Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 2 Grafika rastrowa](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/Grafika-rastrowa-1024x480.png)
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 3 Cost-Per-Tap CPT](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/03/Docelowy-cpa.png)
CPT w marketingu i reklamie ma 2 znaczenia:
- Cost Per Tap, lub
- Cost Per Thousand
Omówmy te pojęcia.
Co to CPT w marketingu i reklamie?
Zawartość strony
CPT (ang. Cost Per Thousand) to jedna z metryk stosowanych w marketingu i reklamie online, która określa koszt dotarcia do tysiąca odbiorców danej reklamy lub kampanii reklamowej.
CPT jest powszechnie stosowany w kampaniach reklamowych w internecie, w szczególności w przypadku wyświetlania reklam bannerowych. Oznacza on koszt wyświetlenia danej reklamy tysiąc razy, a wartość ta jest określana w oparciu o koszt całej kampanii i liczby wyświetleń reklamy.
Inne popularne metryki stosowane w marketingu i reklamie online to CPM (Cost Per Mille) – koszt wyświetlenia tysiąca wyświetleń, CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie w reklamę, CPA (Cost Per Action) – koszt za wykonanie pożądanej akcji (np. zakupu), oraz ROI (Return on Investment) – zwrot z inwestycji.
Apple zmienia ceny CPM, na zaktualizowany model kosztu za dotknięcie (cost per touch/tap).
Cost Per Tap, Koszt za dotknięcie Definicja
Koszt stuknięcia, lub koszt za dotknięcie (z ang. Cost per Tap, cost per touch CPT) to cena, jaką wprowadziło Apple w celu obciążania kampanii reklamowej. Oblicza się go na podstawie trafności danej aplikacji dla danego wyszukiwania, maksymalnej stawki i kwoty, którą jest skłonny zapłacić najbliższy konkurent.
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 4 agencja seo social media reklama google ads facebook marketing](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/agencja-seo-social-media-reklama-google-ads-facebook-marketing-1024x569.jpg)
Jak się ustala CPT?
Przy obliczaniu kwoty maks. stawki CPT:
- Zdecyduj, jaką kwotę możesz wydać na nowego klienta lub akcję.
- Powiedzmy, że to 3 zł.
- Oszacuj odsetek klientów, którzy kliknęli Twoją reklamę i którzy Twoim zdaniem pobiorą Twoją apkę lub podejmą pożądane działanie.
- Załóżmy, że szacujesz 50%.
- Oblicz, ile możesz zapłacić do 50% z 3 PLN – czyli 1,5 zł za każde dotknięcie (tap).
- Teraz ustaw ustaw początkową maksymalną stawkę CPT na 1,50 PLN
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 5 darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/darmowy-newsletter-marketingowy-i-SEO-SEM-Reklamy-PPC.png)
CPT oblicza się ją, dzieląc łączne wydatki przez liczbę kliknięć reklamy.
Reklamy Apple Search pomagają użytkownikom znaleźć Twoją aplikację podczas wyszukiwania w sklepie z aplikacjami appstore. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych ręcznych reklam kosztu kliknięcia w przypadku CPT:
- Wybierasz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za każdym razem, gdy ktoś kliknie lub dotknie Twojej reklamy.
- Rzeczywista kwota, jaką płacisz, zależy od tego, ile Twój najbliższy konkurent jest gotów zapłacić za dotknięcie swojej reklamy.
Obecny model CPM, a nowy CPT
Apple wycofa obecny model CPM (cost per mile), czyli koszt za tysiąc, gdy tylko zakończy się pełna migracja na CPT. Obecny model CPM obciąża Twoje konto za każdy tysiąc wyświetleń reklam – bez znaczenia, czy użytkownicy klikną, lub dotkną Twoje reklamy, czy nie.
Po uruchomieniu migracji obecne kampanie CPM zostaną wstrzymane, a nowe kampanie CPT zostaną uruchomione.
W tej chwili nie ma ustalonej daty rozpoczęcia kampanii CPT.
Co oznacza dla Ciebie przejście z CPM na CPT?
Nowy model CPT odzwierciedla tradycyjną metodę kosztu kliknięcia CPC, do której reklamodawcy są przyzwyczajeni w reklamach w wynikach wyszukiwania np google. Oznacza to, że możesz licytować w konkurencyjnych cenach, nie martwiąc się o przepłacanie, i uzyskać więcej za reklamę, płacąc tylko wtedy, gdy najbardziej zainteresowani dotkną Twojej reklamy.
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 6 pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/pozycjonowanie-seo-reklama-google-ads-facebook-marketing-internetowy.png)
![Cost-Per-Tap, lub cost per thousand (CPT) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 7 pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/pozycjonowanie-seo-reklama-google-ads-facebook-marketing-internetowy-social-media.jpg)
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Cost-Per-Tap (CPT) Co to jest i jak działa?
Napisz w komentarzu.