Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?

CRO – optymalizacja konwersji (dobre praktyki i przyk艂ady)
1 maja, 2022
Testy AB
Jak zrobi膰 landing page (skuteczny + konwersje)
1 maja, 2022
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje

Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?

Strony docelowe nie przypominaj膮 zwyk艂ych stron internetowych. Ich celem jest zach臋cenie odwiedzaj膮cych do zrealizowania okre艣lonego celu. Cele b臋d膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od bran偶y, produktu i etapu podr贸偶y klienta.

W przypadku strony docelowej sklepu internetowego czyli e-Commerce mo偶e to by膰 dodanie produktu do koszyka lub zakup, podczas gdy w przypadku firmy SaaS B2B mo偶e to by膰 zarejestrowanie si臋 na bezp艂atn膮 wersj臋 pr贸bn膮 lub obejrzenie demonstracji produktu.

Niezale偶nie od celu, istniej膮 wypr贸bowane i prawdziwe sposoby testowania i poprawiania wsp贸艂czynnik贸w konwersji w 艣cie偶ce sprzeda偶owej i marketingowej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej?

Wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej informuje o odsetku u偶ytkownik贸w, kt贸rzy konwertuj膮 jako kwalifikowani potencjalni klienci, realizuj膮c cel dotycz膮cy strony docelowej (Twojego landing page). Nie ka偶dy odwiedzaj膮cy, kt贸ry trafi na stron臋 docelow膮, podejmie po偶膮dane dzia艂anie. Wiele os贸b natychmiast si臋 wr贸ci do przegl膮darki, podczas gdy inni mog膮 przeczyta膰 Twoj膮 tre艣膰, a nast臋pnie zdecydowa膰 si臋 na opuszczenie strony lub przej艣cie do innej strony.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

We藕my na przyk艂ad stron臋 docelow膮 utworzon膮 dla ruchu z kampanii social media. Celem jest jak najskuteczniejsze przekonwertowanie odwiedzaj膮cych na tych kt贸rzy wykonaj膮 zakup produktu lub us艂ugi. 艢ledz膮c wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej, masz ilo艣ciowy pomiar tego, jak dobrze Twoja strona odpowiada potrzebom i zainteresowaniom odwiedzaj膮cych. Dog艂臋bna analiza u艂atwia ulepszanie strony docelowej i sprawdzanie wp艂ywu tych zmian na wsp贸艂czynnik konwersji.

Wed艂ug WordStream 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej wynosi 2,35%. Konwersja najlepszych 25% stron docelowych wynosi 5,31%. Natomiast najlepsze 10% ma 艣redni膮 konwersj臋 na poziomie 11,45%.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
藕r贸d艂o:wordstream

Wiemy, 偶e wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od bran偶y i rodzaju ruchu. Powy偶sza tabela przedstawia to w spos贸b nie budz膮cy w膮tpliwo艣ci. Ale zawsze istnieje mo偶liwo艣膰 ulepszenia stron docelowych, aby uzyska膰 wi臋cej konwersji.

Jak obliczy膰 wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej

Wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej jest wa偶nym, i zarazem prostym do obliczenia wska藕nikiem. Obliczanie wsp贸艂czynnik贸w konwersji wygl膮da tak:

Liczba os贸b, kt贸re dokona艂y konwersji (wykona艂y po偶膮dane dzia艂anie), podzielona przez liczb臋 os贸b, kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 stron臋, pomno偶ona przez 100.

Ta prosta matematyka okre艣li wsp贸艂czynnik konwersji jako warto艣膰 procentow膮, co pozwoli Ci zrozumie膰, kt贸re strony docelowe generuj膮 najwi臋cej konwersji, a kt贸re s膮 niewypa艂ami. Wi臋kszo艣膰 platform analitycznych, takich jak Google Analytics, rejestruje te dane za Ciebie. Znaj膮c wyniki, mo偶esz zacz膮膰 optymalizowa膰 strony docelowe, aby zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji.

Pi臋膰 prostych sposob贸w na popraw臋 wsp贸艂czynnik贸w konwersji strony docelowej

Sposobem na zwi臋kszenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji dla stron docelowych i budowanie stron o wysokiej konwersji jest ich konsekwentna optymalizacja. Oto pi臋膰 prostych rzeczy, kt贸re mo偶esz zrobi膰 ju偶 teraz aby polepszy膰 sw贸j wynik:

Jedno wezwanie do dzia艂ania (CTA)

Wszystkie strony docelowe powinny mie膰 jeden jasny cel, np. sk艂onienie u偶ytkownik贸w do wype艂nienia formularza, pobrania e-booka lub podj臋cia innych dzia艂a艅. Wszystko na stronie 鈥 elementy wizualne, projekt lub tekst鈥 musz膮 by膰 zgodne z jednym wezwaniem do dzia艂ania. Uporz膮dkuj swoj膮 stron臋 docelow膮 tak bardzo, jak to tylko mo偶liwe.

Umieszczanie wyra藕nego CTA 鈥瀟am鈥, gdzie odwiedzaj膮cy znajduj膮 je intuicyjnie, gdy trafiaj膮 na Twoj膮 stron臋 internetow膮 jest wa偶nym punktem na tym etapie. Twoje szanse na zauwa偶enie wzrostu konwersji zostan膮 zmaksymalizowane.

Audyt czynnik贸w konwersji

Nie poznasz najlepszego sposobu na zwi臋kszenie konwersji, dop贸ki nie zrozumiesz, dlaczego u偶ytkownicy strony internetowej dokonuj膮 konwersji lub nie. Na szcz臋艣cie istnieje wiele sposob贸w analizowania r贸偶nych aspekt贸w Twoich stron docelowych. Audyt zachowa艅 u偶ytkownik贸w na istniej膮cym landingu dostarcza niezwykle cennych informacji. Mapy gor膮ca (heatmaps) witryn mog膮 zapewni膰 wgl膮d w elementy strony docelowej, kt贸re przyci膮gaj膮 najwi臋cej i najmniej uwagi. Dzi臋ki tym spostrze偶eniom mo偶esz naprawi膰 i zoptymalizowa膰 ka偶dy problematyczny element, taki jak przycisk CTA lub obraz na stronie docelowej.

Wprowad藕 nowe elementy strony docelowej i przetestuj

Optymalizacja stron docelowych jest procesem ci膮g艂ym, na ka偶dym kroku mo偶na si臋 uczy膰. Najlepsz膮 praktyk膮 jest ci膮g艂e ulepszanie i zast臋powanie element贸w na swoich stronach, a tak偶e eksperymentowanie z nowymi. Eksperymentuj z nowymi nag艂贸wkami, tekstami, wezwaniami do dzia艂ania, obrazami, kolorami i nie tylko. Testuj i zmieniaj projekt. Szukaj sk艂adnik贸w, kt贸re powoduj膮 zwi臋kszon膮 konwersj臋 odwiedzaj膮cych lepiej ni偶 te, z kt贸rych obecnie korzystasz.

Zalecamy dalsze testowanie przy wszystkich elementach i dokumentowanie wszystkiego w trakcie eksperyment贸w.

Korzystaj z test贸w A/B, aby analizowa膰 zmiany w pojedynczych elementach i stosuj testy na wielu odmianach dla zupe艂nie nowych stron.

Popraw wizualizacje swojej strony docelowej

Obraz jest wart wi臋cej ni偶 tysi膮c s艂贸w. Gdy pr贸bujesz ulepszy膰 swoj膮 stron臋 docelow膮, odpowiednie wizualizacje mog膮 by膰 w stanie wygenerowa膰 znacznie wi臋cej konwersji. Przekonuj膮ce obrazy, filmy instrukta偶owe, a nawet animowane GIF-y to ciekawe przyk艂ady, kt贸re powiniene艣 u偶y膰. Oczywi艣cie nie zawsze tak jest 偶e wi臋cej film贸w, grafik czy gif贸w zwi臋kszy liczb臋 konwersji. Tak偶e zawsze musisz testowa膰 wzgl臋dem w艂asnego biznesu.

Ponadto, je艣li na Twojej stronie docelowej znajduj膮 si臋 filmy lub animacje, upewnij si臋, 偶e nie spowalniaj膮 one czasu 艂adowania strony. D艂u偶szy czas 艂adowania prowadzi do wi臋kszego wsp贸艂czynnika odrzuce艅. Idealnie czas 艂adowania strony nie powinien przekracza膰 3 sekund.

Wykorzystaj dow贸d spo艂eczny

Dow贸d spo艂eczny jest pot臋偶nym motywatorem w ludzkiej psychologii. Ludzie znacznie ch臋tniej podejm膮 dzia艂anie, je艣li zostanie im to polecone przez innych. Historie, dowody i opinie maj膮 ogromn膮 moc poruszania i wp艂ywania na decyzje. Dlatego dodanie dowod贸w spo艂ecznych (social proof) do stron docelowych to doskona艂y spos贸b na zwi臋kszenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji.

Mo偶e to mie膰 form臋 testymoniali, recenzji, a nawet prostej prezentacji popularno艣ci Twojej marki w mediach spo艂eczno艣ciowych (np pozytywne komentarze, lajki, czy udost臋pnienia).

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Optymalizacja stron docelowych to jeden z najszybszych sposob贸w na zwi臋kszenie liczby potencjalnych klient贸w i sprzeda偶y. Podobnie jak w przypadku innych praktyk CRO, mo偶esz poprawi膰 wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej, o ile dobrze rozumiesz potrzeby grupy odbiorc贸w.

Dzi臋ki starannemu testowaniu i przeprowadzaniu analizy opartej na danych w po艂膮czeniu z eksperymentami z pewno艣ci膮 b臋dziesz w stanie poprawi膰 wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej.

Optymalizacja konwersji

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)