E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

E-marketingowiec
E-marketingowiec

E-marketingowiec (specjalista ds digital marketing)

Marketerzy internetowy, na których najczęściej mówi się e-marketingowiec korzystają z różnych metod marketingu cyfrowego, aby komunikować się z klientami oraz promować sprzedaż i skuteczne działania w sieci.
Ale najpierw porozmawiajmy o e-marketingu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest e-marketing

E-marketing to proces planowania i realizacji koncepcji, dystrybucji, promocji, wyceny produktów i usług w skomputeryzowanym środowisku sieciowym, takim jak Internet i World Wide Web, w celu ułatwienia wymiany i zaspokojenia wymagań klientów.

E-Marketing obejmuje promocję produktów i usług za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych, z wykorzystaniem internetu i technologii mobilnych. Stosowane są techniki marketingu push i pull, skierowane do konsumentów zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio.

W roli e-marketingowca będziesz zaangażowany w opracowywanie strategii wielokanałowej komunikacji organizacji i możesz pracować w kilku obszarach lub specjalizować się w wielu, w zależności od wielkości i wymagań Twojego pracodawcy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Rodzaje e-marketingu

Powszechnie stosowane techniki które musisz znać jako e-marketingowiec obejmują m.in.:

  • e marketing w mediach społecznościowych – rozwijanie wyraźnej obecności w Internecie poprzez przyciąganie dużej liczby obserwujących online za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, YouTube i Instagram.
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) – opracowywanie strategii zwiększania liczby odwiedzających witrynę poprzez osiąganie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Kampanie typu pay-per-click (PPC) — sponsorowane reklamy internetowe opłacane przez firmę, które mają pojawiać się obok bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • marketing mobilny – obejmuje marketing oparty na aplikacjach, w grze, oparty na lokalizacji i SMS-owy.
  • marketing afiliacyjny – gdzie firma pozwala innym firmom (filiom) sprzedawać produkty na swojej stronie internetowej. Partner otrzymuje prowizję za każdego klienta wprowadzonego na stronę przez własne strategie marketingowe.
  • newsletter marketing
  • linkedin
  • google ads, dawniej google adwords
  • e-mail marketing
  • marketing wirusowy
  • influencer marketing
  • video marketing
  • content marketing
  • social media
  • a także musisz śledzić na bieżąco trendy w marketingu internetowym

Obowiązki jako e-marketingowiec

Jako marketer cyfrowy musisz:

  • tworzyć i przesyłać teksty i obrazy na stronę
  • pisać i wysyłać kampanie e-mail marketingowe
  • dostarczać klientom i kierownictwu firmy dokładne raporty i analizy w celu wykazania efektywnego zwrotu z inwestycji (ROI)
  • badać nowe możliwości mediów online, które mogą przynieść korzyści biznesowi, w tym mobilne, media społecznościowe, rozwój blogów i forów
  • projektować banery na strony internetowe i pomagać przy wizualizacjach internetowych
  • komunikować się z klientami, sieciami afiliacyjnymi i partnerami afiliacyjnymi
  • prowadzić badania słów kluczowych i raportowanie statystyk internetowych
  • przyczynić się do zaangażowania w mediach społecznościowych i kampanii świadomości marki
  • używać oprogramowania do analityki internetowej w celu monitorowania wydajności stron internetowych klientów i przedstawiania zaleceń dotyczących ulepszeń;
  • współtworzyć blogi firmowe i branżowe oraz zarządzać e-komunikacją
  • pomoc przy płatnych mediach, w tym współpraca z agencjami reklamy digital
  • opracowywać i integrować strategie content marketingowe
  • być na bieżąco z aktualnymi trendami cyfrowymi
  • zarządzać bazą kontaktów i asystować przy działaniach lead generation
  • negocjować z dostawcami mediów, aby uzyskać jak najlepszą cenę dla klientów.

Czego oczekiwać jako e-marketer

Rola jest w dużej mierze oparta na pracy w biurze z dużą ilością komunikacji przez telefon, e-mail. Dodaj to tego jeszcze połączenia konferencyjne.Może być wymagana podróż, zwłaszcza w przypadku agencji, w których wizyty u klientów są istotną częścią pracy.

Elastyczne modele pracy i niektóre prace z domu mogą być możliwe.Praca na własny rachunek lub praca na zlecenie jest możliwa dla doświadczonych e-marketingowców, którzy zdecydują się zostać niezależnymi konsultantami.Ze względu na zmienny i szybki charakter sektora marketingu cyfrowego, rola ta jest trudna, ale satysfakcjonująca.

Umiejętności niezbędny aby dobrze wykonywać marketing internetowy

Musisz mieć:

  • silne umiejętności komunikacji werbalnej umożliwiające artykułowanie pomysłów współpracownikom i klientom
  • doskonałe umiejętności komunikacji pisemnej do tworzenia wysokiej jakości treści
  • dbałość o szczegóły i dokładność
  • umiejętność samodzielnej i elastycznej pracy
  • zdolność do ustalania priorytetów i pracy w wielu projektach
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętności organizacyjne z możliwością wykonania dużej ilości wysokiej jakości pracy
  • kreatywne umiejętności wnoszenia nowych i innowacyjnych pomysłów
  • umiejętność pracy pod presją i dotrzymywania terminów
  • umiejętności sieciowe i analityczne
  • znajomość istniejących i powstających platform mediów społecznościowych
  • doskonałe umiejętności informatyczne.

Doświadczenie zawodowe w segmencie online marketing i praca marketera

Możesz ubiegać się o staże marketingowe i staże licencjackie. Są one jednak bardzo konkurencyjne, więc dokładnie zbadaj firmy i zadbaj o swoją aplikację. Ubieganie się o staż jako e-marketingowiec to kolejna opcja, aby zdobyć doświadczenie potrzebne do objęcia tej roli.

Spróbuj skontaktować się z działami marketingu firm, agencjami marketingu w internecie i organizacjami charytatywnymi, aby zapytać o możliwości zdobycia doświadczenia zawodowego.

Tworzenie obecności i portfolio online, a także dobre CV podkreślające Twoje doświadczenie, jest również pomocne, ponieważ pokazuje Twoje zrozumienie i zainteresowanie tematem jakim jest marketing online.

E marketingowcy mogą znaleźć zatrudnienie we wszystkich sektorach. Wiele dużych i średnich firm posiada własny dział marketingu i komunikacji PR, który oprócz tradycyjnego wsparcia marketingowego oferuje usługi marketingu cyfrowego.
Alternatywnie możesz ubiegać się o pracę w agencji marketingowej, obsługując projekty i kontrakty marketingowe zlecane przez firmy.

Podsumowanie

Jak już widzisz praca jako e-marketingowiec może być bardzo ciekawa. Nie ma nic lepszego niż rozwijać serwis i obserwować pozytywne efekty jakie przynoszą nasze działania marketingowe. Nieważne czy działasz w e-commerce, masz sklep internetowy czy usługi.

Na koniec zapamiętaj że możesz się specjalizować tylko w kilku dziedzinach jako e-marketingowiec, ale całościowo musisz mieć pojęcie o wszystkim.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Kim jest marketingowiec?

Marketingowiec jest odpowiedzialny za wykonywanie zadań marketingowych, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, badania rynku i tworzenie kampanii reklamowych. Poza tym zajmuje się komunikacją z klientami i kreowaniem marki.

Kim jest specjalista ds. digital marketingu?

Digital marketing specialist to osoba, która ma szeroką wiedzę w zakresie marketingu cyfrowego. Specjalista ds. marketingu cyfrowego pomaga firmom w skutecznym wykorzystaniu cyfrowych narzędzi do zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży. Specjalista digital marketingu może rozwijać kampanie digital marketingowe, wnioskować o budżet na środki cyfrowe, optymalizować istniejące kampanie internetowe i tworzyć informacje zwrotne z programów reklamowych. Specjalista ds. marketingu cyfrowego może selekcjonować również rynki i segmenty klientów dla celów budowania wizerunku marki i wykorzystywać narzędzia do monitorowania i raportowania działań w Internecie.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!