Ankieta internetowa (tworzenie webankiety)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Ankieta internetowa

Co to jest ankieta internetowa?

Ankieta internetowa to forma badania opinii i zbierania informacji od respondentów, przeprowadzana za pomocą internetu. Ankiety internetowe pozwalają na łatwe i szybkie zebranie dużej ilości danych od dużej liczby respondentów, co czyni je popularnym narzędziem w marketingu, badaniach rynkowych i naukowych.

Ankiety internetowe są zazwyczaj tworzone za pomocą specjalistycznych narzędzi do tworzenia ankiet, takich jak Google Forms, SurveyMonkey, Typeform, Qualtrics i inne. Ankiety mogą zawierać różnego rodzaju pytania, takie jak jednokrotny wybór, wielokrotny wybór, pytania otwarte, skalowanie i wiele innych, a także inne elementy, takie jak zdjęcia, wideo czy grafiki.

Ankiety internetowe umożliwiają łatwe przetwarzanie i analizę danych, dzięki czemu można szybko wyciągnąć wnioski i podjąć odpowiednie decyzje. Warto jednak pamiętać, że ankiety internetowe mają swoje ograniczenia, takie jak możliwość uzyskania odpowiedzi tylko od osób z dostępem do internetu oraz potencjalne problemy z reprezentatywnością próby, co wymaga starannego planowania i realizacji badania.

Ankieta internetowa -tworzenie webankiety

Anonimowość zapewniana przez Internet sprawia, że ​​jest to idealne środowisko do badania opinii klientów i pytania, co naprawdę myślą o Twojej firmie, produkcie lub usłudze.

Ankieta internetowa może ujawnić prawdziwe zdanie klientów o tym co sprzedajesz, a także umożliwić im dzielenie się z Tobą pomysłami w bezpiecznym i komfortowym środowisku. Stworzenie ankiety online jest łatwe, gdy wykonasz wszystkie kroki które opiszemy poniżej. Oczywiście poprowadzimy Ciebie przez cały proces.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Tworzenie ankiety online

Oto sześć kroków, które musisz wykonać żeby stworzyć ankietę online, która da Tobie możliwie jak najlepszy wgląd i dane.

Zdecyduj o celach badania (określ dokładnie co chcesz osiągnąć)

Zanim zaczniesz badania, będziesz musiał stworzyć jasny obraz w swoim umyśle celów ankiety online i oczekiwanego wyniku.

  • Potrzebujesz opinii na temat produktu lub Twojej usługi?
  • Może piszesz pracę magisterską?
  • Czy informacje, których szukasz, mają charakter ogólny czy bardzo konkretny?
  • Czy masz na myśli konkretną grupę odbiorców, czy też będziesz wysyłać ankiety online do ogółu społeczeństwa?

Odpowiedzi na powyższe pytania pomogą Ci zdecydować, jak ukierunkować ankietę.

W czym Ci to pomoże?

Tworzenie ankiety bez wcześniejszego ustalenia „dlaczego” jest trochę jak podróż do nowego miejsca docelowego bez mapy i wskazówek. Może Ci się uda, a może nie.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Stwórz listę pytań

Istnieje wiele różnych typów pytań, których można użyć w ankiecie, takich jak pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania z tabelą macierzową oraz pytania z jedną lub wieloma odpowiedziami.

Większość osób biorących udział w ankietach preferuje krótkie pytania wielokrotnego wyboru.

Pisząc pytania, utrzymuj język bardzo prosty i unikaj niejasności lub podwójnych negacji (one są na prawdę trudne do zrozumienia).

Zaproś uczestników

Istnieje wiele sposobów zapraszania ludzi do wzięcia udziału w ankiecie internetowej. Zastanów się jakie grupy najbardziej chcesz przeankietować, aby wybrać najlepszą metodę dystrybucji.

Możesz wysłać e-mail do swojej listy osób, które w przeszłości od Ciebie coś kupiły, albo subskrybentów. Możesz także opublikować ankietę w grupach na Facebooku, wysłać ankietę SMS-em lub zaprojektować baner, który będzie wyświetlany na innych stronach internetowych, jeśli chcesz zrobić to na prawdę szeroko.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Zbierz swoje odpowiedzi

Ważne jest, aby monitorować współczynnik odpowiedzi, ponieważ ostateczna wielkość próbki będzie zależeć od tego, ilu uczestników wypełni ankietę.

W wielu przypadkach możesz zwiększyć odsetek odpowiedzi, oferując zachętę dla uczestnika, na przykład możesz zaoferować obecnym klientom rabat na kolejne zakupu, prezent, szansę wygrania czegoś na loterii, darowiznę na cele charytatywne lub system gromadzenia punktów, w którym uczestnik może zaoszczędzić punkty, które można wymienić na prezenty.

Innym sposobem na zwiększenie liczby odpowiedzi w ankiecie internetowej jest obietnica podzielenia się wynikami z uczestnikami.

Przeanalizuj wyniki

Wizualizuj swoje dane, prezentując wyniki na wykresach i w diagramach, czy tabelach, ponieważ pomoże to szybko dobrze wywnioskować i opracować wyniki w raportach.

Możesz także skorzystać z analizy tekstu, aby wybrać typowe trendy odpowiedzi.

Możesz również zebrać dane w postaci arkusza kalkulacyjnego, który następnie możesz wyeksportować do dalszej analizy. Dzięki ankietom online zebrane dane są przechowywane automatycznie, dzięki czemu możesz od razu rozpocząć analizę wyników.

W większości przypadków wstępne wyniki można już zobaczyć, gdy ankieta jest jeszcze dostępna do wypełniania.

Napisz raport

Ostatnim krokiem w przeprowadzaniu ankiet online jest sporządzenie raportu wyjaśniającego Twoje ustalenia i to, czy spełniły Twoje cele badawcze. Udana ankieta zapewni wiarygodne odpowiedzi na pytania dotyczące Twojej firmy, produktu lub usługi, umożliwiając podejmowanie działań opartych na danych w oparciu o twarde dowody.

Prawidłowo wykorzystane ankiety online mogą skutecznie mierzyć satysfakcję klientów, uzyskiwać informacje zwrotne na temat produktów lub usług oraz ujawniać kluczowe wpływy w Twoim obszarze badań.

Proces przeprowadzania ankiety online jest łatwy i niedrogi. Potrzeby większości firm można zaspokoić za pomocą prostych i krótkich ankiet internetowych skierowanych do określonej grupy klientów. Z drugiej strony pamiętaj, że wyniki są bezcenne, ponieważ pomogą Ci podjąć ważne decyzje biznesowe, lub badawcze.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak zrobić ankietę w internecie za darmo?

Istnieje wiele darmowych narzędzi online, które pozwalają na tworzenie ankiet internetowych. Oto kilka z nich:

  1. Google Forms – darmowe narzędzie do tworzenia ankiet online, oferujące różne rodzaje pytań i proste narzędzia analizy danych.
  2. SurveyMonkey – darmowe narzędzie do tworzenia ankiet online, oferujące różne rodzaje pytań oraz zaawansowane funkcje analizy danych, w tym tworzenie raportów i wykresów.
  3. Typeform – darmowe narzędzie do tworzenia interaktywnych ankiet online, oferujące piękne szablony i różne rodzaje pytań.
  4. SurveyLegend – darmowe narzędzie do tworzenia ankiet online, oferujące wiele funkcji, takich jak niestandardowe układy pytań, integracje z innymi narzędziami i wiele innych.
  5. Formsite – darmowe narzędzie do tworzenia ankiet online, oferujące wiele funkcji, takich jak zaawansowane raportowanie i analiza danych.

Aby zacząć tworzenie ankiet za darmo, wystarczy założyć konto w jednym z powyższych narzędzi i rozpocząć tworzenie swojej ankiety. Większość z tych narzędzi oferuje darmowe plany z pewnymi ograniczeniami, ale wystarczającymi dla większości prostych ankiet.

Jak zrobić ankietę w Google? (formularze google)

Ankiety Google to przydatne narzędzie dla każdego, kto chce zebrać potrzebne dane na jakiś określony temat. Darmowe formularze mają szerokie zastosowanie w życiu prywatnym, zawodowym i edukacyjnym.

Dzięki mnogości dostępnych opcji, tworzone ankiety można dostosować do wszystkich potrzeb użytkownika.

Korzystanie z tej funkcji Google jest bezpłatne, a podstawowe zasady jej działania nie są trudne do nauczenia kiedy korzystasz z nich po raz pierwszy.

Ankiety Google mają szerokie zastosowanie. Wykorzystywane są przez osoby prywatne, które chcą zbierać dane od grupy znajomych, na potrzeby napisania pracy magisterskiej, pracy w szkole, czy typowo biznesowo, aby badać opinie klientów. Wybierają je również pracodawcy, którzy potrzebują łatwego sposobu na zbieranie informacji od pracowników, np. opinie na temat szkoleń. Dodatkowo liderzy biznesu wykorzystują je do podstawowych badań rynkowych. Są również wykorzystywane w edukacji, ponieważ umożliwiają nauczycielom testowanie.

Podsumowanie: Jak zrobić ankietę przez internet?

Istnieje wiele narzędzi online, które umożliwiają tworzenie ankiet przez internet. Oto kroki, jak zrobić ankietę przez internet za pomocą popularnego narzędzia – Google Forms:

  1. Zaloguj się na konto Google lub załóż nowe, jeśli jeszcze nie masz.
  2. Przejdź do Google Forms, klikając na ikonę Google Forms w menu swojego konta Google lub wpisując „Google Forms” w wyszukiwarce.
  3. Kliknij przycisk „Nowa ankieta” lub „Nowy formularz” w prawym górnym rogu strony.
  4. Nadaj nazwę swojej ankiecie i zacznij tworzyć pytania. Możesz wybierać spośród różnych rodzajów pytań, takich jak jednokrotny wybór, wielokrotny wybór, pytanie otwarte, skalowanie itp.
  5. Dodaj elementy do swojej ankiety, takie jak nagłówki, opisy, grafiki, filmy itp., aby nadać jej atrakcyjny wygląd.
  6. Dostosuj ustawienia swojej ankiety, takie jak styl, kolory, tło itp.
  7. Udostępnij swoją ankietę, kopiując i wklejając link do ankiety w swoim e-mailu, na stronie internetowej lub udostępniając go na mediach społecznościowych.
  8. Przeglądaj wyniki swojej ankiety, korzystając z funkcji analizy Google Forms.

Pamiętaj, że w trakcie tworzenia ankiety należy zadbać o pytania i odpowiedzi, które będą klarowne i łatwe do zrozumienia dla respondentów. Warto także przetestować swoją ankietę przed opublikowaniem, aby upewnić się, że działa poprawnie i nie zawiera błędów.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!