Copywriting medyczny – skuteczne, ciekawe i „bezpieczne” teksty (przykłady, definicja)

Copywriting medyczny

Copywriting medyczny – skuteczne, ciekawe i „bezpieczne” teksty

W czasach, w których nikt nie słyszał jeszcze o internecie, każdy niepokojący ból i dolegliwość skłaniały nas do natychmiastowej wizyty u lekarza.

Obecnie jest podobnie, tyle tylko, że pierwszym lekarzem, jakiego najczęściej odwiedzamy, jest doktor Google.

Wystarczy przecież wpisać rodzaj dolegliwości, jakie odczuwamy, a internet udzieli nam szybko odpowiedzi, co najprawdopodobniej dzieje się z naszym organizmem.

Niestety informacje, jakie możemy tam znaleźć, nie zawsze są zgodne z prawdą. Dlatego też możemy zdecydowanie stwierdzić, iż copywriting medyczny to bardzo odpowiedzialne zadanie i najlepiej byłoby, aby zajmowali się tym tylko specjaliści.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym zajmuje się copywriter medyczny?

Od copywriterów możemy przede wszystkim oczekiwać przedstawienia wybranego tematu w angażujący dla czytelnika sposób. Są oczywiście tematy mniej wymagające dla copywritera oraz te, które przysparzają ogrom zaangażowania i często pytania bez jasnych odpowiedzi.

Rodzi się więc pytanie, czy każdy copywriter może zająć się dowolnym tematem.

W przypadku tematów medycznych, które niewątpliwie wymagają od osoby zajmującej się opisem tematu niemałych umiejętności wydaje się, że tylko osoba wyspecjalizowana może mieć szansę na powodzenie.

Dlatego też do tego typu zadania będzie potrzebny copywriter medyczny, który nie tylko będzie posiadał podstawową znajomość nauk medycznych, ale przede wszystkim będzie na bieżąco w kwestii najnowszych badań i odkryć naukowych.

Jak wiemy medycyna odkrywa wiele chorób na nowo i sprawny copywriter będzie w stanie opisać to w przystępny dla czytelnika sposób.

Jak łatwo można zagubić się w terminologii medycznej wie chyba każdy z nas, tym bardziej ludzie urodzeni w czasach recept papierowych i słynnych pism lekarskich, z których laik niewiele mógł wyczytać.

Rolą copywritera medycznego jest zamienić ten trudny język w przystępną treść zrozumiałą dla każdego. Czasem jednak copywriter musi napisać tekst skierowany do specjalistów z branży medycznej i będzie to wymagało od niego dosyć dużej elastyczności.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czy copywriting medyczny ma przyszłość?

Przez wiele lat promowano wykorzystywanie sztywnych tekstów tworzonych przez algorytm wyszukiwarek.

Jednakże obecnie coraz częściej stawia się na content marketing, co trwale buduje relacje z klientem. Z tego też powodu znacznie wzrosło zapotrzebowanie na copywriterów potrafiących stworzyć specjalistyczne i przede wszystkim wartościowe teksty, w szczególności w tematyce medycznej.

Z pewnością marketing w branży medycznej sukcesywnie się rozwija, co niestety nie oznacza, że ilość dobrych copywriterów medycznych idzie z tym trendem w parze.

Jest to jeden z powodów, dla których możemy stwierdzić, że w przypadku copywritingu medycznego przyszłość jawi się obiecująco. Branża ta nadal stoi otworem dla ludzi specjalizujących się w tematyce szeroko pojętej medycyny. Podmiotami, dla których może pracować copywriter, są:

  • sklepy z zaopatrzeniem medycznym
  • kliniki i przychodnie medyczne
  • prywatne gabinety lekarskie
  • uniwersytety i uczelnie medyczne
  • firmy farmaceutyczne
  • portale internetowe o tematyce medycznej.

Czy copywriting medyczny wymaga wykształcenia medycznego?

Nie ma wymogu, aby copywriter medyczny posiadał wykształcenie medyczne, ale zazwyczaj taka wiedza jest mile widziana i może pomóc w tworzeniu skutecznych tekstów medycznych. Ważniejsze jednak jest to, aby copywriter medyczny miał wiedzę i doświadczenie w tworzeniu treści medycznych, włącznie z wiedzą na temat terminologii medycznej i regulacji, które dotyczą reklamy i promocji produktów medycznych.

Copywriter medyczny powinien znać branżę medyczną, a zwłaszcza zagadnienia dotyczące konkretnych produktów medycznych, które są reklamowane, aby móc pisać skuteczne i zrozumiałe dla potencjalnych klientów teksty marketingowe. W praktyce często działa w zespole z ekspertami medycznymi, którzy pomagają mu w zapoznaniu się z tematem, weryfikacji informacji oraz służą merytoryczną pomocą w razie potrzeby.

W każdym przypadku copywriter medyczny powinien prowadzić badania i zgłębiać wiedzę na temat produktu, który promuje, aby móc stworzyć efektywne teksty reklamowe, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Wydaje się, że jak w większości przypadków pracy copywritera, copywriter medyczny nie musi posiadać wykształcenia w tymże kierunku. Nie ulega jednak wątpliwości, iż taka osoba powinna mieć wykształcenie kierunkowe.

Właśnie z powodu braku takiego wykształcenia często w internecie możemy napotkać teksty o niskim standardzie. Bez elementarnej wiedzy w zakresie nauk podstawowych oraz braku umiejętności właściwej oceny źródeł, z jakich on korzysta, niektóre teksty, tak naprawdę nie powinny pojawić się w sieci.

Branża medyczna cechuje się specjalistycznym językiem zawodowym i to właśnie z tego powodu copywriter medyczny powinien posiadać wykształcenie kierunkowe. Głównie chodzi tutaj o kwestię skrócenia czasu potrzebnego na zgłębienie danego tematu. Ponadto dzięki takiemu wykształceniu znacznie poprawi on komfort swojej pracy oraz jej wydajność.

Wartość merytoryczna tekstów oraz etyka w zawodzie copywritera medycznego

Czy można rozpoznać tekst napisany przez profesjonalnego copywritera medycznego, który posiada wykształcenie medyczne? Przede wszystkim teksty wyspecjalizowanego copywritera różnią się od kopii artykułów popularnonaukowych swoją unikalnością. Uwzględniają one bowiem w swojej treści najnowsze badania naukowe.

Z jakich więc źródeł powinien korzystać początkujący copywriter? Są to między innymi:

  • najnowsze wytyczne polskich i zagranicznych towarzystw naukowych,
  • regularnie aktualizowane podręczniki,
  • bazy danych, takie jak PubMed.

Każdy copywriter, który zamierza tworzyć teksty w zakresie medycyny, powinien zdawać sobie sprawę z wagi odpowiedzialności. Przecież niejednokrotnie jest to jedyne źródło informacji dla wielu osób szukających jej w sieci.

W przypadku copywritingu medycznego nie może być mowy o nierozważnych poradach, ponieważ mogą one zaszkodzić potencjalnie chorym już osobom, które podejmą błędną decyzję w sprawie leczenia.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Copywriting medyczny – skuteczne, ciekawe i „bezpieczne” teksty?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!