Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?

CRO – optymalizacja konwersji (dobre praktyki i przykłady)
1 maja, 2022
Testy AB
Jak zrobić landing page (skuteczny + konwersje)
1 maja, 2022
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje

Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?

Strony docelowe nie przypominają zwykłych stron internetowych. Ich celem jest zachęcenie odwiedzających do zrealizowania określonego celu. Cele będą się różnić w zależności od branży, produktu i etapu podróży klienta.

W przypadku strony docelowej sklepu internetowego czyli e-Commerce może to być dodanie produktu do koszyka lub zakup, podczas gdy w przypadku firmy SaaS B2B może to być zarejestrowanie się na bezpłatną wersję próbną lub obejrzenie demonstracji produktu.

Niezależnie od celu, istnieją wypróbowane i prawdziwe sposoby testowania i poprawiania współczynników konwersji w ścieżce sprzedażowej i marketingowej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest współczynnik konwersji strony docelowej?

Współczynniki konwersji strony docelowej informuje o odsetku użytkowników, którzy konwertują jako kwalifikowani potencjalni klienci, realizując cel dotyczący strony docelowej (Twojego landing page). Nie każdy odwiedzający, który trafi na stronę docelową, podejmie pożądane działanie. Wiele osób natychmiast się wróci do przeglądarki, podczas gdy inni mogą przeczytać Twoją treść, a następnie zdecydować się na opuszczenie strony lub przejście do innej strony.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Weźmy na przykład stronę docelową utworzoną dla ruchu z kampanii social media. Celem jest jak najskuteczniejsze przekonwertowanie odwiedzających na tych którzy wykonają zakup produktu lub usługi. Śledząc współczynnik konwersji strony docelowej, masz ilościowy pomiar tego, jak dobrze Twoja strona odpowiada potrzebom i zainteresowaniom odwiedzających. Dogłębna analiza ułatwia ulepszanie strony docelowej i sprawdzanie wpływu tych zmian na współczynnik konwersji.

Według WordStream średni współczynnik konwersji strony docelowej wynosi 2,35%. Konwersja najlepszych 25% stron docelowych wynosi 5,31%. Natomiast najlepsze 10% ma średnią konwersję na poziomie 11,45%.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
źródło:wordstream

Wiemy, że współczynniki konwersji strony docelowej różnią się w zależności od branży i rodzaju ruchu. Powyższa tabela przedstawia to w sposób nie budzący wątpliwości. Ale zawsze istnieje możliwość ulepszenia stron docelowych, aby uzyskać więcej konwersji.

Jak obliczyć współczynnik konwersji strony docelowej

Współczynnik konwersji strony docelowej jest ważnym, i zarazem prostym do obliczenia wskaźnikiem. Obliczanie współczynników konwersji wygląda tak:

Liczba osób, które dokonały konwersji (wykonały pożądane działanie), podzielona przez liczbę osób, które odwiedziły Twoją stronę, pomnożona przez 100.

Ta prosta matematyka określi współczynnik konwersji jako wartość procentową, co pozwoli Ci zrozumieć, które strony docelowe generują najwięcej konwersji, a które są niewypałami. Większość platform analitycznych, takich jak Google Analytics, rejestruje te dane za Ciebie. Znając wyniki, możesz zacząć optymalizować strony docelowe, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Pięć prostych sposobów na poprawę współczynników konwersji strony docelowej

Sposobem na zwiększenie współczynników konwersji dla stron docelowych i budowanie stron o wysokiej konwersji jest ich konsekwentna optymalizacja. Oto pięć prostych rzeczy, które możesz zrobić już teraz aby polepszyć swój wynik:

Jedno wezwanie do działania (CTA)

Wszystkie strony docelowe powinny mieć jeden jasny cel, np. skłonienie użytkowników do wypełnienia formularza, pobrania e-booka lub podjęcia innych działań. Wszystko na stronie — elementy wizualne, projekt lub tekst— muszą być zgodne z jednym wezwaniem do działania. Uporządkuj swoją stronę docelową tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Umieszczanie wyraźnego CTA „tam”, gdzie odwiedzający znajdują je intuicyjnie, gdy trafiają na Twoją stronę internetową jest ważnym punktem na tym etapie. Twoje szanse na zauważenie wzrostu konwersji zostaną zmaksymalizowane.

Audyt czynników konwersji

Nie poznasz najlepszego sposobu na zwiększenie konwersji, dopóki nie zrozumiesz, dlaczego użytkownicy strony internetowej dokonują konwersji lub nie. Na szczęście istnieje wiele sposobów analizowania różnych aspektów Twoich stron docelowych. Audyt zachowań użytkowników na istniejącym landingu dostarcza niezwykle cennych informacji. Mapy gorąca (heatmaps) witryn mogą zapewnić wgląd w elementy strony docelowej, które przyciągają najwięcej i najmniej uwagi. Dzięki tym spostrzeżeniom możesz naprawić i zoptymalizować każdy problematyczny element, taki jak przycisk CTA lub obraz na stronie docelowej.

Wprowadź nowe elementy strony docelowej i przetestuj

Optymalizacja stron docelowych jest procesem ciągłym, na każdym kroku można się uczyć. Najlepszą praktyką jest ciągłe ulepszanie i zastępowanie elementów na swoich stronach, a także eksperymentowanie z nowymi. Eksperymentuj z nowymi nagłówkami, tekstami, wezwaniami do działania, obrazami, kolorami i nie tylko. Testuj i zmieniaj projekt. Szukaj składników, które powodują zwiększoną konwersję odwiedzających lepiej niż te, z których obecnie korzystasz.

Zalecamy dalsze testowanie przy wszystkich elementach i dokumentowanie wszystkiego w trakcie eksperymentów.

Korzystaj z testów A/B, aby analizować zmiany w pojedynczych elementach i stosuj testy na wielu odmianach dla zupełnie nowych stron.

Popraw wizualizacje swojej strony docelowej

Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Gdy próbujesz ulepszyć swoją stronę docelową, odpowiednie wizualizacje mogą być w stanie wygenerować znacznie więcej konwersji. Przekonujące obrazy, filmy instruktażowe, a nawet animowane GIF-y to ciekawe przykłady, które powinieneś użyć. Oczywiście nie zawsze tak jest że więcej filmów, grafik czy gifów zwiększy liczbę konwersji. Także zawsze musisz testować względem własnego biznesu.

Ponadto, jeśli na Twojej stronie docelowej znajdują się filmy lub animacje, upewnij się, że nie spowalniają one czasu ładowania strony. Dłuższy czas ładowania prowadzi do większego współczynnika odrzuceń. Idealnie czas ładowania strony nie powinien przekraczać 3 sekund.

Wykorzystaj dowód społeczny

Dowód społeczny jest potężnym motywatorem w ludzkiej psychologii. Ludzie znacznie chętniej podejmą działanie, jeśli zostanie im to polecone przez innych. Historie, dowody i opinie mają ogromną moc poruszania i wpływania na decyzje. Dlatego dodanie dowodów społecznych (social proof) do stron docelowych to doskonały sposób na zwiększenie współczynników konwersji.

Może to mieć formę testymoniali, recenzji, a nawet prostej prezentacji popularności Twojej marki w mediach społecznościowych (np pozytywne komentarze, lajki, czy udostępnienia).

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Optymalizacja stron docelowych to jeden z najszybszych sposobów na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i sprzedaży. Podobnie jak w przypadku innych praktyk CRO, możesz poprawić współczynniki konwersji strony docelowej, o ile dobrze rozumiesz potrzeby grupy odbiorców.

Dzięki starannemu testowaniu i przeprowadzaniu analizy opartej na danych w połączeniu z eksperymentami z pewnością będziesz w stanie poprawić współczynniki konwersji strony docelowej.

Optymalizacja konwersji

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)