Baidu wyszukiwarka – wszystko, co trzeba wiedzieć

Baidu
Baidu

Baidu wyszukiwarka – wszystko, co trzeba wiedzieć

Najpopularniejszą i najczęściej używaną wyszukiwarką jest Google, ale warto wiedzieć, że wyszukiwarka ta nie jest dostępna w każdym zakątku świata. Wyjątkiem mogą być Chiny, w których do wyszukiwania informacji w internecie służy wyszukiwarka nosząca nazwę Baidu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Baidu?

Baidu jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Chinach, która zastąpiła Google, które ze względu na cenzurę wycofało swoją działalność z Chin.

Baidu (chiń. 百度) – najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Chinach, której udział w miejscowym rynku wynosi 64%.

Baidu jest nie tylko wyszukiwarką internetową, ale także przedsiębiorstwem technologicznym będącym właścicielem usług, które są bardzo podobne do usług, jakie świadczy Google.

Baidu to chińska wyszukiwarka internetowa, która jest jednym z największych w kraju i na świecie. Została założona w 2000 roku i obecnie jest głównym graczem na rynku wyszukiwarek w Chinach. Baidu oferuje szeroką gamę usług, w tym wyszukiwanie, reklamę, mapy, aplikacje, usługi muzyczne i wiele innych. Baidu jest bardzo popularne w Chinach ze względu na jego skuteczność i użyteczność, a także dostępność w języku mandaryńskim.

Chińska wyszukiwarka umożliwia wyszukiwanie informacji, zdjęć, map, mp3 oraz tłumacza, a także pozwala na korzystanie ze społecznościowego portalu wiedzy i forum internetowego, na którym użytkownicy mogą prowadzić dyskusję na różne tematy.

Wyszukiwarka jest zmieniana tylko wtedy, kiedy następuje taka konieczność, a jej użytkowanie jest bardzo proste. Baidu stworzone jest w sposób minimalistyczny bez zbędnych dodatków, które mogą drażnić użytkownika.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Różnice pomiędzy Baidu a Google

Pierwszą różnicą jest stopień zrozumienia lokalnego języka oraz kultury Chin. Chińska wyszukiwarka jest lepiej zoptymalizowana technologicznie pod kątem potrzeb użytkowników. W języku chińskim istnieje wiele słów mających kilka znaczeń, co powoduje problemy z wyszukaniem informacji, których użytkownik potrzebuje. W chińskiej wyszukiwarce ten problem się nie pojawia, ponieważ uwzględnia ona kontekst szukanego słowa.

Różnica widoczna jest w procesie indeksowania. W wyszukiwarce Google proces trwa długo, ale w chińskiej wyszukiwarce proces ten trwa jeszcze dłużej i użytkownik musi wykazać się dużą cierpliwością. Następną różnicą jest zasięg działania wyszukiwarki, ponieważ Google działa na całym świecie natomiast Baidu tylko w Chinach i Japonii.

Chińska wyszukiwarka wyróżnia się tym, że umożliwia ona szukanie osób zaginionych oraz starszych. W czasie rozpoznawaniu obrazu Baidu korzysta z tekstu klasycznego, jak i alternatywnego, a Google tylko z tekstu alternatywnego.

Podczas wykrycia w wyszukiwarce duplikacji treści, w Chinach wyciągane są poważne konsekwencje polegające na tym, że strona traci swoją pozycję i ciężko jest jej ją odzyskać. Google stosuje zaawansowane algorytmy, które sprawdzają, czy duplikowane treści pochodzą od tej samej firmy.

Podobieństwa wyszukiwarek Baidu i Google

Wyszukiwarki mają punkty wspólne, których jest kilka. Pierwszym podobieństwem jest wykorzystywanie PPC. Obie wyszukiwarki w pierwszych wynikach wyszukiwania umieszczają płatne linki zawierające odpowiednie słowa kluczowe. Kolejnym podobieństwem jest to, że obie wyszukiwarki, aby dotrzeć do określonej liczby odbiorców, stosują geotargetowanie, które pozwala skupić się na konkretnych regionach kraju.

Baidu
Baidu


Następnym podobieństwem jest to, że jeśli strona internetowa nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, a także wymaga długiego czasu, aby się załadować, jej pozycja w wyszukiwaniach spada.

Wyszukiwarka mająca ograniczenia

Wielu użytkowników internetu zarówno na świecie, jak i w Polsce nie słyszało nigdy o wyszukiwarce Baidu, ponieważ jej popularność ogranicza się do Chin i Japonii, bo wyszukiwarka ta działa tylko w tych krajach. Firma Baidu ma obowiązek przestrzegać prawa, jakie panuje w kraju i brać pod uwagę cenzurę. Takie wytyczne były powodem tego, że Google wycofało swoją wyszukiwarkę z Chin.

Chińska wyszukiwarka jest czwartą co do wielkości stroną internetową na świecie i oferuje wyższe pozycje stronom, które umieszczone są na chińskich serwerach oraz tych, które stworzone są w języku chińskim. Wiele stron optymalizowanych jest pod kątem chińskiej wyszukiwarki, dlatego trzeba wprowadzić następujące zmiany dotyczące pozycjonowania:

  • uzyskanie licencji ICP – indywidualna licencja dostawcy treści umożliwia uzyskanie chińskiego numeru telefonu i adresu, który może być weryfikowany przez Baidu. Licencja pozwala uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwaniach,
  • sporządzenie chińskiej wersji strony – treść musi być dopracowana, aby strona uzyskała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • hosting w Chinach – chińska domena wpływa na to, że strona wyświetlana jest pierwsza w wynikach wyszukiwania. Jeżeli nie mamy możliwości hostowania w Chinach, wówczas można wykorzystać chińskie CDN, które jet chińskim systemem odpowiedzialnym za dostarczanie treści zawartych na stronie internetowej,
  • używanie Baidu Webmaster Tools – jest to platforma służąca do śledzenia oraz poprawy wyników stron, które mają ograniczenia. Platforma ta pokazuje działania, które najlepiej wpływają na pozycjonowanie oraz identyfikuje je, a także wskazuje oryginalne rozwiązania dla danej strony internetowej, w celu poprawienia jej widoczności wśród wyników w wyszukiwarce.
    Aby strony działały w sposób prawidłowy, trzeba pamiętać o zastosowaniu standardowych działań związanych z pozycjonowaniem, jakimi są słowa kluczowe, a także praca nad tym, by strona prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.

Co sądzisz o wpisie pt. Baidu wyszukiwarka – wszystko, co trzeba wiedzieć ? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!