Influencer marketing czyli reklama przez polecenia osób sławnych

Prowadzenie profili w social mediach
6 sierpnia, 2021
Webinarium marketing czyli wyróżnianie się przez relacje live
6 sierpnia, 2021
Influencer marketing czyli reklama przez polecenia osób sławnych 1

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Influencer marketing czyli reklama przez polecenia osób sławnych

Influencer marketing obecnie staje się coraz istotniejszy, a promowanie się poprzez osoby znane przeżywa najlepsze czasy od powstania tej strategii marketingowej. Dzieje się tak z wielu względów np. popularności YouTuberów oraz konkretnych osób w sieci. Ten sposób marketingu internetowego stara się wykorzystać ich popularność i oferuje promowanie się poprzez polecenia takich osób. Czym zatem jest influencer marketing, jak działa i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Czym jest influencer marketing i kim są influencerzy

Influencer marketing to strategia marketingowa polegająca na promowaniu się w internecie poprzez osoby znane i rozpoznawane. Influencerzy są osobami znanymi ze swoich działalności np. tematycznych, które prowadzą i swoich kanałów w internecie np. na Facebooku, YouTube czy indywidualnych blogów. Influencer marketing zakłada zapłacenie danej rozpoznawalnej osobie, aby poleciła naszą markę lub produkt swoim fanom w swoich materiałach. Ta strategia reklamowa opiera się na skuteczności poleceń. Obecnie fani konkretnego idola również chcą korzystać z tych samych produktów czy gadżetów, których używają osoby rozpoznawalne. Na rynku działa również wielu influencerów, a najpopularniejsi z nich są wręcz celebrytami i posiadają miliony obserwujących.

Influencer marketing zakłada zatem wykorzystywanie osób znanych i rozpoznawalnych, które w zamian za opłatą będą pomagały docierać nam do grona ich fanów, gdzie wiele osób może zostać naszymi nowymi klientami. Sama promocja może mieć różne formy i być zarówno otwartym poleceniem sponsorowanym czy sponsorowaniem kanału danego influencera, ale i również używaniem produktów naszej marki przez osobę znaną bez zaznaczania sponsoringu. Choć influencer marketing ma jedną z oryginalniejszych form w zestawieniu z innymi sposobami digital marketingu jest sprawdzonym i skutecznym sposobem reklamowania się w internecie. Sam typ współpracy również zależy od indywidualnych ustaleń między reklamodawcą a influencerem i może obejmować różne formy promocji, a także czasowe lub stałe opublikowanie materiału promocyjnego

Dlaczego warto promować się właśnie w taki sposób

Influencer marketing posiada bardzo wiele korzyści. Z pewnością jest to popularność danego influencera i zaangażowanie jego fanów, którzy również — często za wszelką cenę chcą korzystać z takich samych akcesoriów, jakie posiada ich Idol. Dzięki temu mamy pewność, że nasza reklama zostanie odebrana pozytywnie, gdyż będzie polecona i zaprezentowana przez osobę popularną. Reklama poprzez influencer marketing jest również naturalnie targetowana, dzięki emisji w grupie osób zainteresowanych daną tematyką. Wpływa to zarówno na skuteczność reklamy, ale i na efektywność wydawania budżetu reklamowego oraz brak konieczności trudnego targetowania przekazu reklamowego na podstawie ustalania cech odbiorców. Obecnie możemy korzystać z influencer marketingu bardzo prosto nawet nie znając się na marketingu internetowym. Jest to też bezpieczny oraz dający duże możliwości elastyczny sposób reklamowania się w sieci, który możemy dostosować do naszej marki w odpowiedni sposób. Poprzez influencer marketing możemy również reklamować się jako główny sposób docierania do odbiorców, ale i również jako dodatkowy sposób uzupełniający inne strategie reklamowe.

Jak promować się poprzez influencer marketing

Jeśli chcemy promować się przez influencer marketing mamy dwie opcje do wyboru. Przede wszystkim możemy udać się do agencji marketingowej i zlecić jej ten sposób promocji. Dzięki temu będziemy mogli komfortowo oczekiwać na efekty, a to dana agencja marketingowa zajmie się wyszukaniem odpowiedniego influencera i zleceniem mu wszystkich reklam. Oznacza to dla nas nieco mniejszy budżet przeznaczony na samą reklamę i konieczność zapłacenia wynagrodzenia dla agencji, choć może być to dobre rozwiązanie jeśli przede wszystkim zależy nam na komforcie.

Drugim sposobem na reklamowanie się poprzez influencer marketing jest samodzielne wyszukiwanie influencerów oraz zlecanie im reklamy. Możemy robić to, wyszukując ciekawe kanały oraz profile w internecie i pisząc samodzielnie do osób je prowadzących. Wiele z nich zgodzi się na sponsorowaną reklamę, a duża część ma nawet przygotowaną już wstępną ofertę dla osób chcących promować się na ich kanale. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z serwisów łączących reklamodawców i influencerów, gdzie znajdziemy konkretne oferty influencerów posegregowane według kategorii tematycznej, ilości fanów, rodzajów platform i ceny.

Ciekawostka: Zlecenie tej samej reklamy u influencera z podobną liczbą odbiorców może znacząco różnić się finansowo w zależności od tego, na jakiej platformie będzie to reklama. Dzieje się tak, gdyż znacznie łatwiej jest stworzyć post lub zdjęcie reklamowe i opublikować je na Instagramie niż stworzyć nagranie wideo na YouTube lub długi wpis tematyczny na bloga. Warto mieć to na uwadze i wykorzystywać to w zależności od preferencji, jakie posiadamy.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)