Zawartość strony
Konwersje to najważniejsze zdarzenia jakie chcesz żeby wykonywali użytkownicy. Możesz ich używać zarówno aby optymalizować ścieżkę zakupową, jak i sprawdzać zadowolenie użytkowników z korzystania z Twojej witryny.
Dzisiaj pokażę Ci jak śledzić konwersje w Google Analytics 4.
Konwersje dzielimy na główne jak i mikro. Główne konwersje to może być na przykład zakup, a mikrokonwersja to zapis na listę email. Na szczęście wszystko to możemy mierzyć.
W samym GA4 masz już defaultowo zainstalowane zdarzenia, które możesz oznaczyć jako konwersje.
Dzisiaj zobaczysz jak można tworzyć konwersje w
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Opcji śledzenia konwersji jest bardzo dużo. Możesz na przykład śledzić kliknięcia przycisków, pojawienie się jakiejś wiadomości na ekranie, albo wyświetlenia strony docelowej. Pokażę Ci dzisiaj kilka opcji, ponieważ nie wszystkie wtyczki przekierowywują na stronę podziękowania.
Więc jeśli masz ustawiony GTM do wysyłania danych do GA4, musimy utworzyć tag, który będzie rejestrował zdarzenie, gdy użytkownik kliknie przycisk Prześlij.
Jeśli wcześniej konfigurowałeś zdarzenia w Menedżerze tagów Google, prawdopodobnie masz już wyzwalacz śledzący wysłanie formularza kontaktowego. Jeśli tak, wybierz go. Jeśli nie, utwórz go w następujący sposób:
W naszym przypadku do wtyczki contactform7 w wordpress kliknij prawym przyciskiem myszy na zbadaj, i masz unikalną klasę „wpcf7-form-control has-spinner wpcf7-submit”.
Więc:
Musisz znaleźć sposób na jednoznaczną identyfikację konkretnego przycisku, który chcesz śledzić. W tym przykładzie „Identyfikator kliknięcia” oznacza „przesłanie formularza”. Wprowadź wszystkie warunki, które muszą być spełnione, aby wyzwalacz zadziałał.
W tym momencie przejdż do GA4, wejdź w zakładkę konwersje i wklej nazwę utworzonego tagu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby stworzyć konwersję na kliknięcie w numer telefonu tel:
, możesz skorzystać z kodu HTML, który wygląda następująco:
<a href="tel:NUMER TELEFONU" onclick="gtag('event', 'click', {'event_category': 'konwersja', 'event_label': 'telefon'});">NUMER TELEFONU</a>
Gdzie NUMER TELEFONU
to numer telefonu, który chcesz umieścić na swojej stronie internetowej.
W powyższym kodzie onclick
wykorzystuje gtag
, aby zarejestrować zdarzenie konwersji w Google Analytics. Możesz zmodyfikować etykietę zdarzenia (event_label) i kategorię zdarzenia (event_category) na swoje potrzeby.
Gdy użytkownik kliknie na numer telefonu, otworzy się aplikacja telefonu na urządzeniu, pozwalając użytkownikowi zadzwonić na ten numer. Jednocześnie zdarzenie konwersji zostanie zarejestrowane w Google Analytics.
W GTM musisz:
W GTM:
Druga metoda to ustawiane konwersji bezpośrednio w Google Analytics bez używania GTM.
Aby ustawić konwersję po przesłaniu formularza, musimy wejść w Google Analytics:
Jak nazywać zdarzenia? Możesz to robić dowolnie, tutaj masz listę jak zaleca Google: https://support.google.com/analytics/answer/9267735?hl=pl
Jak już masz nadaną nazwę to musisz teraz spełnić warunki, aby konwersję zarejestrować.
Po wyświetleniu zdarzenia kliknij przełącznik pod „Oznacz jako konwersję”, aby dokończyć konfigurację śledzenia konwersji dla formularza kontaktowego.
Jeśli nie chcesz czekać jednego dnia, aż Twoje wydarzenie pojawi się w sekcji „Wszystkie zdarzenia” lub martwisz się, że zapomnisz zaznaczyć opcję „Oznacz konwersję”, możesz ręcznie utworzyć nową konwersję:
Nie zapomnij przetestować konfiguracji konwersji. Jeśli wypełnisz formularz kontaktowy, konwersja i zdarzenie powinny być widoczne w sekcji „Czas rzeczywisty”.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)