Zawartość strony
Problemem jest to że jeśli ne zrozumiesz tej jednej małej rzeczy, stracisz bardzo dużo pieniędzy, bardzo szybko.
Dzisiejszy temat to jak reklamować swoją firmę, nawet jeśli nie jesteś gigantem, czyli jak wypromować mały biznes.
Jeśli wolisz oglądać niż czytać to obejrzyj poniższy film na youtube pt. Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert. Założyciel UniqueSEO i dzisiaj temat w szczególności dla małych firm.
Na co dzień non stop spotykam się z przedsiębiorcami, czy to online czy offline i każdy ma na pewnym etapie rozmowy to samo pytanie czyli jak najlepiej reklamować swoją firmę.
Świetne pytanie, dlatego dzisiaj postaram się na nie odpowiedzieć.
Oczywiste jest że podczas reklamowania się musisz wydawać pieniądze, więc powstało wiele teorii na ten temat ale najważniejsze jest żeby nie tracić a zarabiać, bo bardzo łatwo jest przepalić budżet reklamowy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Pierwsze co to odpowiedź na pytanie:
Pomoże to nam określić dalej strategię, ponieważ reklamowanie się dla samego reklamowania to dosyć kiepska strategia.
Kolejną rzeczą o której muszę wspomnieć to reklamowanie się na zasięg, czy budowanie świadomości marki dla nowych firm. To też nie jest zbyt dobry pomysł ponieważ nie możesz zmierzyć ROI i ROAS.
W związku z tym nie będziesz wiedział czy jest to efektywne czy nie.
W dodatku każda kampania powinna być specyficzna.
Czyli skierowana na konkretny produkt, co pozwoli Ci zbierać więcej danych i informacji zwrotnych z rynku. Nie wrzucaj wszystkich produktów do jednego worka.
Jest to coś co widzę u wielu firm które dopiero zaczynają, czyli kampania na rozpoznawalność marki która reklamuje wszystkie produkty.
Czyli podkreślam, reklamujesz jeden produkt, jedną usługę, z jednym CTA. Dzięki temu możesz jasno mierzyć czy reklama jest efektywna i dorzucasz budżet, czy jest nieefektywna i rezygnujesz, czyli wybierasz inny produkt który ludzie chcą chętniej kupować, albo zmieniasz strategie.
Drugie pytanie które bardzo często słyszę to…
Czynników jest dużo, najtrudniej sprzedaje się na tzw zimnym ruchu, a najlepiej na rozgrzanym. Problem w przypadku małych firm jest taki że większość to ruch zimny.
W dodatku nie wiem co sprzedajesz, jakie masz marże, jak długo trwa cykl zakupowy, czy są to produkty szybko zbywalne czy ile kosztują.
Bo na przykład jeśli masz produkt za 5000 zł a tylko 200 zł na reklamę to raczej to nie zadziała.
Bo jeśli istniałaby jakaś metoda gdzie wkładasz 100-200 zł i wyciągasz 5000zł to w mgnieniu oka by się nasyciła bo każdy chciałby skorzystać. Zwykłe prawo popytu i podaży.
Jeśli nie masz dużego budżetu na początku to nie reklamuj bardzo drogich produktów.
Wybierz produkt tańszy, może to być produkt wejściowy.
Z drugiej strony jeśli znajdziesz już ten produkt który będzie dawał Ci zwroty to po co określać budżet reklamowy. Zyski reinwestujesz w reklamę do momentu aż ROAS zacznie spadać.
Nie mów tylko że każdemu, chyba że produkujesz coca colę. Tu chodzi o to aby mieć ten jeden awatar idealnego klienta przed oczami.
Jest to osoba która będzie zadowolona z tego co oferujesz.
I tutaj bardzo pomocny jest poprzedni punkt ponieważ będziesz mieć określoną odpowiedź na to jaki kanał wybrać, gdzie jest Twoja grupa docelowa.
Produkt możesz mieć świetny, lejek sprzedażowy również ale możesz działać w złych kanałach.
To tak jakbyś sprzedawał kostki lodu na biegunie albo w Afryce czy na plaży.
Jeśli masz odbiorców jako dorosłych to lepiej zadziała facebook niż tiktok czy snapchat ads.
Tak samo jeśli mówimy bardziej szczegółowo o facebooku i instagramie. Tam również są inni odbiorcy. Nie poruszam nawet youtube, linkedin czy twitter.
I nie zapomnij o marketingu tradycyjnym, czyli głównie tym drukowanym, czy sponsoringu wydarzeń lokalnych, lub billboardach jeśli działasz na małym obszarze. Dla lokalnych biznesów one często działają świetnie.
Oczywiście minusem jest koszt druku i brak możliwości precyzyjnego targetowania.
Jeśli masz określoną grupę odbiorców, która jest w pewien sposób responsywna, czyli reaguje na Twoje reklamy, kupuje, umawia spotkania to musisz dobrać do nich odpowiedni język, przekaz i wartości.
Na początku zalecam bardziej skupić się na jasnym przekazie niż na wymyślnych grafikach czy wideo. Na to przyjdzie czas.
Także podkreślamy aby prowadzić stargetowane kampanie z jasnym celem i przekazem a nie kampanie na zasięg czy budowanie brandu, które są ogólne i niezbyt konkretne. Lepiej częściej i konkretniej targetować grupy osób aby zyskiwać tą świadomość TOP of mind.
I pamiętaj o jasny CTA- jedno jasne CTA bez 10 rzeczy na raz. Nie odsyłaj ich do strony, do wideo, na email numer telefonu i inne.
Jedno CTA, jedno działanie.
Pamiętaj że reklama i marketing to tak na prawdę cyfry.
Musisz znać metryki na każdym etapie ścieżki. CTR’y w reklamach, konwersje na landing page’u, konwersje na stronie koszyka, co zrobić na thank you page, może kupon albo rabat?
W reklamach obowiązkowo musisz śledzić CPM, CPC, CTR i kosz konwersji. To są totalne podstawy i Twoje konto będzie pełne metryk, które musisz śledzić. Tak na szybko wymieniając to dochodzi do tego „częstotliwość”, czyli ile razy ktoś widzi Twoją reklamę, inaczej wygląda to na zimnym ruchu a inaczej w remarketingu.
Król i królowa to ROI i ROAS.
Który z podanych kroków przysparza Ci najwięcej problemów? Co chciałbyś usłyszeć następnym razem? Napisz w komentarzu poniżej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)