Jak stworzy膰 newsletter – poradnik 10 krok贸w

Google Analytics 4 -przewodnik jak wdro偶y膰 GA4
19 maja, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
Kampania DSA w Google Ads (jak stworzy膰 + cennik)
20 maja, 2022
seo google news
jak stworzy膰 newsletter

Jak stworzy膰 newsletter – checklista

Je艣li trafi艂e艣 tutaj, szukaj膮c odpowiedzi na to jak stworzy膰 newsletter to masz szcz臋艣cie.

Chocia偶 projektowanie anga偶uj膮cych wiadomo艣ci nie jest tak trudne jak fizyka kwantowa to wielu ma z tym problem, a bez opisu krok贸w i wzoru do na艣ladowania, nauka mo偶e okaza膰 si臋 trudnym procesem.

Niezale偶nie od tego, czy masz ma艂膮, ale aktywn膮 publiczno艣膰, czy wi臋ksz膮 liczb臋 subskrybent贸w, kt贸rych chcesz ponownie aktywowa膰, ten przewodnik zaspokoi Twoje potrzeby.

Co dzisiaj om贸wimy?

B臋dzie o tym:

  • jak zaprojektowa膰 newsletter
  • rozwi膮zania do tworzenia i wysy艂ania newslettera
  • przydatne przyk艂ady i szablony, z kt贸rych mo偶esz skorzysta膰
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest email newsletter?

Email newsletter cz臋sto nazywany jako biuletyn e-mailowy to wiadomo艣膰 marketingowa wysy艂ana do subskrybent贸w regularnie (raz w tygodniu, na dwa, a mo偶e raz na miesi膮c), maj膮ca na celu dostarczenie im aktualnych informacji o nowych produktach i us艂ugach, dzielenie si臋 wiadomo艣ciami o firmie lub og贸ln膮 edukacj臋.

Marketing e-mailowy jest sprawdzonym kana艂em nap臋dzaj膮cym rozw贸j firmy i sprzeda偶. Ponadto oferuje zdumiewaj膮cy zwrot z inwestycji w wysoko艣ci 38-42 za ka偶dy wydany 1 z艂oty, w zale偶no艣ci kto przeprowadza艂 badanie.

Przy okazji, zapisz si臋 poni偶ej na nasz newsletter aby zobaczy膰 styl „direct response”, w kt贸rym piszemy nasze wiadomo艣ci.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wi臋c e-mail marketing nadal dzia艂a WSPANIA艁E.

Dos艂ownie kilka fakt贸w.

Po pierwsze:

To co na mnie zrobi艂o OGROMNE wra偶enie, ROI czyli zwrot z inwestycji w email marketing si臋ga a偶 38:1 (Badanie-Litmus).

Email marketing: kompleksowy poradnik marketingowy (newsletter i kampanie mailingowe) 3

Po drugie, najwi臋ksza liczba ludzi rano sprawdza poczt臋 email (badanie optinmonster).

email czy social media

Po trzecie, zaanga偶owanie.

reklama p艂atna czy email

E-mail przekszta艂ca 40 razy wi臋cej lead贸w w klient贸w ni偶 艂膮cznie Facebook i Twitter.

Jak stworzy膰 newsletter - poradnik 10 krok贸w 1

W dodatku je艣li chodzi o formy reklamowania jest najbardziej popularn膮 form膮 je艣li chodzi o pozytywny odbi贸r:

e-mail marketing i seo, statystyki otwar膰

Zobaczmy, dlaczego tak jest.

Jaki jest cel newslettera?

Celem biuletynu e-mail jest dostarczanie subskrybentom na Twojej li艣cie e-mailowej aktualizacji dotycz膮cych Twojej firmy, produkt贸w, us艂ug.

Co wi臋cej, jest to okazja do zaanga偶owania si臋 i nawi膮zania kontaktu z odbiorcami w zabawny i interesuj膮cy spos贸b, jednocze艣nie zach臋caj膮c ich do dzia艂ania (do艂膮czenia do programu lojalno艣ciowego, zakupu itp.)

Zobacz wpis email marketing.

Dlaczego newslettery s膮 wa偶ne?

Znaczenie biuletyn贸w jest tak wa偶ne, poniewa偶 umo偶liwiaj膮 one regularny kontakt z Twoimi klientami. Przy regularnym kontakcie pojawia si臋 wi臋ksze zaufanie. Lojalni i aktywni klienci s膮 si艂膮 nap臋dow膮 艣wietnego biznesu.

Znaczenie newsletter贸w nie ko艅czy si臋 tylko na tym. Mog膮 pom贸c:

  • generowa膰 wi臋cej lead贸w
  • budowa膰 艣wiadomo艣膰 marki
  • 艣ledzi膰 prospekt贸w i mierzy膰 ich poziom zainteresowania
  • edukowa膰 subskrybent贸w (lead nurturing)

Czy biuletyny s膮 skuteczne?

W rzeczywisto艣ci newslettery e-mailowe s膮 najskuteczniejszym narz臋dziem marketingu cyfrowego w r臋kach marketer贸w.

Dzi臋ki odpowiedniej segmentacji bazy klient贸w i personalizacji w kampaniach marketerzy dostarczaj膮 unikalne i ukierunkowane wiadomo艣ci, kt贸re s膮 w stanie osi膮gn膮膰 wysokie wsp贸艂czynniki klikalno艣ci, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 na lepsze konwersje.

Chyba ju偶 rozumiesz znaczenie i skuteczno艣膰 newsletter贸w?

Wi臋c do sedna!

Poni偶ej jak mo偶esz stworzy膰 w艂asny biuletyn dla swojej firmy!

Jak zrobi膰 newsletter lista najwa偶niejszych krok贸w

Aby tworzy膰 skuteczne kampanie newsletterowe, potrzebujesz dostawcy us艂ug e-mail (z ang email service provider -esp). Chocia偶 technicznie mo偶na u偶ywa膰 klient贸w poczty e-mail, takich jak Outlook, czy Gmail, nie jest to idealne rozwi膮zanie do wysy艂ania zbiorczych wiadomo艣ci e-mail ze wzgl臋du na problemy z dostarczalno艣ci膮.

Wskazane jest korzystanie z platformy e-mail marketingu, takich jak getResponse, albo maileLite, kt贸re umo偶liwiaj膮 bezproblemowe wysy艂anie newsletter贸w do du偶ej grupy os贸b, a co najwa偶niejsze pozwala mierzy膰 wa偶ne statystyki, takie jak wsp贸艂czynniki otwar膰 i klikni臋膰.

Poni偶ej znajdziesz lista wa偶nych etap贸w, kt贸re powiniene艣 wykona膰, aby stworzy膰 profesjonalny biuletyn dla swojej firmy.

I: Zaloguj si臋 do oprogramowania

Pierwsz膮 rzecz膮, kt贸r膮 musisz zrobi膰, aby stworzy膰 dobry newsletter, jest zalogowanie si臋 do swojego klienta poczty e-mail, lub tak jak polecali艣my wcze艣niej lepszym wyborem jest program do wysy艂ki np getResponse, albo maileLite. Nast臋pnie musisz otworzy膰 edytor e-maili, aby rozpocz膮膰 tworzenie biuletynu.

Gdy to zrobisz, b臋dziesz mie膰 dwie r贸偶ne opcje wymienione wyzej programy je posiadaj膮 i maj膮 ciekawe szablony):

  • utw贸rz newsletter e-mail od podstaw lub
  • wybierz jeden z dost臋pnych szablon贸w wiadomo艣ci e-mail.

W naszym przypadku wybieramy gotowy szablon, poniewa偶 pozwoli to zar贸wno zaoszcz臋dzi膰 czas, jak i skupi膰 si臋 na stworzeniu idealnego projektu newslettera.

Je艣li chcesz sprawdzi膰 intuicyjny edytor w stylu drag and drop (przeci膮gania i upuszczania), mo偶esz to zrobi膰, rejestruj膮c darmowe konto tutaj: getResponse, albo maileLite

II: Wybierz szablon newslettera

Po wybraniu us艂ugi dostawcy e-mail marketingu, kt贸rej b臋dziesz u偶ywa膰 do tworzenia pierwszego biuletynu, musisz znale藕膰 szablon wiadomo艣ci e-mail, kt贸ry najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Miej te偶 w g艂owie og贸lny pomys艂, jak chcia艂by艣, aby wygl膮da艂 Tw贸j newsletter.

Na szcz臋艣cie wi臋kszo艣膰 dost臋pnych rozwi膮za艅 oferuje r贸偶ne szablony newslettera, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 jako punkt startowy. Nawet je艣li jeste艣 pocz膮tkuj膮cym u偶ytkownikiem bez umiej臋tno艣ci projektowania, te gotowe szablony te sprawi膮 偶e nie b臋dziesz musia艂 po艣wi臋ca膰 Ci wielu godzin pracy na ich projektowanie. Przejrzyj wi臋c i dokonaj wyboru.

Upewnij si臋, 偶e Tw贸j wyb贸r jest oparty na potrzebach odbiorc贸w.

Teraz nadszed艂 czas, aby zacz膮膰 dostosowywa膰 sw贸j szablon.

III: Dostosuj sw贸j szablon biuletynu (branding, tekst, wezwanie do dzia艂ania CTA)

Teraz mo偶esz wykaza膰 si臋 kreatywno艣ci膮. Je艣li wybrana platforma zawiera narz臋dzie drag and drop (do przeci膮gania i upuszczania), proces jest prosty, poniewa偶 po prostu przeci膮gasz i upuszczasz elementy, kt贸re chcesz na dane miejsce.

Po pierwsze, aby Tw贸j adres e-mail by艂 rozpoznawalny, dodaj nazw臋 marki i logo u g贸ry. Tw贸j newsletter e-mailowy musi by膰 dostosowany do to偶samo艣ci Twojej marki. Ponadto Twoi subskrybenci od razu b臋d膮 wiedzie膰, 偶e e-mail pochodzi od Ciebie. Zmie艅 kolory z szablonu, aby pasowa艂y do 鈥嬧媖olor贸w Twojej marki.

Kolejnym krokiem jest dodanie tre艣ci do szablonu. Najwa偶niejszy komunikat powinien by膰 na pierwszym miejscu, czyli m.in. elementy projektu i teksty, kt贸re przyci膮gn膮 czytelnika i przykuj膮 jego uwag臋.

Og贸ln膮 zasad膮 jest, aby tekst by艂 kr贸tki, zabawny i wci膮gaj膮cy, aby zach臋ci膰 do klikni臋cia do naszej witryny.

Sprawdzaj tekst dwa razy, aby unikn膮膰 liter贸wek, poniewa偶 b艂臋d贸w nie mo偶na naprawi膰 po wys艂aniu wiadomo艣ci e-mail!

Nast臋pnie dodaj przyci膮gaj膮ce wzrok obrazy, kt贸re b臋d膮 towarzyszy膰 Twojemu tekstowi wiadomo艣ci e-mail.

Teraz stw贸rz swoje wezwanie do dzia艂ania (CTA). To bardzo wa偶ny krok. Je艣li b臋dzie nie odpowiedni to ludzie nie b臋d膮 klikali.

Czyli jak to zrobi膰?

Wybierz kolor, kt贸ry si臋 wyr贸偶nia i u偶yj s艂贸w kt贸re powoduj膮 wykonanie przekliku do witryny, czyli zach臋caj膮 czytelnik贸w do wykonania okre艣lonej czynno艣ci.

Nast臋pnie upewnij si臋, 偶e wezwanie do dzia艂ania znajduje si臋 w g贸rnej cz臋艣ci ekranu, aby Twoi subskrybenci nie musieli przewija膰, aby je zobaczy膰.

Na koniec u艂atw ludziom rezygnacj臋 z subskrypcji, umieszczaj膮c na ko艅cu przycisk anulowania subskrypcji. W ten spos贸b nie tylko b臋dziesz zgodny z zasadami RODO/GDPR, ale tak偶e b臋dziesz mie膰 lepszy wska藕nik dostarczalno艣ci email, poniewa偶 je艣li kto艣 nie mo偶e si臋 wypisa膰 to najcz臋艣ciej oznacza Ciebie jako SPAM.

IV: spersonalizuj sw贸j biuletyn newsletter

Personalizacja jest absolutn膮 konieczno艣ci膮 zar贸wno dla ma艂ych firm, jak i du偶ych przedsi臋biorstw. Klienci musz膮 mie膰 poczucie, 偶e e-mail zosta艂 stworzony dla nich osobi艣cie, aby zaspokoi膰 ich potrzeby.

Zacznij od imienia odbiorcy, kt贸re jest do艣膰 proste i 艂atwe do ustawienia. Po prostu znajd藕 tag personalizacyjny w swoim programie 鈥瀒mi臋 odbiorcy鈥 i dodaj go.

Dobrym pomys艂em jest r贸wnie偶 poeksperymentowanie z dynamiczn膮 zawarto艣ci膮. Tre艣膰 dynamiczna to tre艣膰, kt贸ra pojawia si臋 w oparciu o ustawione przez Ciebie parametry (pola niestandardowe).

V: Dodaj tekst alternatywny i zwyk艂y tekst do tre艣ci biuletynu

Tekst alternatywny to kr贸tki opis, kt贸ry pojawia si臋, gdy obraz nie jest za艂adowany.

Wa偶ne jest, aby do艂膮czy膰 tekst alternatywny, aby subskrybenci zrozumieli, na co patrz膮, poniewa偶 niekt贸rzy dostawcy poczty e-mail nie zawsze poprawnie 艂aduj膮 obrazy. Je艣li np. Twoje CTA jest obrazem to Twoje wsp贸艂czynniki konwersji spadn膮 bez tekstu alternatywnego, poniewa偶 u偶ytkownicy nie zobacz膮 „w co klikn膮膰”.

Co wi臋cej, istnieje szansa, 偶e 鈥嬧媖lienci poczty e-mail nie b臋d膮 wy艣wietla膰 HTML zgodnie z Twoim projektem. Dlatego e-maile musz膮 dobrze wygl膮da膰 w postaci zwyk艂ego tekstu. Twoje linki musz膮 by膰 艂atwe do klikni臋cia i musi by膰 jasne, o czym jest e-mail bez zdj臋膰.

VI: Intryguj膮cy temat i podgl膮d tekstu (preheader)

To r贸wnie wa偶ny krok w procesie tworzenia newslettera co wszystkie poprzednie. Najpierw musisz stworzy膰 przyci膮gaj膮cy uwag臋 temat wiadomo艣ci e-mail. Og贸lnie rzecz bior膮c, staraj si臋 by膰 zwi臋z艂y i natychmiast przedstaw swoj膮 propozycj臋 warto艣ci.

Nast臋pnie tekst podgl膮du: to kr贸tki tekst pojawiaj膮cy si臋 zaraz po wierszu tematu. Aby to osi膮gn膮膰, wyja艣nij korzy艣ci p艂yn膮ce z klikni臋cia e-maila lub spr贸buj wywo艂a膰 u potencjalnego czytelnika strach przed pomini臋ciem (FOMO). W ka偶dym razie b膮d藕 zwi臋z艂y, poniewa偶 urz膮dzenia mobilne mog膮 nie wy艣wietla膰 ca艂ego tekstu.

Najlepiej, aby zawsze przeprowadza膰 testy A/B, aby mie膰 pewno艣膰, 偶e masz wysokie otwarcia i klikni臋cia.

Na koniec wpisz adres nadawcy. Wskazane jest, aby u偶ywa膰 rozpoznawalnej nazwy nadawcy, aby Twoi subskrybenci nie byli zdezorientowani. Je艣li u偶ywasz imienia i nazwiska, wiedz, 偶e ma to pozytywny wp艂yw na otwieranie wiadomo艣ci e-mail w por贸wnaniu do nazwy firmy.

VII: Rozpocznij kampani臋 newsletter i sprawd藕 sender score

Twoja kampania newslettera jest prawie gotowa. Zanim jednak klikniesz wy艣lij, warto przeprowadzi膰 test antyspamowy i dostarczalno艣ci.

Test antyspam sprawdza, jak wypada Twoja poczta e-mail w por贸wnaniu z popularnymi filtrami spamu, aby Twoje wysi艂ki nie posz艂y na marne. Test dostarczalno艣ci pozwala sprawdzi膰, jak wy艣wietla si臋 Twoja kampania, zanim dotrze do skrzynki odbiorczej Twoich odbiorc贸w.

Istnieje wiele narz臋dzi tego typu. Po prostu jak ju偶 przeczytasz ten tekst do ko艅ca to wpisz w google „sender score email” lub podobne has艂o.

VIII: Monitoruj wyniki i optymalizuj wydajno艣膰

Po kilku wysy艂kach b臋dziesz mie膰 wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 danych o skuteczno艣ci swoich kampaniach marketingowych.

Sprawd藕, czy osi膮gasz swoje cele, a nast臋pnie zobacz, jak poradzi艂y sobie poszczeg贸lne cz臋艣ci Twojej kampanii. Kt贸ry wiersz tematu uzyska艂 najwi臋cej klikni臋膰, jaka tre艣膰 mia艂a wi臋cej klikni臋膰, jaki CTA dzia艂a najlepiej?

Te dane b臋d膮 Twoim przewodnikiem w nast臋pnej kampanii newsletterowe. Optymalizacja kampanii wymaga du偶o czasu i wysi艂ku, ale im wi臋cej danych o odbiorcach zbierzesz i im wi臋cej do艣wiadczenia zdob臋dziesz, tym 艂atwiej.

W jakim programie zrobi膰 newsletter?

Mo偶esz wykorzysta膰 getResponse, albo maileLite. S膮 to proste programy, kt贸re oferuj膮 艂adne graficznie szablony newslettera. W dodatku maj膮 te偶 darmowe limity, wi臋c po zalogowaniu si臋 z powy偶szych link贸w mo偶esz wysy艂a膰 sporo bez op艂at!

Jak zrobi膰 darmowy newsletter?

To proste.

  • Wybierasz program kt贸ry oferuje darmowe limity, np getResponse, albo maileLite (a偶 1000 adres贸 email co miesi膮c)
  • Skoncentruj si臋 na swoich potrzebach i swojej marce.
  • Post臋puj zgodnie ze zdrowym rozs膮dkiem przy wykorzystywaniu najlepszych praktyk projektowych.
  • Napisz zwi臋z艂膮, przekonuj膮c膮 tre艣膰 (oraz wiersze tematu).
  • Zaznacz wezwanie do dzia艂ania.
  • Zawsze podawaj link do rezygnacji z subskrypcji.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak stworzy膰 newsletter – poradnik 10 krok贸w?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)