Zawartość strony
Czym jest Customer Journey Map? Customer Journey Map to wygodne narzędzie, które umożliwia tak zwane mapowanie wędrówki użytkownika po danej witrynie. Jest ono z powodzeniem wykorzystywane na przykład w odniesieniu do klientów zapoznających się z ofertą danego sklepu internetowego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Każdy podmiot wkraczający na rynek internetowy ma problemy z przewidzeniem konkretnych ruchów klientów na danej witrynie. Ich pierwotne założenia w wielu wypadkach mogą okazać się mylne i odmienne od zachowań klientów, które mają miejsce w rzeczywistości. Poza tym, zachowania klientów mogą być różne i zależne na przykład od danej branży.
Kierują się oni indywidualnymi preferencjami i zwracają uwagę nie tylko na korzystne ceny oferowane przez dany punkt sprzedaży w sieci, ale również na dostępność dogodnych form płatności i transportu. Na ostateczny sukces sprzedaży wpływa również przejrzystość danej strony oraz jej przyjazna i intuicyjna obsługa.
Jak wspomniano powyżej, Customer Journey Map to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w celu określana zachowań klientów korzystających z oferty danego sklepu.
W tym wypadku mapowanie ma formę wędrówki klienta na osi czasu, a jego celem jest symulacja działań zwykle podejmowanych przez użytkowników witryny.
Mapowanie ma na celu przewidzenie oraz określenie zachowań klientów. Jest ono konieczne w celu poprawy intuicyjnej obsługi danej strony, znalezienia i określenia ewentualnych miejsc problemowych oraz usprawnienie całego procesu związanego z realizacją zakupów.
Mapowanie wędrówki klientów po danej witrynie można wykonywać i przestawiać w różnorodny sposób. Rodzaj mapowania oraz informacje zawierane w danym zestawieniu zależą od specyfiki i potrzeb danego podmiotu. Ważne jest jednak to, aby schemat mapowania był dość prosty, ponieważ ułatwi to zdecydowanie jego analizę i umożliwi szybkie wprowadzanie koniecznych zmian.
Co ważne, w proces usprawniania procesu sprzedaży w danym podmiocie warto zaangażować szerokie grono pracowników, które na co dzień zajmuje się realizacją szeroko rozumianego procesu sprzedaży.
W zależności od specyfiki danej branży i profilu sprzedaży danego podmiotu mapy mogą mieć formę osi czy tabel, niemniej jednak zawsze powinny być one przejrzyste i maksymalnie uproszczone.
Celem mapowania jest zebranie informacji dotyczących oczekiwań, potrzeb i preferencji klienta. Poza tym, działania te mają na celu określenie elementów problemowych, które mogą zakłócać efektywny proces sprzedaży.
Malowanie ma również na celu zaangażowanie pracowników w działania służące polepszeniu obsługi klientów, podniesieniu jakości innych świadczonych usług oraz zwiększeniu sprzedaży. Dzięki mapowaniu można wskazać miejsca problemowe oraz znajdować sposoby mające na celu ich rozwiązywanie.
Warto jednak pamiętać o tym, że dzięki mapowaniu otrzymuje się zbiór danych, które muszą podlegać dalszej analizie.
Każdy proces mapowania powinien obejmować w pierwszej kolejności usystematyzowania wiedzy na temat klientów.
W tym celu warto skorzystać z doświadczenia pracowników związanych z ich obsługą. Poza tym, warto przeanalizować opinie i recenzje zamieszczane przez użytkowników danych produktów w internecie. Poza tym, można wystąpić z własną inicjatywą kierując ankiety skierowane do klientów danego podmiotu. Otrzymane informacje zwrotne należy poddać szczegółowej analizie, a jej wyniki przenieść na czytelny schemat graficzny.
Na dalszym etapie konieczna jest ocena procesu sprzedaży, w tym podkreślanie jego atutów i diagnozowanie ewentualnych wad. W ten etap warto zaangażować szerokie grono pracowników. Należy również pamiętać o tym, że pojedyncze mapowanie nie jest zwykle wystarczające.
Analiza podejmowanych działań powinna być bowiem prowadzona na bieżąco. W jej wyniku powinny powstawać kolejne schematy, które umożliwiają dostrzeżenie błędów oraz wprowadzanie odpowiednich korekt. Schematy mapowania można wykonywać zarówno z użyciem specjalistycznych programów, jak również z wykorzystaniem powszechnie stosowanych narzędzi.
W każdy proces mapowania powinna być zaangażowana maksymalnie duża grupa pracowników. Daje to możliwość spojrzenia na dany problem z różnej perspektywy. Podczas analizy należy korzystać z wielu źródeł informacji, w tym: rekomendacji, pochwał, reklamacji i recenzji.
W przypadku wchodzenia danego podmiotu na rynek wiedzę można pozyskiwać z dostępnych sondaży i badań dotyczących danej branży. Firmy istniejące na rynku przez dłuższy czas nie powinny bać się zmian, które wymagają wysiłku, ale w dłuższej perspektywie mogą okazać się bardzo korzystne.
Na wiele problemów należy w tym przypadku spojrzeć z dystansem lub zaangażować podmioty zewnętrzne, których opinia będzie bardziej obiektywna. Cały proces mapowania wymaga stałego zaangażowania pracowników oraz determinacji i chęci do podnoszenia jakości świadczonych usług.
Co sądzisz o wpisie pt. Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |