Dystrybucja marketing mix -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Dystrybucja marketing

Dystrybucja marketing mix – najważniejsze zasady

Dystrybucja w marketingu jest niesamowicie istotna. Okazuje się, że odpowiednio prosperująca firma zawsze skutecznie realizuje strategię marketingu typu mix. Warto zaznaczyć, że pod takowym tajemniczym pojęciem istnieje system powiązanych ze sobą elementów.

Wszystkie wpływają znacząco na otoczenie rynkowe, czyli na konsumentów, a także konkurencję firmy. Co ciekawe, najpopularniejszy wariant takowego marketingu jest koncepcją 4P. Obejmuje ona produkt, cenę, promocję i właśnie dystrybucję.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Marketing dystrybucja

Warto najpierw powiedzieć, że dystrybucja jest szeregiem działań, które polegają na dostarczeniu wytworzonych produktów do klientów.

Bardzo istotne jest to, żeby produkty były dostępne w dobrych dla klientów miejscach i czasie.

Oprócz tego powinny być dostępne w najkorzystniejszych warunkach oraz formach transakcji. Dzięki temu konsumenci powinni zainteresować się naszym produktem.

Dlatego dystrybucja w marketingu jest niesamowicie istotna.

Źle skonstruowana przyczyni się nie do niezadowolenia związanego z daną firmą i jej ofertą. Jeśli mowa natomiast o stronie przedsiębiorstwa, bardzo istotna jest minimalizacja kosztów, które związane są z dostarczeniem produktu do konsumenta.

Wszystko wpływa na cenę produktu, a także ostateczny zysk przedsiębiorstwa.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Żeby dobrze opracować strategię dystrybucji, a kolejno w skuteczny sposób nią zarządzać, przedsiębiorca musi poznać zróżnicowane potrzeby, a ponadto oczekiwania klientów.

Oprócz tego właściciel firmy musi przeprowadzić jak najdokładniejszą prognozę, która dotyczy popytu, a także wielkości sprzedaży oferowanych przez działalność gospodarczą produktów.

Dodatkowo w dystrybucji marketingowej niesamowicie istotne jest dążenie do skrócenia czasu wprowadzenia produktu na rynek, a także realizacji zamówień konsumentów.

Trzeba też realizować umowy oraz transakcje zgodnie z ustalonymi warunkami. Dzięki temu dystrybucja powinna działać bez zarzutu. Nie można też zapomnieć o przeprowadzenia przewidywań uraz unikania przeszkód w realizacji transakcji.

Jak wygląda dystrybucja w marketingu?

Bardzo istotne zadanie, które stoi przed właścicielem firm jest dobranie właściwych kanałów dystrybucji. Warto najpierw powiedzieć, że w literaturze możemy spotkać się z wieloma definicjami takiego działania.

Okazuje się, że jedna z nich określa je jako system, który przeznaczony jest do realizacji uporządkowanego przepływu towarów. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że pośród podmiotów, które uczestniczą w takowym systemie wymienić można:

  • hurtownika,
  • producenta,
  • a także detalistę.

Wszyscy muszą mieć właściwe środki do obsługiwania, a także sprzedawania produktów na rynku.

Należy pamiętać o tym, że dystrybucja jest niesamowicie skomplikowanym procesem, bowiem opiera się na wielu powiązaniach, pośród których trzeba też uwzględnić kilka istotnych czynników.

Podstawowym z nich jest położenie sklepu oraz wielkość i jego rodzaj.

Trzeba też wziąć pod uwagę rozpiętość asortymentu, sposób sprzedaży, a także prezentowania produktów oraz sposób obsługi klienta. Co ciekawe, podstawowy podział kanałów dystrybucji wyróżnia przede wszystkim pośrednią oraz bezpośrednią.

Dystrybucja marketingowa

Bardzo ważne w czasie podejmowania decyzji, która dotyczy wyboru kanałów dystrybucji są przede wszystkim oczekiwania konsumentów. Dotyczą one sposobu kupna danego towaru.

Ponadto właściciel firmy musi też mieć na uwadze utrzymanie stabilnej pozycji swojej działalności gospodarczej na rynku.

Dlatego bardzo dobrze, żeby wybierał on minimum dwa różne kanały. Mowa tutaj na przykład o sieci firmowych sklepów stacjonarnych czy internetowych.

Okazuje się, że ich zróżnicowanie może pomóc przetrwać przedsiębiorstwu w czasie mniejszego bądź większego kryzysu.

Bardzo istotny jest także związek pomiędzy logistyką, a dystrybucją. Faktem jest to, że dystrybucja wszelakich artykułów opiera się też na ich fizycznym przepływie. Często określany jest on jako jej drugi składnik.

Powinien bazować na czynnościach, których celem jest dostarczenie danego towaru do sklepów.

Jeżeli właściciel firmy planuje dystrybucję pod takowym kanałem, należy wiedzieć o tym, że łączy się ona z procesem, który zwany jest logistyką. Bardzo ważną kwestią w tym temacie jest organizacja fizycznego przepływu towarów w taki sposób, żeby był on ekonomiczny z punktu widzenia właściciela działalności gospodarczej.

Warto zaznaczyć, iż do elementów dystrybucji marketingowej oraz logistyki zaliczane jest magazynowanie oraz transportowanie towarów.

Ponadto bardzo ważne jest uzgadnianie umów czy zamówień oraz czynności związanych z przyjęciem towarów czy paczkowaniem.

Nie wolno też zapomnieć o operacjach, które przygotowują towar do transportu. Okazuje się, że w zależności od rodzaju działalności, struktura takowych czynności może nieco różnić się od siebie.

Dodatkowo mogą być też inne udziały różnych elementów. Każda firma zajmująca się sprzedażą oraz wysyłką towarów powinna zadbać o odpowiednią dystrybucję. Dzięki temu klient powinien to docenić. W ten sposób można zwiększyć przychody w każdej działalności gospodarczej tego typu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Dystrybucja marketing mix – najważniejsze zasady?

Napisz w komentarzu.

Co to jest dystrybucja w marketingu?

Dystrybucja w marketingu polega na wyborze takich narzędzi i działań, które zapewnią skuteczne dotarcie produktu lub usługi do potencjalnych i obecnych klientów. Wśród tych metod znajduje się sprzedaż wysyłkowa, sklepy internetowe, sklepy stacjonarne, portale aukcyjne oraz porozumienia z innymi dostawcami usług. Przy wyborze strategii dystrybucji produktu firma musi wziąć pod uwagę rodzaj produktu i charakterystykę rynku.

Jakie są rodzaje dystrybucji?

1. Dystrybucja bezpośrednia – Producent współpracuje bezpośrednio ze sprzedawcami detalicznymi bez udziału pośredników.
2. Dystrybucja pośrednia – Producent współpracuje z siecią pośredników w dystrybucji produktów. Pośrednikami mogą być hurtownicy, dystrybutorzy lub agenci.
3. Dystrybucja bezpośrednia do konsumenta – Producent sprzedaje bezpośrednio do konsumentów za pośrednictwem internetu lub katalogów.
4. Kompleksowa dystrybucja – Polega na łącznym wykorzystaniu kilku rodzajów dystrybucji w celu dotarcia do różnych segmentów rynku.

Co to są kanały dystrybucji?

Kanały dystrybucji to systemy, dzięki którym przedsiębiorcy mogą łatwo i skutecznie dostarczać swoje produkty lub usługi do klienta końcowego. Mogą one obejmować sieci sprzedaży bezpośredniej, sklepy, internetowe, hurtownie, detalistów, sprzedaż afiliacyjną, a nawet własne sklepy. Celem firm jest skorzystanie z optymalnych kanałów dystrybucji, aby zapewnić sobie odpowiednie wsparcie w sprzedaży i zminimalizować koszty.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!