E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

E-marketingowiec
E-marketingowiec

E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

Marketerzy internetowy, na których najczęściej mówi się e-marketingowiec korzystają z różnych metod marketingu cyfrowego, aby komunikować się z klientami oraz promować sprzedaż i skuteczne działania w sieci.
Ale najpierw porozmawiajmy o e-marketingu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest e-marketing

E-marketing to proces planowania i realizacji koncepcji, dystrybucji, promocji, wyceny produktów i usług w skomputeryzowanym środowisku sieciowym, takim jak Internet i World Wide Web, w celu ułatwienia wymiany i zaspokojenia wymagań klientów.

E-Marketing obejmuje promocję produktów i usług za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych, z wykorzystaniem internetu i technologii mobilnych. Stosowane są techniki marketingu push i pull, skierowane do konsumentów zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio.

W roli e-marketingowca będziesz zaangażowany w opracowywanie strategii wielokanałowej komunikacji organizacji i możesz pracować w kilku obszarach lub specjalizować się w wielu, w zależności od wielkości i wymagań Twojego pracodawcy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Rodzaje e-marketingu

Powszechnie stosowane techniki które musisz znać jako e-marketingowiec obejmują m.in.:

  • e marketing w mediach społecznościowych – rozwijanie wyraźnej obecności w Internecie poprzez przyciąganie dużej liczby obserwujących online za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, YouTube i Instagram.
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) – opracowywanie strategii zwiększania liczby odwiedzających witrynę poprzez osiąganie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Kampanie typu pay-per-click (PPC) — sponsorowane reklamy internetowe opłacane przez firmę, które mają pojawiać się obok bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • marketing mobilny – obejmuje marketing oparty na aplikacjach, w grze, oparty na lokalizacji i SMS-owy.
  • marketing afiliacyjny – gdzie firma pozwala innym firmom (filiom) sprzedawać produkty na swojej stronie internetowej. Partner otrzymuje prowizję za każdego klienta wprowadzonego na stronę przez własne strategie marketingowe.
  • newsletter marketing
  • linkedin
  • google ads, dawniej google adwords
  • e-mail marketing
  • marketing wirusowy
  • influencer marketing
  • video marketing
  • content marketing
  • social media
  • a także musisz śledzić na bieżąco trendy w marketingu internetowym

Obowiązki jako e-marketingowiec

Jako marketer cyfrowy musisz:

  • tworzyć i przesyłać teksty i obrazy na stronę
  • pisać i wysyłać kampanie e-mail marketingowe
  • dostarczać klientom i kierownictwu firmy dokładne raporty i analizy w celu wykazania efektywnego zwrotu z inwestycji (ROI)
  • badać nowe możliwości mediów online, które mogą przynieść korzyści biznesowi, w tym mobilne, media społecznościowe, rozwój blogów i forów
  • projektować banery na strony internetowe i pomagać przy wizualizacjach internetowych
  • komunikować się z klientami, sieciami afiliacyjnymi i partnerami afiliacyjnymi
  • prowadzić badania słów kluczowych i raportowanie statystyk internetowych
  • przyczynić się do zaangażowania w mediach społecznościowych i kampanii świadomości marki
  • używać oprogramowania do analityki internetowej w celu monitorowania wydajności stron internetowych klientów i przedstawiania zaleceń dotyczących ulepszeń;
  • współtworzyć blogi firmowe i branżowe oraz zarządzać e-komunikacją
  • pomoc przy płatnych mediach, w tym współpraca z agencjami reklamy digital
  • opracowywać i integrować strategie content marketingowe
  • być na bieżąco z aktualnymi trendami cyfrowymi
  • zarządzać bazą kontaktów i asystować przy działaniach lead generation
  • negocjować z dostawcami mediów, aby uzyskać jak najlepszą cenę dla klientów.

Czego oczekiwać jako e-marketer

Rola jest w dużej mierze oparta na pracy w biurze z dużą ilością komunikacji przez telefon, e-mail. Dodaj to tego jeszcze połączenia konferencyjne.Może być wymagana podróż, zwłaszcza w przypadku agencji, w których wizyty u klientów są istotną częścią pracy.

Elastyczne modele pracy i niektóre prace z domu mogą być możliwe.Praca na własny rachunek lub praca na zlecenie jest możliwa dla doświadczonych e-marketingowców, którzy zdecydują się zostać niezależnymi konsultantami.Ze względu na zmienny i szybki charakter sektora marketingu cyfrowego, rola ta jest trudna, ale satysfakcjonująca.

Umiejętności niezbędny aby dobrze wykonywać marketing internetowy

Musisz mieć:

  • silne umiejętności komunikacji werbalnej umożliwiające artykułowanie pomysłów współpracownikom i klientom
  • doskonałe umiejętności komunikacji pisemnej do tworzenia wysokiej jakości treści
  • dbałość o szczegóły i dokładność
  • umiejętność samodzielnej i elastycznej pracy
  • zdolność do ustalania priorytetów i pracy w wielu projektach
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętności organizacyjne z możliwością wykonania dużej ilości wysokiej jakości pracy
  • kreatywne umiejętności wnoszenia nowych i innowacyjnych pomysłów
  • umiejętność pracy pod presją i dotrzymywania terminów
  • umiejętności sieciowe i analityczne
  • znajomość istniejących i powstających platform mediów społecznościowych
  • doskonałe umiejętności informatyczne.

Doświadczenie zawodowe w segmencie online marketing i praca marketera

Możesz ubiegać się o staże marketingowe i staże licencjackie. Są one jednak bardzo konkurencyjne, więc dokładnie zbadaj firmy i zadbaj o swoją aplikację. Ubieganie się o staż jako e-marketingowiec to kolejna opcja, aby zdobyć doświadczenie potrzebne do objęcia tej roli.

Spróbuj skontaktować się z działami marketingu firm, agencjami marketingu w internecie i organizacjami charytatywnymi, aby zapytać o możliwości zdobycia doświadczenia zawodowego.

Tworzenie obecności i portfolio online, a także dobre CV podkreślające Twoje doświadczenie, jest również pomocne, ponieważ pokazuje Twoje zrozumienie i zainteresowanie tematem jakim jest marketing online.

E marketingowcy mogą znaleźć zatrudnienie we wszystkich sektorach. Wiele dużych i średnich firm posiada własny dział marketingu i komunikacji PR, który oprócz tradycyjnego wsparcia marketingowego oferuje usługi marketingu cyfrowego.
Alternatywnie możesz ubiegać się o pracę w agencji marketingowej, obsługując projekty i kontrakty marketingowe zlecane przez firmy.

Podsumowanie

Jak już widzisz praca jako e-marketingowiec może być bardzo ciekawa. Nie ma nic lepszego niż rozwijać serwis i obserwować pozytywne efekty jakie przynoszą nasze działania marketingowe. Nieważne czy działasz w e-commerce, masz sklep internetowy czy usługi.

Na koniec zapamiętaj że możesz się specjalizować tylko w kilku dziedzinach jako e-marketingowiec, ale całościowo musisz mieć pojęcie o wszystkim.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Kim jest marketingowiec?

Marketingowiec jest odpowiedzialny za wykonywanie zadań marketingowych, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, badania rynku i tworzenie kampanii reklamowych. Poza tym zajmuje się komunikacją z klientami i kreowaniem marki.

Kim jest specjalista ds. digital marketingu?

Digital marketing specialist to osoba, która ma szeroką wiedzę w zakresie marketingu cyfrowego. Specjalista ds. marketingu cyfrowego pomaga firmom w skutecznym wykorzystaniu cyfrowych narzędzi do zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży. Specjalista digital marketingu może rozwijać kampanie digital marketingowe, wnioskować o budżet na środki cyfrowe, optymalizować istniejące kampanie internetowe i tworzyć informacje zwrotne z programów reklamowych. Specjalista ds. marketingu cyfrowego może selekcjonować również rynki i segmenty klientów dla celów budowania wizerunku marki i wykorzystywać narzędzia do monitorowania i raportowania działań w Internecie.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej