Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)

Customer Journey Map
Customer Journey Map

Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)

Czym jest Customer Journey Map? Customer Journey Map to wygodne narzędzie, które umożliwia tak zwane mapowanie wędrówki użytkownika po danej witrynie. Jest ono z powodzeniem wykorzystywane na przykład w odniesieniu do klientów zapoznających się z ofertą danego sklepu internetowego.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Dlaczego tego typu mapowanie jest tak pomocne?

Każdy podmiot wkraczający na rynek internetowy ma problemy z przewidzeniem konkretnych ruchów klientów na danej witrynie. Ich pierwotne założenia w wielu wypadkach mogą okazać się mylne i odmienne od zachowań klientów, które mają miejsce w rzeczywistości. Poza tym, zachowania klientów mogą być różne i zależne na przykład od danej branży.

Kierują się oni indywidualnymi preferencjami i zwracają uwagę nie tylko na korzystne ceny oferowane przez dany punkt sprzedaży w sieci, ale również na dostępność dogodnych form płatności i transportu. Na ostateczny sukces sprzedaży wpływa również przejrzystość danej strony oraz jej przyjazna i intuicyjna obsługa.

Customer Journey Map
Customer Journey Map

Czym zatem jest Customer Journey Map?

Jak wspomniano powyżej, Customer Journey Map to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w celu określana zachowań klientów korzystających z oferty danego sklepu.

W tym wypadku mapowanie ma formę wędrówki klienta na osi czasu, a jego celem jest symulacja działań zwykle podejmowanych przez użytkowników witryny.

W jakim celu używa się tego rodzaju mapowania?

Mapowanie ma na celu przewidzenie oraz określenie zachowań klientów. Jest ono konieczne w celu poprawy intuicyjnej obsługi danej strony, znalezienia i określenia ewentualnych miejsc problemowych oraz usprawnienie całego procesu związanego z realizacją zakupów.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

W jaki sposób można wykonać mapowanie?

Mapowanie wędrówki klientów po danej witrynie można wykonywać i przestawiać w różnorodny sposób. Rodzaj mapowania oraz informacje zawierane w danym zestawieniu zależą od specyfiki i potrzeb danego podmiotu. Ważne jest jednak to, aby schemat mapowania był dość prosty, ponieważ ułatwi to zdecydowanie jego analizę i umożliwi szybkie wprowadzanie koniecznych zmian.

Co ważne, w proces usprawniania procesu sprzedaży w danym podmiocie warto zaangażować szerokie grono pracowników, które na co dzień zajmuje się realizacją szeroko rozumianego procesu sprzedaży.

W zależności od specyfiki danej branży i profilu sprzedaży danego podmiotu mapy mogą mieć formę osi czy tabel, niemniej jednak zawsze powinny być one przejrzyste i maksymalnie uproszczone.

W jakim celu przygotowuje się tego typu schematy?

Celem mapowania jest zebranie informacji dotyczących oczekiwań, potrzeb i preferencji klienta. Poza tym, działania te mają na celu określenie elementów problemowych, które mogą zakłócać efektywny proces sprzedaży.

Malowanie ma również na celu zaangażowanie pracowników w działania służące polepszeniu obsługi klientów, podniesieniu jakości innych świadczonych usług oraz zwiększeniu sprzedaży. Dzięki mapowaniu można wskazać miejsca problemowe oraz znajdować sposoby mające na celu ich rozwiązywanie.

Warto jednak pamiętać o tym, że dzięki mapowaniu otrzymuje się zbiór danych, które muszą podlegać dalszej analizie.

Na jakie elementy należy zwrócić uwagę podczas mapowania?

Każdy proces mapowania powinien obejmować w pierwszej kolejności usystematyzowania wiedzy na temat klientów.

W tym celu warto skorzystać z doświadczenia pracowników związanych z ich obsługą. Poza tym, warto przeanalizować opinie i recenzje zamieszczane przez użytkowników danych produktów w internecie. Poza tym, można wystąpić z własną inicjatywą kierując ankiety skierowane do klientów danego podmiotu. Otrzymane informacje zwrotne należy poddać szczegółowej analizie, a jej wyniki przenieść na czytelny schemat graficzny.

Na dalszym etapie konieczna jest ocena procesu sprzedaży, w tym podkreślanie jego atutów i diagnozowanie ewentualnych wad. W ten etap warto zaangażować szerokie grono pracowników. Należy również pamiętać o tym, że pojedyncze mapowanie nie jest zwykle wystarczające.

Analiza podejmowanych działań powinna być bowiem prowadzona na bieżąco. W jej wyniku powinny powstawać kolejne schematy, które umożliwiają dostrzeżenie błędów oraz wprowadzanie odpowiednich korekt. Schematy mapowania można wykonywać zarówno z użyciem specjalistycznych programów, jak również z wykorzystaniem powszechnie stosowanych narzędzi.

Jakie elementy powinna zawierać mapa podróży klienta?

Mapa podróży klienta powinna zawierać następujące elementy:

  1. Analiza profilu klienta: opis typowej osoby, która jest zainteresowana produktem lub usługą.
  2. Punkty zwrotne: kluczowe momenty decyzyjne, w których klient może zdecydować się na zakup lub rezygnację z oferty.
  3. Emocje i potrzeby klienta: opis tego, co klient może odczuwać i czego może potrzebować podczas swojej podróży z klientem.
  4. Działania i komunikacje firmy: opis tego, jak firma może odpowiedzieć na potrzeby i emocje klienta na poszczególnych etapach jego podróży.
  5. Punkty kontaktu: wszystkie punkty interakcji klienta z firmą, w tym marketing, sprzedaż, obsługa klienta i wsparcie.
  6. Analiza danych: wykorzystanie danych i analiz do lepszego zrozumienia potrzeb i zachowań klientów.
  7. Testowanie i optymalizacja: plan dalszego testowania i ulepszania mapy podróży klienta w oparciu o dane i feedback klientów.

Mapa podróży klienta jest narzędziem, które pomaga firmie zrozumieć i odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, a także usprawnić proces sprzedaży i obsługi klienta.

Jak zrobić Customer Journey map?

Aby stworzyć mapę wędrówki klienta (Customer Journey Map), należy przeprowadzić następujące kroki:

  1. Tworzenie mapy: na podstawie zebranych danych stwórz mapę wędrówki klienta, uwzględniającą potrzeby, emocje, działania i decyzje klienta oraz odpowiedzi firmy na te potrzeby.
  2. Zrozumienie klienta: zgłęb swoją wiedzę na temat swoich klientów, ich potrzeb, emocji, oczekiwań i zachowań zakupowych.
  3. Określenie etapów wędrówki: zdefiniuj poszczególne etapy wędrówki klienta, takie jak odwiedzenie strony, wyszukiwanie informacji, dokonywanie zakupów i skorzystanie z opcji wsparcia.
  4. Zbieranie danych: zbierz dane i informacje od klientów i analityki, aby lepiej zrozumieć ich wędrówkę.
  5. Testowanie i ulepszanie: przetestuj swoją mapę i ulepszaj ją na podstawie danych i feedbacku klientów.
  6. Wdrożenie i monitorowanie: wdroż mapę w swoją strategię działania i monitoruj jej skuteczność, aby mieć pewność, że odpowiada ona na potrzeby klientów.

Pamiętaj, że mapa wędrówki klienta jest narzędziem, które powinno być ciągle ulepszane i dostosowywane do zmieniających się potrzeb klientów.

Jak powinien przebiegać proces mapowania ścieżki klienta?

W każdy proces mapowania powinna być zaangażowana maksymalnie duża grupa pracowników. Daje to możliwość spojrzenia na dany problem z różnej perspektywy. Podczas analizy należy korzystać z wielu źródeł informacji, w tym: rekomendacji, pochwał, reklamacji i recenzji.

W przypadku wchodzenia danego podmiotu na rynek wiedzę można pozyskiwać z dostępnych sondaży i badań dotyczących danej branży. Firmy istniejące na rynku przez dłuższy czas nie powinny bać się zmian, które wymagają wysiłku, ale w dłuższej perspektywie mogą okazać się bardzo korzystne.

Na wiele problemów należy w tym przypadku spojrzeć z dystansem lub zaangażować podmioty zewnętrzne, których opinia będzie bardziej obiektywna. Cały proces mapowania wymaga stałego zaangażowania pracowników oraz determinacji i chęci do podnoszenia jakości świadczonych usług.

Co sądzisz o wpisie pt. Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Customer Journey Map – mapowanie wędrówki klienta po stronie internetowej

Mapowanie wędrówki klienta po stronie internetowej (Customer Journey Map) to narzędzie, które pomaga zrozumieć, jak klienci korzystają z witryny internetowej i jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Mapa ta opisuje kroki, jakie klienci podejmują podczas interakcji z witryną, w tym: odwiedzenie strony, wyszukiwanie informacji, dokonywanie zakupów i skorzystanie z opcji wsparcia.
Mapa ta powinna zawierać następujące elementy:

-Optymalizacja i testowanie: plan dalszego testowania i ulepszania mapy wędrówki klienta w oparciu o dane i feedback klientów.
-Touchpointy: punkty kontaktu klienta z witryną, takie jak strony internetowe, formularze, e-maile i inne narzędzia online.
-Działania i decyzje klienta: opis tego, jak klient porusza się po stronie i jakie decyzje podejmuje.
-Działania firmy: opis tego, jak firma odpowiada na potrzeby i emocje klienta na poszczególnych etapach jego wędrówki.
-Emocje i potrzeby klienta: opis tego, co klient może odczuwać i czego może potrzebować na poszczególnych etapach swojej wędrówki.

Mapowanie wędrówki klienta po stronie internetowej jest ważne, ponieważ pomaga firmom zrozumieć, jak klienci korzystają z ich witryny i jakie są ich potrzeby i oczekiwania. To pozwala firmom dostosować swoje strony internetowe i procesy sprzedaży, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej