E commerce manager (kto to, co robi, zarobki i 3 ciekawe strategie)

e commerce manager
e commerce manager

E-commerce manager kto to

Ecommerce manager to osoba odpowiedzialna za platformę sprzedażową, tj. kwestie takie jak jej ogólny projekt, jej funkcjonalność, content marketing (treści), bezpieczeństwo i optymalizację SEO. To nie wszystko, bo mamy jeszcze kwestie min. jak budowanie relacji z klientami, marketing online, a co najważniejsze konwersje.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

E-commerce manager praca

E-commerce kwitnie. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost liczby stanowisk e-commerce manager. Menedżerowie ci są odpowiedzialni za skuteczną obecność „wirtualnego” sprzedawcy w sprzedaży online i podejmują kwestie od wyboru asortymentu po zarządzanie zwrotami.

Rola menedżera ds. handlu elektronicznego

Sklep internetowy to miejsce online (strona internetowa z modułem zakupowym), w którym klienci mogą kupować produkty lub usługi. Dawno minęły czasy, kiedy firmy detaliczne rozwijały się za pośrednictwem sklepów fizycznych. Dziś chodzi o jak najszybsze połączenie się z klientami.

Jak więc możemy to zrobić? Oczywiście online!

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Większość marek jest dziś obecna w Internecie i sprzedaje swoje produkty online, uzupełniając lub czasami zastępując tradycyjny sklep. Ten nowy kanał sprzedaży zmienia również wymagania stawiane sprzedawcom. Teraz nie musisz tylko konsultować się z klientem, który wchodzi do sklepu, ale musisz przyciągnąć klientów na stronę internetową.

Wraz z rozwojem e-commerce w niespotykanym dotąd tempie na całym świecie pojawiła się nowa rola: menedżera e-commerce.

Obowiązki menedżera e-commerce: czym się zajmuje?

Menedżerowie e-commerce są odpowiedzialni za zarządzanie całą obecnością e-commerce dla firm detalicznych. Zarządzają asortymentem, wybierają produkty do sprzedaży i przejmują zarządzanie zwrotami.

e commerce manager

W swojej codziennej pracy zajmują się głównie planowaniem i dalszym rozwojem wyglądu sklepu oraz pełnią rolę łącznika pomiędzy różnymi działami specjalistycznymi. Należą do nich agencje zajmujące się projektowaniem stron internetowych, dział marketingu w firmie, agencje deweloperskie, IT, SEO, SEM i PR.

Ponadto menedżerom e-commerce powierza się administrowanie płatnościami i zwrotami oraz analizowanie statystyk sprzedaży w celu optymalizacji asortymentu i możliwości umieszczania ukierunkowanej reklamy.

Docelowo głównym celem e-commerce managera jest poprawa współczynników konwersji, czyli zakupów wynikających z ludzi odwiedzających sklep.

Zasadniczo menedżerowie e-commerce działają w branży, która ma produkt do sprzedania (rzadko usługi). Działają głównie w branży retail i B2C.

Najlepsze fizyczne produkty do sprzedaży online to:

  • Produkty elektroniczne i technologiczne
  • Produkty modowe – ubrania, buty i dodatki
  • Książki i muzyka

Jakie zadania ma E-Commerce Manager?

  • Definiuje cele firmy
  • Przegląda dane sprzedaży i stany magazynowe
  • Optymalizuje sprzedaż i wzrost współczynników konwersji
  • Analizuj dane wewnętrzne i analitykę internetową
  • Opracowuje strategie cenowe dla sklepu e-commerce
  • Zarządza zwrotami
  • Planuje akcje promocyjne, takie jak konkursy czy rozdania
  • Planuje kampanie reklamowe, w tym decydowanie o kanałach sprzedażowo-marketingowych
  • Opracowuje strategie SEO i SEM
  • Ocenia projekt strony internetowej i omawia plany ulepszeń
  • Inicjuje badania rynkowe
  • Udziela klientom porad marketingowych lub technicznych
  • Kieruje zatrudnianiem pracowników ds. reklamy, promocji i marketingu oraz
  • Nadzoruje ich codzienne działania

Jakich umiejętności potrzebuje E-Commerce Manager?


Umiejętności menedżera e-commerce są wysoce specjalistyczne.

Menadżerowie e-commerce mają doświadczenie w dziedzinie administracji biznesowej, są zorientowani na projekty i znają strategie zwiększania sprzedaży.

Posiadają również szeroką wiedzę na temat asortymentu i branży, w której działają. Umiejętności miękkie obejmują komunikację werbalną i pisemną, dodatkowo jest to umiejętność pracy zespołowej a szczególnie w kontaktach z działami i agencjami. I nie zapomnijmy o asertywności!

Również zdolność adaptacji jest bardzo ważna, ponieważ cyfrowy świat zmienia się codziennie. Modyfikacja algorytmu Google może całkowicie zmienić strategię w Twoim sklepie internetowym, a nowi konkurenci mogą łatwo wejść na rynek.

Co powinien wiedzieć menedżer e-commerce?

  • Musi posiadać wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem
  • Znajomość strategii zwiększania sprzedaży
  • Marketing afiliacyjny
  • Znajomość SEO
  • Reklama internetowa: reklamy Google, reklamy na Facebooku
  • Badania rynku i umiejętności analityczne
  • Ekspertyza branżowa i produktowa
  • Silne umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole
  • Opracowywanie i projektowanie internetowych, czy e-mailowych kampanii marketingowych

Specjalista ds e-commerce obowiązki

Specjalista od managera różni się tym że wykonuje bardziej techniczne zadania, menedżer natomiast idzie w kierunku zarządzania. Specjalista ds. e commerce to człowiek odpowiedzialny zarówno za projekt, realizację, optymalizowanie, czy nadzorowanie elementów strategii marketingowej firmy w której pracuje jak i konkurencji. Dodatkowo promuje produkty i usługi, poprzez korzystanie z dostępnych kanałów marketingowych.

Z kolei Administrator e-commerce to osoba odpowiedzialna za techniczną stronę sklepu taką jak bazy danych i web developing.

Co więc trzeba zrobić, aby zostać menedżerem e-commerce?

Jeśli chodzi o wykształcenie, menedżerowie e-commerce zwykle mają doświadczenie w zarządzaniu biznesem lub posiadają dyplom z marketingu, lub informatyki.

Wszystko to są powszechne sposoby dostania się do zawodu. Ponieważ jest to jednak całkiem nowa dziedzina, prawdopodobnie najlepszym sposobem na zostanie menedżerem e-commerce jest nauka w pracy i doświadczenie.

Google oferuje kilka kursów online, które mogą posłużyć jako podstawa do nauki marketingu cyfrowego i mogą pomóc Ci rozpocząć pracę jako specjalista ds. marketingu online. np. Jak ulepszyć i chronić swoją kampanię online

Wynagrodzenie, e-commerce manager zarobki

Wynagrodzenie początkowe menedżera e-commerce może wynosić około 5.000 PLN w zależności od branży detalicznej. Liczba ta może znacznie wzrosnąć dla menedżera z kilkuletnim doświadczeniem.

Jak podaje portal wynagrodzenia.pl: „Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 7 950 PLN brutto. Co drugi ecommerce manager otrzymuje pensję od 5 960 PLN do 11 330 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych ecommerce managerów zarabia poniżej 5 960 PLN brutto.”

E-commerce manager kurs

W internecie jest sporo kursów odnośnie e-commerce (ogólnie) jak i szczególnie wchodząc w konkretne aspekty pracy.

Może je sprawdzić na naszej stronie z kursami.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czym zajmuje się e-commerce manager?

E-commerce manager to specjalista od marketingu internetowego, który dba o rozwój sklepów działających w sieci. Jego zadaniem jest tworzenie estetycznego i funkcjonalnego sklepu internetowego, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, prowadzenie strategii marketingowych i promocji, opracowywanie planów działania oraz pracy z działami sprzedaży i finansami. E-commerce manager może również zajmować się analizą wyników sklepu, monitorowaniem trendów w e-commerce i wprowadzaniem zmian w zakresie strategii e-commerce, aby zoptymalizować procesy.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!