Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www, w sklepie internetowym i landing page’u? (przyk艂ady, definicja)

jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje

Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?

Strony docelowe nie przypominaj膮 zwyk艂ych stron internetowych. Ich celem jest zach臋cenie odwiedzaj膮cych do zrealizowania okre艣lonego celu. Cele b臋d膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od bran偶y, produktu i etapu podr贸偶y klienta.

W przypadku strony docelowej sklepu internetowego czyli e-Commerce mo偶e to by膰 dodanie produktu do koszyka lub zakup, podczas gdy w przypadku firmy SaaS B2B mo偶e to by膰 zarejestrowanie si臋 na bezp艂atn膮 wersj臋 pr贸bn膮 lub obejrzenie demonstracji produktu.

Niezale偶nie od celu, istniej膮 wypr贸bowane i prawdziwe sposoby testowania i poprawiania wsp贸艂czynnik贸w konwersji w 艣cie偶ce sprzeda偶owej i marketingowej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej?

Wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej informuje o odsetku u偶ytkownik贸w, kt贸rzy konwertuj膮 jako kwalifikowani potencjalni klienci, realizuj膮c cel dotycz膮cy strony docelowej (Twojego landing page). Nie ka偶dy odwiedzaj膮cy, kt贸ry trafi na stron臋 docelow膮, podejmie po偶膮dane dzia艂anie. Wiele os贸b natychmiast si臋 wr贸ci do przegl膮darki, podczas gdy inni mog膮 przeczyta膰 Twoj膮 tre艣膰, a nast臋pnie zdecydowa膰 si臋 na opuszczenie strony lub przej艣cie do innej strony.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

We藕my na przyk艂ad stron臋 docelow膮 utworzon膮 dla ruchu z kampanii social media. Celem jest jak najskuteczniejsze przekonwertowanie odwiedzaj膮cych na tych kt贸rzy wykonaj膮 zakup produktu lub us艂ugi. 艢ledz膮c wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej, masz ilo艣ciowy pomiar tego, jak dobrze Twoja strona odpowiada potrzebom i zainteresowaniom odwiedzaj膮cych. Dog艂臋bna analiza u艂atwia ulepszanie strony docelowej i sprawdzanie wp艂ywu tych zmian na wsp贸艂czynnik konwersji.

Wed艂ug WordStream 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej wynosi 2,35%. Konwersja najlepszych 25% stron docelowych wynosi 5,31%. Natomiast najlepsze 10% ma 艣redni膮 konwersj臋 na poziomie 11,45%.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
藕r贸d艂o:wordstream

Wiemy, 偶e wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od bran偶y i rodzaju ruchu. Powy偶sza tabela przedstawia to w spos贸b nie budz膮cy w膮tpliwo艣ci. Ale zawsze istnieje mo偶liwo艣膰 ulepszenia stron docelowych, aby uzyska膰 wi臋cej konwersji.

Jak obliczy膰 wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej

Wsp贸艂czynnik konwersji strony docelowej jest wa偶nym, i zarazem prostym do obliczenia wska藕nikiem. Obliczanie wsp贸艂czynnik贸w konwersji wygl膮da tak:

Liczba os贸b, kt贸re dokona艂y konwersji (wykona艂y po偶膮dane dzia艂anie), podzielona przez liczb臋 os贸b, kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 stron臋, pomno偶ona przez 100.

Ta prosta matematyka okre艣li wsp贸艂czynnik konwersji jako warto艣膰 procentow膮, co pozwoli Ci zrozumie膰, kt贸re strony docelowe generuj膮 najwi臋cej konwersji, a kt贸re s膮 niewypa艂ami. Wi臋kszo艣膰 platform analitycznych, takich jak Google Analytics, rejestruje te dane za Ciebie. Znaj膮c wyniki, mo偶esz zacz膮膰 optymalizowa膰 strony docelowe, aby zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Pi臋膰 prostych sposob贸w na popraw臋 wsp贸艂czynnik贸w konwersji strony docelowej

Sposobem na zwi臋kszenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji dla stron docelowych i budowanie stron o wysokiej konwersji jest ich konsekwentna optymalizacja. Oto pi臋膰 prostych rzeczy, kt贸re mo偶esz zrobi膰 ju偶 teraz aby polepszy膰 sw贸j wynik:

Jedno wezwanie do dzia艂ania (CTA)

Wszystkie strony docelowe powinny mie膰 jeden jasny cel, np. sk艂onienie u偶ytkownik贸w do wype艂nienia formularza, pobrania e-booka lub podj臋cia innych dzia艂a艅. Wszystko na stronie 鈥 elementy wizualne, projekt lub tekst鈥 musz膮 by膰 zgodne z jednym wezwaniem do dzia艂ania. Uporz膮dkuj swoj膮 stron臋 docelow膮 tak bardzo, jak to tylko mo偶liwe.

Umieszczanie wyra藕nego CTA 鈥瀟am鈥, gdzie odwiedzaj膮cy znajduj膮 je intuicyjnie, gdy trafiaj膮 na Twoj膮 stron臋 internetow膮 jest wa偶nym punktem na tym etapie. Twoje szanse na zauwa偶enie wzrostu konwersji zostan膮 zmaksymalizowane.

Audyt czynnik贸w konwersji

Nie poznasz najlepszego sposobu na zwi臋kszenie konwersji, dop贸ki nie zrozumiesz, dlaczego u偶ytkownicy strony internetowej dokonuj膮 konwersji lub nie. Na szcz臋艣cie istnieje wiele sposob贸w analizowania r贸偶nych aspekt贸w Twoich stron docelowych. Audyt zachowa艅 u偶ytkownik贸w na istniej膮cym landingu dostarcza niezwykle cennych informacji. Mapy gor膮ca (heatmaps) witryn mog膮 zapewni膰 wgl膮d w elementy strony docelowej, kt贸re przyci膮gaj膮 najwi臋cej i najmniej uwagi. Dzi臋ki tym spostrze偶eniom mo偶esz naprawi膰 i zoptymalizowa膰 ka偶dy problematyczny element, taki jak przycisk CTA lub obraz na stronie docelowej.

Wprowad藕 nowe elementy strony docelowej i przetestuj

Optymalizacja stron docelowych jest procesem ci膮g艂ym, na ka偶dym kroku mo偶na si臋 uczy膰. Najlepsz膮 praktyk膮 jest ci膮g艂e ulepszanie i zast臋powanie element贸w na swoich stronach, a tak偶e eksperymentowanie z nowymi. Eksperymentuj z nowymi nag艂贸wkami, tekstami, wezwaniami do dzia艂ania, obrazami, kolorami i nie tylko. Testuj i zmieniaj projekt. Szukaj sk艂adnik贸w, kt贸re powoduj膮 zwi臋kszon膮 konwersj臋 odwiedzaj膮cych lepiej ni偶 te, z kt贸rych obecnie korzystasz.

Zalecamy dalsze testowanie przy wszystkich elementach i dokumentowanie wszystkiego w trakcie eksperyment贸w.

Korzystaj z test贸w A/B, aby analizowa膰 zmiany w pojedynczych elementach i stosuj testy na wielu odmianach dla zupe艂nie nowych stron.

Popraw wizualizacje swojej strony docelowej

Obraz jest wart wi臋cej ni偶 tysi膮c s艂贸w. Gdy pr贸bujesz ulepszy膰 swoj膮 stron臋 docelow膮, odpowiednie wizualizacje mog膮 by膰 w stanie wygenerowa膰 znacznie wi臋cej konwersji. Przekonuj膮ce obrazy, filmy instrukta偶owe, a nawet animowane GIF-y to ciekawe przyk艂ady, kt贸re powiniene艣 u偶y膰. Oczywi艣cie nie zawsze tak jest 偶e wi臋cej film贸w, grafik czy gif贸w zwi臋kszy liczb臋 konwersji. Tak偶e zawsze musisz testowa膰 wzgl臋dem w艂asnego biznesu.

Ponadto, je艣li na Twojej stronie docelowej znajduj膮 si臋 filmy lub animacje, upewnij si臋, 偶e nie spowalniaj膮 one czasu 艂adowania strony. D艂u偶szy czas 艂adowania prowadzi do wi臋kszego wsp贸艂czynnika odrzuce艅. Idealnie czas 艂adowania strony nie powinien przekracza膰 3 sekund.

Wykorzystaj dow贸d spo艂eczny

Dow贸d spo艂eczny jest pot臋偶nym motywatorem w ludzkiej psychologii. Ludzie znacznie ch臋tniej podejm膮 dzia艂anie, je艣li zostanie im to polecone przez innych. Historie, dowody i opinie maj膮 ogromn膮 moc poruszania i wp艂ywania na decyzje. Dlatego dodanie dowod贸w spo艂ecznych (social proof) do stron docelowych to doskona艂y spos贸b na zwi臋kszenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji.

Mo偶e to mie膰 form臋 testymoniali, recenzji, a nawet prostej prezentacji popularno艣ci Twojej marki w mediach spo艂eczno艣ciowych (np pozytywne komentarze, lajki, czy udost臋pnienia).

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie: Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie i w sklepie ecommerce?

Oto kilka sposob贸w, kt贸re mog膮 pom贸c w zwi臋kszeniu konwersji na stronie i w sklepie eCommerce:

  1. Personalizacja tre艣ci: Dostosuj tre艣ci na stronie do preferencji i zachowa艅 u偶ytkownik贸w. Mo偶esz wykorzysta膰 np. narz臋dzia rekomenduj膮ce produkty czy dostosowa膰 tre艣ci na stronie do grupy docelowej.
  2. Zoptymalizuj wygl膮d strony: Stw贸rz przejrzysty i estetyczny layout strony, z odpowiedni膮 hierarchi膮 tre艣ci i wykorzystaniem przycisk贸w CTA (Call To Action) zach臋caj膮cych do dzia艂ania.
  3. Dostosuj tre艣ci do etapu customer journey: Przygotuj tre艣ci dla r贸偶nych etap贸w customer journey (np. 艣wiadomo艣ci, rozwa偶ania i decyzji zakupowej), aby zwi臋kszy膰 szanse na konwersj臋.
  4. Usprawnienia techniczne: Zoptymalizuj szybko艣膰 艂adowania strony, dostosuj witryn臋 do urz膮dze艅 mobilnych, a tak偶e upewnij si臋, 偶e p艂atno艣ci i proces zamawiania s膮 艂atwe i intuicyjne.
  5. Testuj r贸偶ne warianty: Testuj r贸偶ne warianty stron, przycisk贸w CTA czy opis贸w produkt贸w, aby znale藕膰 najlepsze rozwi膮zania i zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 dzia艂a艅.
  6. Wykorzystaj strategi臋 retargetingu: Wykorzystaj retargeting, aby dotrze膰 do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy ju偶 odwiedzili Twoj膮 stron臋, ale nie dokonali zakupu.
  7. Popraw jako艣膰 zdj臋膰 i opis贸w produkt贸w: Wykorzystaj wysokiej jako艣ci zdj臋cia i szczeg贸艂owe opisy produkt贸w, aby zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie u偶ytkownik贸w i przekona膰 ich do zakupu.

Pami臋taj, 偶e zwi臋kszanie konwersji to proces ci膮g艂y i wymaga sta艂ego monitorowania i dostosowywania strategii.

Optymalizacja stron docelowych to jeden z najszybszych sposob贸w na zwi臋kszenie liczby potencjalnych klient贸w i sprzeda偶y. Podobnie jak w przypadku innych praktyk CRO, mo偶esz poprawi膰 wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej, o ile dobrze rozumiesz potrzeby grupy odbiorc贸w.

Dzi臋ki starannemu testowaniu i przeprowadzaniu analizy opartej na danych w po艂膮czeniu z eksperymentami z pewno艣ci膮 b臋dziesz w stanie poprawi膰 wsp贸艂czynniki konwersji strony docelowej.

Optymalizacja konwersji

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www i landing page’u?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 na stronie www, w sklepie internetowym i landing page’u? (przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej