Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords

Google rozszerzenia reklam sitelinks
Google rozszerzenia reklam (ads i adwords)
8 marca, 2022
Darknet
Darknet [dark web] -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
10 marca, 2022
Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords
Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords

Platforma reklamowa Google Ads (dawniej adwords) oferuje wiele ciekawych metod aby tworzy膰 skutecczne kampanie reklamowe. Dla wielu taka liczba opcji i szczeg贸艂贸w mo偶e by膰 przyt艂aczaj膮ca, co cz臋sto prowadzi do b艂臋d贸w lub nieoptymalnych strategii.

W tym artykule poka偶emy Tobie najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords i pomo偶emy zdoby膰 Ci informacje potrzebne do ich poprawienia.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google kt贸rych nale偶y unika膰

Oto lista najcz臋stszych b艂臋d贸w Google Ads, kt贸re om贸wimy w tym wpisie blogowym:

  • U偶ywanie niew艂a艣ciwych dzia艂a艅 powoduj膮cych konwersj臋
  • Brak dzia艂a艅 powoduj膮cych konwersj臋
  • Niedofinansowanie kampanii
  • 艁膮czenie inteligentnego okre艣lania stawek z niew艂a艣ciwym celem
  • Automatyczne stosowanie rekomendacji
  • U偶ywanie tylko s艂贸w kluczowych w dopasowaniu zbyt szerokim tj. przybli偶onym
  • Nie dodawania wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych
  • Brak strategii testowania tekstu reklamy

U偶ycie niew艂a艣ciwych dzia艂a艅 powoduj膮cych konwersj臋, lub brak okre艣lenia konwersji

Kampanie w Google Ads prowadzimy aby pom贸c naszym firmom zwi臋kszy膰 sprzeda偶 i/lub uwag臋, czy zyskiwa膰 konwertuj膮cy w przysz艂o艣ci zasi臋g.

艢ledzenie konwersji pozwala nam mierzy膰 po偶膮dane wyniki za pomoc膮 艣ledzenia dzia艂a艅 podejmowanych przez u偶ytkownik贸w w naszych witrynach.

Chocia偶 zwi臋kszenie ruchu w witrynie mo偶e by膰 po偶膮danym rezultatem, nie oznacza to, 偶e ka偶de wy艣wietlenie strony powinno by膰 konwersj膮. Mo偶na je 艂atwo 艣ledzi膰 za pomoc膮 istniej膮cych danych, takich jak klikni臋cia w Google Ads lub ods艂ony w Google Analytics.

Zamiast tego dzia艂ania powoduj膮ce konwersj臋 nale偶y traktowa膰 jako dzia艂ania o wi臋kszej warto艣ci, kt贸re kto艣 mo偶e wykona膰, takie jak wype艂nienie i przes艂anie formularza lub dokonanie zakupu.

Bardzo cz臋sto widzimy na kontach facebook (ale google ads tak偶e) dzia艂ania powoduj膮ce konwersje polegaj膮ce na wy艣wietleniu/ods艂onie strony i z dziesi膮tkami innych „pseudokonwersji”, kt贸re w rzeczywisto艣ci nie przynosz膮 偶adnych sprzeda偶y.

Jak tego unikn膮膰?

B膮d藕 bardziej konkretny w swoich dzia艂aniach kt贸re powoduj膮 konwersj臋. Wybieraj tylko te cele, kt贸re popchn膮 Tw贸j biznes do przodu. Ty musisz wiedzie膰 co robi膰 aby Twoje kampanie mo偶na by艂o optymalizowa膰 pod k膮tem w艂a艣ciwych dzia艂a艅.

Inteligentne okre艣lanie stawek + z艂e cele

To jest bardzo powa偶ny b艂膮d, kt贸ry kosztuje reklamodawc贸w mas臋 pieni臋dzy. Wiele razy audytujemy konta korzystaj膮ce ze strategii inteligentnego okre艣lania stawek, kt贸re koncentruj膮 si臋 na 鈥瀔onwersjach鈥.

Dostrzegasz ju偶 tutaj problem?

Google oferuje wiele r贸偶nych rodzaj贸w strategii inteligentnego okre艣lania stawek, kt贸re pomagaj膮 osi膮gn膮膰 Twoje cele.

Ale kiedy po艂膮czysz automatyczne okre艣lanie stawek nastawione na konwersje z kontem, kt贸re opisali艣my w poprzednim punkcie. Czyli takim kt贸re b艂臋dnie wykorzystuje wy艣wietlenia strony/ods艂ony jako konwersj臋, to wtedy masz konto, kt贸re b臋dzie „skutecznie” optymalizowa膰 si臋 pod wy艣wietlenia strony, czyli do pustego klikania Twoich reklam i odwiedzania Twojej witryny co kosztuje Ci臋 sporo pieni臋dzy. A finalnie nic z tego nie masz.

Z drugiej strony istniej膮 pewne ograniczenia, je艣li chodzi o automatyczne okre艣lanie stawek i optymalizacj臋 konwersji.

Google twierdzi, 偶e ich system jest wystarczaj膮co inteligentny, aby wiedzie膰, jakie konwersje chcesz osi膮gn膮膰 i potrafi optymalizowa膰 si臋 do nich bez wi臋kszego wysi艂ku.

Ale wiesz 偶e to zwyk艂e bla, bla, bla 馃槈

Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords
Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords

Jak tego unikn膮膰?

  • Je艣li 艣rednio osi膮gasz wi臋cej ni偶 jedn膮 konwersj臋 dziennie, automatyczne okre艣lanie stawek z ukierunkowaniem na konwersj臋 (np. Maksymalizacja liczby konwersji, Maksymalna warto艣膰 konwersji lub docelowy CPA) mog膮 by膰 dla Ciebie dobrym rozwi膮zaniem.
  • Je艣li masz mniej konwersji to mo偶esz przetestowa膰 kilka r贸偶nych strategii okre艣lania stawek i zobaczy膰, jak si臋 sprawdzaj膮. Np zacznij od maksymalizacji konwersji, ale przetestuj te偶 maksymalizacj臋 klikni臋膰 lub Ulepszone CPC aby skupi膰 si臋 na skuteczno艣ci.

Automatyczne stosowanie rekomendacji

W ci膮gu ostatnich kilku lat Google Ads przedstawia艂o rekomendacje, aby pom贸c reklamodawcom w optymalizacji kampanii.

Chocia偶 niekt贸re sugestie s膮 przydatne i mog膮 pom贸c w osi膮gni臋ciu cel贸w, warto podkre艣li膰, 偶e wi臋kszo艣膰 z nich opiera si臋 na 鈥瀞prawdzonych metodach鈥 na wielu r贸偶nych kontach i niekoniecznie uwzgl臋dnia konkretne cele w艂a艣nie Twojego konta.

Oczywi艣cie rekomendacje s膮 pomocne ale nie mo偶esz ich w艂膮cza膰 na 艣lepo.

Oto lista dzia艂a艅, kt贸re mo偶na zastosowa膰 automatycznie:

automatyczne stosowanie rekomendacji
automatyczne stosowanie rekomendacji

Jak przescrollujesz ni偶ej na swoim koncie to jest tego znacznie wi臋cej, nie chcia艂em po prostu dawa膰 tutaj super d艂ugiej litanii.

Google mo偶e wprowadzi膰 w Twoim imieniu te rekomendacje bez pytania, ale tylko wtedy, gdy zdecydujesz si臋 na te automatyczne zmiany.

Jak tego unikn膮膰?

Zdecydowanie sugeruj臋 wy艂膮czenie tych automatycznych rekomendacji, ale musisz z g贸ry zaplanowa膰 ile razy w miesi膮cu b臋dziesz si臋 logowa膰 na konto Google Ads w celu szczeg贸艂owego przejrzenia sugestii Google. Mo偶esz odrzuci膰 te, kt贸re nie maj膮 dla Ciebie sensu, a nast臋pnie przejrze膰 i zastosowa膰 te, kt贸re maj膮 sens. Ale tak czy inaczej, to ty b臋dziesz decydowa膰, a nie Google.

Skoro czytasz wpis pt. Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

U偶ywanie tylko s艂贸w kluczowych w dopasowaniu przybli偶onym

W Google Ads dost臋pne s膮 trzy typy dopasowania s艂贸w kluczowych: 艣cis艂e, do wyra偶enia i przybli偶one. Ja jestem fanem 艣cis艂ych ale s膮 one najdro偶sze.

A dlaczego nie polecam szerokiego dopasowania? C贸z… Oznacza to, 偶e dzi臋ki temu Twoje reklamy b臋d膮 mog艂y si臋 wy艣wietla膰, a tym samym mog膮 by膰 klikane przez u偶ytkownik贸w, w szerszym zakresie zapyta艅 ni偶 dok艂adne lub do wyra偶enia.

Chocia偶 z pewno艣ci膮 istniej膮 scenariusze, w kt贸rych s艂owa kluczowe w dopasowaniu przybli偶onym mog膮 by膰 warto艣ciowe, najlepiej wykorzysta膰 je w ograniczonej liczbie.

Dopasowanie przybli偶one mo偶e by膰 dla Ciebie odpowiednie, je艣li:

  • Korzystasz z list remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) i skupiasz si臋 na grupach znanych Ci u偶ytkownik贸w.
  • Twoje konto generuje dobre wyniki, ale masz problemy ze skalowaniem za pomoc膮 dopasowa艅 艣cis艂ych i konkretnych fraz.
  • Masz wysok膮 liczb臋 konwersji i mo偶esz wykorzysta膰 dopasowanie przybli偶one dzi臋ki inteligentnemu okre艣laniu stawek.

Jak tego unikn膮膰

Ta lista nie jest wyczerpuj膮ca, ale zapami臋taj jedno: je艣li nie skupisz si臋 na s艂owach kluczowych w dopasowaniu przybli偶onym to p贸j艣cie „zbyt szeroko” mo偶e spowodowa膰 偶e b臋dziesz wy艣wietlany do zapyta艅, do kt贸rych nie masz dopasowania biznesowego. Co prowadzi nas do kolejnego b艂臋du…

Nie dodawanie wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych

Bez wzgl臋du na typy dopasowania u偶ywane przez Twoje s艂owa kluczowe prawdopodobnie i tak b臋dziesz si臋 wy艣wietla艂 na zapytania, kt贸re nie pasuj膮 do Twojej firmy. Dzi臋ki temu mo偶esz poinformowa膰 Google, 偶e nie chcesz, aby Twoja reklama by艂a wy艣wietlana w tych wyszukiwaniach, dodaj膮c wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe.

Szybki przyk艂ad. Sprzedajesz spodnie, a kto艣 wyszukuje 鈥瀌armowe spodnie鈥. Je艣li Twoje ubrania nie s膮 darmowe (wiem 偶e nie s膮 haha!), to musisz doda膰 „darmowe” , „za darmo” 鈥瀊ezp艂atne鈥 itp. jako wykluczaj膮ce s艂owo kluczowe do swojej kampanii, aby Twoja reklama nie by艂a wy艣wietlana osobom szukaj膮cym produkt贸w kt贸re s膮 za darmo.

Zbyt cz臋sto widz臋 konta, do kt贸rych nie dodano 偶adnych wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych. To ju偶 jest b艂膮d sam w sobie, ale w po艂膮czeniu z u偶ywaniem tylko s艂贸w kluczowych w dopasowaniu przybli偶onym mo偶esz bardzo szybko wyda膰 du偶o pieni臋dzy na has艂a, kt贸re maj膮 zerow膮 szans臋 na konwersj臋.

Jak tego unikn膮膰

Na pocz膮tek dodaj bardziej oczywiste wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe, a nast臋pnie skorzystaj z raportu wyszukiwanych hase艂 w Google Ads, aby przejrze膰 wyszukiwane has艂a na koncie Google Ads, klikaj膮c S艂owa kluczowe, a nast臋pnie Wyszukiwane has艂a w lewym panelu nawigacyjnym.

Tam mo偶esz zacz膮膰 dodawa膰 ca艂e wyszukiwane has艂a lub ich cz臋艣ci jako wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe na swoim koncie.

Nie testujesz tekst贸w w reklamach

Tw贸j tekst reklamy jest kr贸tk膮 wzmiankom o Tobie. Jest to o wiele mniej ni偶 to, co chcia艂by艣 przecie偶 o sobie powiedzie膰.

Niestety format ten zosta艂 zaprojektowany tak, aby by艂 szybko przyswajalny. Zapewnia r贸wnie偶 wszystkim reklamodawcom tak膮 sam膮 mo偶liwo艣膰 wywierania wp艂ywu.

Oczywi艣cie istnieje wiele r贸偶nych wariant贸w reklamy, kt贸re mo偶emy wymy艣li膰. Pomagaj膮 w tym elastyczne reklamy w wyszukiwarce, poniewa偶 umo偶liwiaj膮 dodawanie r贸偶nych nag艂贸wk贸w i tekst贸w do przetestowania w po艂膮czeniu ze sob膮.

Przy wszystkich tych opcjach trudno jest wybra膰, dok膮d si臋 uda膰.

Co jest cz臋艣ci膮 problemu.

Na wielu kontach, na kt贸re loguj臋 si臋 po raz pierwszy, wyst臋puje jeden z dw贸ch kardynalnych b艂臋d贸w w tre艣ciach reklam Google Ads:

  • Na grup臋 reklam przypada jedna reklama, co oznacza, 偶e 鈥嬧媎o u偶ytkownik贸w wysy艂ana jest tylko jedna wiadomo艣膰.
  • W tej samej grupie reklam jest aktywnych 5, 10 a nawet wi臋cej kt贸re dziel膮 ruch na wiele opcji.

Jak tego unikn膮膰

Oto 艂atwy framework i zarazem template, kt贸ry pomo偶e Ci wdro偶y膰 odpowiedni膮 strategi臋 testowania i utrzyma膰 rozw贸j konta:

  • Zawsze masz od 3 do 5 aktywnych wariant贸w reklamy w ka偶dej grupie reklam.
  • Testujesz je przez pewien czas, a偶 ka偶dy z nich b臋dzie mia艂 du偶膮 ilo艣膰 danych.
  • Wstrzymaj nieskuteczne warianty, a nast臋pnie napisz nowe warianty, kt贸re zast膮pi膮 ich miejsce, za ka偶dym razem upewniaj膮c si臋, 偶e w grupie reklam s膮 aktywne od 3 do 5 wariant贸w.

Testuj膮c wi臋cej wariant贸w, dowiesz si臋, kt贸re sprawdzaj膮 si臋 dobrze na Twoich kontach, a kt贸re nie. Mo偶e niekt贸re wiadomo艣ci dzia艂aj膮 dla niekt贸rych s艂贸w kluczowych, ale nie dla innych. Istnieje wiele informacji, kt贸re mo偶esz zebra膰 po prostu post臋puj膮c zgodnie z podstawow膮 strategi膮 testowania reklam.

Zbyt ma艂y bud偶et: niedofinansowanie kampanii

Ostatnia sugestia b臋dzie taka, aby wydawa膰 wi臋cej.

Natkn膮艂em si臋 na wiele kont, kt贸re pasuj膮 do tego typu scenariusza: 艣redni CPC to ponad 5 PLN, konto zawiera wiele wysokiej jako艣ci s艂贸w kluczowych i wszystkie s膮 dobrze ukierunkowane, ale dzienny bud偶et jest roz艂o偶ony na 5-10 kampanii, ka偶da dostanie tylko 5 z艂 dziennie. Nie wystarczy to nawet na pokrycie jednego klikni臋cia.

Je艣li nie masz wystarczaj膮co wysokiego bud偶etu dziennego, Google ma zwi膮zane r臋ce, i nie mo偶e osi膮gn膮膰 wysokiej wydajno艣ci niezb臋dnej do zweryfikowania inwestycji, kt贸r膮 realizujesz.

Jak tego unikn膮膰

Je艣li masz ma艂e rezerwy got贸wki, i przez to masz bardzo niskie bud偶ety, istnieje wiele sposob贸w na oszcz臋dzanie pieni臋dzy w Google Ads przy jednoczesnym zdobywaniu nowych klient贸w.

Na przyk艂ad mo偶esz nada膰 swojemu kontu priorytet. Wybierz wi臋c kampani臋 lub zestaw s艂贸w kluczowych, kt贸ry Twoim zdaniem b臋dzie najskuteczniejszy, wy艂膮cz wszystkie inne i przekieruj ca艂y bud偶et do tej grupy. Pozw贸l mu dzia艂a膰 przez chwil臋 i oce艅 wydajno艣膰. Je艣li widzisz wyniki, kontynuuj. Je艣li nie, wstrzymaj t臋 grup臋 i przejd藕 do nast臋pnej.

Podsumowanie

Na platformie reklamowej Google Ads 艂atwo jest si臋 zgubi膰 na pocz膮tku. Chocia偶 wszystkie opcje s膮 艣wietne dla os贸b, kt贸re sp臋dzaj膮 sw贸j dzie艅 pracy na zarz膮dzaniu kampaniami, mo偶e by膰 trudno nad膮偶y膰 tym k贸rzy samemu w swojej firmie prowadz膮 takie konta. Mamy nadziej臋, 偶e ta lista typowych b艂臋d贸w pomo偶e Ci szybko zidentyfikowa膰 najwa偶niejsze kt贸re mo偶esz wybra膰 dla swojego konta, i zapewni, 偶e Twoje fundusze b臋d膮 osi膮ga膰 dla Ciebie najwi臋ksze zyski.

Oto jak unikn膮膰 najcz臋stszych b艂臋d贸w w google ads:

  • Skonfiguruj dzia艂ania powoduj膮ce konwersj臋 偶eby odnosi艂y si臋 tylko do tych, kt贸re daj膮 konkretny rezultat
  • Zachowaj ostro偶no艣膰 podczas korzystania z inteligentnego okre艣lania stawek
  • Przeznacz czas na regularne przegl膮danie i r臋czne stosowanie rekomendacji Google
  • U偶ywaj r贸偶nych typ贸w dopasowania, u偶ywaj膮c dopasowania przybli偶onego tylko w okre艣lonych i zamierzonych sytuacjach.
  • Dodaj list臋 wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych.
  • Ci膮gle testuj tekst reklamy w ka偶dej grupie reklam.
  • Przydziel wystarczaj膮cy bud偶et do ka偶dej kampanii

Co s膮dzisz o wpisie pt. Najcz臋stsze b艂臋dy w kampaniach Google Ads Adwords? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)