CPT w marketingu i reklamie ma 2 znaczenia:
Omówmy te pojęcia.
Zawartość strony
CPT (ang. Cost Per Thousand) to jedna z metryk stosowanych w marketingu i reklamie online, która określa koszt dotarcia do tysiąca odbiorców danej reklamy lub kampanii reklamowej.
CPT jest powszechnie stosowany w kampaniach reklamowych w internecie, w szczególności w przypadku wyświetlania reklam bannerowych. Oznacza on koszt wyświetlenia danej reklamy tysiąc razy, a wartość ta jest określana w oparciu o koszt całej kampanii i liczby wyświetleń reklamy.
Inne popularne metryki stosowane w marketingu i reklamie online to CPM (Cost Per Mille) – koszt wyświetlenia tysiąca wyświetleń, CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie w reklamę, CPA (Cost Per Action) – koszt za wykonanie pożądanej akcji (np. zakupu), oraz ROI (Return on Investment) – zwrot z inwestycji.
Apple zmienia ceny CPM, na zaktualizowany model kosztu za dotknięcie (cost per touch/tap).
Koszt stuknięcia, lub koszt za dotknięcie (z ang. Cost per Tap, cost per touch CPT) to cena, jaką wprowadziło Apple w celu obciążania kampanii reklamowej. Oblicza się go na podstawie trafności danej aplikacji dla danego wyszukiwania, maksymalnej stawki i kwoty, którą jest skłonny zapłacić najbliższy konkurent.
Przy obliczaniu kwoty maks. stawki CPT:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
CPT oblicza się ją, dzieląc łączne wydatki przez liczbę kliknięć reklamy.
Reklamy Apple Search pomagają użytkownikom znaleźć Twoją aplikację podczas wyszukiwania w sklepie z aplikacjami appstore. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych ręcznych reklam kosztu kliknięcia w przypadku CPT:
Apple wycofa obecny model CPM (cost per mile), czyli koszt za tysiąc, gdy tylko zakończy się pełna migracja na CPT. Obecny model CPM obciąża Twoje konto za każdy tysiąc wyświetleń reklam – bez znaczenia, czy użytkownicy klikną, lub dotkną Twoje reklamy, czy nie.
Po uruchomieniu migracji obecne kampanie CPM zostaną wstrzymane, a nowe kampanie CPT zostaną uruchomione.
W tej chwili nie ma ustalonej daty rozpoczęcia kampanii CPT.
Nowy model CPT odzwierciedla tradycyjną metodę kosztu kliknięcia CPC, do której reklamodawcy są przyzwyczajeni w reklamach w wynikach wyszukiwania np google. Oznacza to, że możesz licytować w konkurencyjnych cenach, nie martwiąc się o przepłacanie, i uzyskać więcej za reklamę, płacąc tylko wtedy, gdy najbardziej zainteresowani dotkną Twojej reklamy.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Cost-Per-Tap (CPT) Co to jest i jak działa?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)