Kreatywny Brief reklamowy – agencja marketingowa

Pozyskiwanie klientów w internecie
Pozyskiwanie klientów w internecie
29 września, 2021
Pomysły na pozyskiwanie klientów
Pomysły na pozyskiwanie klientów (b2b i b2c)
29 września, 2021
Brief reklamowy
Brief reklamowy

Brief reklamowy, krok-po-kroku.

Termin „brief reklamowy” odnosi się do określenia celów kampanii reklamowej. Innym terminem używanym w odniesieniu do tego dokumentu jest „informacja dla agencji”. Dokument ten jest uzgadniany pomiędzy agencją reklamową a klientem.

W briefie reklamowym znajduje się krótka historia produktu (m.in. pomysł i organizacja), który ma być reklamowany. Brief reklamowy jest punktem wyjścia do pracy, którą podejmuje grupa zarządzająca kontem agencji. Bez dobrego briefu mogą pojawić się nieporozumienia i zamieszanie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Krok pierwszy opracowania dobrego briefu reklamowego

Aby opracować dobry brief reklamowy, musisz zrozumieć następujące pojęcia i to jak je zastosować:

Cel, powód

Celem briefu reklamowego jest promocja produktu lub usługi wśród konsumenta

Strategia

To jest Twój „mapa drogowa” lub plan osiągnięcia celu

Zamiar

Czego dokładnie oczekujesz od zadania, tj. jaki jest pożądany rezultat.

Większość briefów reklamowych zawiera standardowe elementy zapewniające dostarczenie usługodawcy wszystkich wymaganych informacji. Niektóre briefy mogą również zawierać niestandardowe elementy, jeśli w briefie muszą być zawarte dodatkowe informacje lub wymagania, aby zapewnić, że wszystkie niezbędne informacje są zawarte w briefie.

Pierwszym krokiem w tworzeniu briefu jest zebranie wszystkich wymaganych informacji. Zwykle otrzymasz specyfikację zadania i użyjesz wymagań specyfikacji, aby określić, jakie informacje są potrzebne do briefów.

Krok drugi opracowania dobrego briefu reklamowego

Po zebraniu wszystkich informacji musisz uporządkować je w wykonalną strukturę. Zazwyczaj informacje można zidentyfikować i uporządkować według wielu kategorii. Niektóre z nich są wymienione poniżej:

Przegląd podstawowy

Wszystkie informacje, które dostarczają informacji o firmie, usłudze lub produkcie:

  •   Jak klient opisałby swój biznes?
  •   Jakie informacje ogólne są istotne? Obejmuje to wcześniejsze działania marketingowe
  •   Co musisz wiedzieć o ich produkcie lub usłudze w bieżącym projekcie? Dołącz linki do ich witryny internetowej, a także wszelkie inne materiały pomocnicze, które mogą być pomocne.

Cele

To chyba najważniejsza część briefu. Niezbędne jest posiadanie wystarczających informacji, aby jasno określić cele:

  •   Jaka powinna być strategia, aby osiągnąć te cele?
  •   Jaki jest cel projektu, dlaczego jest potrzebny i co chcesz dzięki niemu osiągnąć?
  •   Jak zmierzysz sukces?

Na przykład, jeśli opracowujesz brief promujący książkę, możesz mierzyć sukces liczbą książek sprzedanych tuż po przeprowadzeniu promocji. Te szczegóły pomogą projektantowi w zrozumieniu Twoich celów, a także w opracowaniu rozwiązań, które je realizują.

Grupa docelowa

Określ, kto jest kupującym lub zamierzonymi odbiorcami. Odpowiedzią na to mogą być informacje demograficzne, takie jak wiek, płeć, wykształcenie czy poziom dochodów, a także informacje o tym, jak często korzystają z produktu lub usługi klienta. Znajomość odbiorców będzie kształtować styl, a także przekaz Twojej kampanii.

Posiadanie gruntownej wiedzy na temat tworzenia briefu reklamowego ułatwi Ci przeprowadzenie fantastycznej kampanii.Będziesz miał pewność że oczekiwania klienta odnośnie realizacji projektu będą spełnione. Oczywiście, musisz przygotować odpowiednią strukturę, czego oczekuje klient z zaprojektowanej kampanii marketingowej.

Pamiętaj, celem współpracy klienta z agencją jest sukces kampanii. Każdy chce osiągnąć założenia, zarówno zleceniodawca jak i Ty. Bardzo ważne jest żeby szczegółowo określić budżet, wytyczne, marketing produktu lub usługi, jak ma wyglądać reklama i system promocyjny.

Z powyższymi punktami brief reklamowy będzie doskonale przygotowany!

Chcesz już zacząć z nami współpracę?Zgłoś się teraz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)