Guerilla marketing

Instagram zablokowany w Rosji (Twitter, Netflix i Facebook także)
14 marca, 2022
na czym polega marketing
Na czym polega marketing
15 marca, 2022
Guerilla marketing
Guerilla marketing

16 taktyk Guerilla Marketing dla przedsiębiorców (SPRAWDZONE i SKUTECZNE)

Dzisiaj dostaniecie 16 najlepszych taktyk na guerilla marketing, czyli marketing partyzancki. Działają świetnie jeśli chcecie zwiększyć sprzedaż, generować więcej leadów i zwiększać obroty w firmie.

Witajcie w UniqueSEO, miejscu gdzie pomagamy rosnąc Twojej firmie.

Więc…

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest guerilla marketing

Guerilla marketing definicja: casem nazywany jako marketing partyzancki, jest to zestaw tanich praktyk i technik, które są innowacyjne i zapewniają maksymalną ekspozycję Twojej firmy i brandu.

W tym wpisie przedstawię jedne z najlepszych, które napędzą sprzedaż i nie zaszkodzą Twojej marce. I to nie będzie o cold calling który jest nielubiany i wcale tak dobrze nie działa. W dodatku jak wspomniałem są to relatywnie tanie metody więc nie będzie także o reklamach telewizyjnych ani radiowych, czy w gazecie. Nie będzie tez mowy o profesjonalnym story dla marki, identyfikacji wizualnej czy stronie na wordpress za 10 tysięcy złotych.

Co za tym idzie nie będziemy się również skupiać na nic nie wartych metrykach (tzw. vanity metrics) czyli komentarze, lajki, czy udostępnienia. Oczywiście dzięki nim poczujesz się dobrze ale niewiele poza tym. Skupimy się na napływie gotówki!

o2o2o

Z angielskiego oznacza to offline to online to offline, lub w drugą stronę. Dzięki tej metodzie skupimy się na podróży klienta ale w bardzo wąskim segmencie. Oto jak działa ta strategia:

  • musimy skierować do swojej strony odwiedzających za wszelką cenę ( o tym w kolejnych punktach)
  • jeśli już ich mamy to musimy pozyskać do nich kontakt, najlepiej numer telefonu ale adres email również wystarczy.
  • pomoże Ci w tym lead magnet
  • następnie wysyłasz im produkt fizyczny, cyfrowy albo już sprzedajesz na tym etapie
  • następnie znowu kierujesz ich do swojej witryny
  • powtarzasz ten cykl w nieskończoność

Dlaczego tak dobrze to działa? Wysiłek który musisz tu włożyć, czyli stworzyć system do zdobywania ich kontaktu nie jest zbyt trudny, czasochłonny i kosztowny do stworzenia. Kluczem jest to że jeśli do Ciebie trafią to nie powinno uciekać. Dlatego musisz coś zaoferować w zamian.

Plusem jest dobrze stargetowana lista prospektów ponieważ lead magnet który oferujesz jest skierowany do odpowiednich zainteresowań. Zaoferować możesz np ebook, nesletter, raport, pdf, dostęp do wideo itp.

Kolejnym plusem tej metody jest to że zwiększasz liczbę taouchpoint’ów, czyli liczbę kontaktów klienta z Twoją marką. Co skutkuje większym zaufaniem i tym że łatwiej kupi w przyszłości.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Marketing wideo

Nie mówię o drogim filmie w profesjonalnym studiu tylko wideo w stylu UGC, które może być kręcone Twoim telefonem. Możesz też użyć kamery w laptopie. Całość promujesz względnie tania reklamą, tj. facebook video albo youtube.

Możesz też zrobić live, który ma większy zasięg organiczny niż film który wgrywasz, a na koniec z takiego live masz gotowy materiał, który później i tak możesz wgrać na platformę. Czyli 2 pieczenie na jednym ogniu.

Następna taktyka guerilla marketing to:

Sekwencje reklamowe

Weźmy na przykład nasze wideo z kroku poprzedniego. Dzielisz to wideo na części. Załóżmy masz „3 sposoby jak osiągnąć X”

Robisz z tego 3 filmy, każdy opowiada o kolejnym kroku. Tylko pierwszy jest darmowy. Kolejne dwa są dostępne tylko jeśli ktoś zostawi Ci email, albo retargetujesz osoby które obejrzały pierwszą część z kolejnymi częściami.

To co działa w tej metodzie tak dobrze to mocno doedukowany klient, który z dużym prawdopodobieństwem od Ciebie kupi.

Zobacz:

  • targetujesz np tylko osoby które obejrzały minimum 60% Twojego pierwszego filmu
  • dzięki temu ta grupa jest już mała i nie wydajesz dużo na reklamę a masz już mocno zainteresowane osoby
  • także te osoby wychodzą Ciebie dosyć „tanio”
  • możesz to robić na każdej platformie (youtube, tiktok, instagram, facebook itp)

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Wszechobecność – omniprezencja (omnichannel)

Im więcej osoby widzą Ciebie na różnych platformach tym większy sukces możesz odnieść. Dlatego jeśli masz mały budżet zalecam nie zdobywać zimnego ruchu w wielu kanałach, ale raczej skupić się na jednym, ale za to retargetować na wielu. M.in. youtube, reklama banerowa w google, facebook itp

Guerilla marketing
Guerilla marketing

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Artykuły promocyjne

Są to produkty z Twoim obrandowaniem. Chodzi mi tutaj raczej o koszulki, długopisy, pendrive…

Plusem jest to że jeśli są to artykuły które używamy codziennie to prospect opatrzy się z Twoim logo i tutaj znowu nawiązanie do tego aby jak najczęściej spotykał się z Twoją marką.

Będzie miał do Ciebie większe zaufanie. Pomyśl że niektórzy płacą za reklamy na zasięg, teraz zmień tok myślenia i zobacz ile razy ktoś zobaczy Twoje logo na długopisie, czy kubku. Potraktuj to jako wyświetlenia.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Drukowane materiały

Drukowane, fizyczne materiały jak książka czy raport mają w sobie to coś co odróżnia je od pdf. Bardzo popularne szczególnie w stanach są promocje typu „pay only for shipping”. Na filmie na youtube na moim kanale pokazuję kilka takich przykładów. Jest to oferta wejściowa, płacisz tylko za wysyłkę a książkę masz za darmo. Bardzo dobra metoda lead generation.

Jeśli masz mniejszy budżet to zostaw to tylko dla klientów z którymi spotykasz się twarzą w twarz.

Przy czym pamiętaj, im większy nakład tym mniejsze koszty jednostkowe.

Jeśli nie chcesz pisać samemu możesz zatrudnić ghostwritera, który napisze za Ciebie na podstawie wytycznych a książkę przypiszesz sobie.

Albo możesz zacząć od czegoś mniejszego. Mini poradnika, czy hanbook’a.

Pamiętaj tylko aby po wydruku wyglądało to profesjonalnie.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Folia samochodowa

Samemu kiedyś to stosowałem i kilku klientów przyznało że zadzwonili do mnie z naklejki na tylnej klapie samochodu. Wydatek niewielki a widoczność bardzo duża.

Zamiast folii możesz zamówić magnes na auto z reklamą. Nie musisz wtedy obklejać samochodu.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Notatki odręczne

Na początku może pomyślisz, „ale o co chodzi”?

Ale zastanów się… kiedy dostałeś coś napisanego odręczne?

Obecnie wszystko wokół nas to digital i pismo komputerowe.

Osobiście znam osoby które do głównych prospektów wysyłają odręcznie pisane teksty.

Prawie każdy docenia tego typu działania. A już na pewno Ciebie zapamięta.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Wiadomości google news i portale dla reporterów

Dla publiczności angielskojęzycznej numerem jeden jest portal HARO. W Polsce mamy również odpowiedniki. Pomyśl jak trudne czasami musi być dla reportera, lub blogera żeby znaleźć inspiracje albo źródło dla artykułu. Wtedy z pomocą przychodzi Twój news.

Dodatkowo przeczytaj nasze poradniki o wiadomościach google i google discover.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Metoda wielokrotnego kontaktu

Numer telefonu, czy formularz zamówienia to zbyt mało. To jest tak samo jak z e-commerce gdzie w przypadku jeśli mają one kilka metod płatności obserwujemy zawsze zwiększenie w konwersjach.

Tak samo w biznesie. Email, telefon i formularz to podstawy. Pamiętaj tez odpowiadać na socialach. Każdy z Twoich klientów preferuje inną metodę kontaktu.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Informacja prasowa

To jest podobne do wspomnianych wcześniej newsów ale tym razem to Ty piszesz. Wiele czasopism branżowych w wersji drukowanej, albo portali online poszukuje osób które mogą pisać regularnie treści. Nie mówię tutaj o wpisach gościnnych pod SEO, ale o swojej kolumnie czy rubryce. A skoro znasz się na tym co robisz to problemu z wiedzą raczej nie będzie.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Bezpłatne szkolenie

Webinary, seminarium, spotkania społeczności lokalnej gdzie prezentujesz pewien fragment tego czego uczysz lub co sprzedajesz. Jesteś behawiorystą i uczysz zwierzęta posłuszeństwa? Super. Zorganizuj takie spotkanie i pokaż jak wytresowałeś swoje zwierzaki. Następnie rozdaj ulotki i zaproś do polubienia fanpage.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Rozdanie i konkurs

Po pierwsze ludzie lubią rzeczy za darmo.

Niestety minusem jest to że rozdania są źle stworzone od samego początku i zrzeszają ludzi którzy i tak od Ciebie nie kupią.

Jeśli na przykład jesteś fotografem i robisz kursy, to jeśli wybierzesz jako telefon swoją nagrodę to właśnie popełniłeś olbrzym błąd. Przyciągniesz większość ludzi którzy nie są zainteresowani robieniem zdjęć z Twojego kursu tym nowym telefonem. Oni będą zainteresowani tylko nowym smartfonem. Ale z kolei jeśli jako rozdanie posłużą Ci statywy do aparatu to już targetujesz swoich odbiorców.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Marketing treści

Content różnego rodzaju to jedna z moich ulubionych taktyk. Możesz się dzielić swoją wiedzą i łatwo pozycjonujesz siebie jako eksperta w danej niszy. To co preferujesz nie ma znaczenia. Możesz robić wideo, podcasty, blog. Wszystkie z tych opcji są darmowe.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Barter i partnerstwo

To jest chyba najlepsza metoda.

Czyli tak zwane crossy.

Dzięki temu wymieniacie się swoimi followersami i publicznością.

Oczywiście nie pisz do konkurencji ale raczej do osób z niszy sąsiedniej.

Robisz zdjęcia, to porozmawiaj i zrób barter z dziewczynami które robią makijaże.

Oboje siebie uzupełniacie.

Na przykład robisz lokalnie zdjęcia a ona makijaż więc wzajemnie możecie polecać swoje usługi, publikować na ig czy fb itp.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Reklamy

Jest sporo nowinek które mogą pozwolić Ci korzystać z tanich reklam, które pozwalają na dobre targetowanie.

Na docieranie do zimnej publiczności która Ciebie nie zna możesz wybrać FB albo youtube, gdzie CPV jest stosunkowo niski.

Remarketing display w google jest również tani. Ale o innych trickach w kolejnych filmach:)

Co teraz możesz zrobić?

Polub kanał na youtube i obejrzyj inne filmy.

A jeśli chcesz rozwijać swoją firmę to skontaktuj się z nami i poznaj ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)