D2D sprzeda┼╝ door to door (najlepsze praktyki)

Wska┼║niki KPI Key Performance Indicators kluczowe wska┼║niki efektywno┼Ťci
Kpi marketing
16 maja, 2022
Opisy kategorii seo
Marketing w gastronomii (strategia i PR w gastro)
17 maja, 2022
Grafika rastrowa
D2D sprzeda┼╝ door to door

D2D sprzeda┼╝ door to door (najlepsze praktyki)

Dzi─Öki temu jak ┼éatwo sprzedaje si─Ö online przedsi─Öbiorcy zapominaj─ů, jak wa┼╝ny w sprzeda┼╝y mo┼╝e by─ç kontakt mi─Ödzyludzki. Twarz─ů w twarz…

Zamiast robi─ç zakupy tylko na ekranie, niekt├│rzy potencjalni klienci szukaj─ů czego┼Ť bardziej osobistego.

Wielu z nas po prostu musi kupić od realnego człowieka.

Dlatego sprzeda┼╝ d2d door to door jest nadal istotn─ů cz─Ö┼Ťci─ů bran┼╝y sprzeda┼╝owej.

Sprzeda┼╝ od drzwi do drzwi to wa┼╝ny spos├│b na bezpo┼Ťrednie zaanga┼╝owanie klient├│w i przekazanie produktu w ich r─Öce. Dobrze prowadzona sprzeda┼╝ D2D jest nadal jednym z najskuteczniejszych sposob├│w na powi─Ökszanie bazy klient├│w, budowanie trwa┼éych relacji i sprzeda┼╝ wszelkiego rodzaju produkt├│w.

Ale to nie jest tak proste, jak po prostu zapukanie do drzwi. Najlepszy sprzedawca d2d zawsze stosuje okre┼Ťlone strategie, aby nawi─ůza─ç kontakt z potencjalnymi klientami i za ka┼╝dym z sukcesem zamyka─ç transakcje.

Przygotowali┼Ťmy poni┼╝ej list─Ö sprawdzonych strategii i wskaz├│wek, jak sprzedawa─ç w modelu d2d czyli od drzwi do drzwi. Dzi─Öki tym strategiom na pewno przekroczysz swoje limity i zmaksymalizujesz wydajno┼Ť─ç.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Pierwsze wra┼╝enie: tonacja

Sprzeda┼╝ od drzwi do drzwi polega na w┼éa┼Ťciwej prezentacji.

Mistrzem tonacji był Jordan Belfort.

Znany nam jako wilk z wall street.

Jako ekspert powiniene┼Ť by─ç przygotowany do zaprezentowania cech produktu i wykazania si─Ö wiarygodno┼Ťci─ů. Zr├│b wi─Öc ┼Ťwietne wra┼╝enie, prezentuj─ůc sw├│j produkt w spos├│b, kt├│ry ┼é─ůczy go z potencjalnym klientem.

Je┼Ťli potrafisz skutecznie zaprezentowa─ç sw├│j produkt jako rozwi─ůzanie konkretnych problem├│w, z kt├│rymi borykaj─ů si─Ö Twoi klienci, lub wyja┼Ťnisz, w jaki spos├│b Tw├│j produkt mo┼╝e u┼éatwi─ç im ┼╝ycie, Twoje szanse na sprzeda┼╝ eksploduj─ů!

Ugruntowanie swojej wiarygodno┼Ťci i budowanie zaufania u potencjalnego klienta jest bardzo wa┼╝ne przy zawieraniu transakcji. Przeci─Ötny cz┼éowiek nieufnie podchodzi do sprzedawc├│w d2d, poniewa┼╝ boi si─Ö, ┼╝e zostanie „wyrolowany” z pieni─Ödzy, a nawet oszukany.

Dzięki kompetentnej, ale ludzkiej prezentacji sprzedażowej w modelu od drzwi do drzwi, łagodzisz ich zmartwienia i zdobywasz zaufanie.

Jaki jest sekret? Nie b─ůd┼║ niecierpliwy i nie staraj si─Ö zbyt agresywnie zamyka─ç transakcj─Ö. Czasami najlepiej jest zasia─ç aby p├│┼║niej zebra─ç plony.

Czyli pozwoli─ç im dokona─ç zakupu, gdy b─Öd─ů gotowi. Pomo┼╝e to potencjalnemu klientowi unikn─ů─ç niechcianej presji zakupu i zbuduje jego zaufanie do trwa┼éego zwi─ůzku.

Przy okazji wiesz jak „sprzeda─ç mi ten d┼éugopis?

Poznaj sw├│j produkt

Jako sprzedawca masz obowi─ůzek pozna─ç produkt od podszewki.

Tw├│j klient zwykle nie jest za bardzo zaznajomiony z produktem i zale┼╝y mu na informacjach od Ciebie.

Upewnij si─Ö, ┼╝e szkolenie w zakresie sprzeda┼╝y d2d przygotuje Ci─Ö do uzyskania odpowiedzi na wszystkie pytania.

Aby by─ç przekonuj─ůcym, wa┼╝ne jest, aby zrozumie─ç funkcje, zalety, a nawet ograniczenia swojego produktu. Posiadanie tych informacji pomo┼╝e Ci pokierowa─ç rozmow─ů i podkre┼Ťli─ç atrakcyjno┼Ť─ç tego, co sprzedajesz.

Pomo┼╝e Ci r├│wnie┼╝ zdoby─ç wotum zaufania klienta. W ko┼äcu rozmawiaj─ů z ekspertem.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Je┼Ťli klienci maj─ů pytania dotycz─ůce Twojego produktu, oznacza to, ┼╝e s─ů zainteresowani tym, co sprzedajesz.

Przygotuj si─Ö na szczeg├│┼éowe om├│wienie najwa┼╝niejszych funkcji i wyja┼Ťnienie, w jaki spos├│b mog─ů one poprawi─ç sytuacj─Ö Twojego potencjalnego klienta.

Targetowanie i segmentacja

B┼é─Ödne przekonanie dotycz─ůce firm zajmuj─ůcych si─Ö sprzeda┼╝─ů od drzwi do drzwi polega na tym, ┼╝e sprzedawcy w─Ödruj─ů bez celu po dzielnicach, pukaj─ů do drzwi losowo i maj─ů nadziej─Ö, ┼╝e osoba w drzwiach dokona zakupu. Nie jest to niestety najskuteczniejsza metoda sprzeda┼╝y.

Jedn─ů z najlepszych wskaz├│wek dla sprzedawcy od drzwi do drzwi jest skupienie si─Ö na najbardziej obiecuj─ůcych klientach. Wi─Öc?

Skoncentruj sw├│j czas i energi─Ö na potencjalnych klientach, kt├│rzy z wi─Ökszym prawdopodobie┼ästwem skorzystaj─ů z tego, co oferujesz.

Je┼Ťli sprzedajesz drogie produkty to wybieraj tylko dzielnice gdzie mieszkaj─ů zamo┼╝ni. Je┼Ťli oferujesz chwil├│wki to oni raczej nie skorzystaj─ů, ale Ci ┼Ťredniozarabiaj─ůcy/biedni raczej tak.

Zadaj sobie pytanie: Czy potencjalny klient pracuje w bran┼╝y, kt├│ra mo┼╝e korzysta─ç z Twojego produktu? A czy Tw├│j produkt spe┼énia ich wyj─ůtkowe potrzeby? W ko┼äcu prawdopodobnie nie pr├│bowa┼éby┼Ť sprzedawa─ç ┼éopaty do od┼Ťnie┼╝ania komu┼Ť, kto mieszka w bloku na pi─Ötrze.

Innym sposobem na znalezienie lead├│w jest poproszenie zadowolonych klient├│w o rekomendacje. Nie ma lepszego sposobu na poznanie nowych lead├│w ni┼╝ bycie wprowadzonym przez zadowolonego klienta do ich znajomych. Nie b─Ödziesz musia┼é sprzedawa─ç ÔÇö zadowolony klient zrobi to za Ciebie!

Odrzucenie to Tw├│j feedback!

Odrzucenie jest cz─Ö┼Ťci─ů pracy w sprzeda┼╝y od drzwi do drzwi. W rzeczywisto┼Ťci to wi─Ökszo┼Ť─ç Twojego dnia pracy.

Sprzeda┼╝ od drzwi do drzwi nie jest bran┼╝─ů dla s┼éabych i ┼éatwo si─Ö zniech─Öcaj─ůcych. Potrzeba prawdziwej wytrwa┼éo┼Ťci.

Mimo wszystko osobi┼Ťcie zalecam ka┼╝demu, aby na pewnym etapie ┼╝ycia sprzedawa┼é w modelu d2d albo przez telefon.

Mo┼╝na dzi─Öki temu nauczy─ç si─Ö bardzo wiele.

Kluczem jest zrozumienie, ┼╝e odrzucenie nie jest osobiste. Niekt├│rzy ludzie albo nie maj─ů pilnej potrzeby zakupu twojego produktu, albo nie s─ů w stanie wyda─ç pieni─Ödzy.

Istnieje tysi─ůce powod├│w, dla kt├│rych klient mo┼╝e nie by─ç zainteresowany tym, co sprzedajesz, ale wi─Ökszo┼Ť─ç z nich nie ma z Tob─ů nic wsp├│lnego. Mo┼╝esz kontrolowa─ç tylko tych, kt├│rzy to robi─ů.

Traktuj ka┼╝de odrzucenie jako motywacj─Ö do ulepszenia sprzeda┼╝y od drzwi do drzwi i dowiedz si─Ö, co dzia┼éa, a co nie. Ka┼╝de odrzucenie to do┼Ťwiadczenie, kt├│re pomaga poprawi─ç umiej─Ötno┼Ťci sprzeda┼╝owe i wzmocni─ç determinacj─Ö.

Ka┼╝dy odnosz─ůcy sukcesy sprzedawca D2D do┼Ťwiadczy┼é setek, je┼Ťli nie tysi─Öcy odrzuce┼ä. Bierz to na luzie, ucz si─Ö z ka┼╝dego spotkania i rozwijaj jako specjalista.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Poznaj punkty b├│lu swojego potencjalnego klienta

Nic nie motywuje klienta bardziej ni┼╝ potrzeba rozwi─ůzania bardzo niewygodnej sytuacji i problemu. Czasami ci klienci nie wiedz─ů, ┼╝e maj─ů problem lub ┼╝e problem mo┼╝na naprawi─ç.

Jak mo┼╝esz pom├│c? U┼╝yj skutecznego skryptu sprzeda┼╝y, aby dowiedzie─ç si─Ö, jakie problemy chc─ů naprawi─ç. Nast─Öpnie daj im zna─ç, ┼╝e Tw├│j produkt jest dok┼éadnie tym, czego potrzebuj─ů, aby poprawi─ç ich sytuacj─Ö.

Wa┼╝n─ů cz─Ö┼Ťci─ů zrozumienia twojego produktu jest dok┼éadne wyja┼Ťnienie, jak─ů funkcj─Ö pe┼éni i czego brakuje tym, kt├│rzy go nie u┼╝ywaj─ů. Niezale┼╝nie od tego, czy s┼éu┼╝y do u┼╝ytku profesjonalnego, czy osobistego, zastan├│w si─Ö, jakie czynniki wp┼éywaj─ů na zach─Öcenie klient├│w do przekonania si─Ö, ┼╝e Tw├│j produkt jest odpowiedzi─ů na ich problemy.

  • Czy oszcz─Ödza cenny czas, kt├│ry mo┼╝na lepiej spo┼╝ytkowa─ç w inny spos├│b np na budowanie relacji z dzie─çmi?
  • Czy w jaki┼Ť spos├│b zwi─Öksza bezpiecze┼ästwo?
  • Czy Tw├│j produkt pomo┼╝e im zaoszcz─Ödzi─ç pieni─ůdze?
  • Czy jest jaka┼Ť unikalna funkcja Twojego produktu?

Innym ┼Ťwietnym sposobem na rozwi─ůzanie problem├│w prospekta jest u┼╝ycie techniki Sandlera (znajdziesz ten wpis na naszym blogu), aby dotrze─ç do ┼║r├│d┼éa problemu.

Postaw si─Ö w sytuacji potencjalnego klienta

Empatia jest wa┼╝n─ů cech─ů, gdy zarabiasz na ┼╝ycie jako sprzedawca D2D. Rozumiej─ůc uczucia i motywacje stoj─ůce za decyzjami klient├│w, b─Ödziesz w stanie lepiej przewidywa─ç ich potrzeby i odpowiednio przygotowa─ç swoj─ů prezentacj─Ö.

Pamiętaj, żeby odczytywać sygnały ponieważ gdy masz styl, że zbyt agresywnie sprzedajesz, możesz wielu ludzi zniechęcać.

Zastan├│w si─Ö, o kt├│rej godzinie najlepiej pojawi─ç si─Ö w ich domach, w kt├│rym dniu tygodnia i pomy┼Ťl o wszelkich innych czynnikach, kt├│re mog─ů mie─ç wp┼éyw na to, jak postrzega Ci─Ö Tw├│j potencjalny klient.

Zwracaj uwag─Ö na mow─Ö cia┼éa, mimik─Ö twarzy, oddech i wszelkie inne fizyczne wskaz├│wki, kt├│re mog─ů Ci podpowiedzie─ç, jak Twoja prezentacja wp┼éywa na potencjalnych klient├│w.

W ostatecznym rozrachunku nie chodzi tylko o sprzeda┼╝ ÔÇö chodzi o stworzenie trwa┼éej i owocnej relacji dla obu stron.

Nie jeste┼Ť robotem

Ludzie nie reaguj─ů dobrze, gdy s─ů traktowani jak liczby. Wa┼╝ne jest, aby ┼é─ůczy─ç si─Ö z klientami w znacz─ůcy spos├│b, aby nie czuli, ┼╝e s─ů tylko Twoim targetem sprzeda┼╝owym.

Upewnij si─Ö, ┼╝e wypowiesz ich imi─Ö w rozmowie i uzyskaj jak najwi─Öcej istotnych informacji na temat tego co ich interesuje.

Je┼Ťli potencjalny klient czuje, ┼╝e rozumiesz go jako osob─Ö, mo┼╝e to obni┼╝y─ç jego czujno┼Ť─ç i otworzy─ç szanse sprzeda┼╝y.

Tak jak powiniene┼Ť zwraca─ç uwag─Ö na mow─Ö cia┼éa potencjalnego klienta, pami─Ötaj r├│wnie┼╝ o sobie. Wa┼╝ne jest, aby si─Ö u┼Ťmiecha─ç, nawi─ůzywa─ç i utrzymywa─ç kontakt wzrokowy oraz m├│wi─ç powoli i spokojnie.

Wa┼╝ne jest r├│wnie┼╝, aby wiedzie─ç, kiedy nale┼╝y przystopowa─ç, a tak┼╝e kiedy kto┼Ť jest gotowy na podj─Öcie kolejnego kroku. Pami─Ötaj: bardziej efektywne jest zachowywanie si─Ö jak nowy przyjaciel z dobr─ů rad─ů, ni┼╝ jak nieznajomy sprzedaj─ůcy na si┼é─Ö jaki┼Ť produkt.

B─ůd┼║ bezpo┼Ťredni ÔÇö ale nie chamski

Asertywno┼Ť─ç jest istotn─ů cech─ů ka┼╝dego sprzedawcy. Nie ma powodu, aby owija─ç w bawe┼én─Ö lub by─ç nie┼Ťmia┼éym wobec swoich odbiorc├│w.

Ale powiniene┼Ť mie─ç na uwadze, czy nie jeste┼Ť zbyt nachalny. Nikt tego nie lubi i od takich os├│b nie kupuje.

Sprzeda┼╝ jest jak swobodna wymiana. Wa┼╝ne jest, aby wiedzie─ç, kiedy nadszed┼é czas, aby zadawa─ç pytania, kiedy odpowiada─ç, a kiedy sugerowa─ç rozwi─ůzanie. Pami─Ötaj, aby porusza─ç si─Ö w tempie potencjalnego klienta i bra─ç pod uwag─Ö jego spojrzenie na spraw─Ö.

Nie jest tajemnic─ů, ┼╝e chcesz, aby kupili to, co sprzedajesz. Pami─Ötaj jednak, aby u┼éo┼╝y─ç rozmow─Ö sprzeda┼╝ow─ů w taki spos├│b, aby wiedzieli, ┼╝e naprawd─Ö chcesz, aby Tw├│j produkt im pom├│g┼é, niezale┼╝nie od zysku.

Ponownie, celem niekoniecznie jest przekonanie ich do zakupu od Ciebie w tej chwili, ale do zakupu od Ciebie w pewnym momencie w przysz┼éo┼Ťci.

Co nagle to po diable.

Dowiedz si─Ö, jak przezwyci─Ö┼╝y─ç obiekcje

Podobnie jak odrzucenie, sprzedawcy codziennie maj─ů do czynienia z zastrze┼╝eniami.

Klienci prawie zawsze b─Öd─ů mie─ç pytania i w─ůtpliwo┼Ťci dotycz─ůce produktu, kt├│ry im oferujesz.

Uzasadnione zastrze┼╝enia b─Öd─ů pojawia─ç si─Ö regularnie. Zadaniem sprzedawcy d2d jest zaj─Öcie si─Ö tymi zastrze┼╝eniami i przezwyci─Ö┼╝enie ich w celu dokonania sprzeda┼╝y.

Tutaj w gr─Ö wchodzi Twoja wiedza o produktach. Wiedz─ůc wszystko o produkcie, kt├│ry sprzedajesz, mo┼╝esz przewidzie─ç te zastrze┼╝enia i uzyska─ç odpowied┼║ na ka┼╝d─ů potencjaln─ů przeszkod─Ö na drodze do sprzeda┼╝y.

Obsługa i rozwiewanie obiekcji sprowadza się do czterech prostych kroków:

  • Wys┼éuchaj zastrze┼╝e┼ä potencjalnego klienta
  • Niech wiedz─ů, ┼╝e rozumiesz ich obawy
  • Zapytaj, dlaczego tak si─Ö czuj─ů
  • Odpowiedz z przyjaznym wyja┼Ťnieniem jak Tw├│j produkt mo┼╝e to zmieni─ç

Prawid┼éowo potraktowany sprzeciw zg┼éaszany przez potencjalnego klienta mo┼╝e przypiecz─Ötowa─ç transakcj─Ö. Niezale┼╝nie od tego, czy chodzi o radzenie sobie z zastrze┼╝eniami dotycz─ůcymi ceny, przezwyci─Ö┼╝anie starego ÔÇ×pomy┼Ťl─Ö o tymÔÇŽÔÇŁ, powiniene┼Ť by─ç przygotowany na zwalczanie zastrze┼╝e┼ä, aby przeprowadzi─ç produktywn─ů rozmow─Ö o sprzeda┼╝y.

Zawsze si─Ö przypomina─ç (follow-up)

W sprzeda┼╝y D2D musisz my┼Ťle─ç o d┼éugoterminowej relacji. Oznacza to kontakt z klientami i budowanie znajomo┼Ťci.

Je┼Ťli ju┼╝ kupili produkt podczas pierwszego spotkania, jest to ┼Ťwietny spos├│b, aby upewni─ç si─Ö, ┼╝e klient jest zadowolony i mo┼╝e Ciebie poleci─ç innym swoim znajomym. Follow up to tak┼╝e doskona┼éa okazja do sprzeda┼╝y dodatkowej.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj─Öty marketing internetowy

Wniosek

Niekt├│rzy pytaj─ů: czy warto jeszcze pracowa─ç w modelu d2d?

D2D jest trudne, ale satysfakcjonuj─ůce. Przynosi zyski, ale tak┼╝e umo┼╝liwia poznawanie nowych ludzi i odwiedzanie nowych miejsc ka┼╝dego dnia. Zawsze co┼Ť si─Ö dzieje.

Niestety nie możesz jej skalować. Dużo łatwiej jest sprzedawać przez internet.

Zapytaj o nasz─ů ofert─Ö!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna─ç co s─ůdzisz o dzisiejszym wpisie pt. D2D sprzeda┼╝ door to door (najlepsze praktyki)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)