Co to jest FLoC? (przyk艂ady i defincja Federated Learning of Cohorts)

FLoC

Co to jest FLoC?

FLoC to skr贸t od „Federated Learning of Cohorts”, czyli „Federowane uczenie kohort”. Jest to technologia reklamowa stworzona przez Google, kt贸ra ma na celu zast膮pienie plik贸w cookies w przegl膮darce internetowej.

FLoC, czyli Federated Learning of Cohorts, to nowa technologia reklamowa, kt贸ra ma zast膮pi膰 pliki cookie stron trzecich. FLoC dzia艂a w ten spos贸b, 偶e u偶ytkownik贸w grupuje w du偶e kohorty o podobnych zainteresowaniach, a nast臋pnie reklamodawcy mog膮 wy艣wietla膰 reklamy do tych kohort. Dzi臋ki temu reklamy b臋d膮 bardziej trafne i dostosowane do zainteresowa艅 u偶ytkownik贸w, a jednocze艣nie prywatno艣膰 u偶ytkownik贸w zostanie zwi臋kszona.

FLoC dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w tzw. kohorty (ang. cohorts). Algorytm ten analizuje zachowanie u偶ytkownika na stronach internetowych i na podstawie tych informacji przypisuje go do jednej z tysi臋cy kohort. Nast臋pnie, zamiast 艣ledzenia aktywno艣ci ka偶dego u偶ytkownika w internecie, reklamodawcy b臋d膮 mieli dost臋p tylko do informacji na temat kohorty, do kt贸rej nale偶y dany u偶ytkownik.

FLoC ma na celu ochron臋 prywatno艣ci u偶ytkownik贸w, poniewa偶 nie ma potrzeby 艣ledzenia ich aktywno艣ci na poszczeg贸lnych stronach internetowych. W zamian, reklamodawcy b臋d膮 mieli dost臋p tylko do informacji na temat zachowa艅 u偶ytkownik贸w w obr臋bie danej kohorty, co powinno zmniejszy膰 ilo艣膰 danych zbieranych na temat poszczeg贸lnych u偶ytkownik贸w.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Czym jest profilowanie reklam?

Profilowanie reklam to proces zbierania informacji o u偶ytkownikach w celu dostarczenia im spersonalizowanych reklam. Polega to na analizie zachowa艅 u偶ytkownik贸w na stronach internetowych, takich jak przegl膮danie produkt贸w, klikanie w reklamy, wyszukiwanie w internecie itp. Na podstawie zebranych informacji, reklamodawcy tworz膮 profile u偶ytkownik贸w, kt贸re pozwalaj膮 im na skuteczne kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorc贸w.

Profilowanie reklam umo偶liwia reklamodawcom bardziej efektywne dotarcie do swojej grupy docelowej. Dzi臋ki spersonalizowanym reklamom, u偶ytkownicy otrzymuj膮 tre艣ci, kt贸re s膮 dla nich bardziej interesuj膮ce i bardziej odpowiadaj膮ce ich potrzebom. Jest to korzystne zar贸wno dla reklamodawc贸w, kt贸rzy mog膮 zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 swoich kampanii reklamowych, jak i dla u偶ytkownik贸w, kt贸rzy nie otrzymuj膮 reklam niezwi膮zanych z ich zainteresowaniami.

Jednak偶e, profilowanie reklam mo偶e by膰 kwesti膮 kontrowersyjn膮, poniewa偶 wymaga gromadzenia danych u偶ytkownik贸w w celu tworzenia ich profili. Cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w mo偶e czu膰 si臋 niekomfortowo z my艣l膮, 偶e ich dane s膮 wykorzystywane w taki spos贸b, co sk艂ania firmy do przestrzegania regulacji ochrony prywatno艣ci danych osobowych.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Federated Learning of Cohorts (FLoC)?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) to eksperymentalna technologia reklamowa stworzona przez Google, kt贸ra ma na celu zast膮pienie plik贸w cookies w przegl膮darce internetowej.

FLoC dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w tzw. kohorty (ang. cohorts). Algorytm ten analizuje zachowanie u偶ytkownika na stronach internetowych i na podstawie tych informacji przypisuje go do jednej z tysi臋cy kohort. Nast臋pnie, zamiast 艣ledzenia aktywno艣ci ka偶dego u偶ytkownika w internecie, reklamodawcy b臋d膮 mieli dost臋p tylko do informacji na temat kohorty, do kt贸rej nale偶y dany u偶ytkownik.

FLoC ma na celu ochron臋 prywatno艣ci u偶ytkownik贸w, poniewa偶 nie ma potrzeby 艣ledzenia ich aktywno艣ci na poszczeg贸lnych stronach internetowych. W zamian, reklamodawcy b臋d膮 mieli dost臋p tylko do informacji na temat zachowa艅 u偶ytkownik贸w w obr臋bie danej kohorty, co powinno zmniejszy膰 ilo艣膰 danych zbieranych na temat poszczeg贸lnych u偶ytkownik贸w.

W 2021 roku Google przeprowadzi艂 testy FLoC w przegl膮darce Google Chrome. Jednak FLoC jest krytykowane przez niekt贸re organizacje, poniewa偶 mog膮 prowadzi膰 do powstania nowych problem贸w z prywatno艣ci膮 u偶ytkownik贸w.

Czy FLoC jest potrzebny?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) zosta艂 stworzony jako alternatywa dla plik贸w cookies, kt贸re s膮 powszechnie wykorzystywane przez reklamodawc贸w do 艣ledzenia u偶ytkownik贸w w internecie. Cookies maj膮 wiele wad, takich jak brak mo偶liwo艣ci ich 艣ledzenia w przypadku blokowania przez u偶ytkownika, a tak偶e problemy z prywatno艣ci膮.

FLoC dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w kohorty, co pozwala na wy艣wietlanie spersonalizowanych reklam, jednocze艣nie minimalizuj膮c ilo艣膰 danych, kt贸re s膮 zbierane na temat u偶ytkownik贸w. Jest to korzystne dla u偶ytkownik贸w, poniewa偶 ich prywatno艣膰 jest chroniona, a tak偶e dla reklamodawc贸w, poniewa偶 mog膮 dotrze膰 do swojej grupy docelowej bez potrzeby zbierania danych osobowych.

Jednak偶e, FLoC jest krytykowane przez niekt贸re organizacje i eksper贸w za to, 偶e mo偶e prowadzi膰 do powstania nowych problem贸w z prywatno艣ci膮 u偶ytkownik贸w. Niekt贸rzy twierdz膮, 偶e grupowanie u偶ytkownik贸w w kohorty mo偶e ujawnia膰 ich zainteresowania i preferencje, co mo偶e narusza膰 ich prywatno艣膰. Inni twierdz膮, 偶e FLoC mo偶e skutkowa膰 powstaniem nowych metod 艣ledzenia u偶ytkownik贸w w internecie, co mo偶e by膰 r贸wnie niebezpieczne dla prywatno艣ci u偶ytkownik贸w, jak pliki cookies.

Podsumowuj膮c, FLoC ma potencja艂, aby rozwi膮za膰 niekt贸re problemy zwi膮zane z plikami cookies, ale wymaga dalszej oceny, aby okre艣li膰, czy jest to skuteczne i bezpieczne rozwi膮zanie dla u偶ytkownik贸w internetu.

Czym technologia FLoC r贸偶ni si臋 od ciasteczek?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) to eksperymentalna technologia reklamowa stworzona przez Google, kt贸ra ma na celu zast膮pienie plik贸w cookies w przegl膮darce internetowej. Oto kilka r贸偶nic mi臋dzy technologi膮 FLoC a plikami cookies:

  1. Grupowanie u偶ytkownik贸w – FLoC dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w kohorty (ang. cohorts). Dzi臋ki temu nie jest konieczne 艣ledzenie aktywno艣ci ka偶dego u偶ytkownika na poszczeg贸lnych stronach internetowych, co minimalizuje ilo艣膰 danych zbieranych na temat u偶ytkownik贸w. W przypadku plik贸w cookies, ka偶dy u偶ytkownik jest 艣ledzony indywidualnie, a dane zbierane s膮 na podstawie jego aktywno艣ci na konkretnych stronach internetowych.
  2. Prywatno艣膰 – FLoC ma na celu ochron臋 prywatno艣ci u偶ytkownik贸w, poniewa偶 nie ma potrzeby 艣ledzenia ich aktywno艣ci na poszczeg贸lnych stronach internetowych. W zamian, reklamodawcy b臋d膮 mieli dost臋p tylko do informacji na temat zachowa艅 u偶ytkownik贸w w obr臋bie danej kohorty. W przypadku plik贸w cookies, dane s膮 zbierane na podstawie aktywno艣ci u偶ytkownika na ka偶dej odwiedzanej stronie internetowej, co mo偶e narusza膰 prywatno艣膰.
  3. Zgodno艣膰 z regulacjami – FLoC jest stworzony w taki spos贸b, aby by膰 zgodnym z regulacjami dotycz膮cymi prywatno艣ci danych, takimi jak RODO (GDPR) czy California Consumer Privacy Act (CCPA). Pliki cookies mog膮 narusza膰 te regulacje, zw艂aszcza je艣li nie s膮 wykorzystywane w spos贸b zgodny z prawem.

Podsumowuj膮c, FLoC i pliki cookies r贸偶ni膮 si臋 sposobem zbierania i wykorzystywania danych o u偶ytkownikach internetu, a tak偶e podej艣ciem do ochrony prywatno艣ci u偶ytkownik贸w. FLoC jest eksperymentalnym rozwi膮zaniem, kt贸re ma na celu rozwi膮zanie niekt贸rych problem贸w zwi膮zanych z plikami cookies, ale wymaga dalszej oceny i oceny, aby okre艣li膰, czy jest to skuteczne i bezpieczne rozwi膮zanie dla u偶ytkownik贸w internetu.

Na jakiej zasadzie dzia艂a FLoC?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w kohorty (ang. cohorts), kt贸re nast臋pnie s膮 wykorzystywane do personalizacji reklam w internecie. Oto kilka krok贸w, kt贸re opisuj膮, jak dzia艂a FLoC:

  1. Inicjowanie procesu – Kiedy u偶ytkownik odwiedza stron臋 internetow膮, przegl膮darka internetowa wygeneruje unikalny identyfikator u偶ytkownika (UID), kt贸ry jest u偶ywany do przypisania go do jednej z wielu kohort. Proces grupowania odbywa si臋 w samym urz膮dzeniu u偶ytkownika, a nie w chmurze, dzi臋ki czemu zachowana jest prywatno艣膰 u偶ytkownika.
  2. Grupowanie u偶ytkownik贸w – Kohorty s膮 tworzone na podstawie analizy przegl膮danych przez u偶ytkownika stron internetowych i innych informacji, takich jak j臋zyk, lokalizacja, typ urz膮dzenia i system operacyjny. Nast臋pnie u偶ytkownicy o podobnych zainteresowaniach s膮 przypisywani do jednej kohorty.
  3. Wykorzystanie kohort – Reklamodawcy mog膮 u偶ywa膰 kohort do personalizacji reklam, kt贸re wy艣wietlane s膮 u偶ytkownikom w obr臋bie tej samej kohorty. Na przyk艂ad, je艣li u偶ytkownik odwiedzi艂 wiele stron internetowych zwi膮zanych z gotowaniem, mo偶e zosta膰 przypisany do kohorty, kt贸ra obejmuje innych u偶ytkownik贸w z podobnymi zainteresowaniami kulinarystycznymi. Reklamodawcy mog膮 nast臋pnie wy艣wietla膰 u偶ytkownikom z tej samej kohorty reklamy zwi膮zane z gotowaniem lub pokrewnymi tematami.
  4. Ochrona prywatno艣ci – Kohorty s膮 zaprojektowane w taki spos贸b, aby chroni膰 prywatno艣膰 u偶ytkownik贸w. Zamiast zbiera膰 dane o aktywno艣ci ka偶dego u偶ytkownika na poszczeg贸lnych stronach internetowych, FLoC wykorzystuje tylko informacje na temat u偶ytkownik贸w w obr臋bie ich kohort. Oznacza to, 偶e reklamodawcy maj膮 dost臋p tylko do anonimowych danych na temat grupy docelowej, a nie do indywidualnych danych u偶ytkownika.

Podsumowuj膮c, FLoC dzia艂a na zasadzie grupowania u偶ytkownik贸w o podobnych zainteresowaniach w kohorty, kt贸re s膮 wykorzystywane do personalizacji reklam w internecie. Kohorty s膮 tworzone na podstawie informacji zbieranych przez przegl膮dark臋 internetow膮, a u偶ytkownicy w obr臋bie jednej kohorty maj膮 podobne zainteresowania. Dzi臋ki temu FLoC minimalizuje ilo艣膰 danych zbieranych na temat u偶ytkownik贸w, a jednocze艣nie zapewnia personalizacj臋 reklam w spos贸b chroni膮cy prywatno艣膰 u偶ytkownik贸w.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Co to jest FLoC? (przyk艂ady i defincja Federated Learning of Cohorts)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej