Zawartość strony
Strony docelowe nie przypominają zwykłych stron internetowych. Ich celem jest zachęcenie odwiedzających do zrealizowania określonego celu. Cele będą się różnić w zależności od branży, produktu i etapu podróży klienta.
W przypadku strony docelowej sklepu internetowego czyli e-Commerce może to być dodanie produktu do koszyka lub zakup, podczas gdy w przypadku firmy SaaS B2B może to być zarejestrowanie się na bezpłatną wersję próbną lub obejrzenie demonstracji produktu.
Niezależnie od celu, istnieją wypróbowane i prawdziwe sposoby testowania i poprawiania współczynników konwersji w ścieżce sprzedażowej i marketingowej.
Współczynniki konwersji strony docelowej informuje o odsetku użytkowników, którzy konwertują jako kwalifikowani potencjalni klienci, realizując cel dotyczący strony docelowej (Twojego landing page). Nie każdy odwiedzający, który trafi na stronę docelową, podejmie pożądane działanie. Wiele osób natychmiast się wróci do przeglądarki, podczas gdy inni mogą przeczytać Twoją treść, a następnie zdecydować się na opuszczenie strony lub przejście do innej strony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Weźmy na przykład stronę docelową utworzoną dla ruchu z kampanii social media. Celem jest jak najskuteczniejsze przekonwertowanie odwiedzających na tych którzy wykonają zakup produktu lub usługi. Śledząc współczynnik konwersji strony docelowej, masz ilościowy pomiar tego, jak dobrze Twoja strona odpowiada potrzebom i zainteresowaniom odwiedzających. Dogłębna analiza ułatwia ulepszanie strony docelowej i sprawdzanie wpływu tych zmian na współczynnik konwersji.
Według WordStream średni współczynnik konwersji strony docelowej wynosi 2,35%. Konwersja najlepszych 25% stron docelowych wynosi 5,31%. Natomiast najlepsze 10% ma średnią konwersję na poziomie 11,45%.
Wiemy, że współczynniki konwersji strony docelowej różnią się w zależności od branży i rodzaju ruchu. Powyższa tabela przedstawia to w sposób nie budzący wątpliwości. Ale zawsze istnieje możliwość ulepszenia stron docelowych, aby uzyskać więcej konwersji.
Współczynnik konwersji strony docelowej jest ważnym, i zarazem prostym do obliczenia wskaźnikiem. Obliczanie współczynników konwersji wygląda tak:
Liczba osób, które dokonały konwersji (wykonały pożądane działanie), podzielona przez liczbę osób, które odwiedziły Twoją stronę, pomnożona przez 100.
Ta prosta matematyka określi współczynnik konwersji jako wartość procentową, co pozwoli Ci zrozumieć, które strony docelowe generują najwięcej konwersji, a które są niewypałami. Większość platform analitycznych, takich jak Google Analytics, rejestruje te dane za Ciebie. Znając wyniki, możesz zacząć optymalizować strony docelowe, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Sposobem na zwiększenie współczynników konwersji dla stron docelowych i budowanie stron o wysokiej konwersji jest ich konsekwentna optymalizacja. Oto pięć prostych rzeczy, które możesz zrobić już teraz aby polepszyć swój wynik:
Wszystkie strony docelowe powinny mieć jeden jasny cel, np. skłonienie użytkowników do wypełnienia formularza, pobrania e-booka lub podjęcia innych działań. Wszystko na stronie — elementy wizualne, projekt lub tekst— muszą być zgodne z jednym wezwaniem do działania. Uporządkuj swoją stronę docelową tak bardzo, jak to tylko możliwe.
Umieszczanie wyraźnego CTA „tam”, gdzie odwiedzający znajdują je intuicyjnie, gdy trafiają na Twoją stronę internetową jest ważnym punktem na tym etapie. Twoje szanse na zauważenie wzrostu konwersji zostaną zmaksymalizowane.
Nie poznasz najlepszego sposobu na zwiększenie konwersji, dopóki nie zrozumiesz, dlaczego użytkownicy strony internetowej dokonują konwersji lub nie. Na szczęście istnieje wiele sposobów analizowania różnych aspektów Twoich stron docelowych. Audyt zachowań użytkowników na istniejącym landingu dostarcza niezwykle cennych informacji. Mapy gorąca (heatmaps) witryn mogą zapewnić wgląd w elementy strony docelowej, które przyciągają najwięcej i najmniej uwagi. Dzięki tym spostrzeżeniom możesz naprawić i zoptymalizować każdy problematyczny element, taki jak przycisk CTA lub obraz na stronie docelowej.
Optymalizacja stron docelowych jest procesem ciągłym, na każdym kroku można się uczyć. Najlepszą praktyką jest ciągłe ulepszanie i zastępowanie elementów na swoich stronach, a także eksperymentowanie z nowymi. Eksperymentuj z nowymi nagłówkami, tekstami, wezwaniami do działania, obrazami, kolorami i nie tylko. Testuj i zmieniaj projekt. Szukaj składników, które powodują zwiększoną konwersję odwiedzających lepiej niż te, z których obecnie korzystasz.
Zalecamy dalsze testowanie przy wszystkich elementach i dokumentowanie wszystkiego w trakcie eksperymentów.
Korzystaj z testów A/B, aby analizować zmiany w pojedynczych elementach i stosuj testy na wielu odmianach dla zupełnie nowych stron.
Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Gdy próbujesz ulepszyć swoją stronę docelową, odpowiednie wizualizacje mogą być w stanie wygenerować znacznie więcej konwersji. Przekonujące obrazy, filmy instruktażowe, a nawet animowane GIF-y to ciekawe przykłady, które powinieneś użyć. Oczywiście nie zawsze tak jest że więcej filmów, grafik czy gifów zwiększy liczbę konwersji. Także zawsze musisz testować względem własnego biznesu.
Ponadto, jeśli na Twojej stronie docelowej znajdują się filmy lub animacje, upewnij się, że nie spowalniają one czasu ładowania strony. Dłuższy czas ładowania prowadzi do większego współczynnika odrzuceń. Idealnie czas ładowania strony nie powinien przekraczać 3 sekund.
Dowód społeczny jest potężnym motywatorem w ludzkiej psychologii. Ludzie znacznie chętniej podejmą działanie, jeśli zostanie im to polecone przez innych. Historie, dowody i opinie mają ogromną moc poruszania i wpływania na decyzje. Dlatego dodanie dowodów społecznych (social proof) do stron docelowych to doskonały sposób na zwiększenie współczynników konwersji.
Może to mieć formę testymoniali, recenzji, a nawet prostej prezentacji popularności Twojej marki w mediach społecznościowych (np pozytywne komentarze, lajki, czy udostępnienia).
Oto kilka sposobów, które mogą pomóc w zwiększeniu konwersji na stronie i w sklepie eCommerce:
Pamiętaj, że zwiększanie konwersji to proces ciągły i wymaga stałego monitorowania i dostosowywania strategii.
Optymalizacja stron docelowych to jeden z najszybszych sposobów na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i sprzedaży. Podobnie jak w przypadku innych praktyk CRO, możesz poprawić współczynniki konwersji strony docelowej, o ile dobrze rozumiesz potrzeby grupy odbiorców.
Dzięki starannemu testowaniu i przeprowadzaniu analizy opartej na danych w połączeniu z eksperymentami z pewnością będziesz w stanie poprawić współczynniki konwersji strony docelowej.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć konwersję na stronie www i landing page’u?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)