Zawartość strony
Kampania mailingowa to zestaw wielu wiadomości e-mail, rozbitych na pojedyncze wysyłki, które są wdrażane w określonym czasie w jednym konkretnym celu.
Te konkretne cele lub wezwania do działania (CTA) mogą obejmować: wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się na webinar lub dokonanie zakupu.
Każdy e-mail wymaga dobrze napisanego tematu, konkretnej treści i konkretnego wezwania do działania, aby osiągnąć cel kampanii. Ale o tym w dalszej części artykułu gdzie podamy wzór takie wiadomości.
Więc jak wygląda skuteczny mailing reklamowy?
Istnieje kilka obowiązkowych elementów, bez których takie mailingi nie mogą istnieć i działać skutecznie.
Pierwsze to ciekawy tytuł i tzw preheader. Decydują o naszej otwieralności, czyli czy ktoś nas zauważy lub nie. Największy wpływ na wzbudzanie ciekawości przekazu ma tytuł. Wykorzystujemy go, by przyciągnąć odbiorców i wyróżnić nas z tłumu.
Mamy dużą swobodę, jak to zrobić, ale ważny jest umiarem.
Co to znaczy? Nie używaj zbyt wielu znaków interpunkcyjnych ani tylko wielkich liter, bo to może zasugerować podniesienie głosu. Nie przesadzajmy z wyrażeniami „duża wyprzedaż” lub „dodatkowy rabat”. Z pewnością wpływają na część odbiorców, ale z drugiej strony sprawiają, że niektóre filtry antyspamowe mogą nas zaklasyfikować właśnie jako taki spam i po prostu nie możemy odróżnić się od konkurencji ecommerce.
Podobnie jak w przypadku większości treści cyfrowych, wiersz tematu powinien zapewniać równowagę między informacją a intrygą, zachęcając ludzi do klikania aby zobaczyć, co jest w środku wiadomości.
Dobra treść powinna być treścią, która jest odpowiednia zarówno dla ogólnej koncepcji Twojej kampanii e-mail marketingowej, jak i dla odbiorców jako całości. W wielu kampaniach e-mailowych coraz popularniejsze staje się wykorzystanie treści dynamicznych, aby dotrzeć do różnych segmentów ich odbiorców.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dobre kampanie mailingowe zazwyczaj zawierają jedno główne wezwanie do działania. Twoje przyciski CTA powinny być wyraźne i pogrubione, bez przytłaczania lub odrywania od samego komunikatu.
Kampanie e-mailowe są często wysyłane za pośrednictwem dostawców usług e-mail, takich jak mailerlite. Zazwyczaj powinieneś podzielić odbiorców na segmenty, aby mieć pewność, że każdy segment otrzymuje spersonalizowane treści, które odpowiadają ich konkretnym zainteresowaniom lub potrzebom.
Kampanie e-mail marketingu mogą być wysyłane jednorazowo lub mogą obejmować serię wiadomości wysyłanych w określonym przedziale czasowym. Jednak w przypadku wielu wiadomości ważne jest, aby zachować spójność z ogólną koncepcją, nawet jeśli w każdej wiadomości wezwania do działania są inne.
Bazy mailingowe dzielimy na dwa rodzaje. Twoja, zbudowana własnymi siłami od obecnych klientów po lead magnety, a drugi rodzaj to kupiona baza do cold mailingu.
Więc oficjalniej baza mailingowa to baza danych adresów email które należących do różnych użytkowników, i w przeszłości wyrazili zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.
Twoja własna baza doskonale nadaje się do utrzymywania kontaktu z osobami, które już Ciebie znają, lub skorzystały z Twojej oferty. Mało tego, doskonale sprawdza się również do lead nurturing, czyli komunikacji z potencjalnymi klientami.
Tak, ale w zależności czy podmiot który handluje takimi bazami robi to w zgodzie z RODO (ustawa dotycząca przetwarzania danych osobowych) oraz UŚUDE (ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną).
Ogólnie nigdy nie polecam tego rozwiązania bo dla mnie to czysty SPAM jeśli wysyłasz mass maile do osób które Ciebie nie znają, ale są tacy którzy to lubią.
Dodatkowo pamiętaj, że kupując gotową bazę mailingową ryzykujesz trafieniem na listy spamowe oraz obniżasz swoją reputację nadawcy wiadomości. Możesz także narazić się na konsekwencje prawne jeśli robisz to nielegalnie.
Direct mailing to jedna z form reklamy bezpośredniej. Najczęściej w ujęciu klasycznym przybiera formę listów papierowych, które dostarcza się do skrzynki pocztowej potencjalnych adresatów. Korespondencja składa się najczęściej z listów w różnej postaci, które zawierają w swej treści spersonalizowany komunikat i obrazy.
Kampania mailingowa sprawia, że komunikacja z klientami jest łatwiejsza i bardziej efektywna. Kampania e-mail to potężne narzędzie które działa pomiędzy Twoją firmą a odbiorcami. Kampania mailingowa pozwala nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także budować wizerunek marki. Poniżej wymieniliśmy niektóre cele, które możesz osiągnąć, wysyłając kampanie email marketing:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kampania mailingowa (bazy direct mail i wzór wiadomości)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |