Wska藕niki KPI Key Performance Indicators kluczowe wska藕niki efektywno艣ci
Kpi marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
16 maja, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing w gastronomii (strategia i PR w gastro)
17 maja, 2022

D2D sprzeda偶 door to door -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Grafika rastrowa
D2D sprzeda偶 door to door

D2D sprzeda偶 door to door (najlepsze praktyki)

Dzi臋ki temu jak 艂atwo sprzedaje si臋 online przedsi臋biorcy zapominaj膮, jak wa偶ny w sprzeda偶y mo偶e by膰 kontakt mi臋dzyludzki. Twarz膮 w twarz…

Zamiast robi膰 zakupy tylko na ekranie, niekt贸rzy potencjalni klienci szukaj膮 czego艣 bardziej osobistego.

Wielu z nas po prostu musi kupi膰 od realnego cz艂owieka.

Dlatego sprzeda偶 d2d door to door jest nadal istotn膮 cz臋艣ci膮 bran偶y sprzeda偶owej.

Sprzeda偶 od drzwi do drzwi to wa偶ny spos贸b na bezpo艣rednie zaanga偶owanie klient贸w i przekazanie produktu w ich r臋ce. Dobrze prowadzona sprzeda偶 D2D jest nadal jednym z najskuteczniejszych sposob贸w na powi臋kszanie bazy klient贸w, budowanie trwa艂ych relacji i sprzeda偶 wszelkiego rodzaju produkt贸w.

Ale to nie jest tak proste, jak po prostu zapukanie do drzwi. Najlepszy sprzedawca d2d zawsze stosuje okre艣lone strategie, aby nawi膮za膰 kontakt z potencjalnymi klientami i za ka偶dym z sukcesem zamyka膰 transakcje.

Przygotowali艣my poni偶ej list臋 sprawdzonych strategii i wskaz贸wek, jak sprzedawa膰 w modelu d2d czyli od drzwi do drzwi. Dzi臋ki tym strategiom na pewno przekroczysz swoje limity i zmaksymalizujesz wydajno艣膰.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Pierwsze wra偶enie: tonacja

Sprzeda偶 od drzwi do drzwi polega na w艂a艣ciwej prezentacji.

Mistrzem tonacji by艂 Jordan Belfort.

Znany nam jako wilk z wall street.

Jako ekspert powiniene艣 by膰 przygotowany do zaprezentowania cech produktu i wykazania si臋 wiarygodno艣ci膮. Zr贸b wi臋c 艣wietne wra偶enie, prezentuj膮c sw贸j produkt w spos贸b, kt贸ry 艂膮czy go z potencjalnym klientem.

Je艣li potrafisz skutecznie zaprezentowa膰 sw贸j produkt jako rozwi膮zanie konkretnych problem贸w, z kt贸rymi borykaj膮 si臋 Twoi klienci, lub wyja艣nisz, w jaki spos贸b Tw贸j produkt mo偶e u艂atwi膰 im 偶ycie, Twoje szanse na sprzeda偶 eksploduj膮!

Ugruntowanie swojej wiarygodno艣ci i budowanie zaufania u potencjalnego klienta jest bardzo wa偶ne przy zawieraniu transakcji. Przeci臋tny cz艂owiek nieufnie podchodzi do sprzedawc贸w d2d, poniewa偶 boi si臋, 偶e zostanie „wyrolowany” z pieni臋dzy, a nawet oszukany.

Dzi臋ki kompetentnej, ale ludzkiej prezentacji sprzeda偶owej w modelu od drzwi do drzwi, 艂agodzisz ich zmartwienia i zdobywasz zaufanie.

Jaki jest sekret? Nie b膮d藕 niecierpliwy i nie staraj si臋 zbyt agresywnie zamyka膰 transakcj臋. Czasami najlepiej jest zasia膰 aby p贸藕niej zebra膰 plony.

Czyli pozwoli膰 im dokona膰 zakupu, gdy b臋d膮 gotowi. Pomo偶e to potencjalnemu klientowi unikn膮膰 niechcianej presji zakupu i zbuduje jego zaufanie do trwa艂ego zwi膮zku.

Przy okazji wiesz jak „sprzeda膰 mi ten d艂ugopis?

Poznaj sw贸j produkt

Jako sprzedawca masz obowi膮zek pozna膰 produkt od podszewki.

Tw贸j klient zwykle nie jest za bardzo zaznajomiony z produktem i zale偶y mu na informacjach od Ciebie.

Upewnij si臋, 偶e szkolenie w zakresie sprzeda偶y d2d przygotuje Ci臋 do uzyskania odpowiedzi na wszystkie pytania.

Aby by膰 przekonuj膮cym, wa偶ne jest, aby zrozumie膰 funkcje, zalety, a nawet ograniczenia swojego produktu. Posiadanie tych informacji pomo偶e Ci pokierowa膰 rozmow膮 i podkre艣li膰 atrakcyjno艣膰 tego, co sprzedajesz.

Pomo偶e Ci r贸wnie偶 zdoby膰 wotum zaufania klienta. W ko艅cu rozmawiaj膮 z ekspertem.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Je艣li klienci maj膮 pytania dotycz膮ce Twojego produktu, oznacza to, 偶e s膮 zainteresowani tym, co sprzedajesz.

Przygotuj si臋 na szczeg贸艂owe om贸wienie najwa偶niejszych funkcji i wyja艣nienie, w jaki spos贸b mog膮 one poprawi膰 sytuacj臋 Twojego potencjalnego klienta.

Targetowanie i segmentacja

B艂臋dne przekonanie dotycz膮ce firm zajmuj膮cych si臋 sprzeda偶膮 od drzwi do drzwi polega na tym, 偶e sprzedawcy w臋druj膮 bez celu po dzielnicach, pukaj膮 do drzwi losowo i maj膮 nadziej臋, 偶e osoba w drzwiach dokona zakupu. Nie jest to niestety najskuteczniejsza metoda sprzeda偶y.

Jedn膮 z najlepszych wskaz贸wek dla sprzedawcy od drzwi do drzwi jest skupienie si臋 na najbardziej obiecuj膮cych klientach. Wi臋c?

Skoncentruj sw贸j czas i energi臋 na potencjalnych klientach, kt贸rzy z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem skorzystaj膮 z tego, co oferujesz.

Je艣li sprzedajesz drogie produkty to wybieraj tylko dzielnice gdzie mieszkaj膮 zamo偶ni. Je艣li oferujesz chwil贸wki to oni raczej nie skorzystaj膮, ale Ci 艣redniozarabiaj膮cy/biedni raczej tak.

Zadaj sobie pytanie: Czy potencjalny klient pracuje w bran偶y, kt贸ra mo偶e korzysta膰 z Twojego produktu? A czy Tw贸j produkt spe艂nia ich wyj膮tkowe potrzeby? W ko艅cu prawdopodobnie nie pr贸bowa艂by艣 sprzedawa膰 艂opaty do od艣nie偶ania komu艣, kto mieszka w bloku na pi臋trze.

Innym sposobem na znalezienie lead贸w jest poproszenie zadowolonych klient贸w o rekomendacje. Nie ma lepszego sposobu na poznanie nowych lead贸w ni偶 bycie wprowadzonym przez zadowolonego klienta do ich znajomych. Nie b臋dziesz musia艂 sprzedawa膰 鈥 zadowolony klient zrobi to za Ciebie!

Odrzucenie to Tw贸j feedback!

Odrzucenie jest cz臋艣ci膮 pracy w sprzeda偶y od drzwi do drzwi. W rzeczywisto艣ci to wi臋kszo艣膰 Twojego dnia pracy.

Sprzeda偶 od drzwi do drzwi nie jest bran偶膮 dla s艂abych i 艂atwo si臋 zniech臋caj膮cych. Potrzeba prawdziwej wytrwa艂o艣ci.

Mimo wszystko osobi艣cie zalecam ka偶demu, aby na pewnym etapie 偶ycia sprzedawa艂 w modelu d2d albo przez telefon.

Mo偶na dzi臋ki temu nauczy膰 si臋 bardzo wiele.

Kluczem jest zrozumienie, 偶e odrzucenie nie jest osobiste. Niekt贸rzy ludzie albo nie maj膮 pilnej potrzeby zakupu twojego produktu, albo nie s膮 w stanie wyda膰 pieni臋dzy.

Istnieje tysi膮ce powod贸w, dla kt贸rych klient mo偶e nie by膰 zainteresowany tym, co sprzedajesz, ale wi臋kszo艣膰 z nich nie ma z Tob膮 nic wsp贸lnego. Mo偶esz kontrolowa膰 tylko tych, kt贸rzy to robi膮.

Traktuj ka偶de odrzucenie jako motywacj臋 do ulepszenia sprzeda偶y od drzwi do drzwi i dowiedz si臋, co dzia艂a, a co nie. Ka偶de odrzucenie to do艣wiadczenie, kt贸re pomaga poprawi膰 umiej臋tno艣ci sprzeda偶owe i wzmocni膰 determinacj臋.

Ka偶dy odnosz膮cy sukcesy sprzedawca D2D do艣wiadczy艂 setek, je艣li nie tysi臋cy odrzuce艅. Bierz to na luzie, ucz si臋 z ka偶dego spotkania i rozwijaj jako specjalista.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Poznaj punkty b贸lu swojego potencjalnego klienta

Nic nie motywuje klienta bardziej ni偶 potrzeba rozwi膮zania bardzo niewygodnej sytuacji i problemu. Czasami ci klienci nie wiedz膮, 偶e maj膮 problem lub 偶e problem mo偶na naprawi膰.

Jak mo偶esz pom贸c? U偶yj skutecznego skryptu sprzeda偶y, aby dowiedzie膰 si臋, jakie problemy chc膮 naprawi膰. Nast臋pnie daj im zna膰, 偶e Tw贸j produkt jest dok艂adnie tym, czego potrzebuj膮, aby poprawi膰 ich sytuacj臋.

Wa偶n膮 cz臋艣ci膮 zrozumienia twojego produktu jest dok艂adne wyja艣nienie, jak膮 funkcj臋 pe艂ni i czego brakuje tym, kt贸rzy go nie u偶ywaj膮. Niezale偶nie od tego, czy s艂u偶y do u偶ytku profesjonalnego, czy osobistego, zastan贸w si臋, jakie czynniki wp艂ywaj膮 na zach臋cenie klient贸w do przekonania si臋, 偶e Tw贸j produkt jest odpowiedzi膮 na ich problemy.

  • Czy oszcz臋dza cenny czas, kt贸ry mo偶na lepiej spo偶ytkowa膰 w inny spos贸b np na budowanie relacji z dzie膰mi?
  • Czy w jaki艣 spos贸b zwi臋ksza bezpiecze艅stwo?
  • Czy Tw贸j produkt pomo偶e im zaoszcz臋dzi膰 pieni膮dze?
  • Czy jest jaka艣 unikalna funkcja Twojego produktu?

Innym 艣wietnym sposobem na rozwi膮zanie problem贸w prospekta jest u偶ycie techniki Sandlera (znajdziesz ten wpis na naszym blogu), aby dotrze膰 do 藕r贸d艂a problemu.

Postaw si臋 w sytuacji potencjalnego klienta

Empatia jest wa偶n膮 cech膮, gdy zarabiasz na 偶ycie jako sprzedawca D2D. Rozumiej膮c uczucia i motywacje stoj膮ce za decyzjami klient贸w, b臋dziesz w stanie lepiej przewidywa膰 ich potrzeby i odpowiednio przygotowa膰 swoj膮 prezentacj臋.

Pami臋taj, 偶eby odczytywa膰 sygna艂y poniewa偶 gdy masz styl, 偶e zbyt agresywnie sprzedajesz, mo偶esz wielu ludzi zniech臋ca膰.

Zastan贸w si臋, o kt贸rej godzinie najlepiej pojawi膰 si臋 w ich domach, w kt贸rym dniu tygodnia i pomy艣l o wszelkich innych czynnikach, kt贸re mog膮 mie膰 wp艂yw na to, jak postrzega Ci臋 Tw贸j potencjalny klient.

Zwracaj uwag臋 na mow臋 cia艂a, mimik臋 twarzy, oddech i wszelkie inne fizyczne wskaz贸wki, kt贸re mog膮 Ci podpowiedzie膰, jak Twoja prezentacja wp艂ywa na potencjalnych klient贸w.

W ostatecznym rozrachunku nie chodzi tylko o sprzeda偶 鈥 chodzi o stworzenie trwa艂ej i owocnej relacji dla obu stron.

Nie jeste艣 robotem

Ludzie nie reaguj膮 dobrze, gdy s膮 traktowani jak liczby. Wa偶ne jest, aby 艂膮czy膰 si臋 z klientami w znacz膮cy spos贸b, aby nie czuli, 偶e s膮 tylko Twoim targetem sprzeda偶owym.

Upewnij si臋, 偶e wypowiesz ich imi臋 w rozmowie i uzyskaj jak najwi臋cej istotnych informacji na temat tego co ich interesuje.

Je艣li potencjalny klient czuje, 偶e rozumiesz go jako osob臋, mo偶e to obni偶y膰 jego czujno艣膰 i otworzy膰 szanse sprzeda偶y.

Tak jak powiniene艣 zwraca膰 uwag臋 na mow臋 cia艂a potencjalnego klienta, pami臋taj r贸wnie偶 o sobie. Wa偶ne jest, aby si臋 u艣miecha膰, nawi膮zywa膰 i utrzymywa膰 kontakt wzrokowy oraz m贸wi膰 powoli i spokojnie.

Wa偶ne jest r贸wnie偶, aby wiedzie膰, kiedy nale偶y przystopowa膰, a tak偶e kiedy kto艣 jest gotowy na podj臋cie kolejnego kroku. Pami臋taj: bardziej efektywne jest zachowywanie si臋 jak nowy przyjaciel z dobr膮 rad膮, ni偶 jak nieznajomy sprzedaj膮cy na si艂臋 jaki艣 produkt.

B膮d藕 bezpo艣redni 鈥 ale nie chamski

Asertywno艣膰 jest istotn膮 cech膮 ka偶dego sprzedawcy. Nie ma powodu, aby owija膰 w bawe艂n臋 lub by膰 nie艣mia艂ym wobec swoich odbiorc贸w.

Ale powiniene艣 mie膰 na uwadze, czy nie jeste艣 zbyt nachalny. Nikt tego nie lubi i od takich os贸b nie kupuje.

Sprzeda偶 jest jak swobodna wymiana. Wa偶ne jest, aby wiedzie膰, kiedy nadszed艂 czas, aby zadawa膰 pytania, kiedy odpowiada膰, a kiedy sugerowa膰 rozwi膮zanie. Pami臋taj, aby porusza膰 si臋 w tempie potencjalnego klienta i bra膰 pod uwag臋 jego spojrzenie na spraw臋.

Nie jest tajemnic膮, 偶e chcesz, aby kupili to, co sprzedajesz. Pami臋taj jednak, aby u艂o偶y膰 rozmow臋 sprzeda偶ow膮 w taki spos贸b, aby wiedzieli, 偶e naprawd臋 chcesz, aby Tw贸j produkt im pom贸g艂, niezale偶nie od zysku.

Ponownie, celem niekoniecznie jest przekonanie ich do zakupu od Ciebie w tej chwili, ale do zakupu od Ciebie w pewnym momencie w przysz艂o艣ci.

Co nagle to po diable.

Dowiedz si臋, jak przezwyci臋偶y膰 obiekcje

Podobnie jak odrzucenie, sprzedawcy codziennie maj膮 do czynienia z zastrze偶eniami.

Klienci prawie zawsze b臋d膮 mie膰 pytania i w膮tpliwo艣ci dotycz膮ce produktu, kt贸ry im oferujesz.

Uzasadnione zastrze偶enia b臋d膮 pojawia膰 si臋 regularnie. Zadaniem sprzedawcy d2d jest zaj臋cie si臋 tymi zastrze偶eniami i przezwyci臋偶enie ich w celu dokonania sprzeda偶y.

Tutaj w gr臋 wchodzi Twoja wiedza o produktach. Wiedz膮c wszystko o produkcie, kt贸ry sprzedajesz, mo偶esz przewidzie膰 te zastrze偶enia i uzyska膰 odpowied藕 na ka偶d膮 potencjaln膮 przeszkod臋 na drodze do sprzeda偶y.

Obs艂uga i rozwiewanie obiekcji sprowadza si臋 do czterech prostych krok贸w:

  • Wys艂uchaj zastrze偶e艅 potencjalnego klienta
  • Niech wiedz膮, 偶e rozumiesz ich obawy
  • Zapytaj, dlaczego tak si臋 czuj膮
  • Odpowiedz z przyjaznym wyja艣nieniem jak Tw贸j produkt mo偶e to zmieni膰

Prawid艂owo potraktowany sprzeciw zg艂aszany przez potencjalnego klienta mo偶e przypiecz臋towa膰 transakcj臋. Niezale偶nie od tego, czy chodzi o radzenie sobie z zastrze偶eniami dotycz膮cymi ceny, przezwyci臋偶anie starego 鈥瀙omy艣l臋 o tym鈥︹, powiniene艣 by膰 przygotowany na zwalczanie zastrze偶e艅, aby przeprowadzi膰 produktywn膮 rozmow臋 o sprzeda偶y.

Zawsze si臋 przypomina膰 (follow-up)

W sprzeda偶y D2D musisz my艣le膰 o d艂ugoterminowej relacji. Oznacza to kontakt z klientami i budowanie znajomo艣ci.

Je艣li ju偶 kupili produkt podczas pierwszego spotkania, jest to 艣wietny spos贸b, aby upewni膰 si臋, 偶e klient jest zadowolony i mo偶e Ciebie poleci膰 innym swoim znajomym. Follow up to tak偶e doskona艂a okazja do sprzeda偶y dodatkowej.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

Niekt贸rzy pytaj膮: czy warto jeszcze pracowa膰 w modelu d2d?

D2D jest trudne, ale satysfakcjonuj膮ce. Przynosi zyski, ale tak偶e umo偶liwia poznawanie nowych ludzi i odwiedzanie nowych miejsc ka偶dego dnia. Zawsze co艣 si臋 dzieje.

Niestety nie mo偶esz jej skalowa膰. Du偶o 艂atwiej jest sprzedawa膰 przez internet.

Zapytaj o nasz膮 ofert臋!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. D2D sprzeda偶 door to door (najlepsze praktyki)?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)