E commerce manager (kto to, co robi, zarobki i 3 ciekawe strategie)


E-commerce manager kto to
Zawartość strony
- 1 E-commerce manager kto to
- 2 E-commerce manager praca
- 3 Rola menedżera ds. handlu elektronicznego
- 4 Obowiązki menedżera e-commerce: czym się zajmuje?
- 5 Jakie zadania ma E-Commerce Manager?
- 6 Jakich umiejętności potrzebuje E-Commerce Manager?
- 7 Specjalista ds e-commerce obowiązki
- 8 Co więc trzeba zrobić, aby zostać menedżerem e-commerce?
- 9 Wynagrodzenie, e-commerce manager zarobki
- 10 E-commerce manager kurs
E–commerce manager to osoba odpowiedzialna za platformę sprzedażową, tj. kwestie takie jak jej ogólny projekt, jej funkcjonalność, content marketing (treści), bezpieczeństwo i optymalizację SEO. To nie wszystko, bo mamy jeszcze kwestie min. jak budowanie relacji z klientami, marketing online, a co najważniejsze konwersje.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

E-commerce manager praca
E-commerce kwitnie. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost liczby stanowisk e-commerce manager. Menedżerowie ci są odpowiedzialni za skuteczną obecność “wirtualnego” sprzedawcy w sprzedaży online i podejmują kwestie od wyboru asortymentu po zarządzanie zwrotami.
Rola menedżera ds. handlu elektronicznego
Sklep internetowy to miejsce online (strona internetowa z modułem zakupowym), w którym klienci mogą kupować produkty lub usługi. Dawno minęły czasy, kiedy firmy detaliczne rozwijały się za pośrednictwem sklepów fizycznych. Dziś chodzi o jak najszybsze połączenie się z klientami.
Jak więc możemy to zrobić? Oczywiście online!

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Większość marek jest dziś obecna w Internecie i sprzedaje swoje produkty online, uzupełniając lub czasami zastępując tradycyjny sklep. Ten nowy kanał sprzedaży zmienia również wymagania stawiane sprzedawcom. Teraz nie musisz tylko konsultować się z klientem, który wchodzi do sklepu, ale musisz przyciągnąć klientów na stronę internetową.
Wraz z rozwojem e-commerce w niespotykanym dotąd tempie na całym świecie pojawiła się nowa rola: menedżera e-commerce.
Obowiązki menedżera e-commerce: czym się zajmuje?
Menedżerowie e-commerce są odpowiedzialni za zarządzanie całą obecnością e-commerce dla firm detalicznych. Zarządzają asortymentem, wybierają produkty do sprzedaży i przejmują zarządzanie zwrotami.

W swojej codziennej pracy zajmują się głównie planowaniem i dalszym rozwojem wyglądu sklepu oraz pełnią rolę łącznika pomiędzy różnymi działami specjalistycznymi. Należą do nich agencje zajmujące się projektowaniem stron internetowych, dział marketingu w firmie, agencje deweloperskie, IT, SEO, SEM i PR.
Ponadto menedżerom e-commerce powierza się administrowanie płatnościami i zwrotami oraz analizowanie statystyk sprzedaży w celu optymalizacji asortymentu i możliwości umieszczania ukierunkowanej reklamy.
Docelowo głównym celem e-commerce managera jest poprawa współczynników konwersji, czyli zakupów wynikających z ludzi odwiedzających sklep.
Zasadniczo menedżerowie e-commerce działają w branży, która ma produkt do sprzedania (rzadko usługi). Działają głównie w branży retail i B2C.
Najlepsze fizyczne produkty do sprzedaży online to:
- Produkty elektroniczne i technologiczne
- Produkty modowe – ubrania, buty i dodatki
- Książki i muzyka
Jakie zadania ma E-Commerce Manager?
- Definiuje cele firmy
- Przegląda dane sprzedaży i stany magazynowe
- Optymalizuje sprzedaż i wzrost współczynników konwersji
- Analizuj dane wewnętrzne i analitykę internetową
- Opracowuje strategie cenowe dla sklepu e-commerce
- Zarządza zwrotami
- Planuje akcje promocyjne, takie jak konkursy czy rozdania
- Planuje kampanie reklamowe, w tym decydowanie o kanałach sprzedażowo-marketingowych
- Opracowuje strategie SEO i SEM
- Ocenia projekt strony internetowej i omawia plany ulepszeń
- Inicjuje badania rynkowe
- Udziela klientom porad marketingowych lub technicznych
- Kieruje zatrudnianiem pracowników ds. reklamy, promocji i marketingu oraz
- Nadzoruje ich codzienne działania
Jakich umiejętności potrzebuje E-Commerce Manager?
Umiejętności menedżera e-commerce są wysoce specjalistyczne.
Menadżerowie e-commerce mają doświadczenie w dziedzinie administracji biznesowej, są zorientowani na projekty i znają strategie zwiększania sprzedaży.
Posiadają również szeroką wiedzę na temat asortymentu i branży, w której działają. Umiejętności miękkie obejmują komunikację werbalną i pisemną, dodatkowo jest to umiejętność pracy zespołowej a szczególnie w kontaktach z działami i agencjami. I nie zapomnijmy o asertywności!
Również zdolność adaptacji jest bardzo ważna, ponieważ cyfrowy świat zmienia się codziennie. Modyfikacja algorytmu Google może całkowicie zmienić strategię w Twoim sklepie internetowym, a nowi konkurenci mogą łatwo wejść na rynek.
Co powinien wiedzieć menedżer e-commerce?
- Musi posiadać wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem
- Znajomość strategii zwiększania sprzedaży
- Marketing afiliacyjny
- Znajomość SEO
- Reklama internetowa: reklamy Google, reklamy na Facebooku
- Badania rynku i umiejętności analityczne
- Ekspertyza branżowa i produktowa
- Silne umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole
- Opracowywanie i projektowanie internetowych, czy e-mailowych kampanii marketingowych
Specjalista ds e-commerce obowiązki
Specjalista od managera różni się tym że wykonuje bardziej techniczne zadania, menedżer natomiast idzie w kierunku zarządzania. Specjalista ds. e commerce to człowiek odpowiedzialny zarówno za projekt, realizację, optymalizowanie, czy nadzorowanie elementów strategii marketingowej firmy w której pracuje jak i konkurencji. Dodatkowo promuje produkty i usługi, poprzez korzystanie z dostępnych kanałów marketingowych.
Z kolei Administrator e-commerce to osoba odpowiedzialna za techniczną stronę sklepu taką jak bazy danych i web developing.
Co więc trzeba zrobić, aby zostać menedżerem e-commerce?
Jeśli chodzi o wykształcenie, menedżerowie e-commerce zwykle mają doświadczenie w zarządzaniu biznesem lub posiadają dyplom z marketingu, lub informatyki.
Wszystko to są powszechne sposoby dostania się do zawodu. Ponieważ jest to jednak całkiem nowa dziedzina, prawdopodobnie najlepszym sposobem na zostanie menedżerem e-commerce jest nauka w pracy i doświadczenie.
Google oferuje kilka kursów online, które mogą posłużyć jako podstawa do nauki marketingu cyfrowego i mogą pomóc Ci rozpocząć pracę jako specjalista ds. marketingu online. np. Jak ulepszyć i chronić swoją kampanię online
Wynagrodzenie, e-commerce manager zarobki
Wynagrodzenie początkowe menedżera e-commerce może wynosić około 5.000 PLN w zależności od branży detalicznej. Liczba ta może znacznie wzrosnąć dla menedżera z kilkuletnim doświadczeniem.
Jak podaje portal wynagrodzenia.pl: “Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 7 950 PLN brutto. Co drugi e–commerce manager otrzymuje pensję od 5 960 PLN do 11 330 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych e–commerce managerów zarabia poniżej 5 960 PLN brutto.”
E-commerce manager kurs
W internecie jest sporo kursów odnośnie e-commerce (ogólnie) jak i szczególnie wchodząc w konkretne aspekty pracy.
Może je sprawdzić na naszej stronie z kursami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:

Czym zajmuje się e-commerce manager?
E-commerce manager to specjalista od marketingu internetowego, który dba o rozwój sklepów działających w sieci. Jego zadaniem jest tworzenie estetycznego i funkcjonalnego sklepu internetowego, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, prowadzenie strategii marketingowych i promocji, opracowywanie planów działania oraz pracy z działami sprzedaży i finansami. E-commerce manager może również zajmować się analizą wyników sklepu, monitorowaniem trendów w e-commerce i wprowadzaniem zmian w zakresie strategii e-commerce, aby zoptymalizować procesy.