Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]

Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]

FAQ Frequently Asked Questions
Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮

Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email

Stworzenie planu, jak zbudowa膰 list臋 e-mail od zera, mo偶e wydawa膰 si臋 na pocz膮tku zniech臋caj膮ce, zw艂aszcza je艣li planujesz zrobi膰 to szybko i skutecznie. Jednak zdecydowanie warto rozpocz膮膰 prac臋 ju偶 teraz, bez odk艂adania na p贸藕niej, poniewa偶 Twoja lista e-mailowa b臋dzie Twoj膮 najwa偶niejsz膮 inwestycj膮. Szczeg贸lnie w czasach, kiedy znikaj膮 pliki cookies i remarketing jest znacznie trudniejszy.

W tym artykule/poradniku poznasz najlepsze sposoby na to jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰, aby szybko swoj膮 baz臋 do wysy艂ki wiadomo艣ci od zera. A co najlepsze, stosuj膮c te taktyki, nie tylko zdob臋dziesz nowe kontakty e-mail, ale tak偶e lojaln膮 i zaanga偶owan膮 baz臋 subskrybent贸w.

Wi臋c bez zb臋dnych ceregieli zacznijmy!

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dlaczego email marketing jest tak pot臋偶ny?

Po pierwsze:

To co na mnie zrobi艂o OGROMNE wra偶enie, ROI czyli zwrot z inwestycji w email marketing si臋ga a偶 38:1 (Badanie-Litmus).

Email marketing: kompleksowy poradnik marketingowy (newsletter i kampanie mailingowe) 3

Po drugie, najwi臋ksza liczba ludzi rano sprawdza poczt臋 email (badanie optinmonster).

email czy social media

Po trzecie, zaanga偶owanie.

reklama p艂atna czy email

Wybierz bardzo dobr膮 platform臋 e-mail marketingu

My osobi艣cie polecamy:

Pierwszym krokiem do zbudowania listy e-mailowej jest wyb贸r platformy do e-mail marketingu. Na pocz膮tku wysy艂anie podstawowych kampanii e-mailowych i zarz膮dzanie pierwszymi kontaktami mo偶esz wykonywa膰 w gmailu, ale szybko ogranicz膮 Ciebie godzinowe i dzienne limity, a wiadomo艣ci zaczn膮 wpada膰 do spamu. Najlepiej u偶yj darmowych limit贸w z np. getResponse, albo maileLite).

Wi臋c, pami臋taj. Aby jednak efektywnie zarz膮dza膰 i organizowa膰 rosn膮c膮 list臋 e-mailow膮, a tak偶e wysy艂a膰 automatyczne kampanie e-mailowe, potrzebujesz niezawodnego narz臋dzia do e-mail marketingu. Potrzebujesz wi臋c platformy, na kt贸rej mo偶esz rozwija膰 si臋 i polega膰 na jej funkcjach, aby tworzy膰 atrakcyjne e-maile.

Decyduj膮c si臋 na inwestycj臋 w solidn膮 platform臋 e-mail marketingow膮, nie tylko zaoszcz臋dzisz cenny czas podczas budowania listy e-mailowej od podstaw, ale tak偶e od samego pocz膮tku wykorzystasz pe艂ny potencja艂 e-mail marketingu.

Rejestruj膮c si臋 na darmowe konto w getResponse, albo maileLite otrzymujesz dost臋p do przetestowanych i skutecznych formularzy, aby zwi臋kszy膰 liczb臋 rejestracji e-mail, a tak偶e zaawansowanych opcji segmentacji, aby zmaksymalizowa膰 efektywno艣膰 Twoich kampanii.

Je艣li planujesz budowa膰 swoj膮 list臋 organicznie, mo偶esz poszuka膰 innych przydatnych funkcji w wybranej przez siebie platformie do e-mail marketingu. Takie funkcje obejmuj膮 kreator stron docelowych, automatyzacj臋 marketingu i wreszcie mo偶liwo艣ci testowania A/B.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Zach臋caj ludzi do rejestracji

Wybieraj膮c platform臋 do e-mail marketingu, musisz stworzy膰 spos贸b na zbierania e-maili na swojej stronie. Ale zanim to zrobisz, musisz by膰 w stanie zach臋ci膰 ludzi do rejestracji, a mianowicie poda膰 im pow贸d, dla kt贸rego zechc膮 poda膰 Ci sw贸j adres e-mail.

Oczywi艣cie ludzie nie za darmo podadz膮 ci swoje adresy e-mail. Tak wi臋c utworzenie prostego formularza rejestracji e-mail z napisem 鈥瀂apisz si臋 na nasz膮 list臋 e-mailow膮, aby otrzymywa膰 nasze najnowsze, wspania艂e tre艣ci鈥 prawdopodobnie przyniesie niskie wsp贸艂czynniki konwersji.

Jednym z najlepszych sposob贸w na przechwycenie czyjego艣 e-maila jest stworzenie wabika, m贸wimy na to lead magnet. W dos艂ownym t艂umaczeniu na j臋zyk polski „magnes na leady”, kt贸ry zach臋ci go do zarejestrowania si臋. Niekt贸re pomys艂y na taki lead magneto to:

  • Darmowy e-book
  • Bezp艂atny mini kurs lub seria e-maili
  • Lista kontrolna podsumowuj膮ca zasady i techniki z wpisu na blogu
  • Wersja PDF posta na blogu lub studium przypadku
  • 艢ci膮gawka
  • Kupony rabatowe (bardzo dobrze dzia艂a w ecommerce)
  • Rejestracja na webinar
  • Szablon lub arkusz do oblicze艅 (np oblicz swoj膮 zdolno艣膰 kredytow膮)
  • darmo trial lub demo produktu, np tak jak to robi getresponse, albo mailerlite

Wszystkie te oferty zach臋caj膮 odwiedzaj膮cych do zarejestrowania si臋 przy u偶yciu swojego adresu e-mail. W zale偶no艣ci od grupy docelowej i jej potrzeb, mo偶esz stworzy膰 lead magnety, kt贸re b臋d膮 dzia艂a膰 najlepiej ni偶 pozosta艂e.

Ale og贸lnie przekonasz si臋, 偶e po艂膮czenie tych r贸偶nych pomys艂贸w daje najlepsze rezultaty. Co wi臋cej, wraz z ewolucj膮 strategii marketingowej, aktualizacje tre艣ci (dodatkowe tre艣ci specyficzne dla konkretnego postu na blogu) zapewni膮 optymalne wyniki.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Tw贸rz wyskakuj膮ce okienka dla swojej witryny (pop up)

Wyskakuj膮ce okienka mog膮 by膰 irytuj膮ce i destrukcyjne, ale je艣li s膮 starannie wykonane i maj膮 jasny cel, mog膮 pom贸c Ci w tworzeniu listy.

Jedn膮 kluczow膮 wskaz贸wk膮, kt贸r膮 mog臋 od razu udzieli膰, jest to, 偶e podczas tworzenia wyskakuj膮cych formularzy musisz mie膰 na uwadze wra偶enia u偶ytkownika. Gwarantuje to, 偶e wyskakuj膮ce okienka nie b臋d膮 denerwowa膰, je艣li pojawiaj膮 si臋 we w艂a艣ciwym czasie.

Obecnie istniej膮 r贸偶ne sposoby wykorzystania popup贸w. Na przyk艂ad mo偶esz utworzy膰 wyskakuj膮ce okienko, kt贸re pojawi si臋, gdy u偶ytkownik sp臋dzi troch臋 czasu na stronie lub przewinie i wejdzie w interakcj臋 ze stron膮. Mo偶esz zastosowa膰 te偶 tzw. exit intent popup.

Og贸lnie rzecz bior膮c, marketerzy musz膮 sprawi膰, 偶e ich wyskakuj膮ce okienka b臋d膮 atrakcyjne dzi臋ki wysokiej jako艣ci tre艣ci i nieodpartym zach臋tom, takim jak gratisy, kody rabatowe itp. Istniej膮 r贸偶ne narz臋dzia do tworzenia popup贸w online, kt贸re mog膮 pom贸c w tworzeniu pi臋knych formularzy, kt贸re wygl膮daj膮 jak wykonane przez profesjonalist贸w!

Utw贸rz konkretne CTA dla swojej witryny, czy strony docelowej landing page

Musisz udost臋pni膰 r贸偶ne opcje, aby pom贸c sobie budowa膰 list臋 emailow膮 za po艣rednictwem tre艣ci lub og贸lnie stron internetowych.

Je艣li Twoja strategia marketingu cyfrowego obejmuje jak膮kolwiek form臋 marketingu tre艣ci, to w艂a艣nie potrzebujesz jasnego CTA.

Przede wszystkim marnotrawstwem by艂oby posiadanie wspania艂ych zasob贸w dla odbiorc贸w i nie wykorzystywanie ich do powi臋kszania listy.

Za艂贸偶my na przyk艂ad, 偶e stworzy艂e艣 przewodnik dla pocz膮tkuj膮cych na temat profesjonalnego robienia zdj臋膰. Czytaj膮 go co miesi膮c setki os贸b, wi臋c w takim przypadku zach臋canie ludzi do subskrypcji biuletynu e-mailowego jest czym艣 wi臋cej ni偶 konieczno艣ci膮. Tworz膮c wezwanie do dzia艂ania, takie jak np zapisz si臋 aby otrzyma膰 bardziej szczeg贸艂owy kurs poprzez email ca艂kowicie za darmo!

Nawet je艣li nie masz mn贸stwa zasob贸w, aby stworzy膰 wysokiej jako艣ci materia艂, o ile zapewniasz warto艣膰 (ciekawo艣膰 i merytoryk臋) swoim odbiorcom, ludzie to doceni膮.

Utw贸rz stron臋 docelow膮 o wysokim wsp贸艂czynniku konwersji

Tworz膮c swoj膮 list臋 e-mail od podstaw, dobrze jest wykorzysta膰 inne sposoby ni偶 strona g艂贸wna. W takim przypadku, tworz膮c jedn膮 lub wi臋cej stron docelowych, kt贸re s膮 bezpo艣rednio po艂膮czone z Twoimi reklamami w google, reklamami na Facebooku, youtube itp. zapewniasz sobie wi臋kszy sukces.

Za艂贸偶my, 偶e chcesz zaoferowa膰 bezp艂atn膮 wysy艂k臋, lub wyprzeda偶 przez ograniczony czas. O wiele lepiej jest kierowa膰 u偶ytkownik贸w na dedykowan膮 stron臋 docelow膮, ni偶 wysy艂a膰 ich na swoj膮 stron臋 g艂贸wn膮.

Aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 u偶ytkownika i poprowadzi膰 go do po偶膮danego dzia艂ania, firmy internetowe musz膮 stworzy膰 bezproblemow膮 obs艂ug臋. Przej艣cie od reklamy do tego, co u偶ytkownicy widz膮 w nast臋pnej kolejno艣ci, musi by膰 鈥瀊ezproblemowe鈥 i 艂atwe.

Og贸lnie rzecz bior膮c, aby stworzy膰 stron臋 docelow膮 o wysokim wsp贸艂czynniku konwersji, potrzebujesz trzech kluczowych element贸w:

  • mocny nag艂贸wek podkre艣laj膮cy korzy艣ci, jakie uzyskuj膮 u偶ytkownicy
  • kusz膮ca tre艣膰, aby przyci膮gn膮膰 ich uwag臋. Najlepiej napisana w stylu direct response
  • wizual, grafiki, czy wideo aby spot臋gowa膰 wra偶enia

Wykorzystaj swoje konta w mediach spo艂eczno艣ciowych

Media spo艂eczno艣ciowe s膮 siln膮 pomoc膮, kt贸ra mo偶e da膰 pot臋偶nego kopa w postaci super efektu podczas budowania Twojej listy e-mailowej. Je艣li Twoja firma zajmuje si臋 marketingiem w mediach spo艂eczno艣ciowych opr贸cz e-mail marketingu, to konieczne musisz wykorzysta膰 r贸wnie偶 swoje sociale.

Przede wszystkim mo偶esz umie艣ci膰 przycisk rejestracji lub formularz na Facebooku, aby zwi臋kszy膰 generowanie lead贸w. Jest to 艂atwe, a je艣li dopiero zaczynasz, mo偶e to wiele znaczy膰 na pocz膮tku biznesu.

Dodatkowo mo偶esz przeprowadzi膰 kampani臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, zach臋caj膮c膮 obserwator贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych do do艂膮czenia do newslettera. Jak wiesz, media spo艂eczno艣ciowe oferuj膮 ogromny zasi臋g i zwi臋kszon膮 widoczno艣膰, wi臋c niezale偶nie od tego, czy masz ma艂膮 firm臋, czy nie, zdecydowanie warto to zrobi膰.

Co wi臋cej, media spo艂eczno艣ciowe mog膮 by膰 wykorzystywane do pomocy w reklamie. Dobrym pomys艂em jest prowadzenie kampanii reklamowych oferuj膮cych ekskluzywne rabaty i kupony dla os贸b, kt贸re zarejestruj膮 si臋 na Twojej li艣cie.

Facebook oferuje r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 uruchamiania Lead Ads, kt贸re umo偶liwiaj膮 przesy艂anie formularzy na platformie, co minimalizuje ilo艣膰 krok贸w, kt贸re musz膮 wype艂ni膰 Twoi odbiorcy. Takie reklamy s膮 przyjazne dla urz膮dze艅 mobilnych i nie wymagaj膮 tworzenia strony docelowej, bo wszystko odbywa si臋 w ekosystemie facebooka i cz臋艣膰 danych u偶ytkownika jest ju偶 automatycznie wype艂niona.

Uruchom konkurs na zasadzie virala

Konkurs wirusowy to najcz臋艣ciej pewnego rodzaju rozdanie, kt贸re zach臋ca ludzi do dzielenia si臋 Twoim contentem w zamian za udost臋pnianie wpis贸w, czy oznaczanie w Twoich postach znajomych.

Ta opcja jest 艣wietna na pocz膮tek, poniewa偶 zach臋ca uczestnik贸w do robienia za Ciebie dzia艂a艅 marketingowych i zach臋ca ludzi do wchodzenia na Twoj膮 stron臋 i zarejestrowania si臋.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Utw贸rz program polece艅

Nic nie mo偶e mie膰 wi臋kszego wp艂ywu na szybkie powi臋kszanie listy e-mailowej ni偶 posiadanie w艂asnych klient贸w, kt贸rzy rozpowszechniaj膮 informacje o Tobie i Twojej marce.

Bezpo艣rednia rekomendacja od znajomych to pewny spos贸b na przekonanie ludzi do do艂膮czenia do Twojej listy, nie m贸wi膮c ju偶 o zaufaniu i zakupie od Ciebie.

Dlatego niezb臋dne jest stworzenie programu polece艅 dla nowych subskrybent贸w. Ludzie naturalnie chc膮 uszcz臋艣liwia膰 swoich przyjaci贸艂, wi臋c musisz da膰 im na to szans臋.

Co wi臋cej, dasz im dobry pow贸d, aby to zrobi膰. Oczywi艣cie zapewniaj膮c im dodatkowe zyski czy zach臋t臋 w postaci punkt贸w, kt贸re mog膮 wymienia膰 na nagrody. I to jest najbardziej podstawowa zasada marketingu, czyli dostarczanie wi臋kszej warto艣ci!

Rabaty, oferty specjalne, wymienialne punkty w sklepie 鈥 wszystko to dzia艂a dobrze. Sekret polega na tym, aby ludzie, kt贸rzy lubi膮 to, co robisz, byli cz臋艣ci膮 procesu i Twojego rozwoju.

Programy polecaj膮ce s膮 jednymi z najpopularniejszych narz臋dzi wykorzystywanych w eCommerce do budowania silnej i lojalnej bazy subskrybent贸w.

Na szcz臋艣cie istniej膮 r贸偶ne narz臋dzia, kt贸re sprawiaj膮, 偶e ca艂y proces jest prosty i przyjazny dla u偶ytkownika, jednocze艣nie eliminuj膮c potrzeb臋 zaawansowanej wiedzy.

Zach臋caj do rejestracji za pomoc膮 podpisu e-mail

Inn膮 praktyczn膮 taktyk膮 maj膮c膮 na celu przyspieszenie rozwoju listy e-mailowej jest umieszczenie linku do subskrypcji biuletynu w podpisie e-mail.

Wymaga minimalnego wysi艂ku, jest 艂atwe w konfiguracji i oczywi艣cie idealne, je艣li rozwijasz swoj膮 list臋 od zera.

Pomy艣l o tym w ten spos贸b. Ty i inni pracownicy firmy codziennie komunikujecie si臋 z r贸偶nymi innymi osobami za po艣rednictwem poczty elektronicznej. Umieszczaj膮c link do rejestracji w swoim podpisie e-mail, dajesz ludziom mo偶liwo艣膰 g艂臋bszego poznania Twojej firmy.

Oczywi艣cie, je艣li te interakcje s膮 udane i owocne, istnieje szansa, 偶e 鈥嬧媤ys艂ane e-maile mog膮 przyci膮gn膮膰 wi臋cej nowych subskrybent贸w.

Jak zbiera膰 adresy e-mail?

Istnieje wiele sposob贸w na zbieranie adres贸w e-mail, kt贸re mog膮 zosta膰 dodane do Twojej listy mailingowej. Oto kilka popularnych metod:

  1. Formularze subskrypcji na stronie internetowej: Umie艣膰 formularz subskrypcji na swojej stronie internetowej i zach臋膰 odwiedzaj膮cych do do艂膮czenia do Twojej listy mailingowej.
  2. Konkursy i promocje: Zorganizuj konkurs lub promocj臋, w kt贸rych uczestnicy musz膮 poda膰 sw贸j adres e-mail, aby wzi膮膰 udzia艂.
  3. Eventy: Je艣li organizujesz wydarzenia, umie艣膰 formularz subskrypcji na swoim stoisku lub popro艣 o adresy e-mail podczas rejestracji.
  4. Social media: Wykorzystaj swoje kana艂y social media, aby zach臋ci膰 ludzi do do艂膮czenia do Twojej listy mailingowej. Umie艣膰 link do formularza subskrypcji na swoim profilu i publikuj posty zach臋caj膮ce do do艂膮czenia.
  5. E-booki i whitepapery: Zaoferuj darmowe e-booki lub whitepapery, kt贸re b臋d膮 cennym 藕r贸d艂em informacji dla Twoich odbiorc贸w. Aby pobra膰 materia艂, b臋d膮 musieli poda膰 sw贸j adres e-mail.
  6. Webinary: Zorganizuj webinar i popro艣 uczestnik贸w o podanie swojego adresu e-mail podczas rejestracji.
  7. Partnerstwa biznesowe: Wsp贸艂pracuj z innymi firmami, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g Twojej listy mailingowej. Zaproponuj partnerstwo, w kt贸rym ka偶da ze stron b臋dzie mog艂a do艂膮czy膰 do swojej listy mailingowej adresy e-mail drugiej firmy.

Pami臋taj, aby zawsze dzia艂a膰 zgodnie z zasadami RODO i nie wysy艂a膰 spamu. Osoby, kt贸re do艂膮czaj膮 do Twojej listy mailingowej, musz膮 wyrazi膰 na to zgod臋 i mie膰 mo偶liwo艣膰 w ka偶dej chwili zrezygnowa膰 z subskrypcji.

Jak dzia艂a lista mailingowa?

Lista mailingowa to narz臋dzie, kt贸re umo偶liwia wysy艂anie wiadomo艣ci e-mail do grupy odbiorc贸w, kt贸rzy wyrazili zgod臋 na otrzymywanie takich wiadomo艣ci. Dzia艂anie listy mailingowej polega na zbieraniu adres贸w e-mail potencjalnych odbiorc贸w, kt贸rzy zgodzili si臋 na otrzymywanie wiadomo艣ci od konkretnej firmy, organizacji lub osoby.

Po zebraniu listy mailingowej, nadawca mo偶e przygotowa膰 i wys艂a膰 wiadomo艣ci e-mail, takie jak newslettery, oferty specjalne, powiadomienia o nowych produktach lub us艂ugach, zaproszenia na wydarzenia i wiele innych. Wysy艂anie wiadomo艣ci odbywa si臋 za pomoc膮 specjalnego oprogramowania lub narz臋dzi online, kt贸re umo偶liwiaj膮 zarz膮dzanie list膮 odbiorc贸w, projektowanie wiadomo艣ci e-mail oraz 艣ledzenie i analizowanie wynik贸w wysy艂ek.

Lista mailingowa mo偶e pom贸c w budowaniu lojalno艣ci w艣r贸d klient贸w, zwi臋kszaniu sprzeda偶y i promowaniu marki. Jednak aby lista mailingowa by艂a skuteczna, wa偶ne jest, aby odbiorcy otrzymywali interesuj膮ce i warto艣ciowe tre艣ci, kt贸re przyci膮gaj膮 ich uwag臋 i zach臋caj膮 do interakcji z nadawc膮.

Jak sprawdzi膰 na jakich listach mailingowych jestem?

Istniej膮 r贸偶ne sposoby na sprawdzenie, na jakich listach mailingowych jeste艣 zapisany. Oto kilka sposob贸w:

  1. Sprawd藕 swoj膮 skrzynk臋 odbiorcz膮: Je艣li otrzymujesz wiadomo艣ci e-mail od firm lub organizacji, w kt贸rych nie pami臋tasz, 偶e si臋 zapisywa艂e艣, mo偶esz przypuszcza膰, 偶e zosta艂e艣 dodany do ich listy mailingowej.
  2. Wykorzystaj narz臋dzia do zarz膮dzania list膮 mailingow膮: Niekt贸re narz臋dzia umo偶liwiaj膮 sprawdzenie, na jakich listach mailingowych jeste艣 zapisany. Mo偶esz spr贸bowa膰 skorzysta膰 z takich narz臋dzi, jak Unroll.me, Cleanfox lub Leave Me Alone.
  3. Skontaktuj si臋 z firm膮 lub organizacj膮: Je艣li otrzymujesz wiadomo艣ci e-mail od konkretnej firmy lub organizacji, mo偶esz skontaktowa膰 si臋 z ni膮 i zapyta膰, na jakiej li艣cie mailingowej si臋 znajdujesz i jak mo偶esz z niej zrezygnowa膰.
  4. Sprawd藕 spam: Wiadomo艣ci e-mail, kt贸re otrzymujesz, a kt贸rych nie spodziewa艂e艣 si臋, mog膮 trafia膰 do folderu spam w Twojej skrzynce odbiorczej. Sprawd藕 folder spam, aby upewni膰 si臋, 偶e nie przegapi艂e艣 偶adnych wiadomo艣ci.
  5. Sprawd藕 ustawienia prywatno艣ci: Niekt贸re strony internetowe lub aplikacje mog膮 prosi膰 Ci臋 o zgod臋 na przesy艂anie informacji marketingowych. Mo偶esz sprawdzi膰 ustawienia prywatno艣ci, aby zobaczy膰, na jakich listach mailingowych jeste艣 zapisany.

Je艣li odkryjesz, 偶e jeste艣 zapisany na listach mailingowych, z kt贸rych nie chcesz otrzymywa膰 wiadomo艣ci, mo偶esz zrezygnowa膰 z subskrypcji lub zablokowa膰 nadawc臋, aby zapobiec dalszemu otrzymywaniu wiadomo艣ci.

Jak zach臋ci膰 klienta do zapisania si臋 na newsletter?

Aby zach臋ci膰 klient贸w do zapisania si臋 na newsletter, warto zastosowa膰 kilka skutecznych technik:

  1. Okre艣l korzy艣ci dla klienta: W nag艂贸wku formularza rejestracyjnego lub na stronie, na kt贸rej klienci mog膮 zapisa膰 si臋 na newsletter, podaj konkretne korzy艣ci, jakie otrzymaj膮, np. specjalne oferty, zni偶ki, dost臋p do ekskluzywnych tre艣ci, wiedza na temat nowych produkt贸w itp.
  2. Oferuj nagrody: Wymie艅 nagrody, jakie otrzymaj膮 klienci za zapisanie si臋 na newsletter, np. darmowy e-book, kupon rabatowy, pr贸bki produkt贸w itp.
  3. U偶yj atrakcyjnego projektu graficznego: Projekt graficzny formularza rejestracyjnego i strony, na kt贸rej klienci mog膮 zapisa膰 si臋 na newsletter, powinien by膰 estetyczny i atrakcyjny wizualnie, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋.
  4. Ogranicz liczb臋 wymaganych p贸l: Im mniej p贸l, kt贸re klienci musz膮 wype艂ni膰, tym wi臋ksza szansa, 偶e si臋 zapisz膮. Wymagaj tylko najwa偶niejszych informacji, takich jak adres e-mail i imi臋.
  5. Wykorzystaj strategi臋 wyj艣cia: W przypadku, gdy klienci decyduj膮 si臋 opu艣ci膰 stron臋 bez zapisania si臋 na newsletter, wy艣wietl ostrze偶enie, kt贸re zmusi ich do ponownego przemy艣lenia swojej decyzji. Na przyk艂ad mo偶esz u偶y膰 komunikatu typu „Czy na pewno chcesz przegapi膰 ekskluzywne oferty i wiedz臋 na temat nowych produkt贸w?”.
  6. Prze艣lij przypomnienie: Je艣li klient dodaje produkty do koszyka i opuszcza sklep bez dokonania zakupu, mo偶esz wys艂a膰 przypomnienie, kt贸re przypomni mu o zapisaniu si臋 na newsletter. Mo偶esz to zrobi膰 za pomoc膮 wiadomo艣ci e-mail lub powiadomienia na stronie internetowej.
  7. Dzia艂aj na podstawie preferencji klienta: Pozw贸l klientom wybra膰, jakie rodzaje informacji chc膮 otrzymywa膰. Na przyk艂ad, je艣li Tw贸j sklep oferuje produkty dla dzieci i doros艂ych, mo偶esz da膰 klientom mo偶liwo艣膰 wyboru, czy chc膮 otrzymywa膰 informacje o produktach dla dzieci, doros艂ych lub obu grup.

Pami臋taj, aby zawsze d膮偶y膰 do uzyskania zgody klienta na otrzymywanie wiadomo艣ci e-mail i zapewni膰 im 艂atwy spos贸b wycofania si臋 z subskrypcji, je艣li zdecyduj膮, 偶e nie chc膮 ju偶 otrzymywa膰 Twoich newsletter贸w.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie: Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮

Zbudowanie listy mailingowej to wa偶ny element strategii marketingowej dla wielu firm. Oto kilka krok贸w, kt贸re pomog膮 Ci zbudowa膰 list臋 mailingow膮:

  1. Okre艣l cel: Zanim zaczniesz zbiera膰 adresy e-mail, musisz wiedzie膰, dlaczego chcesz mie膰 list臋 mailingow膮. Mo偶e to by膰 sprzeda偶 produkt贸w lub us艂ug, prowadzenie kampanii marketingowej, informowanie o nowo艣ciach w firmie itp. Okre艣l cel, aby m贸c wdro偶y膰 odpowiedni膮 strategi臋.
  2. Zaoferuj co艣 warto艣ciowego: Aby przyci膮gn膮膰 ludzi do do艂膮czenia do Twojej listy mailingowej, musisz zaoferowa膰 co艣 warto艣ciowego w zamian za ich adres e-mail. Mo偶e to by膰 darmowy e-book, kupon rabatowy, dost臋p do wy艂膮cznych tre艣ci, konkurs itp.
  3. Wybierz platform臋: Istnieje wiele platform, kt贸re umo偶liwiaj膮 tworzenie i zarz膮dzanie list膮 mailingow膮, takich jak Mailchimp, GetResponse czy Aweber. Wybierz platform臋, kt贸ra najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
  4. Umie艣膰 formularz subskrypcji na stronie internetowej: Umie艣膰 formularz subskrypcji na stronie internetowej i umo偶liw mu 艂atwe dost臋p do niego. Postaraj si臋, aby formularz by艂 atrakcyjny wizualnie i zach臋caj膮cy do wype艂nienia.
  5. Zbieraj adresy e-mail na wydarzeniach: Je艣li uczestniczysz w wydarzeniach bran偶owych, targach lub konferencjach, postaraj si臋 zbiera膰 adresy e-mail od ludzi, kt贸rzy wyra偶aj膮 zainteresowanie Twoj膮 firm膮.
  6. Wykorzystaj media spo艂eczno艣ciowe: Wykorzystaj media spo艂eczno艣ciowe, takie jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, aby zach臋ci膰 ludzi do do艂膮czenia do Twojej listy mailingowej. Umie艣膰 link do formularza subskrypcji na swoich profilach i publikuj posty zach臋caj膮ce do do艂膮czenia.
  7. Dbaj o jako艣膰: Pami臋taj, 偶e jako艣膰 Twojej listy mailingowej jest r贸wnie wa偶na, co jej wielko艣膰. Upewnij si臋, 偶e adresy e-mail s膮 prawid艂owe i aktualne, aby unikn膮膰 b艂臋d贸w i problem贸w z wysy艂k膮.

Podsumowuj膮c, zbudowanie listy mailingowej wymaga pracy i zaanga偶owania, ale mo偶e przynie艣膰 wiele korzy艣ci dla Twojej firmy. Pami臋taj, aby dzia艂a膰 zgodnie z zasadami RODO i nie wysy艂a膰 spamu.

Budowanie listy e-mailowej od podstaw nie mo偶e nast膮pi膰 z dnia na dzie艅. Jednak stosuj膮c te proste i skuteczne taktyki, o kt贸rych mowa powy偶ej, zwi臋kszasz swoje szanse na zbudowanie du偶ej liczby odbiorc贸w, co najmniej dwa razy szybciej!

Niekt贸re metody b臋d膮 dzia艂a膰 lepiej ni偶 inne. Ale w ostatecznym rozrachunku wa偶ne jest, aby je po艂膮czy膰 i uzyska膰 najlepszy mo偶liwy wynik dla Twojej firmy.

Gdy zapoznasz si臋 z technikami tworzenia listy e-mailowej, b臋dziesz chcia艂 przej艣膰 do bardziej zaawansowanych, takich jak webinaria i podcasty.

Pami臋taj! Liczy si臋 nie to, jak szybko mo偶esz zbudowa膰 swoj膮 list臋, ale jak skutecznie pozyskujesz nowe leady, aby m贸c ich zatrzyma膰 w swoim lejku marketingowym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej