Instagram marketing

na czym polega marketing
Na czym polega marketing
15 marca, 2022
Google Universal Analytics 3 zamieni się Google Analytics 4 (1 lipca 2023)
18 marca, 2022
Instagram Marketing
Instagram Marketing

Instagram Marketing Dla Małych Firm | Najlepsza Metoda Jak Robić Marketing Na Instagramie

Instagram mimo dużych zawiłości z algorytmem który powoli zamienia się w ten fejsbookowy gdzie trudno jest się wybić nowym kontom wciąż jest jedną z największych sieci społecznościowych na świecie. W ostatnim czasie współpracowaliśmy z kilkoma influencerami u siebie w agencji więc z tego powodu postanowiłem stworzyć ten materiał. 10 najważniejszych rzeczy które możesz zrobić dla siebie jeśli chodzi o marketing na instagramie.

Zacznijmy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Obejrzyj wideo na youtube poniżej pt. Instagram Marketing Dla Małych Firm | Najlepsza Metoda Jak Robić Marketing Na Instagramie

Cześć z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO. Jeśli interesują Ciebie informacje ze świata marketingu, reklamy i sprzedaży to zapraszam do zapisania się na naszą listę emailową i subskrybowanie kanału na youtube.

Jeśli czytasz teraz te wpis lub oglądasz któryś z moich filmów to rozumiesz już jaką siłę posiada instagram i dlaczego trzeba działać dobrze z marketingiem. Więc aby nie zabierać Ci czasu którego mamy bardzo mało zacznijmy od punku pierwszego.

Zoptymalizuj swoje BIO

Wiele osób pomija ten punkt. Nie chcę już wspominać o obowiązkowym linku do swojej strony internetowej bo to podstawa. Miejsca w sekcji bio jest mało więc użyj go dobrze aby w zwięzły sposób przedstawić siebie, to czym się zajmujesz i co możesz zaoferować. Pamiętaj „customer centric”, czyli najpierw skup się na kliencie. I oczywiście CTA.

Sam link o którym wspomniałem powinien kierować do darmowych materiałów. Poradnik, wpis, lead magnet…

I jeszcze jedna ważna rzecz. To gdzie ich wysyłasz musi być zoptymalizowane pod urządzenia mobilne ponieważ cała interakcja na ig odbywa się na telefonach komórkowych. A to co często widzimy kiedy audytujemy jakąś firmę to to że strony są tworzone przez web deweloperów na komputerze i nie są sprawdzane jak się wyświetla wszystko na telefonie.

Plan na wizerunek i brand

3 podstawowe elementy to spójność, jasność i zgodność.

Spójność oznacza że masz wszystko zaplanowane. Regularnie postujesz, odpowiadasz na komentarze, na DM.

Jasny przekaz powoduje że wszyscy wiedzą co robisz i nie ma tam randomowych czynności. Co, dlaczego i po co.

Zgodność natomiast powoduje zwiększenie zaufania. Jeśli jesteś trenerem personalnym to nie wstawiaj relacji z mcdonalda.

Używaj wszystkiego co daje Ci ig

Tutaj chodzi o to aby korzystać ze wszystkich formatów. Rolki, główny feed, stories, czasami live może w formie q&a.

Instagram Marketing
Instagram Marketing

Hashtagi

To jedna z najlepszych strategii. Jeśli konsekwentnie będziesz ich używał to po którymś razie jak osoby Ciebie zobaczą to dadzą w końcu follow bo tworzysz coś co ich interesuje.

Strategii jest wiele i tutaj już musisz na bieżąco sprawdzać co dzieje się w danym momencie. Jeśli wybierzesz takie hashtagi na których nie ma ruchu to nikt nie odwiedzi Twojego profilu. Jeśli wybierzesz takie ze zbyt dużym to szybko znikniesz z głównej karty.

Mała lekcja ode mnie, zapisz w telefonie w notatniku te które używasz najczęściej i nie trać czasu na ich wpisywanie pod każdym nowym postem. Po prostu kopiuj, wklej.

Mikro influencerzy

Mikro influencerzy mają bardziej oddanych followersów niż duże konta. W ich przypadku świetnie działają crossy, lub promocje na stories czy oznaczanie w postach.

UGC

Żeby zdobywać nowych followersów musisz wykorzystać obecnych. To oni komentują, oglądają lajkują…

Bez ich reakcji algorytm instagrama nie pokaże Ciebie szerszej publiczności. Tak to właśnie działa. Jak możesz budować taką lojalność?

Udostępniaj ich treści na swój temat na stories, komentuj ich prace, wyniki, zdjęcia.

W dodatku jeśli udostępnisz coś od nich to sami pochwalą się tym wśród swoich followersów.

Czas postowania

To jest bardzo ważne, czyli kiedy wstawiać posty. W jaki dzień publikować. O jakiej godzinie postować. Najlepiej zadziała to jeśli przejrzysz swoją analitykę na instagramie i zobaczysz w jakich godzinach są najczęściej dostępni Twoi followersi.

Po drugie zobacz co robią Twoi konkurenci. Sprawdź co robi leader. Zmodeluj ich. Zobacz co postują, jakie hashtagi, o jakich godzinach, ie razy dziennie, ile razy w tygodniu.

Demografia

Najważniejsze informacje:

  • Ponad 60 procent użytkowników loguje się codziennie na Instagramie.
  • Ponad 70% użytkowników Instagrama na całym świecie ma mniej niż 35 lat.
  • Instagramerzy „lubią” ponad cztery miliardy postów każdego dnia.
  • Przeciętny post na Instagramie ma 10.7 hashtagów
  • 51.6 procent użytkowników Instagrama to mężczyźni, 48.4 procent użytkowników to kobiety.

Są to ogólne dane statystyczne. Porównaj je ze swoją analityką i dopracuj głos marki do grup odbiorców. Z reguły jest tak że kobiety influencerki przyciągają więcej kobiet, a mężczyźni mężczyzn ale nie bierz tego jako regułę i sprawdź!

Reklama płatna

Jako agencja reklamowa oczywiście muszę to poruszyć. Jeśli Twój profil nie ma olbrzymich zasięgów organicznych to jeśli przeliczysz wszystko, tj czas zrobienia zdjęcia, opisu, interakcji, a może płacisz grafikowi to okaże się że zrobienie takiego jednego posta jest droższe niż reklama.

Drugi powód przemawiający za używaniem reklam jest to że możesz trzymać swój feed spójny i nie jest on zaśmiecony typowo reklamowymi postami.

I trzecia sprawa to instagram należy do grupy facebook i ich algorytm jest jednym z najpotężniejszych jeśli chodzi o reklamy.

Więc jeśli prowadzisz biznes i zależy Ci na generowaniu leadów, czy zwiększaniu sprzedaży to Twój instagram marketing powinien składać się głównie z reklam płatnych.

DM direct messages

Wiadomości bezpośrednie zabierają sporo czasu ale są bardzo potężne ponieważ personalizujesz przekaz.

Co sądzisz o wpisie pt. Instagram Marketing Czyli Jak Robić Marketing Na Instagramie ? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)