Zawartość strony
ICP to skrót z angielskiej nazwy ideal customer profile. Dobry framework ICP pomaga firmie w kilku ważnych kwestiach, które m.in. pomagają zwiększyć zysk. Są to:
Dzisiaj opowiem jak można przygotować swój idealny ICP i pokażę przykłady.
ICP = Ideal customer profile (profil idealnego klienta) i persony.
Pomyśl o tym w ten sposób… im szybciej osoba przechodzi przez Twój pipeline, tym mniej follow up handlowiec musi wykonać. Analogicznie wydajesz mniej na remarketing i lead nurturing. Sprzedawca może więc obsłużyć więcej zapytań, czyli nie musisz zatrudniać więcej osób do tego działu.
Idealny profil klienta powie dokładnie, do kogo należy kierować reklamy. Dodatkowo będziesz mieć zidentyfikowane ważne cechy, które mają Twoi najlepsi kupujący. Twój ICP powinien zawsze być poparty dokładnymi danymi i firmografią firmy, takimi jak dane technograficzne, wielkość firmy, przychody, status finansowania lub IPO, branża i lokalizacja.
Oto rozbudowana lista dlaczego Twoja firma potrzebuje ICP:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Persona kupującego to fikcyjna postać, którą tworzysz, aby reprezentować typy ludzi, do których chcesz kierować reklamy.
Buyer persona reprezentuje Twoich idealnych klientów na podstawie czynników psychologicznych i danych marketingowych, takich jak dane demograficzne, problemy, cele i potrzeby lub to co ich motywuje.
Twój ICP, z drugiej strony, to nie tylko klient docelowy – to Twój idealny klient – klient, który uzyskuje najlepszą wartość z Twojego produktu lub usługi.
ICP polega bardziej na ustaleniu, kto odniósłby największe korzyści z Twojego produktu lub usługi.
Zasadniczo buyer persona i ICP podchodzą do klienta z różnych punktów widzenia.
Najlepszym sposobem na zrozumienie, do kogo należy kierować kampanie marketingowe, jest przeanalizowanie, z kim już odnosisz największy sukces.
Najpierw pobierz listę swoich obecnych klientów i przejrzyj ją, aby zidentyfikować największe oferty i firmy, którym sprzedałeś produkty.
Pamiętaj, że „najlepszych” klientów można definiować na różne sposoby.
Możesz na przykład porównać ich wartość życiową, jak długo pozostają w Twojej firmie, jak długo trwa konwersja — lub dowolną kombinację innych wskaźników.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Gdy masz już gotową listę klientów, powinno być łatwo zacząć dostrzegać podobieństwa. Oto kilka pytań, które należy zadać:
Bardzo sugeruję gromadzenie tych danych z różnych źródeł w tym z rozmów.
Oto kilka przykładowych pytań, które możesz zadać podczas wywiadów, aby lepiej zrozumieć ludzi i powody decyzji zakupowych:
Następnym krokiem jest zdefiniowanie wyzwań i możliwości, przed którymi stoją Twoi ICP, oraz określenie, w jaki sposób podejdziesz do tych problemów.
Dlaczego to tak ważne? Bo to są osoby, które zainicjują cały proces sprzedaży.
W dodatku, jeśli sumiennie przyłożysz się do tego kroku to będziesz miał praktycznie gotowe listy ABM marketingowe.
Jeśli wykonałeś sumiennie wszystkie zalecenia, to teraz wystarczy, że wszystko podsumujesz i przekażesz odpowiednim działom, od marketingu, po managerów i sprzedaż.
Teraz porównaj swój z resztą bazy klientów — w tym obecnymi potencjalnymi klientami i klientami, którzy odeszli. Możesz zauważyć pewne wzorce i schematy.
Zaprojektowanie ICP ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w sprzedaży i marketingu. Firmy, które inwestują w dobrze zdefiniowany ICP, osiągają przekonujące wyniki biznesowe, w tym:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
1. Określenie grup docelowych – należy zdefiniować grupę docelowych osób do skupienia się na, aby określić, na którą grupę najbardziej skupiać swoje wysiłki marketingowe. Oznacza to identyfikację charakterystycznych cech demograficznych i psychograficznych dla potencjalnego odbiorcy.
2. Ustalenie potrzeb – określenie celów i potrzeb klientów pomoże zidentyfikować produkt lub usługę, która im odpowiada i wpłynie na ich decyzję zakupową.
3. Przyjrzenie się preferencjom dotyczącym usług i produktów – postawienie pytań wywołuje wiedzę o preferowanych produktach i usługach, które mogą pomóc w określeniu oferty firmy i zaspokojeniu potrzeb klientów.
4. Ustalenie zachowań związanych z nabywaniem – zbadanie zachowań zakupowych klientów i procesu ich wyboru pomoże w ustaleniu słabych i mocnych punktów oferty biznesowej.
5. Analiza wpływu opinii i doświadczenia innych – określenie, jakie opinie i doświadczenia przekazują inne osoby klientowi wpłynie na wybór produktu lub firmy. Ważna jest znajomość zasad i norm zachowań, aby zapewnić pozytywne doświadczenia użytkownikom, które przyczynią się do wzrostu wskaźnika lojalności.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)