Zawartość strony
Banner Blindness to zjawisko typowe dla wielu użytkowników internetu, które polega na ignorowaniu przez nich pojawiających się reklam.
Tego rodzaju ślepota banerowa stanowi rodzaj ochrony internautów przed nadmiarem wyświetlanych reklam, ale z punktu widzenia reklamodawców jest niepożądana, ponieważ może w znacznej mierze obniżać może skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych.
Definicja: Ślepota bannerowa czyli Banner Blindness polega na ignorowaniu takich aspektów witryn internetowych, które z wyglądu przypominają reklamy.
Jak wspomniano powyżej, ślepota banerowa jest swoistą odpowiedzią internautów na nadmierną ilość pojawiających się treści reklamowych.
Tego rodzaju filtrowanie treści jest pożądane przez użytkowników internetu, ale może prowadzić do pogorszenia efektów prowadzonych działań reklamowych. Istnienie ślepoty banerowej zostało potwierdzone licznymi badaniami, w których wykorzystano specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające monitorowanie i analizę ruchu gałek ocznych użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
Tego rodzaju skomplikowane badania obejmowały etap, w którym wykorzystywany był tak zwany eye tracker emitujący światło podczerwone.
Sygnał ten docierał do źrenicy oka, a następnie odbijał się od jego rogówki. Tego rodzaju proces cechował się wysokim poziomem bezpieczeństwa dla zdrowia oczu, a emitowane podczas niego światło nie było widoczne dla osoby badanej.
Sygnały te jednak były rejestrowane przez urządzenia, które umożliwiały przeprowadzanie odpowiednich analiz. Warto dodać, że zjawisko ślepoty banerowej przekłada się na ograniczenie możliwości percepcji treści mających na celu promocję produktów lub usług. Użytkownicy na skutek zjawiska określanego mianem ślepoty banerowej nie zwracają uwagi na reklamy, a więc ich publikowanie staje się bezcelowe.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Ślepota banerowa jest zjawiskiem, które zostało dość dokładnie przeanalizowane. Okazało się, że podczas prowadzonych analiz użytkownicy internetu nie zwracali uwagi na płatne reklamy znajdujące się na górze strony wyników wyszukiwania, a kierowali się niemal od razu do darmowych wyników położonych nieco niżej.
W badaniach oceniano również skuteczność oddziaływania treści reklamowych umieszczonych na witrynach prezentujących artykuły blogowe. W tym wypadku materiały sponsorowane umieszczane w górnej części strony nie cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród osób odwiedzających stronę. Internauci zwracali uwagę jedynie na sam tekst oraz towarzyszące mu zdjęcia.
Co ciekawe, badania te były przeprowadzane na stosunkowo nielicznej grupie użytkowników, ale każda z osób zachowywała się dokładnie tak samo, a zjawisko to zachodziło niemal automatycznie.
Zdecydowanie tak. W ramach analiz prowadzonych w 2013 roku uzyskano wyniki, zgodnie z którymi nieliczna grupa internautów pamiętała ostatnio prezentowaną reklamę, a jeszcze mniej osób deklarowało fakt, że prezentowane treści reklamowe były właściwie dopasowane. Co drugi internauta twierdził, że nie otwiera reklam znajdujących się w sieci oraz nie zwraca na nie żadnej uwagi.
Co ciekawe, zjawisko ślepoty banerowej może być niepożądane nie tylko przez reklamodawców, ale również w pewnych wypadkach przez samych internautów. Osoby te mogą bowiem ignorować nie tylko reklamy, ale również przydatne treści, które przypominają materiały sponsorowane.
Z tego powodu zaleca się, aby dobrze skonstruowana strona internetowa nie zawierała elementów, które mogą przypominać baner reklamowy. W przeciwnym razie obszar ten z dużym prawdopodobieństwem będzie ignorowany przez licznych użytkowników witryny.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklamodawcy mają do dyspozycji kilka rozwiązań, które umożliwiają ograniczanie skutków ślepoty banerowej. Podejmowane przez nich działania mogą w wielu wypadkach zwiększyć widoczność prezentowych treści i przełożyć się na poprawę efektywności prowadzonych kampanii reklamowych.
Jedną z propozycji działań jest umiejscawianie treści reklamowych z lewej strony witryny. Specyficzna konstrukcja ludzkiego mózgu oraz jego możliwości percepcyjne sprawiają, że reklamy umieszczane w tym miejscu są zdecydowanie lepiej zapamiętywane.
Poza tym, treści reklamowe powinny być prezentowane w sposób atrakcyjny i wyróżniający je na tle konkurencji. Nie można również zapominać o tym, że dobrze zaprojektowana reklama nawiązuje stylistycznie do wyglądu danej strony, jest lepiej zapamiętywana i zachęca do konwersji.
Dobrze prowadzona kampania reklamowa powinna podlegać weryfikacji, w tym choćby za pomocą testów A/B. Poza tym, reklamodawcy powinni wykorzystywać zjawisko remarketingu.
Polega ono na prezentacji określonych treści użytkownikom, którzy uprzednio odwiedzili daną stronę, ale ostatecznie nie sfinalizowali zakupu. Wymienione powyżej działania pozwalają w sposób skuteczny ograniczyć negatywne konsekwencje związane ze zjawiskiem Banner Blindness.
To z kolei umożliwia kontrolowanie oraz ograniczanie niepotrzebnych kosztów związanych z nieodpowiednio prowadzoną kampanią reklamową.
Banner Blindness to termin opisujący tendencję internautów do ignorowania lub pomijania reklam banerów w sieci. Jest to spowodowane tym, że internauci są zasypywani nieustannie reklamami banerowymi, co powoduje, że stają się one dla nich mniej zauważalne.
Aby uniknąć ślepoty banerowej, reklamodawcy powinni:
-Kreatywność: Tworzenie oryginalnych i interesujących reklam, które wyróżniają się na tle innych banerów.
-Targetowanie kontekstowe: Dostarczanie reklam, które są odpowiednie dla kontekstu, w jakim są wyświetlane.
-Unikanie powtarzalnych formatów banerów i eksperymentowanie z nowymi formatami, takimi jak reklamy native.
-Interaktywność: Dostarczanie reklam, które pozwalają internautom na interakcję, taką jak np. wypełnianie formularza czy klikanie w przycisk.
-Optymalizacja reklam na urządzenia mobilne, ponieważ wiele osób korzysta z telefonów komórkowych do przeglądania sieci.
Jeśli reklamodawcy będą kreatywnie myśleć o swoich reklamach i będą stosować się do powyższych wskazówek, powinni być w stanie uniknąć ślepoty banerowej i zwiększyć efektywność swoich kampanii reklamowych.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Banner Blindness – na czym polega ślepota banerowa?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)