Zawartość strony
Czym jest Customer Journey Map? Customer Journey Map to wygodne narzędzie, które umożliwia tak zwane mapowanie wędrówki użytkownika po danej witrynie. Jest ono z powodzeniem wykorzystywane na przykład w odniesieniu do klientów zapoznających się z ofertą danego sklepu internetowego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Każdy podmiot wkraczający na rynek internetowy ma problemy z przewidzeniem konkretnych ruchów klientów na danej witrynie. Ich pierwotne założenia w wielu wypadkach mogą okazać się mylne i odmienne od zachowań klientów, które mają miejsce w rzeczywistości. Poza tym, zachowania klientów mogą być różne i zależne na przykład od danej branży.
Kierują się oni indywidualnymi preferencjami i zwracają uwagę nie tylko na korzystne ceny oferowane przez dany punkt sprzedaży w sieci, ale również na dostępność dogodnych form płatności i transportu. Na ostateczny sukces sprzedaży wpływa również przejrzystość danej strony oraz jej przyjazna i intuicyjna obsługa.
Jak wspomniano powyżej, Customer Journey Map to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w celu określana zachowań klientów korzystających z oferty danego sklepu.
W tym wypadku mapowanie ma formę wędrówki klienta na osi czasu, a jego celem jest symulacja działań zwykle podejmowanych przez użytkowników witryny.
Mapowanie ma na celu przewidzenie oraz określenie zachowań klientów. Jest ono konieczne w celu poprawy intuicyjnej obsługi danej strony, znalezienia i określenia ewentualnych miejsc problemowych oraz usprawnienie całego procesu związanego z realizacją zakupów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Mapowanie wędrówki klientów po danej witrynie można wykonywać i przestawiać w różnorodny sposób. Rodzaj mapowania oraz informacje zawierane w danym zestawieniu zależą od specyfiki i potrzeb danego podmiotu. Ważne jest jednak to, aby schemat mapowania był dość prosty, ponieważ ułatwi to zdecydowanie jego analizę i umożliwi szybkie wprowadzanie koniecznych zmian.
Co ważne, w proces usprawniania procesu sprzedaży w danym podmiocie warto zaangażować szerokie grono pracowników, które na co dzień zajmuje się realizacją szeroko rozumianego procesu sprzedaży.
W zależności od specyfiki danej branży i profilu sprzedaży danego podmiotu mapy mogą mieć formę osi czy tabel, niemniej jednak zawsze powinny być one przejrzyste i maksymalnie uproszczone.
Celem mapowania jest zebranie informacji dotyczących oczekiwań, potrzeb i preferencji klienta. Poza tym, działania te mają na celu określenie elementów problemowych, które mogą zakłócać efektywny proces sprzedaży.
Malowanie ma również na celu zaangażowanie pracowników w działania służące polepszeniu obsługi klientów, podniesieniu jakości innych świadczonych usług oraz zwiększeniu sprzedaży. Dzięki mapowaniu można wskazać miejsca problemowe oraz znajdować sposoby mające na celu ich rozwiązywanie.
Warto jednak pamiętać o tym, że dzięki mapowaniu otrzymuje się zbiór danych, które muszą podlegać dalszej analizie.
Każdy proces mapowania powinien obejmować w pierwszej kolejności usystematyzowania wiedzy na temat klientów.
W tym celu warto skorzystać z doświadczenia pracowników związanych z ich obsługą. Poza tym, warto przeanalizować opinie i recenzje zamieszczane przez użytkowników danych produktów w internecie. Poza tym, można wystąpić z własną inicjatywą kierując ankiety skierowane do klientów danego podmiotu. Otrzymane informacje zwrotne należy poddać szczegółowej analizie, a jej wyniki przenieść na czytelny schemat graficzny.
Na dalszym etapie konieczna jest ocena procesu sprzedaży, w tym podkreślanie jego atutów i diagnozowanie ewentualnych wad. W ten etap warto zaangażować szerokie grono pracowników. Należy również pamiętać o tym, że pojedyncze mapowanie nie jest zwykle wystarczające.
Analiza podejmowanych działań powinna być bowiem prowadzona na bieżąco. W jej wyniku powinny powstawać kolejne schematy, które umożliwiają dostrzeżenie błędów oraz wprowadzanie odpowiednich korekt. Schematy mapowania można wykonywać zarówno z użyciem specjalistycznych programów, jak również z wykorzystaniem powszechnie stosowanych narzędzi.
Mapa podróży klienta powinna zawierać następujące elementy:
Mapa podróży klienta jest narzędziem, które pomaga firmie zrozumieć i odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, a także usprawnić proces sprzedaży i obsługi klienta.
Aby stworzyć mapę wędrówki klienta (Customer Journey Map), należy przeprowadzić następujące kroki:
Pamiętaj, że mapa wędrówki klienta jest narzędziem, które powinno być ciągle ulepszane i dostosowywane do zmieniających się potrzeb klientów.
W każdy proces mapowania powinna być zaangażowana maksymalnie duża grupa pracowników. Daje to możliwość spojrzenia na dany problem z różnej perspektywy. Podczas analizy należy korzystać z wielu źródeł informacji, w tym: rekomendacji, pochwał, reklamacji i recenzji.
W przypadku wchodzenia danego podmiotu na rynek wiedzę można pozyskiwać z dostępnych sondaży i badań dotyczących danej branży. Firmy istniejące na rynku przez dłuższy czas nie powinny bać się zmian, które wymagają wysiłku, ale w dłuższej perspektywie mogą okazać się bardzo korzystne.
Na wiele problemów należy w tym przypadku spojrzeć z dystansem lub zaangażować podmioty zewnętrzne, których opinia będzie bardziej obiektywna. Cały proces mapowania wymaga stałego zaangażowania pracowników oraz determinacji i chęci do podnoszenia jakości świadczonych usług.
Co sądzisz o wpisie pt. Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Mapowanie wędrówki klienta po stronie internetowej (Customer Journey Map) to narzędzie, które pomaga zrozumieć, jak klienci korzystają z witryny internetowej i jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Mapa ta opisuje kroki, jakie klienci podejmują podczas interakcji z witryną, w tym: odwiedzenie strony, wyszukiwanie informacji, dokonywanie zakupów i skorzystanie z opcji wsparcia.
Mapa ta powinna zawierać następujące elementy:
-Optymalizacja i testowanie: plan dalszego testowania i ulepszania mapy wędrówki klienta w oparciu o dane i feedback klientów.
-Touchpointy: punkty kontaktu klienta z witryną, takie jak strony internetowe, formularze, e-maile i inne narzędzia online.
-Działania i decyzje klienta: opis tego, jak klient porusza się po stronie i jakie decyzje podejmuje.
-Działania firmy: opis tego, jak firma odpowiada na potrzeby i emocje klienta na poszczególnych etapach jego wędrówki.
-Emocje i potrzeby klienta: opis tego, co klient może odczuwać i czego może potrzebować na poszczególnych etapach swojej wędrówki.
Mapowanie wędrówki klienta po stronie internetowej jest ważne, ponieważ pomaga firmom zrozumieć, jak klienci korzystają z ich witryny i jakie są ich potrzeby i oczekiwania. To pozwala firmom dostosować swoje strony internetowe i procesy sprzedaży, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)