i promować firmę.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Mając duże liczby wyświetleń dochód z działalności potrafi być zaskakujący. Z funkcjonowaniem portalu  powstał nawet zawód Youtuber, który zajmuje się tworzeniem treści i montowaniem filmów interesujących dla użytkowników. Zawód ten jest jednym z najczęściej wymienianych przez młodzież w Stanach Zjednoczonych, gdy jest pytana o plany na przyszłość.

YouTube działa obecnie w wielu językach, a jednym z nich jest język polski. Serwis zajmuje obecnie wysoką pozycję w wyszukiwarce według rankingu Alexa. Jest to globalny system, który ocenia strony internetowe przypisując im konkretną ocenę oraz wartość w wyszukiwarce.

Alexa Rank zestawia miliony stron internetowych według ich zasięgów w Internecie. Według rankingu serwis YouTube ma przypisaną drugą wartość na świecie. Jest to olbrzymie wyróżnienie dla YouTube, który posiada duże zasięgi w przestrzeni Internetu.

Aby wiedzieć jak tworzyć skuteczne kampanie YouTube, musisz poznać algorytm serwisu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak działa serwis YouTube?

YouTube działa bezpłatnie dla swoich użytkowników, którzy nie muszą się nawet rejestrować na portalu. Niezarejestrowani w serwisie użytkownicy mają możliwość oglądać wszystkie treści, które są udostępniane im przez autorów. Jeśli jednak użytkownik jest niepełnoletni, wówczas będzie miał ograniczoną możliwość oglądania filmów.

Niektóre treści będą dostępne jedynie po potwierdzenie swojego pełnoletniego wieku i zarejestrowaniu konta w serwisie. Osoby dokonujące rejestracji na portalu YouTube mogą również dodawać filmy. Dodając filmy należy jednak dostosować się do zasad, które są ustalone odgórnie przez platformę.

Polityka firmy jest restrykcyjna wobec użytkowników, którzy próbują naruszyć zasady. Każda osoba musi także zadbać o to, aby szanować prawa autorskie. Kanały YouTube muszą pilnować się, aby nie dodawać niektórych treści przeznaczonych dla dorosłych, pokazujących agresję lub będących własnością kogoś innego.

YouTube Shorts

Wartościowe i przyjazne treści dla oglądających mogą zarabiać poprzez system reklamy. Jest to system reklamy Google Ads, który umożliwia wyświetlanie reklamodawcą swoich banerów na YouTube. Reklamy wyświetlane w serwisie są najczęściej krótkimi filmami lub ankietami przeznaczonymi do wybrania danej opcji.

Jeśli chodzi o nasz główny temat, czyli kampanie YouTube to możemy teraz przejść do następnego rozdziału:

Jak umieścić reklamę na YouTube?

W 2005 roku serwis YouTube miał ograniczone możliwości, aby udostępniać na nim filmy przez użytkowników. Rozwój platformy i praca nad interfejsem sprawiło, że YouTube zaczął działać w wielu krajach na całym świecie. Serwis zgromadził tym samym ogromną publiczność, która lubi oglądać swoje ulubione kanały i udostępniane tam filmy. Z czasem serwis dał możliwość zarabiania autorom udostępnianych materiałów, którzy w zamian za wyświetlania dostawali pieniądze.

Reklama YouTube ads

Reklamodawcy chętnie korzystają obecnie z tej formy reklamy, która jest efektywna i umiejętnie trafia do konkretnego widza. Najłatwiejszym sposobem na umieszczenie płatnej reklamy w serwisie jako kampanie YouTube jest zarejestrowanie konta w Google Ads.

Reklama google ads

Po zalogowaniu w Google Ads ma się do wyboru kilka typów reklamy. Reklamodawcy mogą reklamować swoje strony internetowe lub e-sklepy w wyszukiwarce, na innych witrynach lub w serwisie YouTube. Wcześniej trzeba tylko odpowiednio skonfigurować swoją kampanię reklamową. Ważne jest dokładne określenie miejsca, gdzie chcemy zobaczyć swoją reklamę. Istnieje możliwość, aby wybrać ulubione kanały YouTube do emisji swojej reklamy. Jednocześnie można wykluczyć te kanały, gdzie nie chcemy, aby reklama była wyświetlana.

dsa google ads reklama adwords ppc

Jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli stron, którzy są tematycznie powiązani z danym kanałem i ich widownią. Warto tutaj wspomnieć o użytkownikach serwisu YouTube, którzy mogą zacząć zarabiać na interesujących materiałach. Dołączenie do programu pozwalającego zarabiać pieniądze jest niezwykle proste. Trzeba jedynie zarejestrować się na platformie i otworzyć YouTube Studio. Dodając film na platformie można w ustawieniach wybrać zakładkę – Zarabianie.

W zakładce będziemy mogli ustalić typ reklamy, który chcemy wyświetlać na swoim filmie. Większość początkujących osób nie zarabia wiele pieniędzy dodając filmy w serwisie. Mając wyświetlenia możemy jednak nawiązać również współpracę z konkretnymi markami. Często reklamując marki otrzymamy dodatkowy dochód oprócz tego, który będzie uzyskany z wyświetleń reklam podczas oglądania filmów przez użytkowników.

7p marketing mix

Ile kosztuje wykupienie reklamy na YouTube?

Wykupienie reklamy w serwisie YouTube to indywidualna kwota, którą każdy reklamodawca musi zapłacić. Rozliczenie w serwisie YouTube odbywa się za unikalne wyświetlenia, które są różne. Wiele zależy od rodzaju kanału, gdzie pojawi się nasza reklama. Najczęściej jednak koszt za jedno unikalne wyświetlenie w serwisie YouTube to wydatek w okolicy maksymalnie kilkunastu groszy. Często kwota ta jest jednak znacznie mniejsza.

Najtaniej zareklamować się można na kanałach podróżniczych lub rozrywkowych, których jest bardzo wiele w serwisie. Kanały o poważnej tematyce, które są związane z konkretną branżą mogą być droższe w zareklamowaniu. Reklama w serwisie jest jednak stosunkowo niska i z reguły opłaca się reklamodawcą.

lejek content marketingowy sales funnel

Jak zrobić kampanię na YouTube?

Aby stworzyć kampanię reklamową na YouTube, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads lub załóż nowe konto, jeśli jeszcze go nie posiadasz.
  2. Wybierz typ kampanii, który chcesz utworzyć, w tym cel kampanii, którym chcesz osiągnąć (np. zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności marki), a także jej ustawienia, takie jak budżet i harmonogram.
  3. Wybierz format reklamy, w tym format reklamy wideo, który będzie wyświetlany na YouTube.
  4. Wybierz publiczność docelową, w tym grupy wiekowe, płeć, zainteresowania i lokalizacje geograficzne. Możesz także wybrać grupy remarketingowe, aby skierować reklamy do użytkowników, którzy już mieli z Tobą interakcję.
  5. Wybierz miejsca, w których chcesz wyświetlać swoje reklamy, na przykład na konkretnych kanałach YouTube lub stronach internetowych.
  6. Utwórz reklamy wideo, które chcesz wyświetlać, zgodnie z wymaganiami Google Ads.
  7. Ustaw stawki za wyświetlenie reklamy, czyli koszt, który chcesz zapłacić za każde wyświetlenie lub za każde kliknięcie w reklamę.
  8. Przeglądaj i zatwierdź swoją kampanię, a następnie opłać ją w systemie Google Ads.

Po utworzeniu kampanii na YouTube, Google Ads udostępni Ci różne narzędzia analityczne, które pomogą Ci śledzić jej wyniki i dostosowywać ją w celu uzyskania najlepszych efektów. Należy regularnie monitorować i analizować wyniki kampanii, aby upewnić się, że osiąga ona cele i generuje odpowiednie wyniki.

Ile kosztuje promowanie filmu na YouTube?

Koszt promowania filmu na YouTube zależy od kilku czynników, w tym:

  1. Wybranej przez Ciebie strategii reklamowej i rodzaju reklamy – czy to TrueView, bumper ads, czy innego rodzaju reklama.
  2. Docelowej grupy odbiorców – wieku, płci, zainteresowań i lokalizacji geograficznej.
  3. Długości reklamy, liczby wyświetleń i kliknięć.
  4. Konkurencji w Twojej branży i oferowanych produktach lub usługach.
  5. Sezonowości, a także okazjonalnych wydarzeń, takich jak święta, które wpłyną na koszt reklamy.

Ogólnie rzecz biorąc, koszt promowania filmu na YouTube jest ustalany na podstawie aukcji, gdzie o cenę reklamy konkurują inni reklamodawcy. Możesz określić maksymalną kwotę, którą jesteś skłonny zapłacić za wyświetlenie reklamy lub za każde kliknięcie, a następnie system Google Ads dopasuje się do Twojego budżetu i wybierze najlepsze możliwe miejsca na wyświetlenie reklamy. Cena ta jest uzależniona od konkurencji na rynku reklamowym, więc może się wahać w zależności od branży i okresu.

Warto jednak pamiętać, że kampania reklamowa na YouTube powinna być traktowana jako inwestycja w długoterminową strategię marketingową. Warto dokładnie przemyśleć swoje cele i grupę docelową, aby uzyskać najlepsze wyniki z kampanii reklamowej na YouTube.

Gdzie można się wypromować?

Płatne kampanie YouTube to jeden z najszybszych sposobów dotarcia do ludzi w przestrzeni Internetu. Reklama w Internecie nieustannie się rozwija, a pominięcie e-marketingu może źle skończyć się dla rentowności danego biznesu. Marketing internetowy pozwala wypić się firmie i dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Obecnie większość sprzedaży jest prowadzona w Internecie, co znacząco ułatwia ludziom codzienne życie. Reklamując się w Internecie trzeba jednak pamiętać, że największą firmą, która wręcz dyktuje warunki jest Google. To właśnie firma Google stworzyła wyszukiwarkę, która jest największa na świecie i zdobyła gigantyczny ruch.

Firma informatyczna ze Stanów Zjednoczonych stworzyła także system reklamy kontekstowej, który nazywa się Google Ads. Reklamodawcy za pośrednictwem Google Ads mogą pojawić się na górnej liście w wyszukiwarce i na omawianym serwisie YouTube. Kampanie YouTube są niezwykle skuteczne, ale należy je wcześniej odpowiednio skonfigurować. Odpowiednio skonfigurowana kampania może przyczynić się do wielkiego sukcesu danej firmy i znacząco zwiększyć sprzedaż. Większość popularnych sklepów internetowych korzysta obecnie z tej formy reklamowania się w Internecie.

Gotowy, aby mieć perfekcyjne kampanie Youtube i reklamę wideo?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 62

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!