Strategia marketingowa b2b

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Strategia marketingowa b2b
Loading
/

W por贸wnaniu do B2C, marketing B2B jest o wiele trudniejszy.

Je艣li m贸wimy o sprzeda偶y do konsumenta to jest to relatywnie proste, ale na etapie firma do firmy, sprawa staje si臋 ju偶 trudniejsza.

Bardzo wielu decydent贸w i bardzo rozci膮gni臋ty cykl sprzeda偶y.

Ale prawda jest taka, 偶e nie potrzebujesz tysi臋cy u偶ytkownik贸w na swojej stronie. Potrzebujesz tych kt贸rzy podejmuj膮 decyzje.

Wi臋c w tym filmie poka偶臋 Ci jak takie najlepsze osoby mo偶esz pozyskiwa膰 i jak mo偶esz im pokaza膰 偶e to Ty jeste艣 najlepsz膮 opcj膮 dostepn膮 na rynku.

Zacznijmy!

Punkt pierwszy:

Content marketing

Szeroki termin.

Dla mnie content marketing to nie jest ta艅czenie na tiktoku, chyba 偶e masz szko艂臋 ta艅ca, ale publikowanie wysoce jako艣ciowego kontentu pod wzgl臋dem merytorycznym. Tak aby inni widzieli Twoj膮 fachowo艣膰, bo do kogo idziesz jak masz problem? Fachowca czy krzykacza?

thought leadership

Aby pisa膰 i tworzy膰 tre艣ci b臋d膮ce wyrazem lidera my艣li, wa偶ne jest, aby mie膰 solidne zrozumienie kluczowych cech takiego contentu:

  • Powinien on oferowa膰 oryginalne spostrze偶enia i perspektywy, kt贸re nie by艂y wcze艣niej szeroko eksplorowane. Dzi臋ki dostarczaniu nowych pomys艂贸w i rozwi膮za艅, wyra藕nie odr贸偶nia si臋 od konkurencji.
  • Istotna jest r贸wnie偶 trafno艣膰, poniewa偶 tre艣ci powinny bezpo艣rednio odpowiada膰 na problemy i wyzwania docelowej grupy odbiorc贸w, dostarczaj膮c cenne informacje lub rozwi膮zania, kt贸re pomog膮 im pokona膰 trudno艣ci lub osi膮gn膮膰 cele.
  • Kluczowe jest ustalenie wiarygodno艣ci. Tre艣ci lidera my艣li powinny prezentowa膰 autora lub organizacj臋 jako zaufane i kompetentne 藕r贸d艂o w swojej bran偶y. Mo偶na to osi膮gn膮膰 poprzez do艣wiadczenie bran偶owe, badania, studia przypadk贸w i analizy oparte na danych.
  • Tre艣ci lidera my艣li powinny by膰 r贸wnie偶 dog艂臋bne i szczeg贸艂owe, wykraczaj膮ce poza powierzchowne obserwacje, aby zapewni膰 kompleksowe informacje i praktyczne wskaz贸wki.
  • Powinny by膰 pisane jasnym, anga偶uj膮cym sposobem, unikaj膮c 偶argonu i fachowego j臋zyka, aby zapewni膰 dost臋pno艣膰.
  • Tre艣ci lidera my艣li powinny prowokowa膰 do my艣lenia, kwestionowa膰 konwencjonalne my艣lenie i stymulowa膰 nowe pomys艂y oraz dyskusje.
  • Powinny one priorytetowo dostarcza膰 warto艣膰 czytelnikom, oferuj膮c praktyczne porady lub strategiczne wgl膮dy, kt贸re pozytywnie wp艂yn膮 na ich biznesy.

Opr贸cz tego wa偶ne jest, aby mie膰 na uwadze dwa dodatkowe czynniki. Pierwszy to skuteczna dystrybucja i promocja, kt贸re s膮 niezb臋dne, aby dotrze膰 do szerszej publiczno艣ci i zwi臋kszy膰 wp艂yw tre艣ci. A na koniec, tre艣ci powinny wykazywa膰 nut臋 osobowo艣ci.

case studies

na ten temat mam odcinek na kanale, ale pami臋taj o podstawowym rozr贸偶nieniu.

Mamy case studies kt贸re s膮 ciekawe, pokazuj膮 story, jak rozwi膮za艂e艣 jaki艣 problem i skupiaj膮 si臋 na tym co interesuje u偶ytkownika.

Drugi rodzaj to te nudne, czyli raporty na tematy kt贸re nikogo nie interesuj膮.

content edukacyjny

Tu masz szerokie pole do popisu. Podcast bran偶owy, PDF’y, youtube, kr贸tkie szorty z wiedz膮, tzw „pigu艂ki wiedzy”. I inne. Jest tego sporo.

Dlaczego to wszystko o czym do tej pory m贸wi艂em dzia艂a?

Zobacz, Tw贸j idealny klient ma problem.

Zaczyna szuka膰 w internecie. Nie interesuj膮 go p艂ytkie porady o kt贸rych m贸wi ka偶dy coach. Ty robisz wedle zasady thought leadership, content wysokiej klasy, edukujesz.

On widzi 偶e si臋 znasz na tym lepiej ni偶 inni. I wybiera Ciebie.

Jeszcze jedna rzecz kt贸r膮 warto tutaj wspomnie膰.

Content interaktywny.

Mog膮 to by膰 np r贸偶nego rodzaju kalkulatory. U jednego klienta mamy kalkulator frankowy. Czyli mo偶esz wstepnie policzy膰 ile bank jest Ci winien z tytu艂u kredytu w frankach szwajcarckich.

Hubspot jako przyk艂ad, -oni posiadaj膮 praktycznie wszytko to o czym m贸wili艣my. Podobnie u nas. Podcast, blog, kanal youtube.

Wideo

Mo偶esz tutaj dzia艂a膰 organicznie jak i za pomoc膮 reklam.

Ja personalnie uwielbiam VSL – video sales letter i autowebinary.

Inni uwielbiaj膮 webinary, albo konferencje, czy summit online.

Lead gen, czy demand generation

Odwieczny problem. Gated content czy ungated.

To na prawd臋 zale偶y od Ciebie. Czy masz wielu sprzedawc贸w, czy sa dobrzy czy s艂abi.

Personalizacja

Jak segmentujesz grupy, albo dzielisz je na TOFU, MOFU, BOFU, to mo偶esz 艂atwo do danego poziomu w lejku pokazywa膰 odpowiedni content. czy bardziej edukacyjny, czy bardziej sprzeda偶owy.

ABM marketing

Account based marketing to dosy膰 zaawansowana strategia social sellingu.

Opcji jest kilka:

  • one to one
  • one to few
  • one to many

One to one obejmuje nawet to 偶e 艣ledzisz na jakeie konferencje je藕dzi Tw贸j prospekt i starasz si臋 z nim zaprzyja藕ni膰. Wysy艂asz paczki do biura itp.

Przyk艂ad:

GumGum, ekspert w dziedzinie wizji komputerowej, przeni贸s艂 to na zupe艂nie nowy poziom.

Skupili si臋 na T-Mobile jako jednym z kont docelowych, kt贸re chcieli podpisa膰. Zamiast jednak rozmawia膰 bezpo艣rednio z firm膮 zwyk艂ymi kana艂ami, skontaktowali si臋 bezpo艣rednio z dyrektorem generalnym.

Jak oni to zrobili?

Z komiksem!

Z wpisu na Twitterze dyrektora generalnego T-Mobile, Johna Legere鈥檃, dowiedzieli si臋, 偶e jest zagorza艂ym fanem Batmana. Wykorzystuj膮c t臋 wiedz臋, stworzyli niestandardowy komiks zatytu艂owany 鈥濼-Man and Gums鈥. Przedstawia艂 dyrektora generalnego jako superbohatera

B2B SEO

To jest zupe艂nie inna historia ni偶 B2C czy ecommerce. Tutaj miesi臋czna liczba wyszukiwa艅 jest na prawd臋 niska.

Skup si臋 wi臋c na s艂owach transaksyjnych, czyli takich kt贸re wpisuje uzytkownicy, aby dokona膰 zakupu lub sta膰 si臋 leadem.

Twoje oprogramowanie do SEO mo偶e nawet pokazywa膰 偶e mniej jak 10 u偶ytkownik贸w w miesi膮cu je wpisuje

Ale tym si臋 nie przejmuj.

Ciekawa strategia to por贸wnania i rankingi.

Np najlepszy program do zarz膮dzania magazynem, ranking CRM itp.

Sam mo偶esz taki content Tworzy膰 i oczywi艣cie wiesz kto w takich por贸wnaniach b臋dzie najlepszy 馃槈

A je艣li chodzi o linnkbuilding to staraj si臋 umieszczac je we wpisach na innych stronach k贸re maj膮 ruch. Opr贸cz link juice pozyskasz tak偶e wej艣cia na stron臋.

Influencerzy

Mo偶esz pomy艣le膰 偶e influencerzy to tylko ecommerce, ale nie.

  • Ludzie kupuj膮 od ludzi 鈥 wszyscy o tym wiemy, wi臋c dlaczego nie wykorzysta膰 tego?
  • Ludzie chc膮 widzie膰 tre艣ci, kt贸re ich dotycz膮, a nie Ciebie
  • Ludzie badaj膮 wi臋cej, ni偶 my艣lisz
  • Ludzie ch臋tniej kupi膮, je艣li przyjd膮 do Ciebie
  • Ludzie b臋d膮 czyta膰 Twoje tre艣ci, musz膮 tylko wiedzie膰, 偶e one istniej膮

I jest to mega popularna metoda w 艣wiecie oprogramowania. Je艣li zaczniesz zwracac uwag臋 to zobaczysz 偶e bardo wielu tw贸rc贸w/influencer贸w promuje dane programy. Robia tutoriale i pokazuj膮 fajne sztuczki.

Teraz widz臋 tak膮 wojne pomi臋dzy edytorami film贸w wideo, gdzie cz臋艣c promuje Da vinci resolve, a cz臋艣膰 Adobe.

Pozyskiwanie ciep艂ych lead贸w B2B (Business to Business) za pomoc膮 SEO (Search Engine Optimization) jest kluczow膮 strategi膮, kt贸ra pozwala na docieranie do potencjalnych klient贸w ju偶 na wczesnym etapie ich procesu zakupowego. Skuteczne wykorzystanie SEO w celu generowania ciep艂ych lead贸w wymaga jednak zrozumienia specyfiki rynku B2B oraz odpowiedniego dostosowania taktyk marketingowych. Oto kilka krok贸w, kt贸re pomog膮 Ci zbudowa膰 skuteczn膮 strategi臋 pozyskiwania lead贸w B2B poprzez SEO:

1. Rozpoznanie intencji wyszukiwania

Zrozumienie, jakie kwestie s膮 wa偶ne dla Twojej docelowej grupy klient贸w B2B, jest pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej strategii SEO. Analiza s艂贸w kluczowych pozwoli Ci zidentyfikowa膰 frazy, kt贸re potencjalni klienci u偶ywaj膮 podczas wyszukiwania informacji, produkt贸w lub us艂ug zwi膮zanych z Twoj膮 bran偶膮.

2. Optymalizacja tre艣ci pod SEO

Tworzenie warto艣ciowych i optymalizowanych pod k膮tem SEO tre艣ci, kt贸re odpowiadaj膮 na potrzeby i pytania Twojej grupy docelowej, jest kluczowe. Warto艣ciowa tre艣膰 nie tylko przyci膮ga uwag臋 potencjalnych klient贸w, ale tak偶e buduje wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

3. Wykorzystanie d艂ugiego ogona w SEO

S艂owa kluczowe typu „long tail” (d艂ugie frazy) cz臋sto maj膮 mniejsz膮 konkurencj臋 i lepiej odzwierciedlaj膮 specyficzne intencje wyszukiwania. Umo偶liwiaj膮 one dotarcie do bardziej precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej, kt贸ra jest bli偶ej podj臋cia decyzji zakupowej.

4. Poprawa u偶yteczno艣ci i do艣wiadcze艅 u偶ytkownik贸w (UX)

Strona przyjazna u偶ytkownikowi, kt贸ra szybko si臋 艂aduje, jest 艂atwa w nawigacji i dostosowana do urz膮dze艅 mobilnych, zwi臋ksza szanse na utrzymanie uwagi odwiedzaj膮cych i zach臋ca ich do dalszego eksplorowania Twojej oferty.

5. Budowanie autorytetu domeny

Pozyskiwanie link贸w zwrotnych (backlinks) z zaufanych i renomowanych stron w Twojej bran偶y mo偶e znacz膮co wp艂yn膮膰 na wzrost autorytetu Twojej domeny. Wysokiej jako艣ci linki zewn臋trzne s膮 silnym sygna艂em dla wyszukiwarek, 偶e Twoja strona jest warto艣ciowym 藕r贸d艂em informacji.

6. Monitoring i analiza danych

Regularna analiza danych z narz臋dzi takich jak Google Analytics i Google Search Console pozwoli Ci monitorowa膰 efektywno艣膰 swoich dzia艂a艅 SEO, zrozumie膰 zachowania u偶ytkownik贸w na stronie i odpowiednio optymalizowa膰 strategi臋.

7. Personalizacja i segmentacja tre艣ci

Dostosowanie tre艣ci do konkretnych segment贸w Twojej grupy docelowej mo偶e zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 pozyskiwania lead贸w. Personalizacja tre艣ci pozwala na budowanie g艂臋bszych relacji z potencjalnymi klientami i lepsze zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb.

Pami臋taj, 偶e SEO w kontek艣cie B2B to maraton, a nie sprint. Budowanie pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu, ale konsekwentne stosowanie powy偶szych zasad mo偶e przynie艣膰 znacz膮ce korzy艣ci w postaci ciep艂ych lead贸w gotowych do dalszych etap贸w sprzeda偶y.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!