Error 500
Error 500 – co to za b艂膮d HTTP i jak mo偶na mu zaradzi膰? (B艂膮d 500 internal Server Error)
29 marca, 2022
projektowanie graficzne
Projektowanie graficzne: wszystko na temat projektowania graficznego
29 marca, 2022

Customer Journey Map – czym jest mapa podr贸偶y klienta (艣cie偶ka klienta)

Customer Journey Map
Customer Journey Map

Customer Journey Map – czym jest mapa podr贸偶y klienta (艣cie偶ka klienta)

Czym jest Customer Journey Map? Customer Journey Map to wygodne narz臋dzie, kt贸re umo偶liwia tak zwane mapowanie w臋dr贸wki u偶ytkownika po danej witrynie. Jest ono z powodzeniem wykorzystywane na przyk艂ad w odniesieniu do klient贸w zapoznaj膮cych si臋 z ofert膮 danego sklepu internetowego.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Dlaczego tego typu mapowanie jest tak pomocne?

Ka偶dy podmiot wkraczaj膮cy na rynek internetowy ma problemy z przewidzeniem konkretnych ruch贸w klient贸w na danej witrynie. Ich pierwotne za艂o偶enia w wielu wypadkach mog膮 okaza膰 si臋 mylne i odmienne od zachowa艅 klient贸w, kt贸re maj膮 miejsce w rzeczywisto艣ci. Poza tym, zachowania klient贸w mog膮 by膰 r贸偶ne i zale偶ne na przyk艂ad od danej bran偶y.

Kieruj膮 si臋 oni indywidualnymi preferencjami i zwracaj膮 uwag臋 nie tylko na korzystne ceny oferowane przez dany punkt sprzeda偶y w sieci, ale r贸wnie偶 na dost臋pno艣膰 dogodnych form p艂atno艣ci i transportu. Na ostateczny sukces sprzeda偶y wp艂ywa r贸wnie偶 przejrzysto艣膰 danej strony oraz jej przyjazna i intuicyjna obs艂uga.

Customer Journey Map
Customer Journey Map

Czym zatem jest Customer Journey Map?

Jak wspomniano powy偶ej, Customer Journey Map to narz臋dzie, kt贸re z powodzeniem mo偶e by膰 wykorzystywane w celu okre艣lana zachowa艅 klient贸w korzystaj膮cych z oferty danego sklepu.

W tym wypadku mapowanie ma form臋 w臋dr贸wki klienta na osi czasu, a jego celem jest symulacja dzia艂a艅 zwykle podejmowanych przez u偶ytkownik贸w witryny.

W jakim celu u偶ywa si臋 tego rodzaju mapowania?

Mapowanie ma na celu przewidzenie oraz okre艣lenie zachowa艅 klient贸w. Jest ono konieczne w celu poprawy intuicyjnej obs艂ugi danej strony, znalezienia i okre艣lenia ewentualnych miejsc problemowych oraz usprawnienie ca艂ego procesu zwi膮zanego z realizacj膮 zakup贸w.

W jaki spos贸b mo偶na wykona膰 mapowanie?

Mapowanie w臋dr贸wki klient贸w po danej witrynie mo偶na wykonywa膰 i przestawia膰 w r贸偶norodny spos贸b. Rodzaj mapowania oraz informacje zawierane w danym zestawieniu zale偶膮 od specyfiki i potrzeb danego podmiotu. Wa偶ne jest jednak to, aby schemat mapowania by艂 do艣膰 prosty, poniewa偶 u艂atwi to zdecydowanie jego analiz臋 i umo偶liwi szybkie wprowadzanie koniecznych zmian.

Co wa偶ne, w proces usprawniania procesu sprzeda偶y w danym podmiocie warto zaanga偶owa膰 szerokie grono pracownik贸w, kt贸re na co dzie艅 zajmuje si臋 realizacj膮 szeroko rozumianego procesu sprzeda偶y.

W zale偶no艣ci od specyfiki danej bran偶y i profilu sprzeda偶y danego podmiotu mapy mog膮 mie膰 form臋 osi czy tabel, niemniej jednak zawsze powinny by膰 one przejrzyste i maksymalnie uproszczone.

W jakim celu przygotowuje si臋 tego typu schematy?

Celem mapowania jest zebranie informacji dotycz膮cych oczekiwa艅, potrzeb i preferencji klienta. Poza tym, dzia艂ania te maj膮 na celu okre艣lenie element贸w problemowych, kt贸re mog膮 zak艂贸ca膰 efektywny proces sprzeda偶y.

Malowanie ma r贸wnie偶 na celu zaanga偶owanie pracownik贸w w dzia艂ania s艂u偶膮ce polepszeniu obs艂ugi klient贸w, podniesieniu jako艣ci innych 艣wiadczonych us艂ug oraz zwi臋kszeniu sprzeda偶y. Dzi臋ki mapowaniu mo偶na wskaza膰 miejsca problemowe oraz znajdowa膰 sposoby maj膮ce na celu ich rozwi膮zywanie.

Warto jednak pami臋ta膰 o tym, 偶e dzi臋ki mapowaniu otrzymuje si臋 zbi贸r danych, kt贸re musz膮 podlega膰 dalszej analizie.

Na jakie elementy nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 podczas mapowania?

Ka偶dy proces mapowania powinien obejmowa膰 w pierwszej kolejno艣ci usystematyzowania wiedzy na temat klient贸w.

W tym celu warto skorzysta膰 z do艣wiadczenia pracownik贸w zwi膮zanych z ich obs艂ug膮. Poza tym, warto przeanalizowa膰 opinie i recenzje zamieszczane przez u偶ytkownik贸w danych produkt贸w w internecie. Poza tym, mo偶na wyst膮pi膰 z w艂asn膮 inicjatyw膮 kieruj膮c ankiety skierowane do klient贸w danego podmiotu. Otrzymane informacje zwrotne nale偶y podda膰 szczeg贸艂owej analizie, a jej wyniki przenie艣膰 na czytelny schemat graficzny.

Na dalszym etapie konieczna jest ocena procesu sprzeda偶y, w tym podkre艣lanie jego atut贸w i diagnozowanie ewentualnych wad. W ten etap warto zaanga偶owa膰 szerokie grono pracownik贸w. Nale偶y r贸wnie偶 pami臋ta膰 o tym, 偶e pojedyncze mapowanie nie jest zwykle wystarczaj膮ce.

Analiza podejmowanych dzia艂a艅 powinna by膰 bowiem prowadzona na bie偶膮co. W jej wyniku powinny powstawa膰 kolejne schematy, kt贸re umo偶liwiaj膮 dostrze偶enie b艂臋d贸w oraz wprowadzanie odpowiednich korekt. Schematy mapowania mo偶na wykonywa膰 zar贸wno z u偶yciem specjalistycznych program贸w, jak r贸wnie偶 z wykorzystaniem powszechnie stosowanych narz臋dzi.

Jak powinien przebiega膰 proces mapowania?

W ka偶dy proces mapowania powinna by膰 zaanga偶owana maksymalnie du偶a grupa pracownik贸w. Daje to mo偶liwo艣膰 spojrzenia na dany problem z r贸偶nej perspektywy. Podczas analizy nale偶y korzysta膰 z wielu 藕r贸de艂 informacji, w tym: rekomendacji, pochwa艂, reklamacji i recenzji.

W przypadku wchodzenia danego podmiotu na rynek wiedz臋 mo偶na pozyskiwa膰 z dost臋pnych sonda偶y i bada艅 dotycz膮cych danej bran偶y. Firmy istniej膮ce na rynku przez d艂u偶szy czas nie powinny ba膰 si臋 zmian, kt贸re wymagaj膮 wysi艂ku, ale w d艂u偶szej perspektywie mog膮 okaza膰 si臋 bardzo korzystne.

Na wiele problem贸w nale偶y w tym przypadku spojrze膰 z dystansem lub zaanga偶owa膰 podmioty zewn臋trzne, kt贸rych opinia b臋dzie bardziej obiektywna. Ca艂y proces mapowania wymaga sta艂ego zaanga偶owania pracownik贸w oraz determinacji i ch臋ci do podnoszenia jako艣ci 艣wiadczonych us艂ug.

Co s膮dzisz o wpisie pt. Customer Journey Map – czym jest mapa podr贸偶y klienta (艣cie偶ka klienta)? Daj zna膰 w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)