Generowanie lead贸w (lead generation) co to jest, jak to robi膰 b2b i b2c (lead sprzeda偶owy)

Aktywne pozyskiwanie nowych klient贸w
Aktywne pozyskiwanie nowych klient贸w. Sprzeda偶 i prospecting aby pozyskiwa膰 klient贸w w biznesie
27 wrze艣nia, 2021
Jak promowa膰 sklep internetowy
Jak promowa膰 sklep internetowy (10x reklamowa膰 i wypromowa膰 e-commerce)
27 wrze艣nia, 2021
Generowanie lead贸w

Jak generowa膰 leady poprzez marketing

Opracuj strategi臋, kt贸ra przyci膮gnie do Twojej firmy odpowiednich ludzi 鈥 od potencjalnego klienta do zakupu.
Generowanie lead贸w to proces przyci膮gania ludzi (lead贸w) do Twojej firmy i przekszta艂cania ich w klient贸w 鈥 zwykle realizowany za pomoc膮 kampanii marketingowych wspieranych przez marketing automation 鈥 przyci膮gaj膮c potencjalnych klient贸w do Twojej firmy i potencjalnych klient贸w, kt贸rzy mog膮 kupi膰 Twoje produkty lub us艂ugi.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Oferuje ekscytuj膮ce podej艣cie do marketingu cyfrowego, poniewa偶 odwraca typow膮 relacj臋 klienta z biznesem. Zamiast odkrywa膰 Twoj膮 firm臋 przez zimny telefon (cold calling), czy zimne emaile (cold email), ludzie anga偶uj膮 si臋, gdy znajd膮 co艣, co im si臋 podoba, za po艣rednictwem jednego z Twoich kana艂贸w online. Jest to niezwykle korzystne zar贸wno dla firm, jak i konsument贸w, poniewa偶 osoby, kt贸re kontaktuj膮 si臋 z Tob膮, ju偶 rozumiej膮 warto艣膰 Twojej oferty.

Pomimo potencjalnych korzy艣ci biznesowych, skuteczne generowanie lead贸w mo偶e by膰 trudne, zw艂aszcza je艣li nigdy wcze艣niej nie korzysta艂e艣 z tej metody marketingu. Ale warto si臋 uczy膰. Pozyskiwanie potencjalnych klient贸w mo偶e pom贸c Ci znale藕膰 wi臋cej lead贸w sprzeda偶owych i rozwija膰 firm臋 w ca艂ym cyklu sprzeda偶y, zw艂aszcza podczas marketingu internetowego. Niezale偶nie od tego, czy chcesz wprowadzi膰 na rynek nowo otwarty biznes, czy po prostu zmieni膰 swoje strategie, generowanie lead贸w powinno stanowi膰 g艂贸wn膮 cz臋艣膰 Twoich wysi艂k贸w.

Generowanie lead贸w

W kontek艣cie marketingu i sprzeda偶y lead to osoba, kt贸ra wykaza艂a zainteresowanie produktem lub us艂ug膮 Twojej firmy. Potencjalni klienci mog膮 pochodzi膰 z wielu r贸偶nych 藕r贸de艂, w tym z tradycyjnych metod reklamowych, dzia艂a艅 offline, takich jak skierowania klient贸w, oraz z Twoich dzia艂a艅 marketingowych. Niezale偶nie od tego, sk膮d pochodz膮, potencjalni klienci zazwyczaj najpierw inicjuj膮 kontakt lub wykazuj膮 zainteresowanie Twoj膮 firm膮.

Wa偶ne jest, aby pami臋ta膰, 偶e musisz okre艣li膰, czy potencjalny klient jest 鈥瀔walifikowany鈥. Potencjalny klient wysokiej jako艣ci oznacza, 偶e 鈥嬧媝odj臋li krok, kt贸ry wskazuje, 偶e rozwa偶a zakup jako potencjalny klient. Niekt贸rzy potencjalni klienci mog膮 by膰 gotowi to zrobi膰 natychmiast, podczas gdy inni mog膮 bada膰 i rozwa偶a膰 swoje opcje.

Lead Generation

Po艣wi臋cenie czasu na zakwalifikowanie potencjalnego klienta przed zwr贸ceniem si臋 do niego z materia艂ami marketingowymi ma kluczowe znaczenie.

Musisz zna膰 swoich odbiorc贸w, aby skutecznie kierowa膰 do nich marketing, na przyk艂ad podczas przekszta艂cania odwiedzaj膮cych witryn臋 w potencjalnych klient贸w poprzez personalizacj臋 witryny za pomoc膮 historii klient贸w i wezwa艅 do dzia艂ania. Wys艂anie niew艂a艣ciwej wiadomo艣ci do potencjalnego klienta w niew艂a艣ciwym czasie mo偶e ca艂kowicie naruszy膰 relacj臋 i mo偶e by膰 strat膮 czasu i zasob贸w, je艣li koszt jednego potencjalnego klienta jest zbyt wysoki, aby uzyska膰 pozytywny zwrot z inwestycji.

Zapewnienie jako艣ci lead贸w to podstawa.

Inbound marketing to strategia marketingowa, kt贸ra zach臋ca ludzi do aktywnego poszukiwania i anga偶owania si臋 w Twoj膮 mark臋. Zwykle wi膮偶e si臋 to z tworzeniem zasob贸w cyfrowych lub materia艂贸w marketingowych (takich jak posty na blogu, biuletyny i posty w mediach spo艂eczno艣ciowych), kt贸re zapewniaj膮 warto艣膰 potencjalnym klientom. Chodzi o tworzenie 艣wiadomo艣ci, budowanie zaufania i zarz膮dzanie relacjami mi臋dzy klientami a Twoj膮 mark膮.

Chocia偶 s膮 one 艣ci艣le powi膮zane, inbound marketing i generowanie lead贸w to nie to samo. Pozyskiwanie lead贸w to jeden z element贸w wi臋kszej strategii marketingu przychodz膮cego. Pomaga przyci膮gn膮膰 wi臋cej zainteresowanych os贸b do Twojej firmy, podczas gdy marketing przychodz膮cy ma na celu piel臋gnowanie tych potencjalnych klient贸w, przekszta艂canie ich w p艂ac膮cych klient贸w i sprawianie, 偶e wracaj膮 po wi臋cej. Innymi s艂owy, te dwie praktyki wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮, tworz膮c holistyczne, zr贸wnowa偶one podej艣cie do marketingu cyfrowego.

Dlaczego generowanie lead贸w jest wa偶ne?

Pozyskiwanie potencjalnych klient贸w mo偶e by膰 bardzo korzystne dla Twojej firmy, zw艂aszcza dla Twoich dzia艂a艅 w zakresie marketingu cyfrowego. Niekt贸re z najwi臋kszych korzy艣ci p艂yn膮cych z generowania lead贸w to:

  •  Wi臋ksza 艣wiadomo艣膰 Twojej marki w艣r贸d klient贸w  
  • Kontakt z kwalifikowanymi klientami, kt贸rzy s膮 ju偶 zainteresowani Twoim biznesem  
  • Mniejsze marnotrawstwo cennych zasob贸w (w tym czasu, pieni臋dzy i pracy)  
  • Pozytywny wp艂yw na wyniki Twojej firmy

Wiele tradycyjnych taktyk generowania lead贸w, takich jak rekomendacje z ust do ust, po prostu nie wystarcza, aby rozwin膮膰 Tw贸j biznes. Jednak te taktyki mo偶na stosowa膰 w po艂膮czeniu z nowoczesnymi metodami, takimi jak reklama online, e-mail i marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych, aby piel臋gnowa膰 potencjalnych prospect贸w, aby uzyska膰 jak najwi臋kszy wp艂yw na Tw贸j biznes.

Wyzwania zwi膮zane z generowaniem lead贸w

Oczywi艣cie generowanie lead贸w nie zawsze jest 艂atwe. To najwi臋ksze wyzwanie, przed kt贸rym stoi tak wielu marketer贸w. Niekt贸re z najwi臋kszych trudno艣ci zwi膮zanych z generowaniem lead贸w to:

  • Generowanie wysokiej jako艣ci potencjalnych klient贸w, kt贸rzy prawdopodobnie b臋d膮 patronowa膰 Twojej firmie  
  • Generowanie du偶ej liczby lead贸w  
  • Mierzenie, 艣ledzenie i raportowanie sukcesu dzia艂a艅 zwi膮zanych z generowaniem lead贸w  
  • Posiadanie odpowiedniego czasu i zasob贸w do po艣wi臋cenia na generowanie lead贸w

艢wiadomo艣膰 tych wyzwa艅 pomo偶e Ci je pokona膰 i generowa膰 leady bez niepotrzebnego wydawania zasob贸w.

Jak generowa膰 leady

Proces generowania lead贸w jest prosty dla w艂a艣cicieli firm. Wykonaj nast臋puj膮ce kroki:

1. Zidentyfikuj swoj膮 grup臋 docelow膮: Przede wszystkim musisz wiedzie膰, kim jest Twoja grupa docelowa, aby m贸c skutecznie kierowa膰 do niej i sprzedawa膰. Je艣li nie masz dobrze zdefiniowanej grupy docelowej lub nie rozumiesz, czego potrzebuj膮 i chc膮 od Twojej firmy, nawi膮zanie z nimi kontaktu b臋dzie znacznie trudniejsze.

2. Zaoferuj u偶ytkownikom warto艣膰: generowanie lead贸w i marketing przychodz膮cy maj膮 na celu przyci膮gni臋cie klient贸w do Twojej firmy. Aby to zrobi膰, wa偶ne jest, aby zapewni膰 im co艣 warto艣ciowego i pomocnego. Mo偶e to obejmowa膰 posty na blogu, e-booki, newsletter, bezp艂atne wersje pr贸bne, subskrypcje freemium 鈥 tak naprawd臋 wszystko, co przemawia do docelowych odbiorc贸w.

3. Znajd藕 sw贸j lead magnet na nowych klient贸w: Po艣wi臋膰 troch臋 czasu na okre艣lenie, kt贸re tre艣ci lub bezp艂atne produkty odnosz膮 najwi臋ksze sukcesy w艣r贸d docelowych odbiorc贸w. Eksperymentuj jak najwi臋cej z r贸偶nymi lead magnet’ami i popro艣 o informacj臋 zwrotn膮. Nast臋pnie skoncentruj swoje wysi艂ki na tworzeniu i rozwijaniu tre艣ci, kt贸re s膮 najbardziej popularne w艣r贸d docelowych odbiorc贸w.

4. U偶ywaj biuletyn贸w do rozwijania relacji: Gdy potencjalni klienci udost臋pni膮 Ci swoje dane kontaktowe, u偶yj marketingu e-mailowego, aby utrzyma膰 i rozwija膰 t臋 relacj臋. Dzi臋ki temu klienci b臋d膮 艣wiadomi Twojej marki i zach臋c膮 ich do konwersji. Mailing dzia艂a 艣wietnie.

5. Po艂膮cz si臋 i anga偶uj w mediach spo艂eczno艣ciowych: W podobny spos贸b mo偶esz wykorzysta膰 taktyki marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych na swoj膮 korzy艣膰. Opr贸cz utrudniania ludziom zapomnienia o Twojej marce, mo偶esz tak偶e 艂膮czy膰 si臋 i anga偶owa膰 potencjalnych klient贸w na platformach spo艂eczno艣ciowych w czasie rzeczywistym. Social media to pot臋偶na bro艅. R贸b tam ciekawy content marketing.

Lejek do generowania lead贸w, znany jak lejek sprzeda偶owy

Lejek do generowania lead贸w odgrywa wa偶n膮 rol臋 w tym, jak Twoja firma przyci膮ga potencjalnych prospect贸w i ostatecznie przekszta艂ca ich w p艂ac膮cych klient贸w. Ta koncepcja ilustruje 艣cie偶k臋, kt贸r膮 musz膮 pod膮偶a膰 ludzie, gdy staj膮 si臋 艣wiadomi Twojej firmy, przechodz膮 do bardziej wykwalifikowanego leada i wreszcie dokonuj膮 zakupu od Ciebie.

Chocia偶 og贸lna 艣cie偶ka jest taka sama dla wi臋kszo艣ci firm, mo偶esz opracowa膰 w艂asn膮 unikaln膮 interpretacj臋 dostosowan膮 do Twoich konkretnych potrzeb. Zasiadaj膮c do opracowywania i udoskonalania strategii generowania lead贸w, zastan贸w si臋, jak 艣cie偶ka generowania lead贸w pasuje do Twojego biznesu, w tym jakich strategii mo偶esz u偶y膰 na r贸偶nych etapach, takich jak optymalizacja strony docelowej w celu poprawy konwersji, czyli tzw. landing page i wiedza na co reaguje Twoja bran偶a. Musisz pozna膰 pobudki i pragnienia.

Rodzaje generowania lead贸w aby pozyskiwa膰 klient贸w

Istnieje wiele r贸偶nych typ贸w prospect贸w, kt贸re mog膮 wp艂ywa膰 na strategi臋 generowania lead贸w, kt贸r膮 stosujesz w swojej firmie. W ko艅cu spos贸b, w jaki sprzedajesz produkty swoim klientom, b臋dzie ca艂kowicie zale偶a艂 od tego, na jakim etapie drogi kupuj膮cego si臋 znajduj膮.

Niekt贸re z g艂贸wnych typ贸w potencjalnych klient贸w, z kt贸rymi mo偶esz si臋 spotka膰, obejmuj膮:

Marketing kwalifikowani potencjalni klienci (MQL, Marketing Qualified Lead) odkrywaj膮 Twoj膮 firm臋 za po艣rednictwem kana艂u marketingu przychodz膮cego, takiego jak profile w mediach spo艂eczno艣ciowych lub cyfrowe materia艂y marketingowe. MQL wykaza艂y zainteresowanie Twoimi produktami i us艂ugami lub biznesem jako ca艂o艣ci膮, ale nie zosta艂y jeszcze przekonwertowane jako potencjalni klienci ani nie wchodzili w interakcj臋 z Twoim zespo艂em sprzeda偶y. Po pewnym czasie mog膮 przekszta艂ci膰 si臋 w kwalifikuj膮ce si臋 do sprzeda偶y leady, czyli lead sprzeda偶owy.  

Kwalifikuj膮cy si臋 potencjalni klienci sprzeda偶y (SQL- Sales Qualified Lead) zostali zbadani, przejrzani i ocenieni przez Twoich sprzedawc贸w lub zesp贸艂 marketingowy. Wykazali wystarczaj膮ce zainteresowanie zakupem produktu lub us艂ugi, dzi臋ki czemu mo偶esz skoncentrowa膰 si臋 na prowadzeniu ich w kierunku konwersji. Na przyk艂ad SQL mo偶e wype艂ni膰 formularz internetowy w Twojej witrynie, aby uzyska膰 wi臋cej informacji lub zapisa膰 si臋 na biuletyn e-mailowy Twojej firmy.  

Kwalifikowani potencjalni klienci (PQL) wykorzystali ju偶 Tw贸j produkt i uznali go za warto艣ciowy lub u偶yteczny. Zazwyczaj obejmuje to klient贸w korzystaj膮cych z produktu freemium lub rejestruj膮cych si臋 na bezp艂atny miesi膮c, trial Twojego produktu lub us艂ugi. Uwa偶a si臋, 偶e PQL s膮 jednymi z najbardziej warto艣ciowych i kwalifikowanych lead贸w, poniewa偶 doceniaj膮 warto艣膰 Twoich produkt贸w z pierwszej r臋ki.  

Zakwalifikowani potencjalni klienci (nazywani r贸wnie偶 SQL) rozmawiali z cz艂onkiem zespo艂u obs艂ugi klienta i wskazali, 偶e chcieliby dokona膰 zakupu 鈥 na przyk艂ad, gdyby korzystali z bezp艂atnej wersji produktu i chcieli uaktualni膰 do wersji premium. Po zapoznaniu si臋 z tym przedstawiciel obs艂ugi klienta po艂膮czy klienta z odpowiednim cz艂onkiem zespo艂u sprzeda偶y. Wa偶ne, zalecam aby dzia艂 sprzeda偶y posiada艂 gotowe skrypty.

Generowanie lead贸w sprzeda偶owych to proces ci膮g艂y. SEO, linkedin, sem, pozycjonowanie, google ads, facebook ads. Te kana艂y powinny dzia艂a膰 NON STOP.

Podsumowanie pozyskiwania lead贸w sprzeda偶owych

Po wygenerowaniu potencjalnych klient贸w warto je oceni膰, aby odpowiednio si臋 z nimi zapozna膰 i usegregowa膰. W tym momencie w gr臋 wchodzi lead scoring. Ocena potencjalnych klient贸w to spos贸b na zakwalifikowanie potencjalnych klient贸w i ocen臋 ich warto艣ci dla

Twojej organizacji. Ka偶demu potencjalnemu klientowi przypisywana jest warto艣膰 liczbowa (lub 鈥瀢ynik鈥), kt贸ra wskazuje, na jakim etapie drogi kupuj膮cego si臋 znajduje. W ten spos贸b wysoko wykwalifikowani potencjalni klienci mog膮 zosta膰 powi膮zani z zespo艂em sprzeda偶y, a potencjalni klienci o bardziej swobodnym zainteresowaniu mog膮 zosta膰 zaanga偶owani przez dzia艂 marketingu, oszcz臋dzaj膮c czas i wysi艂ek. Dodajesz do tego jeszcze lead nurturing i optymalizujesz proces sprzeda偶y.

Je艣li chcesz pozyska膰 nowych klient贸w to koniecznie musisz dopracowa膰 ca艂y cykl zakupowy, Wejd藕 w zak艂adk臋 kontakt i zostaw nam sw贸j adres e-mail. Mo偶emy dla Ciebie pozyska膰 leady b2b. Sam proces pozyskiwania lead贸w dzia艂a w zgodzie z polityk膮 danych osobowych danej firmy poniewa偶 robimy to przez platformy typu google ads, facebook ads (lead ads) czy linkedin. Mo偶e na tym zyska膰 ka偶da osoba lub firma. Metoda generowania lead贸w b2b pozwala pozyska膰 wysokiej jako艣ci leady, czyli osoby zainteresowane produktem czy us艂ug膮 polepszaj膮c efekt Twoich dzia艂a艅 sprzeda偶owych.

Nie ma znaczenia, jakiego systemu scoringowego u偶ywasz w swoim biznesie, o ile jest on sp贸jny. Podsumowuj膮c, ocena potencjalnych klient贸w jest wa偶nym krokiem w tworzeniu strategii biznesowej zorientowanej na klienta, kt贸ra jest powi膮zana z og贸lnymi dzia艂aniami w zakresie marketingu przychodz膮cego. Intersuje Ciebie generowanie lead贸w? Skontaktuj si臋 z nami.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)