Zawartość strony
Jeśli trafiłeś tutaj, szukając odpowiedzi na to jak stworzyć newsletter to masz szczęście.
Chociaż projektowanie angażujących wiadomości nie jest tak trudne jak fizyka kwantowa to wielu ma z tym problem, a bez opisu kroków i wzoru do naśladowania, nauka może okazać się trudnym procesem.
Niezależnie od tego, czy masz małą, ale aktywną publiczność, czy większą liczbę subskrybentów, których chcesz ponownie aktywować, ten przewodnik zaspokoi Twoje potrzeby.
Co dzisiaj omówimy?
Będzie o tym:
Email newsletter często nazywany jako biuletyn e-mailowy to wiadomość marketingowa wysyłana do subskrybentów regularnie (raz w tygodniu, na dwa, a może raz na miesiąc), mająca na celu dostarczenie im aktualnych informacji o nowych produktach i usługach, dzielenie się wiadomościami o firmie lub ogólną edukację.
Marketing e-mailowy jest sprawdzonym kanałem napędzającym rozwój firmy i sprzedaż. Ponadto oferuje zdumiewający zwrot z inwestycji w wysokości 38-42 za każdy wydany 1 złoty, w zależności kto przeprowadzał badanie.
Przy okazji, zapisz się poniżej na nasz newsletter aby zobaczyć styl „direct response”, w którym piszemy nasze wiadomości.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Więc e-mail marketing nadal działa WSPANIAŁE.
Dosłownie kilka faktów.
Po pierwsze:
To co na mnie zrobiło OGROMNE wrażenie, ROI czyli zwrot z inwestycji w email marketing sięga aż 38:1 (Badanie-Litmus).
Po drugie, największa liczba ludzi rano sprawdza pocztę email (badanie optinmonster).
Po trzecie, zaangażowanie.
E-mail przekształca 40 razy więcej leadów w klientów niż łącznie Facebook i Twitter.
W dodatku jeśli chodzi o formy reklamowania jest najbardziej popularną formą jeśli chodzi o pozytywny odbiór:
Zobaczmy, dlaczego tak jest.
Celem biuletynu e-mail jest dostarczanie subskrybentom na Twojej liście e-mailowej aktualizacji dotyczących Twojej firmy, produktów, usług.
Co więcej, jest to okazja do zaangażowania się i nawiązania kontaktu z odbiorcami w zabawny i interesujący sposób, jednocześnie zachęcając ich do działania (dołączenia do programu lojalnościowego, zakupu itp.)
Zobacz wpis email marketing.
Znaczenie biuletynów jest tak ważne, ponieważ umożliwiają one regularny kontakt z Twoimi klientami. Przy regularnym kontakcie pojawia się większe zaufanie. Lojalni i aktywni klienci są siłą napędową świetnego biznesu.
Znaczenie newsletterów nie kończy się tylko na tym. Mogą pomóc:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W rzeczywistości newslettery e-mailowe są najskuteczniejszym narzędziem marketingu cyfrowego w rękach marketerów.
Dzięki odpowiedniej segmentacji bazy klientów i personalizacji w kampaniach marketerzy dostarczają unikalne i ukierunkowane wiadomości, które są w stanie osiągnąć wysokie współczynniki klikalności, które przekładają się na lepsze konwersje.
Chyba już rozumiesz znaczenie i skuteczność newsletterów?
Więc do sedna!
Poniżej jak możesz stworzyć własny biuletyn dla swojej firmy!
Aby tworzyć skuteczne kampanie newsletterowe, potrzebujesz dostawcy usług e-mail (z ang email service provider -esp). Chociaż technicznie można używać klientów poczty e-mail, takich jak Outlook, czy Gmail, nie jest to idealne rozwiązanie do wysyłania zbiorczych wiadomości e-mail ze względu na problemy z dostarczalnością.
Wskazane jest korzystanie z platformy e-mail marketingu, takich jak getResponse, albo maileLite, które umożliwiają bezproblemowe wysyłanie newsletterów do dużej grupy osób, a co najważniejsze pozwala mierzyć ważne statystyki, takie jak współczynniki otwarć i kliknięć.
Poniżej znajdziesz lista ważnych etapów, które powinieneś wykonać, aby stworzyć profesjonalny biuletyn dla swojej firmy.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby stworzyć dobry newsletter, jest zalogowanie się do swojego klienta poczty e-mail, lub tak jak polecaliśmy wcześniej lepszym wyborem jest program do wysyłki np getResponse, albo maileLite. Następnie musisz otworzyć edytor e-maili, aby rozpocząć tworzenie biuletynu.
Gdy to zrobisz, będziesz mieć dwie różne opcje wymienione wyzej programy je posiadają i mają ciekawe szablony):
W naszym przypadku wybieramy gotowy szablon, ponieważ pozwoli to zarówno zaoszczędzić czas, jak i skupić się na stworzeniu idealnego projektu newslettera.
Jeśli chcesz sprawdzić intuicyjny edytor w stylu drag and drop (przeciągania i upuszczania), możesz to zrobić, rejestrując darmowe konto tutaj: getResponse, albo maileLite
Po wybraniu usługi dostawcy e-mail marketingu, której będziesz używać do tworzenia pierwszego biuletynu, musisz znaleźć szablon wiadomości e-mail, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Miej też w głowie ogólny pomysł, jak chciałbyś, aby wyglądał Twój newsletter.
Na szczęście większość dostępnych rozwiązań oferuje różne szablony newslettera, które można wykorzystać jako punkt startowy. Nawet jeśli jesteś początkującym użytkownikiem bez umiejętności projektowania, te gotowe szablony te sprawią że nie będziesz musiał poświęcać Ci wielu godzin pracy na ich projektowanie. Przejrzyj więc i dokonaj wyboru.
Upewnij się, że Twój wybór jest oparty na potrzebach odbiorców.
Teraz nadszedł czas, aby zacząć dostosowywać swój szablon.
Teraz możesz wykazać się kreatywnością. Jeśli wybrana platforma zawiera narzędzie drag and drop (do przeciągania i upuszczania), proces jest prosty, ponieważ po prostu przeciągasz i upuszczasz elementy, które chcesz na dane miejsce.
Po pierwsze, aby Twój adres e-mail był rozpoznawalny, dodaj nazwę marki i logo u góry. Twój newsletter e-mailowy musi być dostosowany do tożsamości Twojej marki. Ponadto Twoi subskrybenci od razu będą wiedzieć, że e-mail pochodzi od Ciebie. Zmień kolory z szablonu, aby pasowały do kolorów Twojej marki.
Kolejnym krokiem jest dodanie treści do szablonu. Najważniejszy komunikat powinien być na pierwszym miejscu, czyli m.in. elementy projektu i teksty, które przyciągną czytelnika i przykują jego uwagę.
Ogólną zasadą jest, aby tekst był krótki, zabawny i wciągający, aby zachęcić do kliknięcia do naszej witryny.
Sprawdzaj tekst dwa razy, aby uniknąć literówek, ponieważ błędów nie można naprawić po wysłaniu wiadomości e-mail!
Następnie dodaj przyciągające wzrok obrazy, które będą towarzyszyć Twojemu tekstowi wiadomości e-mail.
Teraz stwórz swoje wezwanie do działania (CTA). To bardzo ważny krok. Jeśli będzie nie odpowiedni to ludzie nie będą klikali.
Czyli jak to zrobić?
Wybierz kolor, który się wyróżnia i użyj słów które powodują wykonanie przekliku do witryny, czyli zachęcają czytelników do wykonania określonej czynności.
Następnie upewnij się, że wezwanie do działania znajduje się w górnej części ekranu, aby Twoi subskrybenci nie musieli przewijać, aby je zobaczyć.
Na koniec ułatw ludziom rezygnację z subskrypcji, umieszczając na końcu przycisk anulowania subskrypcji. W ten sposób nie tylko będziesz zgodny z zasadami RODO/GDPR, ale także będziesz mieć lepszy wskaźnik dostarczalności email, ponieważ jeśli ktoś nie może się wypisać to najczęściej oznacza Ciebie jako SPAM.
Personalizacja jest absolutną koniecznością zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Klienci muszą mieć poczucie, że e-mail został stworzony dla nich osobiście, aby zaspokoić ich potrzeby.
Zacznij od imienia odbiorcy, które jest dość proste i łatwe do ustawienia. Po prostu znajdź tag personalizacyjny w swoim programie „imię odbiorcy” i dodaj go.
Dobrym pomysłem jest również poeksperymentowanie z dynamiczną zawartością. Treść dynamiczna to treść, która pojawia się w oparciu o ustawione przez Ciebie parametry (pola niestandardowe).
Tekst alternatywny to krótki opis, który pojawia się, gdy obraz nie jest załadowany.
Ważne jest, aby dołączyć tekst alternatywny, aby subskrybenci zrozumieli, na co patrzą, ponieważ niektórzy dostawcy poczty e-mail nie zawsze poprawnie ładują obrazy. Jeśli np. Twoje CTA jest obrazem to Twoje współczynniki konwersji spadną bez tekstu alternatywnego, ponieważ użytkownicy nie zobaczą „w co kliknąć”.
Co więcej, istnieje szansa, że klienci poczty e-mail nie będą wyświetlać HTML zgodnie z Twoim projektem. Dlatego e-maile muszą dobrze wyglądać w postaci zwykłego tekstu. Twoje linki muszą być łatwe do kliknięcia i musi być jasne, o czym jest e-mail bez zdjęć.
To równie ważny krok w procesie tworzenia newslettera co wszystkie poprzednie. Najpierw musisz stworzyć przyciągający uwagę temat wiadomości e-mail. Ogólnie rzecz biorąc, staraj się być zwięzły i natychmiast przedstaw swoją propozycję wartości.
Następnie tekst podglądu: to krótki tekst pojawiający się zaraz po wierszu tematu. Aby to osiągnąć, wyjaśnij korzyści płynące z kliknięcia e-maila lub spróbuj wywołać u potencjalnego czytelnika strach przed pominięciem (FOMO). W każdym razie bądź zwięzły, ponieważ urządzenia mobilne mogą nie wyświetlać całego tekstu.
Najlepiej, aby zawsze przeprowadzać testy A/B, aby mieć pewność, że masz wysokie otwarcia i kliknięcia.
Na koniec wpisz adres nadawcy. Wskazane jest, aby używać rozpoznawalnej nazwy nadawcy, aby Twoi subskrybenci nie byli zdezorientowani. Jeśli używasz imienia i nazwiska, wiedz, że ma to pozytywny wpływ na otwieranie wiadomości e-mail w porównaniu do nazwy firmy.
Twoja kampania newslettera jest prawie gotowa. Zanim jednak klikniesz wyślij, warto przeprowadzić test antyspamowy i dostarczalności.
Test antyspam sprawdza, jak wypada Twoja poczta e-mail w porównaniu z popularnymi filtrami spamu, aby Twoje wysiłki nie poszły na marne. Test dostarczalności pozwala sprawdzić, jak wyświetla się Twoja kampania, zanim dotrze do skrzynki odbiorczej Twoich odbiorców.
Istnieje wiele narzędzi tego typu. Po prostu jak już przeczytasz ten tekst do końca to wpisz w google „sender score email” lub podobne hasło.
Po kilku wysyłkach będziesz mieć wystarczającą ilość danych o skuteczności swoich kampaniach marketingowych.
Sprawdź, czy osiągasz swoje cele, a następnie zobacz, jak poradziły sobie poszczególne części Twojej kampanii. Który wiersz tematu uzyskał najwięcej kliknięć, jaka treść miała więcej kliknięć, jaki CTA działa najlepiej?
Te dane będą Twoim przewodnikiem w następnej kampanii newsletterowe. Optymalizacja kampanii wymaga dużo czasu i wysiłku, ale im więcej danych o odbiorcach zbierzesz i im więcej doświadczenia zdobędziesz, tym łatwiej.
Możesz wykorzystać getResponse, albo maileLite. Są to proste programy, które oferują ładne graficznie szablony newslettera. W dodatku mają też darmowe limity, więc po zalogowaniu się z powyższych linków możesz wysyłać sporo bez opłat!
To proste.
Oto kilka kroków, jak stworzyć newsletter:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak stworzyć newsletter – poradnik 10 kroków?
Napisz w komentarzu.
Newsletter to regularnie wysyłany e-mail zawierający informacje na temat danej firmy, jej produktów, usług, wydarzeń czy ciekawostek z branży. Ma na celu utrzymywanie kontaktu z klientami, budowanie relacji oraz informowanie ich o nowościach i promocjach. Newslettery mogą być wysyłane do osób, które zarejestrowały się na liście subskrybentów, wyrażając zgodę na otrzymywanie informacji od danej firmy. W treści newslettera mogą znajdować się m.in. linki do najnowszych artykułów, poradników, wywiadów, informacje o wyprzedażach, nowych produktach czy zaproszenia na wydarzenia.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)