Badanie rynku -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Badanie rynku
Badanie rynku

Jak Zrobić Badanie Rynku! (5 SZYBKICH i PROSTYCH Strategii)

W tym wpisie pokażę Ci 5 szybkich i łatwych, ale co najważniejsze niezwykle skutecznych strategii badania rynku, z których możesz skorzystać już teraz.

Ponieważ w dzisiejszym bardzo konkurencyjnym świecie biznesu wygrywa biznes, który najlepiej rozumie swojego klienta. Badania rynku jest jedną z najważniejszych i najbardziej dochodowych czynności, jakie możesz wykonać.

Wiem że nie jest to porywający temat, ponieważ już samo słowo badania brzmi nudno.

Ale to tylko miraż ponieważ jak zaczniesz odkrywać DOKŁADNIE to, czego chcą Twoi klienci, to zaczniesz pozycjonować swoją firmę jako jedyne logiczne rozwiązanie tego problemu.

Ale aby dowiedzieć się, jak to wygląda dla Twojej firmy, będziesz musiał przeprowadzić pewne badania.

Więc zacznijmy!

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym są badania rynku

Cześć z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO. Agencji SEO i social media. Zapraszam gorąco na kanał na youtube i do czytania tego bloga od deski do deski.

Zastanów się nad tym, jeśli nie będziesz wiedział co dokładnie dać swoim klientom, jak zmodyfikować produkt czy usługę, co napisać w ofercie żeby do nich przemawiał to zgadnij co… pójdą szukać gdzie indziej.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Obejrzyj film na temat badania rynku! Link poniżej:

Ale w momencie jak już przeczytasz do końca ten wpis i zrozumiesz co trzeba zrobić to nagle Twoja oferta stanie się najlepszym wyborem, takim że aż głupio byłoby kupić od konkurencji.

Na wstępie dodam że mamy 2 rodzaje badań.

  • badania pierwotne- najbardziej czasochłonny rodzaj badań rynku. Polega na zbieraniu danych, które pozyskujemy bezpośrednio na potrzeby danego zlecenia
  • badania wtórne – przeprowadza się poprzez przegląd i uporządkowanie danych dostępnych powszechnie

Badania rynku w przeważającej większości polegają na przeprowadzeniu dogłębnej analizy danego obszaru gospodarczego z uwzględnieniem informacji dotyczących nasycenia samego rynku, firm wiodących, a także takich, które swoim zasięgiem mogą być potencjalną konkurencją dla zleceniodawcy badania.

https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/badanie-rynku-na-czym-polega-i-po-co-sie-je-wykonuje/

Więc jaki mamy opcje do wyboru?

Zalecam zacząć od…

Amazon i Allegro

Dlaczego? Ponieważ na tych platformach dokładnie zobaczysz czego chcą Twoi klienci, czego oczekują, co im się podoba a co denerwuje. I najważniejsze, co kupują.

Opinie i recenzje na internecie musisz brać przez pewien filtr ale na pewno ludzie częściej wyrażają opinie będąc anonimowym w sieci niż w świecie realnym.

Przeglądaj te pozytywne jak i negatywne opinie. Użyj filtrów aby sprawdzać co się najchętniej sprzedaje.

Google trends

Google trends jest świetnym narzędziem ponieważ po pierwsze jest bardzo łatwe w obsłudze, po drugie pokazuje średnią liczbę zapytań na przestrzeni czasu, po trzecie pozwala Ci to oszacować czy jesteśmy w trendzie wzrostowym czy spadkowym. Mała uwaga, nie chcesz działać na rynku spadkowym.

Kolejnym bardzo ciekawym jest to że google trends w badaniu rynku samemu sugeruje Ci powiązane wyszukiwania i frazy co często daje dodatkowy pomysł. Coś na co trudno byłoby nam wpaść.

Więc jak widzisz, darmowe platformy są doskonałym źródłem informacji biznesowych.

Ale to nie wszystko, teraz wejdźmy trochę bardziej a analitykę internetową.

Ubersuggest, ahrefs, semrush

Tego typu programy pomagają Ci w kilku kwestiach.

Pokazują powiązane słowa kluczowe i dodatkowo możesz podejrzeć na jakie słowa kluczowe w google ads reklamuje się konkurencja. Bo skoro się na nie reklamują, to znaczy to że to musi działać.

W dodatku masz podane estymowane wartości za kliknięcie czyli cpc na dane hasła. Możesz więc łatwo policzyć że na przykład, chcesz 1000 wejść na dany produkt, średni cpc to 2 zł, więc wydajesz 2000 zł, Twoja konwersja na danej stronie to 5% więc sprzedajesz 50 produktów. Jeśli na każdym masz marżę 150 zł to masz 7500 zł.

Poza tym dostajesz często propozycje na różne tematy które mogą być innymi produktami lub wskazówkami.

Ograniczeniem jest to że w wersji darmowej nie zrobisz za dużo i musisz wykupić wersję płatną.

Lista obecnych klientów

To Twoje najcenniejsze źródło. Zalecam podzielić ich na segmenty żebyś wiedział jakie produkty i kategorie przynoszą największy zysk względem wydatków na marketing.

Następnie musisz trochę pogrzebać w danych. Przejrzyj najpierw same listy, może coś rzuci Ci się w oczy, później możesz użyć innych narzędzi, jak np google analytics, wchodzisz w „odbiorcy”. Możesz tutaj przeglądać różne informacje jak np:

  • dane demograficzne (przegląd, wiek, płeć)
  • dane geograficzne (język, lokalizacja)
  • zainteresowania (zalecam kategorie podobieństwa i segmenty na rynku)
  • zachowanie
  • technologia
  • źródła ruchu

Jest tego sporo a samo google analytics to temat na oddzielny kurs, który może zrobię.

Przy okazji zainteresowanych odsyłam do strony z kursami z marketingu i reklamy. Nie mamy jeszcze google analytics na dzień nagrywania tego filmu ale na przykład jest bardzo rozbudowany kurs seo i facebook.

Okej, skoro masz już te informacje to ostatni etap to…

Rozmowa i ankiety wśród obecnych klientów.

Co jeszcze?

Ostatni punk to reklama na facebooku. i w google.

Facebook i google ads

Nie wiem czy czytałeś kiedyś książkę Tim Ferris 4 godzinny tydzień pracy, jeśli nie to prawdopodobnie o niej słyszałeś bo bo bestseller od wielu lat. Opisywał w niej pewne strategie jak pracować mniej a robić więcej.

Wiesz jak wymyślił tytuł 4 godzinny tydzień pracy?

Zrobił reklamę w google ads kilkunastu nagłówków i wybrał ten który miał największy CTR, czyli ludzie najchętniej go klikali.

Z mojej strony dodam że badanie rynku możesz przeprowadzić również na facebooku ponieważ ludzie scrolując social media mają większą tendencję do kupowania impulsywnego czy komentowania lub wykonywania jakiś reakcji.

A zdradzę Ci, że jeśli chcesz coś przetestować i już na zimnym ruchu, czyli do nowych osób zaczniesz zarabiać albo wychodzić bez remarketingu przynajmniej na 0 to produkt lub usługa którą testujesz prawie na bank przyniesie Ci dobry biznes.

I taki mały plus jeśli chodzi o FB to są znacznie łatwiejsze do nauki i ustawienia niż google adwords.

Jak się robi badania rynku?

  • określenie problemu badawczego
  • sprecyzowanie celów i pytań badawczych
  • wybór odpowiedniej metody badań rynkowych
  • przygotowanie analizy i narzędzi badawczych (np. ankiety)
  • pozyskanie respondentów
  • przeprowadzenie wywiadów lub badań ankietowych
  • dobranie odpowiednich technik statystycznych do opracowania i analizy danych
  • przedstawienie wyników badania i wniosków

Jakie są metody badania rynku?

  • 1. Badania rynku jakościowe: Obserwacje, Wywiady jakościowe, Focus group.
  • 2. Badania ilościowe: Ankiety, Badania opinii publicznej, Obserwacje ilościowe, Testy produktu i inne.
  • 3. Badania empiryczne: Studia przypadków, Statystyczne metody interpretacji danych i wiarygodności, Metody z zastosowaniem technologii.
  • 4. Badania językowe: Analiza językowa, Socjolingwistyka.
  • 5. Badania internetowe: Badania online, badania mobilne, serwisy internetowe itp.
  • 6. Badania neuromarketingowe: Badań behawioralnych, Eksperymentów ukierunkowanych, NFVI.

Do najpopularniejszych należą: ankiety, techniki obserwacyjne, panele produktowe, panele konsumentów, badania motywacyjne oraz obserwacja bieżąca

Badanie rynku podsumowanie

Dlaczego to wszystko jest tak potężne? Ponieważ już na wczesnym etapie masz możliwość przetestowania produktu, bez wydawania sporo na całą infrastrukturę po to aby okazało się później że produkt nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem.

Oczywiście zachęcam do subskrybowania kanału na youtube i udostępniania tego wpisu na blogu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Ile kosztuje badanie rynku?

Cena badania rynku zależy od rodzaju usługi, zakresu badań, ceny badawczej i wysokości budżetu. Koszty zależą również od wielkości badania – cena za mały projekt badawczy będzie zwykle niższa niż cena za duży projekt badawczy. Koszt badania rynku może wynosić od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych.

Kto robi badania rynku?

Badaniami rynku zajmują się profesjonaliści o różnych specjalizacjach. Mogą to być analitycy rynku, konsultanci, prowadzący badania rynku, badacze jakości, specjaliści w zakresie zarządzania emisją gazów cieplarnianych, przedstawiciele agencji reklamowych i public relations, agentów sprzedaży, menedżerów sprzedaży oraz specjaliści w zakresie wywiadu gospodarczego.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!