E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

E-marketingowiec
E-marketingowiec

E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

Marketerzy internetowy, na kt贸rych najcz臋艣ciej m贸wi si臋 e-marketingowiec korzystaj膮 z r贸偶nych metod marketingu cyfrowego, aby komunikowa膰 si臋 z klientami oraz promowa膰 sprzeda偶 i skuteczne dzia艂ania w sieci.
Ale najpierw porozmawiajmy o e-marketingu.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest e-marketing

E-marketing to proces planowania i realizacji koncepcji, dystrybucji, promocji, wyceny produkt贸w i us艂ug w skomputeryzowanym 艣rodowisku sieciowym, takim jak Internet i World Wide Web, w celu u艂atwienia wymiany i zaspokojenia wymaga艅 klient贸w.

E-Marketing obejmuje promocj臋 produkt贸w i us艂ug za po艣rednictwem r贸偶nych kana艂贸w cyfrowych, z wykorzystaniem internetu i technologii mobilnych. Stosowane s膮 techniki marketingu push i pull, skierowane do konsument贸w zar贸wno bezpo艣rednio, jak i po艣rednio.

W roli e-marketingowca b臋dziesz zaanga偶owany w opracowywanie strategii wielokana艂owej komunikacji organizacji i mo偶esz pracowa膰 w kilku obszarach lub specjalizowa膰 si臋 w wielu, w zale偶no艣ci od wielko艣ci i wymaga艅 Twojego pracodawcy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Rodzaje e-marketingu

Powszechnie stosowane techniki kt贸re musisz zna膰 jako e-marketingowiec obejmuj膮 m.in.:

  • e marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych – rozwijanie wyra藕nej obecno艣ci w Internecie poprzez przyci膮ganie du偶ej liczby obserwuj膮cych online za po艣rednictwem kana艂贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Twitter, YouTube i Instagram.
  • optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO) – opracowywanie strategii zwi臋kszania liczby odwiedzaj膮cych witryn臋 poprzez osi膮ganie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Kampanie typu pay-per-click (PPC) 鈥 sponsorowane reklamy internetowe op艂acane przez firm臋, kt贸re maj膮 pojawia膰 si臋 obok bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania.
  • marketing mobilny – obejmuje marketing oparty na aplikacjach, w grze, oparty na lokalizacji i SMS-owy.
  • marketing afiliacyjny – gdzie firma pozwala innym firmom (filiom) sprzedawa膰 produkty na swojej stronie internetowej. Partner otrzymuje prowizj臋 za ka偶dego klienta wprowadzonego na stron臋 przez w艂asne strategie marketingowe.
  • newsletter marketing
  • linkedin
  • google ads, dawniej google adwords
  • e-mail marketing
  • marketing wirusowy
  • influencer marketing
  • video marketing
  • content marketing
  • social media
  • a tak偶e musisz 艣ledzi膰 na bie偶膮co trendy w marketingu internetowym

Obowi膮zki jako e-marketingowiec

Jako marketer cyfrowy musisz:

  • tworzy膰 i przesy艂a膰 teksty i obrazy na stron臋
  • pisa膰 i wysy艂a膰 kampanie e-mail marketingowe
  • dostarcza膰 klientom i kierownictwu firmy dok艂adne raporty i analizy w celu wykazania efektywnego zwrotu z inwestycji (ROI)
  • bada膰 nowe mo偶liwo艣ci medi贸w online, kt贸re mog膮 przynie艣膰 korzy艣ci biznesowi, w tym mobilne, media spo艂eczno艣ciowe, rozw贸j blog贸w i for贸w
  • projektowa膰 banery na strony internetowe i pomaga膰 przy wizualizacjach internetowych
  • komunikowa膰 si臋 z klientami, sieciami afiliacyjnymi i partnerami afiliacyjnymi
  • prowadzi膰 badania s艂贸w kluczowych i raportowanie statystyk internetowych
  • przyczyni膰 si臋 do zaanga偶owania w mediach spo艂eczno艣ciowych i kampanii 艣wiadomo艣ci marki
  • u偶ywa膰 oprogramowania do analityki internetowej w celu monitorowania wydajno艣ci stron internetowych klient贸w i przedstawiania zalece艅 dotycz膮cych ulepsze艅;
  • wsp贸艂tworzy膰 blogi firmowe i bran偶owe oraz zarz膮dza膰 e-komunikacj膮
  • pomoc przy p艂atnych mediach, w tym wsp贸艂praca z agencjami reklamy digital
  • opracowywa膰 i integrowa膰 strategie content marketingowe
  • by膰 na bie偶膮co z aktualnymi trendami cyfrowymi
  • zarz膮dza膰 baz膮 kontakt贸w i asystowa膰 przy dzia艂aniach lead generation
  • negocjowa膰 z dostawcami medi贸w, aby uzyska膰 jak najlepsz膮 cen臋 dla klient贸w.

Czego oczekiwa膰 jako e-marketer

Rola jest w du偶ej mierze oparta na pracy w biurze z du偶膮 ilo艣ci膮 komunikacji przez telefon, e-mail. Dodaj to tego jeszcze po艂膮czenia konferencyjne.Mo偶e by膰 wymagana podr贸偶, zw艂aszcza w przypadku agencji, w kt贸rych wizyty u klient贸w s膮 istotn膮 cz臋艣ci膮 pracy.

Elastyczne modele pracy i niekt贸re prace z domu mog膮 by膰 mo偶liwe.Praca na w艂asny rachunek lub praca na zlecenie jest mo偶liwa dla do艣wiadczonych e-marketingowc贸w, kt贸rzy zdecyduj膮 si臋 zosta膰 niezale偶nymi konsultantami.Ze wzgl臋du na zmienny i szybki charakter sektora marketingu cyfrowego, rola ta jest trudna, ale satysfakcjonuj膮ca.

Umiej臋tno艣ci niezb臋dny aby dobrze wykonywa膰 marketing internetowy

Musisz mie膰:

  • silne umiej臋tno艣ci komunikacji werbalnej umo偶liwiaj膮ce artyku艂owanie pomys艂贸w wsp贸艂pracownikom i klientom
  • doskona艂e umiej臋tno艣ci komunikacji pisemnej do tworzenia wysokiej jako艣ci tre艣ci
  • dba艂o艣膰 o szczeg贸艂y i dok艂adno艣膰
  • umiej臋tno艣膰 samodzielnej i elastycznej pracy
  • zdolno艣膰 do ustalania priorytet贸w i pracy w wielu projektach
  • umiej臋tno艣膰 pracy w zespole
  • umiej臋tno艣ci organizacyjne z mo偶liwo艣ci膮 wykonania du偶ej ilo艣ci wysokiej jako艣ci pracy
  • kreatywne umiej臋tno艣ci wnoszenia nowych i innowacyjnych pomys艂贸w
  • umiej臋tno艣膰 pracy pod presj膮 i dotrzymywania termin贸w
  • umiej臋tno艣ci sieciowe i analityczne
  • znajomo艣膰 istniej膮cych i powstaj膮cych platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych
  • doskona艂e umiej臋tno艣ci informatyczne.

Do艣wiadczenie zawodowe w segmencie online marketing i praca marketera

Mo偶esz ubiega膰 si臋 o sta偶e marketingowe i sta偶e licencjackie. S膮 one jednak bardzo konkurencyjne, wi臋c dok艂adnie zbadaj firmy i zadbaj o swoj膮 aplikacj臋. Ubieganie si臋 o sta偶 jako e-marketingowiec to kolejna opcja, aby zdoby膰 do艣wiadczenie potrzebne do obj臋cia tej roli.

Spr贸buj skontaktowa膰 si臋 z dzia艂ami marketingu firm, agencjami marketingu w internecie i organizacjami charytatywnymi, aby zapyta膰 o mo偶liwo艣ci zdobycia do艣wiadczenia zawodowego.

Tworzenie obecno艣ci i portfolio online, a tak偶e dobre CV podkre艣laj膮ce Twoje do艣wiadczenie, jest r贸wnie偶 pomocne, poniewa偶 pokazuje Twoje zrozumienie i zainteresowanie tematem jakim jest marketing online.

E marketingowcy mog膮 znale藕膰 zatrudnienie we wszystkich sektorach. Wiele du偶ych i 艣rednich firm posiada w艂asny dzia艂 marketingu i komunikacji PR, kt贸ry opr贸cz tradycyjnego wsparcia marketingowego oferuje us艂ugi marketingu cyfrowego.
Alternatywnie mo偶esz ubiega膰 si臋 o prac臋 w agencji marketingowej, obs艂uguj膮c projekty i kontrakty marketingowe zlecane przez firmy.

Podsumowanie

Jak ju偶 widzisz praca jako e-marketingowiec mo偶e by膰 bardzo ciekawa. Nie ma nic lepszego ni偶 rozwija膰 serwis i obserwowa膰 pozytywne efekty jakie przynosz膮 nasze dzia艂ania marketingowe. Niewa偶ne czy dzia艂asz w e-commerce, masz sklep internetowy czy us艂ugi.

Na koniec zapami臋taj 偶e mo偶esz si臋 specjalizowa膰 tylko w kilku dziedzinach jako e-marketingowiec, ale ca艂o艣ciowo musisz mie膰 poj臋cie o wszystkim.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Kim jest marketingowiec?

Marketingowiec jest odpowiedzialny za wykonywanie zada艅 marketingowych, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, badania rynku i tworzenie kampanii reklamowych. Poza tym zajmuje si臋 komunikacj膮 z klientami i kreowaniem marki.

Kim jest specjalista ds. digital marketingu?

Digital marketing specialist to osoba, kt贸ra ma szerok膮 wiedz臋 w zakresie marketingu cyfrowego. Specjalista ds. marketingu cyfrowego pomaga firmom w skutecznym wykorzystaniu cyfrowych narz臋dzi do zaanga偶owania klient贸w i zwi臋kszenia sprzeda偶y. Specjalista digital marketingu mo偶e rozwija膰 kampanie digital marketingowe, wnioskowa膰 o bud偶et na 艣rodki cyfrowe, optymalizowa膰 istniej膮ce kampanie internetowe i tworzy膰 informacje zwrotne z program贸w reklamowych. Specjalista ds. marketingu cyfrowego mo偶e selekcjonowa膰 r贸wnie偶 rynki i segmenty klient贸w dla cel贸w budowania wizerunku marki i wykorzystywa膰 narz臋dzia do monitorowania i raportowania dzia艂a艅 w Internecie.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej