Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)

Google Ads Kurs
Google Ads Kurs online (darmowe szkolenie adwords)
22 marca, 2022
Instagram Marketing
Kompleksowy marketing internetowy
25 marca, 2022
Firma reklamowa
Firma reklamowa

Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)

Problemem jest to że jeśli ne zrozumiesz tej jednej małej rzeczy, stracisz bardzo dużo pieniędzy, bardzo szybko.

Dzisiejszy temat to jak reklamować swoją firmę, nawet jeśli nie jesteś gigantem, czyli jak wypromować mały biznes.

Jeśli wolisz oglądać niż czytać to obejrzyj poniższy film na youtube pt. Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Reklama przy niskim budżecie – czy to możliwe?

Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert. Założyciel UniqueSEO i dzisiaj temat w szczególności dla małych firm.

Na co dzień non stop spotykam się z przedsiębiorcami, czy to online czy offline i każdy ma na pewnym etapie rozmowy to samo pytanie czyli jak najlepiej reklamować swoją firmę.

Świetne pytanie, dlatego dzisiaj postaram się na nie odpowiedzieć.

Oczywiste jest że podczas reklamowania się musisz wydawać pieniądze, więc powstało wiele teorii na ten temat ale najważniejsze jest żeby nie tracić a zarabiać, bo bardzo łatwo jest przepalić budżet reklamowy.

Pierwsze co to odpowiedź na pytanie:

Co chcesz sprzedawać

Pomoże to nam określić dalej strategię, ponieważ reklamowanie się dla samego reklamowania to dosyć kiepska strategia.

Jak reklamować firmę
Jak reklamować swoja firmę

Kolejną rzeczą o której muszę wspomnieć to reklamowanie się na zasięg, czy budowanie świadomości marki dla nowych firm. To też nie jest zbyt dobry pomysł ponieważ nie możesz zmierzyć ROI i ROAS.

W związku z tym nie będziesz wiedział czy jest to efektywne czy nie.

W dodatku każda kampania powinna być specyficzna.

Czyli skierowana na konkretny produkt, co pozwoli Ci zbierać więcej danych i informacji zwrotnych z rynku. Nie wrzucaj wszystkich produktów do jednego worka.

Jest to coś co widzę u wielu firm które dopiero zaczynają, czyli kampania na rozpoznawalność marki która reklamuje wszystkie produkty.

Czyli podkreślam, reklamujesz jeden produkt, jedną usługę, z jednym CTA. Dzięki temu możesz jasno mierzyć czy reklama jest efektywna i dorzucasz budżet, czy jest nieefektywna i rezygnujesz, czyli wybierasz inny produkt który ludzie chcą chętniej kupować, albo zmieniasz strategie.

Drugie pytanie które bardzo często słyszę to…

Ile mam wydawać na reklamę

Czynników jest dużo, najtrudniej sprzedaje się na tzw zimnym ruchu, a najlepiej na rozgrzanym. Problem w przypadku małych firm jest taki że większość to ruch zimny.

W dodatku nie wiem co sprzedajesz, jakie masz marże, jak długo trwa cykl zakupowy, czy są to produkty szybko zbywalne czy ile kosztują.

Bo na przykład jeśli masz produkt za 5000 zł a tylko 200 zł na reklamę to raczej to nie zadziała.

Bo jeśli istniałaby jakaś metoda gdzie wkładasz 100-200 zł i wyciągasz 5000zł to w mgnieniu oka by się nasyciła bo każdy chciałby skorzystać. Zwykłe prawo popytu i podaży.

Jeśli nie masz dużego budżetu na początku to nie reklamuj bardzo drogich produktów.

Wybierz produkt tańszy, może to być produkt wejściowy.

Z drugiej strony jeśli znajdziesz już ten produkt który będzie dawał Ci zwroty to po co określać budżet reklamowy. Zyski reinwestujesz w reklamę do momentu aż ROAS zacznie spadać.

Komu konkretnie chcesz sprzedawać

Nie mów tylko że każdemu, chyba że produkujesz coca colę. Tu chodzi o to aby mieć ten jeden awatar idealnego klienta przed oczami.

Jest to osoba która będzie zadowolona z tego co oferujesz.

Gdzie, czyli jakie kanały wybierzesz

I tutaj bardzo pomocny jest poprzedni punkt ponieważ będziesz mieć określoną odpowiedź na to jaki kanał wybrać, gdzie jest Twoja grupa docelowa.

Produkt możesz mieć świetny, lejek sprzedażowy również ale możesz działać w złych kanałach.

To tak jakbyś sprzedawał kostki lodu na biegunie albo w Afryce czy na plaży.

Jeśli masz odbiorców jako dorosłych to lepiej zadziała facebook niż tiktok czy snapchat ads.

Tak samo jeśli mówimy bardziej szczegółowo o facebooku i instagramie. Tam również są inni odbiorcy. Nie poruszam nawet youtube, linkedin czy twitter.

I nie zapomnij o marketingu tradycyjnym, czyli głównie tym drukowanym, czy sponsoringu wydarzeń lokalnych, lub billboardach jeśli działasz na małym obszarze. Dla lokalnych biznesów one często działają świetnie.

Oczywiście minusem jest koszt druku i brak możliwości precyzyjnego targetowania.

Co zamierzasz komunikować

Jeśli masz określoną grupę odbiorców, która jest w pewien sposób responsywna, czyli reaguje na Twoje reklamy, kupuje, umawia spotkania to musisz dobrać do nich odpowiedni język, przekaz i wartości.

Na początku zalecam bardziej skupić się na jasnym przekazie niż na wymyślnych grafikach czy wideo. Na to przyjdzie czas.

Także podkreślamy aby prowadzić stargetowane kampanie z jasnym celem i przekazem a nie kampanie na zasięg czy budowanie brandu, które są ogólne i niezbyt konkretne. Lepiej częściej i konkretniej targetować grupy osób aby zyskiwać tą świadomość TOP of mind.

I pamiętaj o jasny CTA- jedno jasne CTA bez 10 rzeczy na raz. Nie odsyłaj ich do strony, do wideo, na email numer telefonu i inne.

Jedno CTA, jedno działanie.

Numery i cyfry

Pamiętaj że reklama i marketing to tak na prawdę cyfry.

Musisz znać metryki na każdym etapie ścieżki. CTR’y w reklamach, konwersje na landing page’u, konwersje na stronie koszyka, co zrobić na thank you page, może kupon albo rabat?

W reklamach obowiązkowo musisz śledzić CPM, CPC, CTR i kosz konwersji. To są totalne podstawy i Twoje konto będzie pełne metryk, które musisz śledzić. Tak na szybko wymieniając to dochodzi do tego „częstotliwość”, czyli ile razy ktoś widzi Twoją reklamę, inaczej wygląda to na zimnym ruchu a inaczej w remarketingu.

Król i królowa to ROI i ROAS.

Podsumowanie jak reklamować małą firmę

Który z podanych kroków przysparza Ci najwięcej problemów? Co chciałbyś usłyszeć następnym razem? Napisz w komentarzu poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)