Redcart – sklep internetowy i oprogramowanie e-commerce
18 maja, 2022
Grafika rastrowa
Jak poprawić średni czas trwania sesji na stronie?
19 maja, 2022

Kampania mailingowa (bazy direct mail i wzór wiadomości)

Webmail
Kampania mailingowa

Kampania mailingowa (inaczej email marketing)

Kampania mailingowa to zestaw wielu wiadomości e-mail, rozbitych na pojedyncze wysyłki, które są wdrażane w określonym czasie w jednym konkretnym celu.

Te konkretne cele lub wezwania do działania (CTA) mogą obejmować: wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się na webinar lub dokonanie zakupu.

Każdy e-mail wymaga dobrze napisanego tematu, konkretnej treści i konkretnego wezwania do działania, aby osiągnąć cel kampanii. Ale o tym w dalszej części artykułu gdzie podamy wzór takie wiadomości.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Mail reklamowy wzór

Więc jak wygląda skuteczny mailing reklamowy?

Istnieje kilka obowiązkowych elementów, bez których takie mailingi nie mogą istnieć i działać skutecznie.

Tytuł i preheader

Pierwsze to ciekawy tytuł i tzw preheader. Decydują o naszej otwieralności, czyli czy ktoś nas zauważy lub nie. Największy wpływ na wzbudzanie ciekawości przekazu ma tytuł. Wykorzystujemy go, by przyciągnąć odbiorców i wyróżnić nas z tłumu.

Mamy dużą swobodę, jak to zrobić, ale ważny jest umiarem.

Co to znaczy? Nie używaj zbyt wielu znaków interpunkcyjnych ani tylko wielkich liter, bo to może zasugerować podniesienie głosu. Nie przesadzajmy z wyrażeniami „duża wyprzedaż” lub „dodatkowy rabat”. Z pewnością wpływają na część odbiorców, ale z drugiej strony sprawiają, że niektóre filtry antyspamowe mogą nas zaklasyfikować właśnie jako taki spam i po prostu nie możemy odróżnić się od konkurencji ecommerce.

Podobnie jak w przypadku większości treści cyfrowych, wiersz tematu powinien zapewniać równowagę między informacją a intrygą, zachęcając ludzi do klikania aby zobaczyć, co jest w środku wiadomości.

Dobra treść powinna być treścią, która jest odpowiednia zarówno dla ogólnej koncepcji Twojej kampanii e-mail marketingowej, jak i dla odbiorców jako całości. W wielu kampaniach e-mailowych coraz popularniejsze staje się wykorzystanie treści dynamicznych, aby dotrzeć do różnych segmentów ich odbiorców.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Wezwanie do działania CTA

Dobre kampanie mailingowe zazwyczaj zawierają jedno główne wezwanie do działania. Twoje przyciski CTA powinny być wyraźne i pogrubione, bez przytłaczania lub odrywania od samego komunikatu.

Kampanie e-mailowe są często wysyłane za pośrednictwem dostawców usług e-mail, takich jak mailerlite. Zazwyczaj powinieneś podzielić odbiorców na segmenty, aby mieć pewność, że każdy segment otrzymuje spersonalizowane treści, które odpowiadają ich konkretnym zainteresowaniom lub potrzebom.

Kampanie e-mail marketingu mogą być wysyłane jednorazowo lub mogą obejmować serię wiadomości wysyłanych w określonym przedziale czasowym. Jednak w przypadku wielu wiadomości ważne jest, aby zachować spójność z ogólną koncepcją, nawet jeśli w każdej wiadomości wezwania do działania są inne.

Bazy mailingowe

Bazy mailingowe dzielimy na dwa rodzaje. Twoja, zbudowana własnymi siłami od obecnych klientów po lead magnety, a drugi rodzaj to kupiona baza do cold mailingu.

Więc oficjalniej baza mailingowa to baza danych adresów email które należących do różnych użytkowników, i w przeszłości wyrazili zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.

Twoja własna baza doskonale nadaje się do utrzymywania kontaktu z osobami, które już Ciebie znają, lub skorzystały z Twojej oferty. Mało tego, doskonale sprawdza się również do lead nurturing, czyli komunikacji z potencjalnymi klientami.

Czy kupowanie baz danych email jest legalne?

Tak, ale w zależności czy podmiot który handluje takimi bazami robi to w zgodzie z RODO (ustawa dotycząca przetwarzania danych osobowych) oraz UŚUDE (ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

Ogólnie nigdy nie polecam tego rozwiązania bo dla mnie to czysty SPAM jeśli wysyłasz mass maile do osób które Ciebie nie znają, ale są tacy którzy to lubią.

Dodatkowo pamiętaj, że kupując gotową bazę mailingową ryzykujesz trafieniem na listy spamowe oraz obniżasz swoją reputację nadawcy wiadomości. Możesz także narazić się na konsekwencje prawne jeśli robisz to nielegalnie.

Direct mail co to

Direct mailing to jedna z form reklamy bezpośredniej. Najczęściej w ujęciu klasycznym przybiera formę listów papierowych, które dostarcza się do skrzynki pocztowej potencjalnych adresatów. Korespondencja składa się najczęściej z listów w różnej postaci, które zawierają w swej treści spersonalizowany komunikat i obrazy.

Plusy kampanii mailingowych

Kampania mailingowa sprawia, że ​​komunikacja z klientami jest łatwiejsza i bardziej efektywna. Kampania e-mail to potężne narzędzie które działa pomiędzy Twoją firmą a odbiorcami. Kampania mailingowa pozwala nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także budować wizerunek marki. Poniżej wymieniliśmy niektóre cele, które możesz osiągnąć, wysyłając kampanie email marketing:

  • Kampania mailingowa pomagaj ulepszyć Twoją firmę. Poproś swoich klientów o feedback i opinie. Możesz to zrobić zaraz po zakupie lub regularnie za pomocą ankiety. Dowiesz się, co najbardziej cenią w Twoich produktach/usługach, z jakimi trudnościami się borykają i co mogliby poprawić.
  • Kampania mailingowa pomaga utrzymać zaangażowanie klientów. W obecnych czasach znacznie trudniej jest wzbudzić zainteresowanie użytkowników marką. Za pośrednictwem tego kanału możesz dzielić się ważnymi informacjami, prezentować swoją wiedzę i oferować ekskluzywne oferty, czy rabaty lojalnościowe.
  • Kampania mailingowa pozwala zbierać dane o subskrybentach. Aby zapewnić każdemu indywidualne podejście, musisz zbierać o nim informacje. Dzięki kampanii e-mailowej to zadanie jest bardzo proste. Dzięki temu możesz podzielić całą swoją listę na segmenty i wysłać odpowiednią treść do każdej grupy.
  • Kampania mailingowa pomaga pozyskiwać potencjalnych klientów. Każdy nowy lead wymaga tzw. „lead nurturing” przed dokonaniem pierwszego zakupu. Zadaniem Twoich wiadomości marketingowych jest dostarczenie im odpowiednich materiałów edukacyjnych. Każdy e-mail sprawi, że użytkownik przejdzie w dół lejka sprzedażowego. Przewiduj wszystkie możliwe problemy, z którymi może się zetknąć użytkownik, mając do czynienia z Twoją marką i wyeliminuj je.
  • Kampania mailingowa pomaga w konwersji. Dzięki wszystkim osobistym informacjom o swoich klientach możesz stworzyć wyjątkowe promocje. Obserwuj ich interakcje z Twoją marką, a poznasz jakie mają ulubione produkty i ich zwyczaje zakupowe. To wszystko pomoże Ci wysyłać spersonalizowane e-maile. W rezultacie zwiększysz wydajność i sprzedaż.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kampania mailingowa (bazy direct mail i wzór wiadomości)?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)