Brand book -czym jest księga znaku (gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej, księga marki)

System identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej firmy, przykłady i elementy
11 kwietnia, 2022
Key Visual
Key Visual co to jest i po co Twojej marce klucz do wizualnej spójności
11 kwietnia, 2022
Brand book Brandbook
Brand book Brandbook

Wypełnij formularz i odbierz wycenę:




    Co to jest Brand book -czym jest księga znaku (gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej, księga marki)

    Księga znaku to inaczej brand book (księga marki). Jest ona potrzebna do utworzenia spójnej identyfikacji wizualnej. Korzystając z niej, marka naszej firmy będzie mieć wszelkie wytyczne, które są niezbędne do prawidłowego użycia logo w celu znakowania produktów firmy. Warto dowiedzieć się, czym dokładniej jest brand book.

    Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

    (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

    Czym jest brand book?

    Brand book jest zbiorem zasad, które dotyczą zastosowania logo we wszelakich sytuacjach. Warto zaznaczyć, że księga znaku służy przede wszystkim osobom trzecim. Mowa o takich osobach, które zajmują się drukowaniem różnych opakowań produktów, wizytówek oraz ulotek.

    System identyfikacji wizualnej

    Po co marce brandbook?

    Ponadto celem jest tworzenie reklam lub witryn internetowych. Wszelkie wytyczne umieszczone w dokumencie powinny znacząco ułatwić właściwe użycie logo w materiałach drukowanych bądź elektronicznych. Dzięki temu znacząco zwiększy się spójność komunikacji wizualnej danej marki.

    Dlatego księga znaku to instrukcja obsługi logo. Dzięki brand book skutecznie unikane są wszelkie błędy dotyczące używania niewłaściwej kolorystyki logo lub jego nieodpowiedniego spłaszczenia.

    Trzeba też wspomnieć o tym, że znak odtwarzany w oparciu o zasady brand book będzie o wiele czytelniejszy. Dodatkowo powinien umożliwić bardzo szybką identyfikację marki przez grupę docelową. Warto dowiedzieć się, jakie elementy zawiera księga znaku.

    Brand book (księga marki) – czyli instrukcja obsługi marki

    Korzystając z brand book, warto najpierw wiedzieć o tym, że logo ma ściśle określoną kolorystykę, pole ochronne, typografię, a także proporcje. Jeżeli przestrzega się wszelkich wytycznych, to można uzyskać gwarancję tego, iż logo będzie stosowane w przyszłości w sposób spójny.

    Powinno tak być bez względu na to, na jakim nośniku dane logo zostanie umieszczone. Trzeba też dodać, że opracowanie księgi znaku jest kolejnym etapem pracy w kwestii logo. Wszystko powinno być realizowane przez profesjonalnych i doświadczonych grafików.

    W ten sposób brand book będzie bardzo przydatny w kwestii prowadzenia przedsiębiorstwa. Bardzo ważna będzie także reprodukcja znaku. Dzięki brand book powinna ona być o wiele prostsza, bowiem można to zrobić na dowolnie wybranym nośniku. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że w księdze znaku muszą znajdować się informacje dotyczące genezy znaku. Trzeba umieścić w niej podstawową wersję znaku, a także wersje alternatywne.

    Nie można też zapomnieć o umieszczeniu konstrukcji logo. Dodatkowo graficy będą opisywać zastosowaną kolorystykę oraz typografię. Istotne będzie opisanie pola podstawowego oraz ochronnego znaku.

    Brand book a księga znaku

    Księga znaku będzie informować nas o sposobach skalowania logo, a także jego najmniejszych wymiarach.

    Wiele osób zastanawia się nad genezą znaku marki. Warto zaznaczyć, że rozdział na temat genezy znaku często jest pomijany, jednakże jego obecność w brand book będzie świadczyła o bardzo dużej świadomości dotyczącej strategii komunikacyjnej w firmie.

    Nie wolno też zapomnieć o tym, że zadaniem logo jest również zwiększanie rozpoznawalności marki oraz podkreślenie misji, idei oraz wartości, które stoją za powstaniem przedsiębiorstwa.

    Jeżeli przedstawi się wcześniej genezę znaku, to powinna zostać zwiększona świadomość osób trzecich na temat celów marki. Dzięki temu zostanie zwiększony pozytywny wpływ na sposób użytkowania logo.

    Warto pamiętać, że ten rozdział będzie bardzo przydatny podczas rejestrowania logo w Urzędzie Patentowym. Będzie to również istotne w kwestii naruszenia praw autorskich przez inne marki bądź osoby.

    Czy warto stosować brand book?

    Jeśli mowa o budowie logo, grafik powinien przedstawić w tym rozdziale konstrukcję danego znaku, przeważnie stosując do takiego celu siatkę konstrukcyjną.

    W ten sposób zostanie dokładnie określona proporcja logo. Warto zaznaczyć, że znak może zostać złożony z dwóch bądź jednego elementu umieszczonego obok siebie.

    Wszystko musi być zgodne ze szczegółowymi wytycznymi. Warto też dodać, że znak marki często zawiera tylko sygnet bądź sam logotyp.

    Nierzadko składa się z sygnetu, a także logotypu stosowanego w tym samym czasie. Trzeba pamiętać, że jest to bardzo niezbędny element w brand book, zwłaszcza w przypadku zgłoszenia znaku do właściwego Urzędu Patentowego.

    Warto też zwrócić uwagę na fakt, że podstawowa wersja logo to kluczowy element w brand book. Księga znaku powinna przedstawić logo na jasnym, a także ciemnym tle.

    Przeważnie standardowe logo występować będzie w dwóch odmianach. Mowa tutaj o odmianie poziomej oraz pionowej.

    Trzeba też zaznaczyć, że w wersji pionowej sygnet, czyli znak graficzny powinien być umieszczony nad logotypem.

    Jeśli mowa o wersji poziomej, to oba elementy będą na takiej samej wysokości. Dzięki księdze znaku można o wiele lepiej promować swoją firmę. Brand book jest bardzo istotny w kwestii prowadzenia przedsiębiorstwa.

    Dzięki niemu można projektować logo, które będzie przydatne do reklam czy gadżetów firmowych. Do zaprojektowania logo najlepiej będzie zatrudnić sprawdzonych grafików.

    W Polsce oraz na całym świecie wiele firm korzysta z brand book.

    Dzięki temu właściciele firm mogą być spokojni o logotyp swojej marki.

    System identyfikacji wizualnej
    Brand book -czy brandbook

    Brand book czy brandbook podsumowanie

    Obie wersje są poprawne i każdy używa ich zamiennie, wiec nie stresuj się tym faktem 🙂

    Przy okazji, co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Brand book -czym jest księga znaku (gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej, księga marki)? Daj znać w komentarzu.

    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

    Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)