checklista poradnik
Checklista -jak ją wykonać? Lista kontrolna 101 (wdrożenie checklisty działa)
3 listopada, 2022
sprzedaż w internecie
Sprzedaż w internecie -jak zacząć zarabiać online? [sklep internetowy, amazon, allegro, e-commerce dropshipping]
4 listopada, 2022

Evergreen content – co to jest? Treść która generuje na stronie ciągły ruch (ale jak to zrobić?)

evergreen content zawsze aktualny

Najważniejsze:

  • strategiczne produkowanie treści może przynosić Tobie ruch i sprzedaż nawet przez długie lata po opublikowaniu
  • z tego powodu trzeba tworzyć evergreen content, czyli treści „zawsze zielone” (aktualne), zamiast modnych na chwilę trendów
  • w tym wpisie poznasz najlepsze metody i przykłady
Kampania display

Evergreen content – co to jest? Treść która generuje na stronie ciągły ruch (ale jak to zrobić?)

Każda osoba, która zajmuje się marketingiem w sieci, z pewnością zna pojęcie „evergreen content”. Warto dowiedzieć się nieco więcej na jego temat, by nauczyć się, jak z niego korzystać.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Czym jest evergreen content? Definicja.

Evergreen content definicja: to treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania, które są stale aktualne dla czytelników przez długi czas.

Treści, które zamieszczone są w internecie, zazwyczaj żyją umiarkowanie krótko. I nie chodzi tutaj tylko o te treści, które zostały stworzone po to, by zniknąć po kilkunastu godzinach – mowa tutaj między innymi o wpisach w mediach społecznościowych oraz relacjach na różnego rodzaju portalach. Krótka żywotność bardzo często dotyczy także tradycyjnych tekstów, zamieszczonych na stronach internetowych.

Z czego wynika ta ograniczona żywotność? Oczywiście, nie oznacza ona wcale, że tekst całkowicie znika z internetu. Większość artykułów dostępnych jest w swoich pierwotnych lokalizacjach nawet po wielu latach od publikacji. Prawda jednak jest taka, że zupełnie nie interesują już one czytelników, nie generując żadnego ruchu. Jest to los, który czeka zdecydowaną większość treści takich jak recenzje, relacje sportowe, aktualne komentarze, czy też newsy. Nawet jeśli w momencie publikacji są one dość popularne, to jednak zainteresowanie odbiorców z reguły trwa krótko.

evergreen content zawsze aktualny

W sieci można znaleźć także takie treści, które wciąż, pomimo upływu nawet wielu lat, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem odbiorców. To właśnie te treści noszą miano „evergreen content”.

Treści, które zasługują na tę nazwę, przez cały czas generują ruch na stronie. Wydawać by się mogło, że jest to niemożliwe – a w rzeczywistości stworzenie evergreen wcale nie jest takie trudne. Najważniejsze jest takie skomponowanie treści, by przez cały czas zachowała aktualność, bez zagrożenia przedawnienia.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Przykłady evergreen content

W sieci da się znaleźć wiele materiałów, o których można powiedzieć, że są wiecznie żywe. Na przykład – na portalach popkulturowych – treściami evergreen będą materiały dotyczące klasyków filmowych i książkowych, które śmiało można wpisać w kanon w pewnej dziedzinie. Pomimo upływu lat, te treści wciąż interesują szerokie grono odbiorców, generując na stronie ruch.

O wiele trudniej jest znaleźć treści evergreen w branży technologicznej. Wszystko dlatego, że rozwija się ona na tyle dynamicznie, że każda nowość po pewnym czasie zostaje zastąpiona przez kolejną. Tak więc nawet najbardziej wyczerpujący i rzetelny artykuł może stać się nieaktualny już po krótkim czasie. Co za tym idzie – staje się on zwyczajnie bezużyteczny dla przeciętnego użytkownika internetu.

Treści sezonowe także nie wpisują się w schemat artykułów evergreen. Pomimo tego że co jakiś czas generują one ogromne zainteresowanie użytkowników, to jednak poza sezonem są praktycznie martwe. Takie sezonowe zainteresowanie dotyczy między innymi wyborów parlamentarnych, mistrzostw świata w piłce nożnej czy też olimpiady.

Do kontentu evergreen można zaliczyć przepisy na najbardziej popularne dania, artykuły dietetyczne, różnego rodzaju słownikowe definicje, a także poradniki.

Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, która treść wpisuje się w schematy evergreen content. Najważniejszym kryterium będzie tutaj ciągła aktualność tekstu, która wciąż wzbudza zainteresowanie odbiorców pomimo upływającego czasu.

Oczywiście, nie oznacza to wcale, że raz zamieszczonego tekstu nie trzeba aktualizować – rozbudowywanie treści może mieć pozytywny wpływ na jego wyświetlenia – a także indeksowanie przez roboty wyszukiwarek. Jeśli tekst evergreen jest napisany w przemyślany, odpowiedni sposób, wystarczy uzupełnić go raz na jakiś czas.

lejek content marketingowy sales funnel

Przykładowe treści evergreen:

  • poradniki,
  • wpisy pod SEO,
  • FAQ,
  • instrukcje,
  • słowniki,
  • recenzje produktów,
  • porównania,
  • case study.

Do analizy stabilności i popularności danego tematu polecam Google Trends:

google trends

Dla przykładu wpisałem hasło „marketing”, w ujęciu ostatnich 12 miesięcy.

Wykres w google analytics w przypadku treści zawsze aktualnych wygląda mniej więcej zawsze tak:

evergreen content treść aktualna

Dla kontrastu, jeśli treści są na topie tylko przez chwilę zobaczysz coś takiego:

news spike

Porównaj u siebie na blogu treści wiecznie żywe z formatami treści z określonym czasem prz

Jak powinien być napisany evergreen content?

Jeśli chodzi o treści tego typu, to generują one ruch pochodzący głównie z wyszukiwarek. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Dlatego też artykuł evergreen powinien posiadać odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które zostaną umieszczone. Dzięki niemu użytkownicy mogą o wiele łatwiej znaleźć pożądane treści.

Przed napisaniem artykułu warto zadać sobie pytanie, jakie dokładnie słowa wpisują do wyszukiwarki użytkownicy zainteresowani odnalezieniem konkretnej treści. Następnie, po przeprowadzeniu analizy słów kluczowych, należy umiejętnie i naturalnie wpleść je w tworzony tekst.

Przy tworzeniu artykułu warto zachować również wymaganą formę. Nie bez znaczenia jest więc właściwy, wizualny układ tekstu, podział go na akapity, dopasowanie czytelnej czcionki oraz jej koloru. Wszystko to ma na celu sprawienie, by artykuł był dla czytelnika atrakcyjny i zatrzymał go na dłużej.

Decydując się na napisanie evergreen kontentu warto zachować zdrowy rozsądek. Absolutnie nie należy tworzyć treści klikbajtowych, które mają za zadanie zwabić czytelników. Treści evergreen muszą posiadać pewną merytoryczną wartość, która sprawi, że czytelnicy będą do nich wracać.

W treściach evergreen warto unikać odniesień do aktualnie modnych zjawisk. Oczywiście, mogą one uczynić tekst bardziej atrakcyjnym – jednak jedynie w momencie publikacji. Po pewnym czasie zdezaktualizują się i wyjdą z mody sprawiając, że cały artykuł będzie miał nieco przestarzały wydźwięk.

Co sądzisz o wpisie pt. Evergreen content – co to jest? Treść która generuje na stronie ciągły ruch (ale jak to zrobić?)? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)