Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords

Google rozszerzenia reklam sitelinks
Google rozszerzenia reklam (ads i adwords)
8 marca, 2022
Darknet
Darknet [dark web]
10 marca, 2022
Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords
Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords

Platforma reklamowa Google Ads (dawniej adwords) oferuje wiele ciekawych metod aby tworzyć skutecczne kampanie reklamowe. Dla wielu taka liczba opcji i szczegółów może być przytłaczająca, co często prowadzi do błędów lub nieoptymalnych strategii.

W tym artykule pokażemy Tobie najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords i pomożemy zdobyć Ci informacje potrzebne do ich poprawienia.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Najczęstsze błędy w reklamach Google których należy unikać

Oto lista najczęstszych błędów Google Ads, które omówimy w tym wpisie blogowym:

  • Używanie niewłaściwych działań powodujących konwersję
  • Brak działań powodujących konwersję
  • Niedofinansowanie kampanii
  • Łączenie inteligentnego określania stawek z niewłaściwym celem
  • Automatyczne stosowanie rekomendacji
  • Używanie tylko słów kluczowych w dopasowaniu zbyt szerokim tj. przybliżonym
  • Nie dodawania wykluczających słów kluczowych
  • Brak strategii testowania tekstu reklamy

Użycie niewłaściwych działań powodujących konwersję, lub brak określenia konwersji

Kampanie w Google Ads prowadzimy aby pomóc naszym firmom zwiększyć sprzedaż i/lub uwagę, czy zyskiwać konwertujący w przyszłości zasięg.

Śledzenie konwersji pozwala nam mierzyć pożądane wyniki za pomocą śledzenia działań podejmowanych przez użytkowników w naszych witrynach.

Chociaż zwiększenie ruchu w witrynie może być pożądanym rezultatem, nie oznacza to, że każde wyświetlenie strony powinno być konwersją. Można je łatwo śledzić za pomocą istniejących danych, takich jak kliknięcia w Google Ads lub odsłony w Google Analytics.

Zamiast tego działania powodujące konwersję należy traktować jako działania o większej wartości, które ktoś może wykonać, takie jak wypełnienie i przesłanie formularza lub dokonanie zakupu.

Bardzo często widzimy na kontach facebook (ale google ads także) działania powodujące konwersje polegające na wyświetleniu/odsłonie strony i z dziesiątkami innych „pseudokonwersji”, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych sprzedaży.

Jak tego uniknąć?

Bądź bardziej konkretny w swoich działaniach które powodują konwersję. Wybieraj tylko te cele, które popchną Twój biznes do przodu. Ty musisz wiedzieć co robić aby Twoje kampanie można było optymalizować pod kątem właściwych działań.

Inteligentne określanie stawek + złe cele

To jest bardzo poważny błąd, który kosztuje reklamodawców masę pieniędzy. Wiele razy audytujemy konta korzystające ze strategii inteligentnego określania stawek, które koncentrują się na „konwersjach”.

Dostrzegasz już tutaj problem?

Google oferuje wiele różnych rodzajów strategii inteligentnego określania stawek, które pomagają osiągnąć Twoje cele.

Ale kiedy połączysz automatyczne określanie stawek nastawione na konwersje z kontem, które opisaliśmy w poprzednim punkcie. Czyli takim które błędnie wykorzystuje wyświetlenia strony/odsłony jako konwersję, to wtedy masz konto, które będzie „skutecznie” optymalizować się pod wyświetlenia strony, czyli do pustego klikania Twoich reklam i odwiedzania Twojej witryny co kosztuje Cię sporo pieniędzy. A finalnie nic z tego nie masz.

Z drugiej strony istnieją pewne ograniczenia, jeśli chodzi o automatyczne określanie stawek i optymalizację konwersji.

Google twierdzi, że ich system jest wystarczająco inteligentny, aby wiedzieć, jakie konwersje chcesz osiągnąć i potrafi optymalizować się do nich bez większego wysiłku.

Ale wiesz że to zwykłe bla, bla, bla 😉

Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords
Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords

Jak tego uniknąć?

  • Jeśli średnio osiągasz więcej niż jedną konwersję dziennie, automatyczne określanie stawek z ukierunkowaniem na konwersję (np. Maksymalizacja liczby konwersji, Maksymalna wartość konwersji lub docelowy CPA) mogą być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.
  • Jeśli masz mniej konwersji to możesz przetestować kilka różnych strategii określania stawek i zobaczyć, jak się sprawdzają. Np zacznij od maksymalizacji konwersji, ale przetestuj też maksymalizację kliknięć lub Ulepszone CPC aby skupić się na skuteczności.

Automatyczne stosowanie rekomendacji

W ciągu ostatnich kilku lat Google Ads przedstawiało rekomendacje, aby pomóc reklamodawcom w optymalizacji kampanii.

Chociaż niektóre sugestie są przydatne i mogą pomóc w osiągnięciu celów, warto podkreślić, że większość z nich opiera się na „sprawdzonych metodach” na wielu różnych kontach i niekoniecznie uwzględnia konkretne cele właśnie Twojego konta.

Oczywiście rekomendacje są pomocne ale nie możesz ich włączać na ślepo.

Oto lista działań, które można zastosować automatycznie:

automatyczne stosowanie rekomendacji
automatyczne stosowanie rekomendacji

Jak przescrollujesz niżej na swoim koncie to jest tego znacznie więcej, nie chciałem po prostu dawać tutaj super długiej litanii.

Google może wprowadzić w Twoim imieniu te rekomendacje bez pytania, ale tylko wtedy, gdy zdecydujesz się na te automatyczne zmiany.

Jak tego uniknąć?

Zdecydowanie sugeruję wyłączenie tych automatycznych rekomendacji, ale musisz z góry zaplanować ile razy w miesiącu będziesz się logować na konto Google Ads w celu szczegółowego przejrzenia sugestii Google. Możesz odrzucić te, które nie mają dla Ciebie sensu, a następnie przejrzeć i zastosować te, które mają sens. Ale tak czy inaczej, to ty będziesz decydować, a nie Google.

Skoro czytasz wpis pt. Najczęstsze błędy w reklamach Google Ads Adwords to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Używanie tylko słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym

W Google Ads dostępne są trzy typy dopasowania słów kluczowych: ścisłe, do wyrażenia i przybliżone. Ja jestem fanem ścisłych ale są one najdroższe.

A dlaczego nie polecam szerokiego dopasowania? Cóz… Oznacza to, że dzięki temu Twoje reklamy będą mogły się wyświetlać, a tym samym mogą być klikane przez użytkowników, w szerszym zakresie zapytań niż dokładne lub do wyrażenia.

Chociaż z pewnością istnieją scenariusze, w których słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym mogą być wartościowe, najlepiej wykorzystać je w ograniczonej liczbie.

Dopasowanie przybliżone może być dla Ciebie odpowiednie, jeśli:

  • Korzystasz z list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) i skupiasz się na grupach znanych Ci użytkowników.
  • Twoje konto generuje dobre wyniki, ale masz problemy ze skalowaniem za pomocą dopasowań ścisłych i konkretnych fraz.
  • Masz wysoką liczbę konwersji i możesz wykorzystać dopasowanie przybliżone dzięki inteligentnemu określaniu stawek.

Jak tego uniknąć

Ta lista nie jest wyczerpująca, ale zapamiętaj jedno: jeśli nie skupisz się na słowach kluczowych w dopasowaniu przybliżonym to pójście „zbyt szeroko” może spowodować że będziesz wyświetlany do zapytań, do których nie masz dopasowania biznesowego. Co prowadzi nas do kolejnego błędu…

Nie dodawanie wykluczających słów kluczowych

Bez względu na typy dopasowania używane przez Twoje słowa kluczowe prawdopodobnie i tak będziesz się wyświetlał na zapytania, które nie pasują do Twojej firmy. Dzięki temu możesz poinformować Google, że nie chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana w tych wyszukiwaniach, dodając wykluczające słowa kluczowe.

Szybki przykład. Sprzedajesz spodnie, a ktoś wyszukuje „darmowe spodnie”. Jeśli Twoje ubrania nie są darmowe (wiem że nie są haha!), to musisz dodać „darmowe” , „za darmo” „bezpłatne” itp. jako wykluczające słowo kluczowe do swojej kampanii, aby Twoja reklama nie była wyświetlana osobom szukającym produktów które są za darmo.

Zbyt często widzę konta, do których nie dodano żadnych wykluczających słów kluczowych. To już jest błąd sam w sobie, ale w połączeniu z używaniem tylko słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym możesz bardzo szybko wydać dużo pieniędzy na hasła, które mają zerową szansę na konwersję.

Jak tego uniknąć

Na początek dodaj bardziej oczywiste wykluczające słowa kluczowe, a następnie skorzystaj z raportu wyszukiwanych haseł w Google Ads, aby przejrzeć wyszukiwane hasła na koncie Google Ads, klikając Słowa kluczowe, a następnie Wyszukiwane hasła w lewym panelu nawigacyjnym.

Tam możesz zacząć dodawać całe wyszukiwane hasła lub ich części jako wykluczające słowa kluczowe na swoim koncie.

Nie testujesz tekstów w reklamach

Twój tekst reklamy jest krótką wzmiankom o Tobie. Jest to o wiele mniej niż to, co chciałbyś przecież o sobie powiedzieć.

Niestety format ten został zaprojektowany tak, aby był szybko przyswajalny. Zapewnia również wszystkim reklamodawcom taką samą możliwość wywierania wpływu.

Oczywiście istnieje wiele różnych wariantów reklamy, które możemy wymyślić. Pomagają w tym elastyczne reklamy w wyszukiwarce, ponieważ umożliwiają dodawanie różnych nagłówków i tekstów do przetestowania w połączeniu ze sobą.

Przy wszystkich tych opcjach trudno jest wybrać, dokąd się udać.

Co jest częścią problemu.

Na wielu kontach, na które loguję się po raz pierwszy, występuje jeden z dwóch kardynalnych błędów w treściach reklam Google Ads:

  • Na grupę reklam przypada jedna reklama, co oznacza, że ​​do użytkowników wysyłana jest tylko jedna wiadomość.
  • W tej samej grupie reklam jest aktywnych 5, 10 a nawet więcej które dzielą ruch na wiele opcji.

Jak tego uniknąć

Oto łatwy framework i zarazem template, który pomoże Ci wdrożyć odpowiednią strategię testowania i utrzymać rozwój konta:

  • Zawsze masz od 3 do 5 aktywnych wariantów reklamy w każdej grupie reklam.
  • Testujesz je przez pewien czas, aż każdy z nich będzie miał dużą ilość danych.
  • Wstrzymaj nieskuteczne warianty, a następnie napisz nowe warianty, które zastąpią ich miejsce, za każdym razem upewniając się, że w grupie reklam są aktywne od 3 do 5 wariantów.

Testując więcej wariantów, dowiesz się, które sprawdzają się dobrze na Twoich kontach, a które nie. Może niektóre wiadomości działają dla niektórych słów kluczowych, ale nie dla innych. Istnieje wiele informacji, które możesz zebrać po prostu postępując zgodnie z podstawową strategią testowania reklam.

Zbyt mały budżet: niedofinansowanie kampanii

Ostatnia sugestia będzie taka, aby wydawać więcej.

Natknąłem się na wiele kont, które pasują do tego typu scenariusza: średni CPC to ponad 5 PLN, konto zawiera wiele wysokiej jakości słów kluczowych i wszystkie są dobrze ukierunkowane, ale dzienny budżet jest rozłożony na 5-10 kampanii, każda dostanie tylko 5 zł dziennie. Nie wystarczy to nawet na pokrycie jednego kliknięcia.

Jeśli nie masz wystarczająco wysokiego budżetu dziennego, Google ma związane ręce, i nie może osiągnąć wysokiej wydajności niezbędnej do zweryfikowania inwestycji, którą realizujesz.

Jak tego uniknąć

Jeśli masz małe rezerwy gotówki, i przez to masz bardzo niskie budżety, istnieje wiele sposobów na oszczędzanie pieniędzy w Google Ads przy jednoczesnym zdobywaniu nowych klientów.

Na przykład możesz nadać swojemu kontu priorytet. Wybierz więc kampanię lub zestaw słów kluczowych, który Twoim zdaniem będzie najskuteczniejszy, wyłącz wszystkie inne i przekieruj cały budżet do tej grupy. Pozwól mu działać przez chwilę i oceń wydajność. Jeśli widzisz wyniki, kontynuuj. Jeśli nie, wstrzymaj tę grupę i przejdź do następnej.

Podsumowanie

Na platformie reklamowej Google Ads łatwo jest się zgubić na początku. Chociaż wszystkie opcje są świetne dla osób, które spędzają swój dzień pracy na zarządzaniu kampaniami, może być trudno nadążyć tym kórzy samemu w swojej firmie prowadzą takie konta. Mamy nadzieję, że ta lista typowych błędów pomoże Ci szybko zidentyfikować najważniejsze które możesz wybrać dla swojego konta, i zapewni, że Twoje fundusze będą osiągać dla Ciebie największe zyski.

Oto jak uniknąć najczęstszych błędów w google ads:

  • Skonfiguruj działania powodujące konwersję żeby odnosiły się tylko do tych, które dają konkretny rezultat
  • Zachowaj ostrożność podczas korzystania z inteligentnego określania stawek
  • Przeznacz czas na regularne przeglądanie i ręczne stosowanie rekomendacji Google
  • Używaj różnych typów dopasowania, używając dopasowania przybliżonego tylko w określonych i zamierzonych sytuacjach.
  • Dodaj listę wykluczających słów kluczowych.
  • Ciągle testuj tekst reklamy w każdej grupie reklam.
  • Przydziel wystarczający budżet do każdej kampanii

Co sądzisz o wpisie pt. Najczęstsze błędy w kampaniach Google Ads Adwords? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)