Iluzja częstotliwości -jak zjawisko Baader-Meinhof wpływa, że kupujemy więcej?

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Iluzja częstotliwości -jak zjawisko Baader-Meinhof wpływa, że kupujemy więcej?
Loading
/
iluzja częstotliwości

Iluzja częstotliwości -jak zjawisko Baader-Meinhof wpływa, że kupujemy więcej? 🧐

Iluzja częstotliwości – dlaczego kiedy zauważamy coś po raz pierwszy, nagle wydaje się, że staje się to coraz bardziej powszechne – nawet jeśli tak naprawdę nic się nie zmieniło.

Omówmy to Ciekawe zagadnienie.

Bo to jest tak, że…

Kiedy już coś zauważymy świadomie – nagle zaczynamy to widzieć wszędzie.

Zakładamy, że coś się zmieniło na świecie, podczas gdy w rzeczywistości zmieniło się tylko nasze skupienie.

Iluzja częstotliwości wpływa na podejmowanie decyzji poprzez spostrzeżenia i fakty, na których opierają się decyzje. Na przykład możesz zdecydować się na zakup określonej marki, ponieważ wierzysz, że wszyscy ją kupują, nawet jeśli to przekonanie w rzeczywistości wynika z iluzji częstotliwości, która powoduje, że zauważasz, że marka pojawia się wokół ciebie.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

To, co naprawdę się dzieje, to to, że twój umysł szuka produktu, marki, tematu itp.

Patrząc na przykładzie. Załóżmy, że kupiłeś audi a6. W momencie kiedy stałeś się posiadaczem tego samochodu, to nagle tak jak na ulicach zaczyna ich się pojawiać więcej. Dzieje się tak ponieważ wcześniej o nich myślałeś, a teraz je zauważasz.

Iluzja częstotliwości, znana również jako zjawisko Baadera-Meinhofa, pochodzi z selektywnego nastawienia uwagi i potwierdzenia w naszym umyśle.

Selektywne nastawienie uwagi jest powodem, dla którego zauważasz rzeczy, które są dla Ciebie ważne – na przykład jeśli powiem teraz policz wszystkie żółte przedmioty w pokoju gdzie obecnie jesteś, to dasz mi liczbę. Ale jeśli nagle zapytam się Ciebie, a ile jest czerwonych? To nie będziesz wiedzieć.

Tendencja do potwierdzania sprawia, że ​​twój umysł zgadza się z twoją obecną opinią i ignoruje to, co jest jej przeciwne.

Dogodnie zignorowałeś dziesiątki innych przedmiotów, w innych kolorach bo skupiłeś się tylko na pewnym fragmencie rzeczywistości.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Skąd pochodzi iluzja częstotliwości?

Iluzja częstotliwości wynika z połączenia dwóch innych zjawisk psychologicznych: uwagi selektywnej (która prowadzi nas do zauważania pewnych rzeczy i ignorowania pozostałych) oraz błędu potwierdzenia (który prowadzi nas do zauważania rzeczy, które wspierają nasze przekonania i hipotezy, ignorując jednocześnie dowody przeciwne).

Co się dzieje w umyśle kupującego? 🧐

Kupujący rzadko kupują coś drogiego, jak mieszkanie, lub samochód, nieoczekiwanie.

Zaczynają od zbadania i oceny możliwych rozwiązań i zaczynają budować „wizję w swoim umyśle” możliwych rozwiązań.

Kiedy zauważą coś interesującego, co może im przynieść korzyści, na przykład Twój produkt, podświadomie będą to zauważać raz po raz.

Tak jak ze skupianiem się na kolorach.

Iluzja częstotliwości może działać na twoją korzyść, ponieważ gdy potencjalni klienci staną się świadomi twojej marki, będą podświadomie skłonni ją zauważać raz za razem. To jest selektywne nastawienie uwagi w działaniu!

A ponieważ nigdy wcześniej tego nie zauważyli, założą, że zyskujesz na popularności i że produkt jest czymś co nie jest typowym „fejkiem”.

To wpisuje się w ich stronniczość potwierdzając skłania ich do myślenia. Na początku myślałeś „To jest interesujące”. A im więcej razy widzisz ten przedmiot, lub jego reklamy zaczynasz myśleć „oni stają się coraz sławniejsi-ich produkt jest coraz bardziej popularny”.

Ponieważ Iluzja Częstotliwości jest, jak sama nazwa wskazuje, „iluzją”, co oznacza, że ​​możesz ją stworzyć samodzielnie.

Jak to zastosować w swoim biznesie, aby zarabiać dodatkowy 🤑?

W porządku, więc jak możemy teraz to zastosować, aby sprzedawać więcej?

Korzystaj z reklam retargetingowych w różnych kanałach.

Dzięki retargetingowi możesz stworzyć wrażenie, że jesteś „wszędzie”.

To buduje wiarygodność Twojej marki i produktów.

Bądź konsekwentny

Jeśli ciągle zmieniasz swój przekaz lub estetykę wizualną, wykorzystanie iluzji częstotliwości staje się trudniejsze. Chcesz ułatwić kupującym zauważenie, że stale się pojawiasz, gdziekolwiek się znajdują.

Prostym sposobem na to jest użycie tego samego zdjęcia profilowego i zdjęć marki we wszystkich kanałach społecznościowych.

Marketing omnichannel

Dzięki marketingowi omnichannel możesz docierać ze swoimi komunikatami do potencjalnych klientów za pośrednictwem wielu platform. Warto być obecnym na kilku platformach społecznościowych, wykorzystywać content marketing, prowadzić kampanie z influencerami, organizować konkursy, być aktywnym w grupach społecznościowych i cross-promocjach, aby dotrzeć do nowych konsumentów.

Bądź aktywny w społecznościach, w których „Twoi ludzie” są aktywni

Jeśli ludzie zobaczą Twoje treści online, a następnie znajdą Cię na swojej ulubionej społeczności, czy to w grupie na fejsbuku, czy w sugestiach wideo na youtube — będą zaintrygowani. Będziesz wydawał się megagwiazdą, którą wszyscy znają.

A w stosunku do kupujących sprawi to, że będą chcieli poznać również Ciebie.

Zacznij od ustalenia, gdzie Twoi odbiorcy już się spotykają i kogo obserwują.

Gdy już odkryjesz to gdzie najczęściej udzielają się online, nadszedł czas, aby się pojawić i zostać zauważonym.

Możesz:

  • Zaprezentować się jako gość wywiadu na youtube w najpopularniejszym kanale w swojej niszy
  • To samo co wyżej, tylko jako podcast
  • Współorganizuj webinarium
  • Dodawaj przemyślane komentarze do postów influencera w mediach społecznościowych
  • Lub poproś o promocję za pomocą newslettera, jakiejś firmy (np jeśli nie jesteś naszym bezpośrednim konkurentem to możemy wysłać jeden sponsorowany newsletter do naszej bazy, promujący Twoje usługi lub markę. Win-win). Zrób to samo w swojej niszy.

Celem jest wyglądać tak, jakbyś nagle był wszędzie.

Podsumowanie

Kupujący zauważą Twoją markę bardziej, gdy stanie się ona widoczna „Wszędzie”, nawet jeśli te same punkty styku już istnieją, ale do tej pory nie wykorzystywałeś ich w 100%.

Stwórz autorytet i zaufanie w swojej niszy poprzez iluzję częstotliwości, która udowadnia, że ​​jesteś integralną częścią swojej społeczności.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Co sądzisz o wpisie: Iluzja częstotliwości -jak zjawisko Baader-Meinhof wpływa, że kupujemy więcej?

Daj znać w komentarzu jak możesz u siebie zastosować te wytyczne!

Co to Zjawisko Baader-Meinhof?

Zjawisko Baader-Meinhof odnosi się do twierdzenia, że po uważnym usłyszeniu lub zobaczeniu czegoś nowego często wkrótce potem spotyka się to samo w różnych miejscach. Zostało ono nazwane od nazwy grupy terrorystycznej, która działała w latach 70. XX wieku w Niemczech Zachodnich. Ta sama twierdzenie jest również znane jako Zjawisko gęsiej skórki i Zjawisko synchroniczności.

Dlaczego iluzja częstotliwości powinna być częścią Twojego marketingu?

Iluzja częstotliwości jest potężnym narzędziem marketingu, ponieważ pozwala na tworzenie wrażenia, że Twoja marka, produkt lub usługa są stale obecne i stale aktualne. Pozwala na zwiększenia zaangażowania klientów w dany produkt lub usługę poprzez ciągłe przypominanie o niej. W rezultacie pozwala to uzyskać lepszą reakcję klientów, przynosząc w efekcie wyższe wyniki dla Twoich działań marketingowych. Iluzja częstotliwości jest również doskonałym narzędziem pozwalającym na tworzenie synergii z innymi kanałami marketingu, dzięki czemu można skuteczniej dotrzeć do klientów.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!