Zawartość strony
Jeszcze ponad dekadę temu w internecie znajdowało się blisko 180 milionów witryn. Jeżeli jednak spojrzymy na bieżące statystyki, liczba ta zwiększyła się blisko 11-krotnie.
Obecnie można przy pomocy standardowej przeglądarki internetowej wejść na blisko dwa miliardy domen. Tak duża liczba stron zwiększa oczywiście konkurencję, a ponadto sprawia, iż – jako właściciel witryny – trzeba szukać sposób na wyróżnienie się z tłumu konkurencji.
Bardzo prostą metodą jest dodanie favicon’u. Mowa tutaj o małej ikonce witryny internetowej, która reprezentuje naszą marką. Warto dowiedzieć się więcej na temat favicon.
Favicon jest to plik graficzny, która pojawia się w polu adresu URL, na aktywnej karcie przeglądarki lub w Ulubionych. Strona internetowa może bez niego działać bez zarzutu.
Odwiedzając wszelakie witryny internetowe można bardzo łatwo zauważyć, iż mają one ze sobą bardzo dużo wspólnych elementów. Mowa tutaj na przykład o menu bądź stópce.
Nieczęsto można spotkać sytuację, gdy dana strona nie posiada żadnego logotypu. Warto zaznaczyć, że w przypadku favicon’u jest trochę inaczej, bowiem nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że takie coś istnieje.
Skutkiem tego jest to, że nie przykłada się do niego większej uwagi. Należy pamiętać, iż jest to też jeden z najczęstszych błędów początkujących na WordPress.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Warto zaznaczyć, że umieszczenie favicon’u na własną witryną internetową jest o wiele lepszym pomysłem aniżeli pozostawienie pustej ikony dokumentu. To właśnie dzięki zastosowaniu takiej ikony, strona internetowa powinna wyróżnić się na tle reszty stron, a ponadto wygląda na zaufaną oraz profesjonalną.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wiele osób zastanawia się, czym jest favicon. Jest to mała kina wyświetlająca się obok tytułu witryny w naszej przeglądarce internetowej.
Warto dodać, że służy przede wszystkim jako element rozpoznawczy. Ponadto ma na celu zbudować zaufanie pośród konsumentów, bowiem pomoże im wizualnie rozpoznać stronę internetową. Trzeba też zwrócić uwagę na to, iż użytkownicy, którzy nierzadko odwiedzają daną stronę internetową będą w stanie ją rozpoznać dzięki faviconie.
Wszystko będzie sposobne bez potrzeby czytania tytułu bądź adresu strony. Taki zabieg jest bardzo pomocny w szczególności dla konsumentów, którzy nierzadko otwierają kilkanaście bądź kilkadziesiąt kart w swojej przeglądarce – w takim przypadku na tak wielu kartach nie wyświetli się nic więcej niż mała ikonka witryny.
Trzeba też wiedzieć o tym, że niektóre usługi sieciowe, a także wyszukiwarki internetowe wyświetlają favicon w swych wynikach, a także listach.
Warto zaznaczyć, że każda witryna internetowa powinna korzystać z favicon. Dzięki temu możliwe jest określenie tożsamości strony internetowej. Wpłynie to znacząco na jej użyteczność oraz wygodę użytkownika. Należy pamiętać o tym, że im więcej będzie otwartych kart w przeglądarce, tym mniej znaków będzie na nich widocznych.
Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że ikona strony sprawi, iż o wiele łatwiej będzie nam się w nich odnaleźć.
Żeby sprawdzić, czy nasza witryna internetowa została zaopatrzona w favicon, trzeba tylko spojrzeć na kartę w przeglądarce. W przypadku gdy obok tytułu podstrony zamieszczona będzie ikona, można być pewnym, iż wszystko zostało ustawione w poprawny sposób.
W przypadku gdy jest jednak nieco inaczej, trzeba jak najszybciej wstawić favicon na naszą witrynę internetową. Tego typu zabieg pozwoli nam na większą rozpoznawalność naszej strony internetowej w internecie.
Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób dodać favicon do swojej witryny internetowej. Warto pamiętać, że rozmiar favicon w przeglądarce powinien wynosić 16 x 16 px (pikseli), co czyni ją standardową, kwadratową ikoną.
Jeżeli celem jest uzyskanie najwyższej jakości obrazu i nie chcemy doświadczyć tak zwanego efektu rozmycia, eksperci zalecają skorzystać z grafiki wyższych rozdzielczościach, na przykład 512 x 512 px.
Warto też pamiętać, że specjalnie utworzony favicon może być przezroczysty. Bardzo dużo witryn internetowych korzysta oraz chwali tego typu rozwiązanie.
Żeby jednakże dodać favicon w przezroczystej formie, trzeba posiadać obraz bez tła. Do tego celu wykorzystuje się obrazy w formacie .png.
Favicon, czyli mała ikona wyświetlana na pasku adresu w przeglądarce, jest ważnym elementem identyfikacji wizualnej strony internetowej. Aby stworzyć favicon, należy wykonać następujące kroki:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="put_your_favicon_path_here.ico">
Pamiętaj, że favicon powinien być prosty, unikatowy i łatwo rozpoznawalny, aby użytkownicy mogli łatwo zidentyfikować twoją stronę.
Favicon powinien być zapisywany w formacie .ico, który jest formatem ikon stosowanym na stronach internetowych. Format .ico jest elastyczny i pozwala na zapisanie kilku różnych wersji ikony o różnych rozmiarach w jednym pliku, co pozwala na wyświetlanie odpowiedniej wersji ikony na różnych urządzeniach.
Pamiętaj, że favicon powinien być prosty, unikatowy i łatwo rozpoznawalny, aby użytkownicy mogli łatwo zidentyfikować twoją stronę. Zalecane jest użycie jasnych, wyrazistych kolorów i uproszczonej, stylizowanej wersji logo.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Favicon co to jest i jak dodać? (favorites icon, ikona ulubionych)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)