Guerilla marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Guerilla marketing
Guerilla marketing

16 taktyk Guerilla Marketing dla przedsiębiorców (SPRAWDZONE i SKUTECZNE)

Dzisiaj dostaniecie 16 najlepszych taktyk na guerilla marketing, czyli marketing partyzancki. Działają świetnie jeśli chcecie zwiększyć sprzedaż, generować więcej leadów i zwiększać obroty w firmie.

Witajcie w UniqueSEO, miejscu gdzie pomagamy rosnąc Twojej firmie.

Więc…

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest guerilla marketing

Guerilla marketing definicja: casem nazywany jako marketing partyzancki, jest to zestaw tanich praktyk i technik, które są innowacyjne i zapewniają maksymalną ekspozycję Twojej firmy i brandu.

W tym wpisie przedstawię jedne z najlepszych, które napędzą sprzedaż i nie zaszkodzą Twojej marce. I to nie będzie o cold calling który jest nielubiany i wcale tak dobrze nie działa. W dodatku jak wspomniałem są to relatywnie tanie metody więc nie będzie także o reklamach telewizyjnych ani radiowych, czy w gazecie. Nie będzie tez mowy o profesjonalnym story dla marki, identyfikacji wizualnej czy stronie na wordpress za 10 tysięcy złotych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co za tym idzie nie będziemy się również skupiać na nic nie wartych metrykach (tzw. vanity metrics) czyli komentarze, lajki, czy udostępnienia. Oczywiście dzięki nim poczujesz się dobrze ale niewiele poza tym. Skupimy się na napływie gotówki!

Co zaliczamy do działań guerilla marketing? Przykłady.

Działania zaliczane do guerilla marketingu to niekonwencjonalne i kreatywne podejście do promocji marki, które mają na celu wywołać emocje i zaskoczenie u odbiorców. Niektóre przykłady działań guerilla marketing to:

  1. Marketing szeptany (ang. buzz marketing) – działania, które polegają na wywołaniu efektu „szeptanej reklamy” poprzez zaangażowanie influencerów lub zadowolonych klientów, aby promowali markę w swoich kanałach.
  2. Interaktywne instalacje – instalacje, które pozwalają użytkownikom doświadczyć marki na własnej skórze, np. instalacje zmysłowe lub interaktywne gry.
  3. Flash mob – imprezy publiczne, które polegają na nagłym pojawieniu się dużej grupy ludzi, aby wykonać choreografię lub występ artystyczny w miejscu publicznym.
  4. Nietypowe kampanie reklamowe – kreatywne i nieoczekiwane działania reklamowe, takie jak grafiti, ukryte reklamy czy też wykorzystanie nietypowych nośników reklamy, takich jak rury kanalizacyjne czy ściany budynków.
  5. Eventy i akcje w przestrzeni publicznej – eventy i akcje, które wykorzystują przestrzeń publiczną do promocji marki, np. wystawy, pokazy mody, koncerty.

Te i wiele innych działań guerilla marketing może być stosowanych w celu przyciągnięcia uwagi do marki i zbudowania silnej relacji z klientami. Ważne jest jednak, aby działania te były odpowiednio zaplanowane i zintegrowane z innymi działaniami marketingowymi, aby osiągnąć maksymalne korzyści dla marki.

o2o2o

Z angielskiego oznacza to offline to online to offline, lub w drugą stronę. Dzięki tej metodzie skupimy się na podróży klienta ale w bardzo wąskim segmencie. Oto jak działa ta strategia:

  • musimy skierować do swojej strony odwiedzających za wszelką cenę ( o tym w kolejnych punktach)
  • jeśli już ich mamy to musimy pozyskać do nich kontakt, najlepiej numer telefonu ale adres email również wystarczy.
  • pomoże Ci w tym lead magnet
  • następnie wysyłasz im produkt fizyczny, cyfrowy albo już sprzedajesz na tym etapie
  • następnie znowu kierujesz ich do swojej witryny
  • powtarzasz ten cykl w nieskończoność

Dlaczego tak dobrze to działa? Wysiłek który musisz tu włożyć, czyli stworzyć system do zdobywania ich kontaktu nie jest zbyt trudny, czasochłonny i kosztowny do stworzenia. Kluczem jest to że jeśli do Ciebie trafią to nie powinno uciekać. Dlatego musisz coś zaoferować w zamian.

Plusem jest dobrze stargetowana lista prospektów ponieważ lead magnet który oferujesz jest skierowany do odpowiednich zainteresowań. Zaoferować możesz np ebook, nesletter, raport, pdf, dostęp do wideo itp.

Kolejnym plusem tej metody jest to że zwiększasz liczbę taouchpoint’ów, czyli liczbę kontaktów klienta z Twoją marką. Co skutkuje większym zaufaniem i tym że łatwiej kupi w przyszłości.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Marketing wideo

Nie mówię o drogim filmie w profesjonalnym studiu tylko wideo w stylu UGC, które może być kręcone Twoim telefonem. Możesz też użyć kamery w laptopie. Całość promujesz względnie tania reklamą, tj. facebook video albo youtube.

Możesz też zrobić live, który ma większy zasięg organiczny niż film który wgrywasz, a na koniec z takiego live masz gotowy materiał, który później i tak możesz wgrać na platformę. Czyli 2 pieczenie na jednym ogniu.

Następna taktyka guerilla marketing to:

Sekwencje reklamowe

Weźmy na przykład nasze wideo z kroku poprzedniego. Dzielisz to wideo na części. Załóżmy masz „3 sposoby jak osiągnąć X”

Robisz z tego 3 filmy, każdy opowiada o kolejnym kroku. Tylko pierwszy jest darmowy. Kolejne dwa są dostępne tylko jeśli ktoś zostawi Ci email, albo retargetujesz osoby które obejrzały pierwszą część z kolejnymi częściami.

To co działa w tej metodzie tak dobrze to mocno doedukowany klient, który z dużym prawdopodobieństwem od Ciebie kupi.

Zobacz:

  • targetujesz np tylko osoby które obejrzały minimum 60% Twojego pierwszego filmu
  • dzięki temu ta grupa jest już mała i nie wydajesz dużo na reklamę a masz już mocno zainteresowane osoby
  • także te osoby wychodzą Ciebie dosyć „tanio”
  • możesz to robić na każdej platformie (youtube, tiktok, instagram, facebook itp)

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Wszechobecność – omniprezencja (omnichannel)

Im więcej osoby widzą Ciebie na różnych platformach tym większy sukces możesz odnieść. Dlatego jeśli masz mały budżet zalecam nie zdobywać zimnego ruchu w wielu kanałach, ale raczej skupić się na jednym, ale za to retargetować na wielu. M.in. youtube, reklama banerowa w google, facebook itp

Guerilla marketing
Guerilla marketing

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Artykuły promocyjne

Są to produkty z Twoim obrandowaniem. Chodzi mi tutaj raczej o koszulki, długopisy, pendrive…

Plusem jest to że jeśli są to artykuły które używamy codziennie to prospect opatrzy się z Twoim logo i tutaj znowu nawiązanie do tego aby jak najczęściej spotykał się z Twoją marką.

Będzie miał do Ciebie większe zaufanie. Pomyśl że niektórzy płacą za reklamy na zasięg, teraz zmień tok myślenia i zobacz ile razy ktoś zobaczy Twoje logo na długopisie, czy kubku. Potraktuj to jako wyświetlenia.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Drukowane materiały

Drukowane, fizyczne materiały jak książka czy raport mają w sobie to coś co odróżnia je od pdf. Bardzo popularne szczególnie w stanach są promocje typu „pay only for shipping”. Na filmie na youtube na moim kanale pokazuję kilka takich przykładów. Jest to oferta wejściowa, płacisz tylko za wysyłkę a książkę masz za darmo. Bardzo dobra metoda lead generation.

Jeśli masz mniejszy budżet to zostaw to tylko dla klientów z którymi spotykasz się twarzą w twarz.

Przy czym pamiętaj, im większy nakład tym mniejsze koszty jednostkowe.

Jeśli nie chcesz pisać samemu możesz zatrudnić ghostwritera, który napisze za Ciebie na podstawie wytycznych a książkę przypiszesz sobie.

Albo możesz zacząć od czegoś mniejszego. Mini poradnika, czy hanbook’a.

Pamiętaj tylko aby po wydruku wyglądało to profesjonalnie.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Folia samochodowa

Samemu kiedyś to stosowałem i kilku klientów przyznało że zadzwonili do mnie z naklejki na tylnej klapie samochodu. Wydatek niewielki a widoczność bardzo duża.

Zamiast folii możesz zamówić magnes na auto z reklamą. Nie musisz wtedy obklejać samochodu.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Notatki odręczne

Na początku może pomyślisz, „ale o co chodzi”?

Ale zastanów się… kiedy dostałeś coś napisanego odręczne?

Obecnie wszystko wokół nas to digital i pismo komputerowe.

Osobiście znam osoby które do głównych prospektów wysyłają odręcznie pisane teksty.

Prawie każdy docenia tego typu działania. A już na pewno Ciebie zapamięta.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Wiadomości google news i portale dla reporterów

Dla publiczności angielskojęzycznej numerem jeden jest portal HARO. W Polsce mamy również odpowiedniki. Pomyśl jak trudne czasami musi być dla reportera, lub blogera żeby znaleźć inspiracje albo źródło dla artykułu. Wtedy z pomocą przychodzi Twój news.

Dodatkowo przeczytaj nasze poradniki o wiadomościach google i google discover.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Metoda wielokrotnego kontaktu

Numer telefonu, czy formularz zamówienia to zbyt mało. To jest tak samo jak z e-commerce gdzie w przypadku jeśli mają one kilka metod płatności obserwujemy zawsze zwiększenie w konwersjach.

Tak samo w biznesie. Email, telefon i formularz to podstawy. Pamiętaj tez odpowiadać na socialach. Każdy z Twoich klientów preferuje inną metodę kontaktu.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Informacja prasowa

To jest podobne do wspomnianych wcześniej newsów ale tym razem to Ty piszesz. Wiele czasopism branżowych w wersji drukowanej, albo portali online poszukuje osób które mogą pisać regularnie treści. Nie mówię tutaj o wpisach gościnnych pod SEO, ale o swojej kolumnie czy rubryce. A skoro znasz się na tym co robisz to problemu z wiedzą raczej nie będzie.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Bezpłatne szkolenie

Webinary, seminarium, spotkania społeczności lokalnej gdzie prezentujesz pewien fragment tego czego uczysz lub co sprzedajesz. Jesteś behawiorystą i uczysz zwierzęta posłuszeństwa? Super. Zorganizuj takie spotkanie i pokaż jak wytresowałeś swoje zwierzaki. Następnie rozdaj ulotki i zaproś do polubienia fanpage.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Rozdanie i konkurs

Po pierwsze ludzie lubią rzeczy za darmo.

Niestety minusem jest to że rozdania są źle stworzone od samego początku i zrzeszają ludzi którzy i tak od Ciebie nie kupią.

Jeśli na przykład jesteś fotografem i robisz kursy, to jeśli wybierzesz jako telefon swoją nagrodę to właśnie popełniłeś olbrzym błąd. Przyciągniesz większość ludzi którzy nie są zainteresowani robieniem zdjęć z Twojego kursu tym nowym telefonem. Oni będą zainteresowani tylko nowym smartfonem. Ale z kolei jeśli jako rozdanie posłużą Ci statywy do aparatu to już targetujesz swoich odbiorców.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Marketing treści

Content różnego rodzaju to jedna z moich ulubionych taktyk. Możesz się dzielić swoją wiedzą i łatwo pozycjonujesz siebie jako eksperta w danej niszy. To co preferujesz nie ma znaczenia. Możesz robić wideo, podcasty, blog. Wszystkie z tych opcji są darmowe.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Barter i partnerstwo

To jest chyba najlepsza metoda.

Czyli tak zwane crossy.

Dzięki temu wymieniacie się swoimi followersami i publicznością.

Oczywiście nie pisz do konkurencji ale raczej do osób z niszy sąsiedniej.

Robisz zdjęcia, to porozmawiaj i zrób barter z dziewczynami które robią makijaże.

Oboje siebie uzupełniacie.

Na przykład robisz lokalnie zdjęcia a ona makijaż więc wzajemnie możecie polecać swoje usługi, publikować na ig czy fb itp.

Kolejna taktyka guerilla marketing to:

Reklamy

Jest sporo nowinek które mogą pozwolić Ci korzystać z tanich reklam, które pozwalają na dobre targetowanie.

Na docieranie do zimnej publiczności która Ciebie nie zna możesz wybrać FB albo youtube, gdzie CPV jest stosunkowo niski.

Remarketing display w google jest również tani. Ale o innych trickach w kolejnych filmach:)

Co teraz możesz zrobić?

Polub kanał na youtube i obejrzyj inne filmy.

A jeśli chcesz rozwijać swoją firmę to skontaktuj się z nami i poznaj ofertę.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czym jest Guerilla Marketing?

Guerrilla Marketing to niekonwencjonalna forma marketingu, która polega na tworzeniu niezapomnianych i zaskakujących doświadczeń dla klientów poprzez nieoczekiwane i kreatywne podejście. Celem Guerrilla Marketingu jest przyciągnięcie uwagi do marki w sposób, który jest nie tylko skuteczny, ale również niezapomniany dla konsumentów.
Guerrilla Marketing może obejmować różne formy działań, w tym: flash mob, interaktywne instalacje, nietypowe kampanie reklamowe, eventy i akcje w przestrzeni publicznej. Ważne jest, aby Guerrilla Marketing był odpowiednio zaplanowany i zintegrowany z innymi działaniami marketingowymi, aby osiągnąć maksymalne korzyści dla marki.

Czym jest marketing partyzancki?

Marketing partyzancki (ang. guerrilla marketing) to niekonwencjonalna forma marketingu, która polega na stosowaniu nieoczekiwanych, oryginalnych i kreatywnych działań, aby przyciągnąć uwagę do marki. Celem marketingu partyzanckiego jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców w niekonwencjonalny i niezapomniany sposób, wykorzystując niskobudżetowe lub bezpłatne działania reklamowe.
Marketing partyzancki może obejmować różne formy działań, w tym flash mob, interaktywne instalacje, nietypowe kampanie reklamowe, eventy i akcje w przestrzeni publicznej. Działania te mają na celu wywołać emocje i zaskoczenie u odbiorców, co może przyciągnąć uwagę i zapadać w pamięć. Marketing partyzancki jest skuteczny w przypadku marek, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować silną relację z klientami.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!