Najważniejsze:
Zawartość strony
Każda osoba, która zajmuje się marketingiem w sieci, z pewnością zna pojęcie „evergreen content”. Warto dowiedzieć się nieco więcej na jego temat, by nauczyć się, jak z niego korzystać.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Evergreen content definicja: to treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania, które są stale aktualne dla czytelników przez długi czas.
Treści, które zamieszczone są w internecie, zazwyczaj żyją umiarkowanie krótko. I nie chodzi tutaj tylko o te treści, które zostały stworzone po to, by zniknąć po kilkunastu godzinach – mowa tutaj między innymi o wpisach w mediach społecznościowych oraz relacjach na różnego rodzaju portalach. Krótka żywotność bardzo często dotyczy także tradycyjnych tekstów, zamieszczonych na stronach internetowych.
Z czego wynika ta ograniczona żywotność? Oczywiście, nie oznacza ona wcale, że tekst całkowicie znika z internetu. Większość artykułów dostępnych jest w swoich pierwotnych lokalizacjach nawet po wielu latach od publikacji. Prawda jednak jest taka, że zupełnie nie interesują już one czytelników, nie generując żadnego ruchu. Jest to los, który czeka zdecydowaną większość treści takich jak recenzje, relacje sportowe, aktualne komentarze, czy też newsy. Nawet jeśli w momencie publikacji są one dość popularne, to jednak zainteresowanie odbiorców z reguły trwa krótko.
W sieci można znaleźć także takie treści, które wciąż, pomimo upływu nawet wielu lat, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem odbiorców. To właśnie te treści noszą miano „evergreen content”.
Treści, które zasługują na tę nazwę, przez cały czas generują ruch na stronie. Wydawać by się mogło, że jest to niemożliwe – a w rzeczywistości stworzenie evergreen wcale nie jest takie trudne. Najważniejsze jest takie skomponowanie treści, by przez cały czas zachowała aktualność, bez zagrożenia przedawnienia.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W sieci da się znaleźć wiele materiałów, o których można powiedzieć, że są wiecznie żywe. Na przykład – na portalach popkulturowych – treściami evergreen będą materiały dotyczące klasyków filmowych i książkowych, które śmiało można wpisać w kanon w pewnej dziedzinie. Pomimo upływu lat, te treści wciąż interesują szerokie grono odbiorców, generując na stronie ruch.
O wiele trudniej jest znaleźć treści evergreen w branży technologicznej. Wszystko dlatego, że rozwija się ona na tyle dynamicznie, że każda nowość po pewnym czasie zostaje zastąpiona przez kolejną. Tak więc nawet najbardziej wyczerpujący i rzetelny artykuł może stać się nieaktualny już po krótkim czasie. Co za tym idzie – staje się on zwyczajnie bezużyteczny dla przeciętnego użytkownika internetu.
Treści sezonowe także nie wpisują się w schemat artykułów evergreen. Pomimo tego że co jakiś czas generują one ogromne zainteresowanie użytkowników, to jednak poza sezonem są praktycznie martwe. Takie sezonowe zainteresowanie dotyczy między innymi wyborów parlamentarnych, mistrzostw świata w piłce nożnej czy też olimpiady.
Do kontentu evergreen można zaliczyć przepisy na najbardziej popularne dania, artykuły dietetyczne, różnego rodzaju słownikowe definicje, a także poradniki.
Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć, która treść wpisuje się w schematy evergreen content. Najważniejszym kryterium będzie tutaj ciągła aktualność tekstu, która wciąż wzbudza zainteresowanie odbiorców pomimo upływającego czasu.
Oczywiście, nie oznacza to wcale, że raz zamieszczonego tekstu nie trzeba aktualizować – rozbudowywanie treści może mieć pozytywny wpływ na jego wyświetlenia – a także indeksowanie przez roboty wyszukiwarek. Jeśli tekst evergreen jest napisany w przemyślany, odpowiedni sposób, wystarczy uzupełnić go raz na jakiś czas.
Przykładowe treści evergreen:
Do analizy stabilności i popularności danego tematu polecam Google Trends:
Dla przykładu wpisałem hasło „marketing”, w ujęciu ostatnich 12 miesięcy.
Wykres w google analytics w przypadku treści zawsze aktualnych wygląda mniej więcej zawsze tak:
Dla kontrastu, jeśli treści są na topie tylko przez chwilę zobaczysz coś takiego:
Porównaj u siebie na blogu treści wiecznie żywe z formatami treści z określonym czasem prz
Jeśli chodzi o treści tego typu, to generują one ruch pochodzący głównie z wyszukiwarek. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.
Dlatego też artykuł evergreen powinien posiadać odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które zostaną umieszczone. Dzięki niemu użytkownicy mogą o wiele łatwiej znaleźć pożądane treści.
Przed napisaniem artykułu warto zadać sobie pytanie, jakie dokładnie słowa wpisują do wyszukiwarki użytkownicy zainteresowani odnalezieniem konkretnej treści. Następnie, po przeprowadzeniu analizy słów kluczowych, należy umiejętnie i naturalnie wpleść je w tworzony tekst.
Przy tworzeniu artykułu warto zachować również wymaganą formę. Nie bez znaczenia jest więc właściwy, wizualny układ tekstu, podział go na akapity, dopasowanie czytelnej czcionki oraz jej koloru. Wszystko to ma na celu sprawienie, by artykuł był dla czytelnika atrakcyjny i zatrzymał go na dłużej.
Decydując się na napisanie evergreen kontentu warto zachować zdrowy rozsądek. Absolutnie nie należy tworzyć treści klikbajtowych, które mają za zadanie zwabić czytelników. Treści evergreen muszą posiadać pewną merytoryczną wartość, która sprawi, że czytelnicy będą do nich wracać.
W treściach evergreen warto unikać odniesień do aktualnie modnych zjawisk. Oczywiście, mogą one uczynić tekst bardziej atrakcyjnym – jednak jedynie w momencie publikacji. Po pewnym czasie zdezaktualizują się i wyjdą z mody sprawiając, że cały artykuł będzie miał nieco przestarzały wydźwięk.
Co sądzisz o wpisie pt. Evergreen content – co to jest? Treść która generuje na stronie ciągły ruch (ale jak to zrobić?)? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |