Kreatywny Brief reklamowy – agencja marketingowa [co robi + cennik]

Pozyskiwanie klient贸w w internecie
Pozyskiwanie klient贸w w internecie (zbi贸r prostych sposob贸w jak pozyska膰 klienta)
29 wrze艣nia, 2021
Pomys艂y na pozyskiwanie klient贸w
Pomys艂y na pozyskiwanie klient贸w (b2b i b2c) Metody jak szuka膰 kt贸re musi zna膰 ka偶dy przedsi臋biorca
29 wrze艣nia, 2021
Brief reklamowy
Brief reklamowy

Brief reklamowy, krok-po-kroku.

Termin 鈥瀊rief reklamowy鈥 odnosi si臋 do okre艣lenia cel贸w kampanii reklamowej. Innym terminem u偶ywanym w odniesieniu do tego dokumentu jest 鈥瀒nformacja dla agencji鈥. Dokument ten jest uzgadniany pomi臋dzy agencj膮 reklamow膮 a klientem.

W briefie reklamowym znajduje si臋 kr贸tka historia produktu (m.in. pomys艂 i organizacja), kt贸ry ma by膰 reklamowany. Brief reklamowy jest punktem wyj艣cia do pracy, kt贸r膮 podejmuje grupa zarz膮dzaj膮ca kontem agencji. Bez dobrego briefu mog膮 pojawi膰 si臋 nieporozumienia i zamieszanie.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Krok pierwszy opracowania dobrego briefu reklamowego

Aby opracowa膰 dobry brief reklamowy, musisz zrozumie膰 nast臋puj膮ce poj臋cia i to jak je zastosowa膰:

Cel, pow贸d

Celem briefu reklamowego jest promocja produktu lub us艂ugi w艣r贸d konsumenta

Strategia

To jest Tw贸j 鈥瀖apa drogowa鈥 lub plan osi膮gni臋cia celu

Zamiar

Czego dok艂adnie oczekujesz od zadania, tj. jaki jest po偶膮dany rezultat.

Wi臋kszo艣膰 brief贸w reklamowych zawiera standardowe elementy zapewniaj膮ce dostarczenie us艂ugodawcy wszystkich wymaganych informacji. Niekt贸re briefy mog膮 r贸wnie偶 zawiera膰 niestandardowe elementy, je艣li w briefie musz膮 by膰 zawarte dodatkowe informacje lub wymagania, aby zapewni膰, 偶e wszystkie niezb臋dne informacje s膮 zawarte w briefie.

Pierwszym krokiem w tworzeniu briefu jest zebranie wszystkich wymaganych informacji. Zwykle otrzymasz specyfikacj臋 zadania i u偶yjesz wymaga艅 specyfikacji, aby okre艣li膰, jakie informacje s膮 potrzebne do brief贸w.

Krok drugi opracowania dobrego briefu reklamowego

Po zebraniu wszystkich informacji musisz uporz膮dkowa膰 je w wykonaln膮 struktur臋. Zazwyczaj informacje mo偶na zidentyfikowa膰 i uporz膮dkowa膰 wed艂ug wielu kategorii. Niekt贸re z nich s膮 wymienione poni偶ej:

Przegl膮d podstawowy

Wszystkie informacje, kt贸re dostarczaj膮 informacji o firmie, us艂udze lub produkcie:

  •   Jak klient opisa艂by sw贸j biznes?
  •   Jakie informacje og贸lne s膮 istotne? Obejmuje to wcze艣niejsze dzia艂ania marketingowe
  •   Co musisz wiedzie膰 o ich produkcie lub us艂udze w bie偶膮cym projekcie? Do艂膮cz linki do ich witryny internetowej, a tak偶e wszelkie inne materia艂y pomocnicze, kt贸re mog膮 by膰 pomocne.

Cele

To chyba najwa偶niejsza cz臋艣膰 briefu. Niezb臋dne jest posiadanie wystarczaj膮cych informacji, aby jasno okre艣li膰 cele:

  •   Jaka powinna by膰 strategia, aby osi膮gn膮膰 te cele?
  •   Jaki jest cel projektu, dlaczego jest potrzebny i co chcesz dzi臋ki niemu osi膮gn膮膰?
  •   Jak zmierzysz sukces?

Na przyk艂ad, je艣li opracowujesz brief promuj膮cy ksi膮偶k臋, mo偶esz mierzy膰 sukces liczb膮 ksi膮偶ek sprzedanych tu偶 po przeprowadzeniu promocji. Te szczeg贸艂y pomog膮 projektantowi w zrozumieniu Twoich cel贸w, a tak偶e w opracowaniu rozwi膮za艅, kt贸re je realizuj膮.

Grupa docelowa

Okre艣l, kto jest kupuj膮cym lub zamierzonymi odbiorcami. Odpowiedzi膮 na to mog膮 by膰 informacje demograficzne, takie jak wiek, p艂e膰, wykszta艂cenie czy poziom dochod贸w, a tak偶e informacje o tym, jak cz臋sto korzystaj膮 z produktu lub us艂ugi klienta. Znajomo艣膰 odbiorc贸w b臋dzie kszta艂towa膰 styl, a tak偶e przekaz Twojej kampanii.

Posiadanie gruntownej wiedzy na temat tworzenia briefu reklamowego u艂atwi Ci przeprowadzenie fantastycznej kampanii.B臋dziesz mia艂 pewno艣膰 偶e oczekiwania klienta odno艣nie realizacji projektu b臋d膮 spe艂nione. Oczywi艣cie, musisz przygotowa膰 odpowiedni膮 struktur臋, czego oczekuje klient z zaprojektowanej kampanii marketingowej.

Pami臋taj, celem wsp贸艂pracy klienta z agencj膮 jest sukces kampanii. Ka偶dy chce osi膮gn膮膰 za艂o偶enia, zar贸wno zleceniodawca jak i Ty. Bardzo wa偶ne jest 偶eby szczeg贸艂owo okre艣li膰 bud偶et, wytyczne, marketing produktu lub us艂ugi, jak ma wygl膮da膰 reklama i system promocyjny.

Z powy偶szymi punktami brief reklamowy b臋dzie doskonale przygotowany!

Brief marketingowy 鈥 definicja

Ten dokument nie posiada jednej ustalonej formy. Cz臋sto brief marketingowy wyst臋puje jako dokument tekstowy (pdf/doc), ale r贸wnie cz臋sto mo偶e to by膰 prezentacja w power point’cie. Zdarza si臋 (ale rzadko) 偶e jest to film video. Wa偶ne jest to, 偶eby brief marketingowy zawiera艂 absolutnie wszystkie wa偶ne informacje na temat planowanych kampanii, dzia艂a艅 marketingowych i warunk贸w wsp贸艂pracy pomi臋dzy firmami.

Ale…

Po co komu brief marketingowy?

Po prostu brief marketingowy czy reklamowy jest u偶ywany po to, 偶eby umo偶liwi膰 zdobycie ustalonych za艂o偶e艅 i przyj臋tych cel贸w. W sprzeda偶y, reklamie i marketingu prawie nic nie jest jasne jak dodawanie 2+2. Do identycznego zagadnienie mo偶na podej艣膰 z wielu r贸偶nych stron i rzadko jest tak, 偶e istnieje tylko jedno najlepsze rozwi膮zanie. Brief marketingowy pozwala agencji reklamowej, czyli w tym przypadku z nami UniqueSEO, lepiej zrozumie膰, czego dok艂adnie chcesz, jakie jest Twoje za艂o偶enie i cel.

Co powinien zawiera膰 brief kreatywny, aby agencja zrozumia艂a a kampania odnios艂a sukces

Brief dla agencji reklamowe jest to g艂贸wny dokument ka偶dej agencji reklamowej. Ka偶de s艂owo mo偶e zawiera膰 szeroki zestaw informacji przydatnych podczas planowania i tworzenia kampanii reklamowej. Informacje zawarte w briefie reklamowym dotycz膮 g艂贸wnie grup odbiorc贸w reklam, do kt贸rych chcemy dotrze膰, g艂贸wnych cel贸w kampanii, analizy rynku, bud偶etu, pomys艂贸w i pomys艂贸w zwi膮zanych z realizacj膮 projektu. Dokument Reklamowy okre艣la zadania agencji reklamowej. Pami臋taj, aby sp臋dzi膰 tu troch臋 czasu, poniewa偶 dobrze wype艂niony dokument jest sukcesem kampanii online. Przede wszystkim musisz wej艣膰 do firmy i zapozna膰 si臋 z jej produktami lub us艂ugami. Opisz cechy swojej marki, przeanalizuj konkurencj臋; jest to trudne, ale wiemy, z kim konkurujemy. Powiniene艣 r贸wnie偶 powiedzie膰, jak kupi膰 偶eby klient wiedzia艂 kt贸ry zestaw b臋dzie dla niego idealny. Innym bardzo wa偶nym i nieco trudnym tematem jest publiczno艣膰: rozwa偶 demografi臋, znajomo艣膰 konkretnej kategorii produkt贸w i jakie zainteresowanie masz tym, co jest przydatne dla produktu i jak Tw贸j produkt r贸偶ni si臋 od konkurencyjnych marek. 

Chcesz ju偶 zacz膮膰 z nami wsp贸艂prac臋?Zg艂o艣 si臋 teraz.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)