Zawartość strony
E–commerce manager to osoba odpowiedzialna za platformę sprzedażową, tj. kwestie takie jak jej ogólny projekt, jej funkcjonalność, content marketing (treści), bezpieczeństwo i optymalizację SEO. To nie wszystko, bo mamy jeszcze kwestie min. jak budowanie relacji z klientami, marketing online, a co najważniejsze konwersje.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
E-commerce kwitnie. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost liczby stanowisk e-commerce manager. Menedżerowie ci są odpowiedzialni za skuteczną obecność „wirtualnego” sprzedawcy w sprzedaży online i podejmują kwestie od wyboru asortymentu po zarządzanie zwrotami.
Sklep internetowy to miejsce online (strona internetowa z modułem zakupowym), w którym klienci mogą kupować produkty lub usługi. Dawno minęły czasy, kiedy firmy detaliczne rozwijały się za pośrednictwem sklepów fizycznych. Dziś chodzi o jak najszybsze połączenie się z klientami.
Jak więc możemy to zrobić? Oczywiście online!
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Większość marek jest dziś obecna w Internecie i sprzedaje swoje produkty online, uzupełniając lub czasami zastępując tradycyjny sklep. Ten nowy kanał sprzedaży zmienia również wymagania stawiane sprzedawcom. Teraz nie musisz tylko konsultować się z klientem, który wchodzi do sklepu, ale musisz przyciągnąć klientów na stronę internetową.
Wraz z rozwojem e-commerce w niespotykanym dotąd tempie na całym świecie pojawiła się nowa rola: menedżera e-commerce.
Menedżerowie e-commerce są odpowiedzialni za zarządzanie całą obecnością e-commerce dla firm detalicznych. Zarządzają asortymentem, wybierają produkty do sprzedaży i przejmują zarządzanie zwrotami.
W swojej codziennej pracy zajmują się głównie planowaniem i dalszym rozwojem wyglądu sklepu oraz pełnią rolę łącznika pomiędzy różnymi działami specjalistycznymi. Należą do nich agencje zajmujące się projektowaniem stron internetowych, dział marketingu w firmie, agencje deweloperskie, IT, SEO, SEM i PR.
Ponadto menedżerom e-commerce powierza się administrowanie płatnościami i zwrotami oraz analizowanie statystyk sprzedaży w celu optymalizacji asortymentu i możliwości umieszczania ukierunkowanej reklamy.
Docelowo głównym celem e-commerce managera jest poprawa współczynników konwersji, czyli zakupów wynikających z ludzi odwiedzających sklep.
Zasadniczo menedżerowie e-commerce działają w branży, która ma produkt do sprzedania (rzadko usługi). Działają głównie w branży retail i B2C.
Najlepsze fizyczne produkty do sprzedaży online to:
Umiejętności menedżera e-commerce są wysoce specjalistyczne.
Menadżerowie e-commerce mają doświadczenie w dziedzinie administracji biznesowej, są zorientowani na projekty i znają strategie zwiększania sprzedaży.
Posiadają również szeroką wiedzę na temat asortymentu i branży, w której działają. Umiejętności miękkie obejmują komunikację werbalną i pisemną, dodatkowo jest to umiejętność pracy zespołowej a szczególnie w kontaktach z działami i agencjami. I nie zapomnijmy o asertywności!
Również zdolność adaptacji jest bardzo ważna, ponieważ cyfrowy świat zmienia się codziennie. Modyfikacja algorytmu Google może całkowicie zmienić strategię w Twoim sklepie internetowym, a nowi konkurenci mogą łatwo wejść na rynek.
Co powinien wiedzieć menedżer e-commerce?
Specjalista od managera różni się tym że wykonuje bardziej techniczne zadania, menedżer natomiast idzie w kierunku zarządzania. Specjalista ds. e commerce to człowiek odpowiedzialny zarówno za projekt, realizację, optymalizowanie, czy nadzorowanie elementów strategii marketingowej firmy w której pracuje jak i konkurencji. Dodatkowo promuje produkty i usługi, poprzez korzystanie z dostępnych kanałów marketingowych.
Z kolei Administrator e-commerce to osoba odpowiedzialna za techniczną stronę sklepu taką jak bazy danych i web developing.
Jeśli chodzi o wykształcenie, menedżerowie e-commerce zwykle mają doświadczenie w zarządzaniu biznesem lub posiadają dyplom z marketingu, lub informatyki.
Wszystko to są powszechne sposoby dostania się do zawodu. Ponieważ jest to jednak całkiem nowa dziedzina, prawdopodobnie najlepszym sposobem na zostanie menedżerem e-commerce jest nauka w pracy i doświadczenie.
Google oferuje kilka kursów online, które mogą posłużyć jako podstawa do nauki marketingu cyfrowego i mogą pomóc Ci rozpocząć pracę jako specjalista ds. marketingu online. np. Jak ulepszyć i chronić swoją kampanię online
Wynagrodzenie początkowe menedżera e-commerce może wynosić około 5.000 PLN w zależności od branży detalicznej. Liczba ta może znacznie wzrosnąć dla menedżera z kilkuletnim doświadczeniem.
Jak podaje portal wynagrodzenia.pl: „Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 7 950 PLN brutto. Co drugi e–commerce manager otrzymuje pensję od 5 960 PLN do 11 330 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych e–commerce managerów zarabia poniżej 5 960 PLN brutto.”
W internecie jest sporo kursów odnośnie e-commerce (ogólnie) jak i szczególnie wchodząc w konkretne aspekty pracy.
Może je sprawdzić na naszej stronie z kursami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
E-commerce manager to specjalista od marketingu internetowego, który dba o rozwój sklepów działających w sieci. Jego zadaniem jest tworzenie estetycznego i funkcjonalnego sklepu internetowego, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, prowadzenie strategii marketingowych i promocji, opracowywanie planów działania oraz pracy z działami sprzedaży i finansami. E-commerce manager może również zajmować się analizą wyników sklepu, monitorowaniem trendów w e-commerce i wprowadzaniem zmian w zakresie strategii e-commerce, aby zoptymalizować procesy.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |