Kreatywny Brief reklamowy – agencja marketingowa

Pozyskiwanie klientów w internecie
Pozyskiwanie klientów w internecie (zbiór prostych sposobów jak pozyskać klienta)
29 września, 2021
Pomysły na pozyskiwanie klientów
Pomysły na pozyskiwanie klientów (b2b i b2c) Metody jak szukać które musi znać każdy przedsiębiorca
29 września, 2021
Brief reklamowy
Brief reklamowy

Brief reklamowy, krok-po-kroku.

Termin „brief reklamowy” odnosi się do określenia celów kampanii reklamowej. Innym terminem używanym w odniesieniu do tego dokumentu jest „informacja dla agencji”. Dokument ten jest uzgadniany pomiędzy agencją reklamową a klientem.

W briefie reklamowym znajduje się krótka historia produktu (m.in. pomysł i organizacja), który ma być reklamowany. Brief reklamowy jest punktem wyjścia do pracy, którą podejmuje grupa zarządzająca kontem agencji. Bez dobrego briefu mogą pojawić się nieporozumienia i zamieszanie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Krok pierwszy opracowania dobrego briefu reklamowego

Aby opracować dobry brief reklamowy, musisz zrozumieć następujące pojęcia i to jak je zastosować:

Cel, powód

Celem briefu reklamowego jest promocja produktu lub usługi wśród konsumenta

Strategia

To jest Twój „mapa drogowa” lub plan osiągnięcia celu

Zamiar

Czego dokładnie oczekujesz od zadania, tj. jaki jest pożądany rezultat.

Większość briefów reklamowych zawiera standardowe elementy zapewniające dostarczenie usługodawcy wszystkich wymaganych informacji. Niektóre briefy mogą również zawierać niestandardowe elementy, jeśli w briefie muszą być zawarte dodatkowe informacje lub wymagania, aby zapewnić, że wszystkie niezbędne informacje są zawarte w briefie.

Pierwszym krokiem w tworzeniu briefu jest zebranie wszystkich wymaganych informacji. Zwykle otrzymasz specyfikację zadania i użyjesz wymagań specyfikacji, aby określić, jakie informacje są potrzebne do briefów.

Krok drugi opracowania dobrego briefu reklamowego

Po zebraniu wszystkich informacji musisz uporządkować je w wykonalną strukturę. Zazwyczaj informacje można zidentyfikować i uporządkować według wielu kategorii. Niektóre z nich są wymienione poniżej:

Przegląd podstawowy

Wszystkie informacje, które dostarczają informacji o firmie, usłudze lub produkcie:

  •   Jak klient opisałby swój biznes?
  •   Jakie informacje ogólne są istotne? Obejmuje to wcześniejsze działania marketingowe
  •   Co musisz wiedzieć o ich produkcie lub usłudze w bieżącym projekcie? Dołącz linki do ich witryny internetowej, a także wszelkie inne materiały pomocnicze, które mogą być pomocne.

Cele

To chyba najważniejsza część briefu. Niezbędne jest posiadanie wystarczających informacji, aby jasno określić cele:

  •   Jaka powinna być strategia, aby osiągnąć te cele?
  •   Jaki jest cel projektu, dlaczego jest potrzebny i co chcesz dzięki niemu osiągnąć?
  •   Jak zmierzysz sukces?

Na przykład, jeśli opracowujesz brief promujący książkę, możesz mierzyć sukces liczbą książek sprzedanych tuż po przeprowadzeniu promocji. Te szczegóły pomogą projektantowi w zrozumieniu Twoich celów, a także w opracowaniu rozwiązań, które je realizują.

Grupa docelowa

Określ, kto jest kupującym lub zamierzonymi odbiorcami. Odpowiedzią na to mogą być informacje demograficzne, takie jak wiek, płeć, wykształcenie czy poziom dochodów, a także informacje o tym, jak często korzystają z produktu lub usługi klienta. Znajomość odbiorców będzie kształtować styl, a także przekaz Twojej kampanii.

Posiadanie gruntownej wiedzy na temat tworzenia briefu reklamowego ułatwi Ci przeprowadzenie fantastycznej kampanii.Będziesz miał pewność że oczekiwania klienta odnośnie realizacji projektu będą spełnione. Oczywiście, musisz przygotować odpowiednią strukturę, czego oczekuje klient z zaprojektowanej kampanii marketingowej.

Pamiętaj, celem współpracy klienta z agencją jest sukces kampanii. Każdy chce osiągnąć założenia, zarówno zleceniodawca jak i Ty. Bardzo ważne jest żeby szczegółowo określić budżet, wytyczne, marketing produktu lub usługi, jak ma wyglądać reklama i system promocyjny.

Z powyższymi punktami brief reklamowy będzie doskonale przygotowany!

Brief marketingowy – definicja

Ten dokument nie posiada jednej ustalonej formy. Często brief marketingowy występuje jako dokument tekstowy (pdf/doc), ale równie często może to być prezentacja w power point’cie. Zdarza się (ale rzadko) że jest to film video. Ważne jest to, żeby brief marketingowy zawierał absolutnie wszystkie ważne informacje na temat planowanych kampanii, działań marketingowych i warunków współpracy pomiędzy firmami.

Ale…

Po co komu brief marketingowy?

Po prostu brief marketingowy czy reklamowy jest używany po to, żeby umożliwić zdobycie ustalonych założeń i przyjętych celów. W sprzedaży, reklamie i marketingu prawie nic nie jest jasne jak dodawanie 2+2. Do identycznego zagadnienie można podejść z wielu różnych stron i rzadko jest tak, że istnieje tylko jedno najlepsze rozwiązanie. Brief marketingowy pozwala agencji reklamowej, czyli w tym przypadku z nami UniqueSEO, lepiej zrozumieć, czego dokładnie chcesz, jakie jest Twoje założenie i cel.

Co powinien zawierać brief kreatywny, aby agencja zrozumiała a kampania odniosła sukces

Brief dla agencji reklamowe jest to główny dokument każdej agencji reklamowej. Każde słowo może zawierać szeroki zestaw informacji przydatnych podczas planowania i tworzenia kampanii reklamowej. Informacje zawarte w briefie reklamowym dotyczą głównie grup odbiorców reklam, do których chcemy dotrzeć, głównych celów kampanii, analizy rynku, budżetu, pomysłów i pomysłów związanych z realizacją projektu. Dokument Reklamowy określa zadania agencji reklamowej. Pamiętaj, aby spędzić tu trochę czasu, ponieważ dobrze wypełniony dokument jest sukcesem kampanii online. Przede wszystkim musisz wejść do firmy i zapoznać się z jej produktami lub usługami. Opisz cechy swojej marki, przeanalizuj konkurencję; jest to trudne, ale wiemy, z kim konkurujemy. Powinieneś również powiedzieć, jak kupić żeby klient wiedział który zestaw będzie dla niego idealny. Innym bardzo ważnym i nieco trudnym tematem jest publiczność: rozważ demografię, znajomość konkretnej kategorii produktów i jakie zainteresowanie masz tym, co jest przydatne dla produktu i jak Twój produkt różni się od konkurencyjnych marek. 

Chcesz już zacząć z nami współpracę?Zgłoś się teraz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)