Jak zwiększyć konwersję na stronie www, w sklepie internetowym i landing page’u? (przykłady, definicja, zwiększenie konwersji)

Jak zwiększyć konwersję na stronie www, w sklepie internetowym i landing page’u? (przykłady, definicja, zwiększenie konwersji)

jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje

Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?

Strony docelowe nie przypominają zwykłych stron internetowych. Ich celem jest zachęcenie odwiedzających do zrealizowania określonego celu. Cele będą się różnić w zależności od branży, produktu i etapu podróży klienta.

W przypadku strony docelowej sklepu internetowego czyli e-Commerce może to być dodanie produktu do koszyka lub zakup, podczas gdy w przypadku firmy SaaS B2B może to być zarejestrowanie się na bezpłatną wersję próbną lub obejrzenie demonstracji produktu.

Niezależnie od celu, istnieją wypróbowane i prawdziwe sposoby testowania i poprawiania współczynników konwersji w ścieżce sprzedażowej i marketingowej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest współczynnik konwersji strony docelowej?

Współczynniki konwersji strony docelowej informuje o odsetku użytkowników, którzy konwertują jako kwalifikowani potencjalni klienci, realizując cel dotyczący strony docelowej (Twojego landing page). Nie każdy odwiedzający, który trafi na stronę docelową, podejmie pożądane działanie. Wiele osób natychmiast się wróci do przeglądarki, podczas gdy inni mogą przeczytać Twoją treść, a następnie zdecydować się na opuszczenie strony lub przejście do innej strony.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Weźmy na przykład stronę docelową utworzoną dla ruchu z kampanii social media. Celem jest jak najskuteczniejsze przekonwertowanie odwiedzających na tych którzy wykonają zakup produktu lub usługi. Śledząc współczynnik konwersji strony docelowej, masz ilościowy pomiar tego, jak dobrze Twoja strona odpowiada potrzebom i zainteresowaniom odwiedzających. Dogłębna analiza ułatwia ulepszanie strony docelowej i sprawdzanie wpływu tych zmian na współczynnik konwersji.

Według WordStream średni współczynnik konwersji strony docelowej wynosi 2,35%. Konwersja najlepszych 25% stron docelowych wynosi 5,31%. Natomiast najlepsze 10% ma średnią konwersję na poziomie 11,45%.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
źródło:wordstream

Wiemy, że współczynniki konwersji strony docelowej różnią się w zależności od branży i rodzaju ruchu. Powyższa tabela przedstawia to w sposób nie budzący wątpliwości. Ale zawsze istnieje możliwość ulepszenia stron docelowych, aby uzyskać więcej konwersji.

SEO i reklamy są kosztowne. Bez znaczenia jak pozyskujesz ruch na swoją stronę, to zawsze jest szkoda kiedy on nie konweruje tak jakbyś chciał (zob. pozycjonowanie).

Jak obliczyć współczynnik konwersji strony docelowej

Współczynnik konwersji strony docelowej jest ważnym, i zarazem prostym do obliczenia wskaźnikiem. Obliczanie współczynników konwersji wygląda tak:

Liczba osób, które dokonały konwersji (wykonały pożądane działanie), podzielona przez liczbę osób, które odwiedziły Twoją stronę, pomnożona przez 100.

Ta prosta matematyka określi współczynnik konwersji jako wartość procentową, co pozwoli Ci zrozumieć, które strony docelowe generują najwięcej konwersji, a które są niewypałami. Większość platform analitycznych, takich jak Google Analytics, rejestruje te dane za Ciebie. Znając wyniki, możesz zacząć optymalizować strony docelowe, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Pięć prostych sposobów na poprawę współczynników konwersji strony docelowej

Sposobem na zwiększenie współczynników konwersji dla stron docelowych i budowanie stron o wysokiej konwersji jest ich konsekwentna optymalizacja. Oto pięć prostych rzeczy, które możesz zrobić już teraz aby polepszyć swój wynik:

Jedno wezwanie do działania (CTA)

Wszystkie strony docelowe powinny mieć jeden jasny cel, np. skłonienie użytkowników do wypełnienia formularza, pobrania e-booka lub podjęcia innych działań. Wszystko na stronie — elementy wizualne, projekt lub tekst— muszą być zgodne z jednym wezwaniem do działania. Uporządkuj swoją stronę docelową tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Umieszczanie wyraźnego CTA „tam”, gdzie odwiedzający znajdują je intuicyjnie, gdy trafiają na Twoją stronę internetową jest ważnym punktem na tym etapie. Twoje szanse na zauważenie wzrostu konwersji zostaną zmaksymalizowane.

Audyt czynników konwersji

Nie poznasz najlepszego sposobu na zwiększenie konwersji, dopóki nie zrozumiesz, dlaczego użytkownicy strony internetowej dokonują konwersji lub nie. Na szczęście istnieje wiele sposobów analizowania różnych aspektów Twoich stron docelowych. Audyt zachowań użytkowników na istniejącym landingu dostarcza niezwykle cennych informacji. Mapy gorąca (heatmaps) witryn mogą zapewnić wgląd w elementy strony docelowej, które przyciągają najwięcej i najmniej uwagi. Dzięki tym spostrzeżeniom możesz naprawić i zoptymalizować każdy problematyczny element, taki jak przycisk CTA lub obraz na stronie docelowej.

Wprowadź nowe elementy strony docelowej i przetestuj

Optymalizacja stron docelowych jest procesem ciągłym, na każdym kroku można się uczyć. Najlepszą praktyką jest ciągłe ulepszanie i zastępowanie elementów na swoich stronach, a także eksperymentowanie z nowymi. Eksperymentuj z nowymi nagłówkami, tekstami, wezwaniami do działania, obrazami, kolorami i nie tylko. Testuj i zmieniaj projekt. Szukaj składników, które powodują zwiększoną konwersję odwiedzających lepiej niż te, z których obecnie korzystasz.

Zalecamy dalsze testowanie przy wszystkich elementach i dokumentowanie wszystkiego w trakcie eksperymentów.

Korzystaj z testów A/B, aby analizować zmiany w pojedynczych elementach i stosuj testy na wielu odmianach dla zupełnie nowych stron.

Popraw wizualizacje swojej strony docelowej

Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Gdy próbujesz ulepszyć swoją stronę docelową, odpowiednie wizualizacje mogą być w stanie wygenerować znacznie więcej konwersji. Przekonujące obrazy, filmy instruktażowe, a nawet animowane GIF-y to ciekawe przykłady, które powinieneś użyć. Oczywiście nie zawsze tak jest że więcej filmów, grafik czy gifów zwiększy liczbę konwersji. Także zawsze musisz testować względem własnego biznesu.

Ponadto, jeśli na Twojej stronie docelowej znajdują się filmy lub animacje, upewnij się, że nie spowalniają one czasu ładowania strony. Dłuższy czas ładowania prowadzi do większego współczynnika odrzuceń. Idealnie czas ładowania strony nie powinien przekraczać 3 sekund.

Wykorzystaj dowód społeczny

Dowód społeczny jest potężnym motywatorem w ludzkiej psychologii. Ludzie znacznie chętniej podejmą działanie, jeśli zostanie im to polecone przez innych. Historie, dowody i opinie mają ogromną moc poruszania i wpływania na decyzje. Dlatego dodanie dowodów społecznych (social proof) do stron docelowych to doskonały sposób na zwiększenie współczynników konwersji.

Może to mieć formę testymoniali, recenzji, a nawet prostej prezentacji popularności Twojej marki w mediach społecznościowych (np pozytywne komentarze, lajki, czy udostępnienia).

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie: Jak zwiększyć konwersję na stronie i w sklepie ecommerce?

Oto kilka sposobów, które mogą pomóc w zwiększeniu konwersji na stronie i w sklepie eCommerce:

  1. Personalizacja treści: Dostosuj treści na stronie do preferencji i zachowań użytkowników. Możesz wykorzystać np. narzędzia rekomendujące produkty czy dostosować treści na stronie do grupy docelowej.
  2. Zoptymalizuj wygląd strony: Stwórz przejrzysty i estetyczny layout strony, z odpowiednią hierarchią treści i wykorzystaniem przycisków CTA (Call To Action) zachęcających do działania.
  3. Dostosuj treści do etapu customer journey: Przygotuj treści dla różnych etapów customer journey (np. świadomości, rozważania i decyzji zakupowej), aby zwiększyć szanse na konwersję.
  4. Usprawnienia techniczne: Zoptymalizuj szybkość ładowania strony, dostosuj witrynę do urządzeń mobilnych, a także upewnij się, że płatności i proces zamawiania są łatwe i intuicyjne.
  5. Testuj różne warianty: Testuj różne warianty stron, przycisków CTA czy opisów produktów, aby znaleźć najlepsze rozwiązania i zwiększyć efektywność działań.
  6. Wykorzystaj strategię retargetingu: Wykorzystaj retargeting, aby dotrzeć do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali zakupu.
  7. Popraw jakość zdjęć i opisów produktów: Wykorzystaj wysokiej jakości zdjęcia i szczegółowe opisy produktów, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i przekonać ich do zakupu.

Pamiętaj, że zwiększanie konwersji to proces ciągły i wymaga stałego monitorowania i dostosowywania strategii.

Optymalizacja stron docelowych to jeden z najszybszych sposobów na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i sprzedaży. Podobnie jak w przypadku innych praktyk CRO, możesz poprawić współczynniki konwersji strony docelowej, o ile dobrze rozumiesz potrzeby grupy odbiorców.

Dzięki starannemu testowaniu i przeprowadzaniu analizy opartej na danych w połączeniu z eksperymentami z pewnością będziesz w stanie poprawić współczynniki konwersji strony docelowej.

Optymalizacja konwersji

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!